To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jakie Świece zapłonowe?

m6riano - 15-12-2010, 00:10

Facet z aukcji napisał mi że te tez będą dobre no i mają 0,8 czyli do lpg w sam raz:
http://allegro.pl/swiece-...1359266813.html
potwierdzi ktoś?

wilukce - 20-12-2010, 18:44

Właśnie mi przyszły do domu IK22 i na pudełku jest napisane 0.4mm iridium. Więc jaką w końcu ten model ma szczelinę ? Wyżej pisaliście, że 0.8mm. Czyżbym kupił złe ?
Tomek - 20-12-2010, 20:49

0.4 to grubosc rdzenia,
takze "no worries", masz swiece, ktore maja 0.8 szczeline

eddi1977 - 29-01-2011, 23:07

Czy możliwe jest żeby wymienić przewody WN bez zdejmowania kolektora dolotowego,tak jak przy wymianie świec?
bieniak - 30-01-2011, 01:24

nie da rady musisz go podnieść bo inaczej fajek nie wysuniesz
eddi1977 - 02-02-2011, 17:33

Chciałbym spróbować sam wymienić te przewody,może ktoś to robił i mógłby napisać czego potrzebuję,jakieś nietypowe klucze,w innych autach to zajmuje minutę ale tu chyba trochę czasu to zajmie.W tym silniku jak dotąd zdejmowałem tylko plastikową czarną pokrywę na górze z ciekawości. :)
wilukce - 02-02-2011, 17:40

Ja wymieniałem sam kabelki i świece :) Zajęło mi to jakieś 2h. Kolektor musisz zdjąć niestety. Będą Ci potrzebne przede wszystkim dobre klucze, najlepiej z przedłużkami, nasadowe. Żeby zdjąć kolektor będziesz musiał odkręcić sporo śrub. Za kolektorem chyba 3 duże, poodpinać przewody od przepustnicy, zdjąć trąbę słownia. Uważaj na przewód z wodą od przepustnicy, który może Ci zalać aparat zapłonowy. Najlepiej na początku pracy zakryj aparat. Hmmm co Ci jeszcze mogę powiedzieć ... Nie pomyl kabli WN :) Ja nie zdejmowałem całkowicie kolektora. Podniosłem go tylko do góry, żebym mógł wyjąć świece. Pozdrawiam i życzę powodzenia ! :)
marcinzam - 04-02-2011, 12:35

a po odkręceniu kolektora nie trzeba wymienić uszczelki ?
wilukce - 04-02-2011, 15:12

marcinzam napisał/a:
a po odkręceniu kolektora nie trzeba wymienić uszczelki ?

Nie, uszczelka jest twarda metalowa i chyba nie ma sensu jej wymieniać.

jaker - 01-03-2011, 17:14

Prześledziłem cały wątek i z tego co tutaj jest napisane wynika, że najlepsze do instalacji LPG do Galanta 2.5 V6 00' byłyby świece Denso IK22 i w zasadzie na takie się zdecydowałem, więc złożyłem zapytanie cenowe między innymi do sklepu All-parts Pana Mateusza Hanżka polecanego niejednokrotnie na tym forum. Gdy spytał się czemu sobie wybrałem takie świece wysłałem mu opinię, któregoś z użytkowników forum o tym, czemu mniejsza szczelina i zimniejsze. W odpowiedzi dostałem:
"W kwestii świec zapłonowych , to faktycznie było takie zalecenie w przypadku zastosowania instalacji starego typu (na tzw. pokrętło) . Były to instalacje ,które nie pobierał impulsu z sondy , przepływomierza ani jednostki sterującej (komputera silnika) .Innymi słowy mieszanka ustalana była niejako manualnie czuli analogicznie jak w przyapadku gaźnikowego układu zasilania benzyną. Oznacza to ,że dawka paliwa była raz mniejsza raz większa , okreslana tylko w przybliżeniu. Wówczas racjonalne było zastosowanie świecy i mniejszej przerwie oraz o stopień wyższej (czyli posiadającej większą zdolność do odprowadzania ciepła). W dzisiejszych instalacjach (zakładam ,że bedzie Pan mial zamiar założyć instalację sekwencyjną) Dawka paliwa określana jest w ten sam sposób co przy wstrysku wielopunktowym . jednstka sterująca sekwencją pobiera informacja ze czujnkków silnika i ustala precyzyjną dawkę jaka potrzebna jest danym momencie przy danych wrunkach pracy silnika. Oznacza to ,że należy zastosować tu seryjne świece. I dodam od siebie ,że raczej niema sensu stosować tu świec iriydowych serii IK ponieważ są to swiece “półwyczynowe”. Ich żywotność to w normalnych warunkach około 35 tyś . Co innego swiece irydowe długego przebiegu .Ich żywotnośc okresla siena poziomie 150 tyś km. Jednak moim zdanie najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie w tym przypadku swiec seryjnych (Denso platinium). Są wystarczające a ich orzebieg to 1000 tyś, km."
Dodał jeszcze w innej wiadomości:
"Opinia oparta jest na moich doświadczeniach oraz konsultacjach z przedstawicielami producentow (takich jak denso) jak również ze zakładami zajmującymi sie montażem gazu. Wydaje mi sie miarodajna."
Jeśli chodzi o mnie to odniosłem wrażenie, że Pan Mateusz naprawdę zna sie na rzeczy, kontaktowałem się z Nim również w sprawie rozrządu. Zdecydowałem się na zaproponowane Denso PK20PRP11.
Co o tym myślicie, bo wydaje się to sprzeczne z ogólnym założeniem panującym w tym temacie?

marcinzam - 01-03-2011, 18:10

zwykłe świece wymienia się co 35 tyś platynowe co 50-60 a irydowe do 100 000 ,więc nie wiem skąd takie informacje że seria IK jest do 35 tys
sampler - 01-03-2011, 20:04

bierz serie IK. To wyzsza polka od platynek
swinks_UK - 01-03-2011, 20:37

Z całym szacunkiem dla Pana Mateusza Hanżka, ale czasem mógłby nie dawać rad. :wink:
Wg. mnie jego raga brzmi podobnie do: "zalewaj bracie silnik półsyntetykiem, co będziesz marnował pieniądze na syntetyk".
Co do serii Denso IKxx to jest dokładnie odwrotnie.
Seria IKxx jest serią zwykłych świec o wysokiej jakości dla przeciętnego użytkownika, serie zmodyfikowane to np. VKxx i kilka innych wynalazków :D
Ciepłota świec - moja rada dotyczyła temp. spalania gazu, która jest wyższa niż benzyny. Co ma za znaczenie jaka generacja instalacji, skoro wciąż zapalamy w komorze tą samą substancję (LPG)?

robertdg - 01-03-2011, 20:49

jaker napisał/a:
Jednak moim zdanie najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie w tym przypadku swiec seryjnych (Denso platinium). Są wystarczające a ich porzebieg to 1000 tyś, km."

WOW - niczym perpetum mobile milion km na jednych świecach, też tak chce :P

j-rules - 01-03-2011, 20:52

katalog denso przewiduje serie PK (platinum)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group