Nasze Miśki - Bordowy Lancer C66A 
						
												 Wojciech Bogacz - 16-02-2024, 12:03
 
  	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | Skraplacz i osuszacz niestety nie były dostępne nigdzie, zatem mam stare, 35 letnie (działają, osuszacz wielokrotnie odnowiony próżnią). | 	  
 
 
A czy to jest taka chłodnica ?? Jeżeli tak to dzwoń bo jest baaaardzo potrzebna   
 
 
MB897124 - https://www.kuehler-rath....ensatorMB897124
 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | uruchomiłem klimę w 2022 - dzięki temu, że dorobiłem customowe (robione na CNC) mocowania sprężarki | 	  
 
 
U mnie jest inny kompresor niż był w C68 (chyba z 1,5 wyjęty) i mocowanie do silnika jest inne. Plan jest taki, żeby dorobić przejściówkę do bloku i w ten sposób zamocować.
												 Krzyzak - 17-02-2024, 18:56
 
  	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  | Plan jest taki, żeby dorobić przejściówkę do bloku i w ten sposób zamocować. | 	  dokładnie to samo zrobiłem
 
miałem o tyle łatwiej, że miałem drugi blok silnika na stole i sobie wszystko mogłem dopasować...
 
łapę pośrednią do mocowania zrobiłem z 3 blach (każda o grubości 10mm) i do tego bloczek stalowy pod górne mocowanie łapy silnika
 
oryginalna sprężarka od 1.8 sohc miała pasek klinowy, obecna (od 2.0) 4-rowkowy, customowa piasta (jak wspomniałem) i drugie koło pasowe identyczne jak pierwsze...
 
 
 	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  | A czy to jest taka chłodnica ? | 	  miałem na myśli, że w swoim Galancie mam obecnie chłodnicę oryginalną, 35 letnią, wyjętą z rozbitego E32. Jechałem po nią z Gdańska do Katowic...
												 Krzyzak - 17-02-2024, 19:37
 
  
 
 
tak to wygląda u mnie - widać blachy (różowe na boku)
												 Wojciech Bogacz - 19-02-2024, 13:01
  Ostatecznie zakupiłem nową chłodnicę do klimy bo nie mam czasu się bujać i doktoryzować więcej. Najtaniej nie będzie ale przynajmniej wiem, że będzie pasować a używki nie znalazłem.
 
 
Staram się unikać rzeźby bo mechanik za godziny sobie policzy. Nawet zaprzyjaźniony hehe.
 
 
Teraz szukam wentylatora i osuszacza    
 
 
Jak się uda to pasuje zmienić przednie amortyzatory bo niestety dolne mocowanie sprężyn zgniło i nie wygląda obiecująco.
 
 
Silnik z dawcy za to wygląda tak:
 
 
												 Krzyzak - 20-02-2024, 06:59
  Ładnie umyty, ale patrząc na osłonę kolektora to przebieg ma bardzo duży. Jeśli tylko balanse i główne podpory wału (szczególnie te środkowe) są ok, to jeszcze posłuży.
												 Wojciech Bogacz - 20-02-2024, 10:14
 
  	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | Ładnie umyty,  | 	  
 
 
Owszem - umyty slidnie - ma jakoś sensownie wyglądać     
 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | ale patrząc na osłonę kolektora to przebieg ma bardzo duży.  | 	  
 
 
Dawca miał na liczniku "zaledwie" 175000 czy jakoś tak... I faktycznie osłona by się przydała bo wygląda słabo.
 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | Jeśli tylko balanse i główne podpory wału (szczególnie te środkowe) są ok, to jeszcze posłuży. | 	  
 
 
Nie wiem o czym mówisz... za techniczne dla mnie heh
 
 
Plan jest taki, żeby pojeżdzić "wokół komina" przez jakiś czas i sprawdzić co i jak - potem dopiero  będziemy naprawiać jak coś będzie nie tak.
												 grzesiopol - 20-02-2024, 11:42
  Wojtek jak masz silnik na wierzchu to grzech go nie sprawdzić. Głupiego robota dwa razy silnik wyciągać. Wiem, że to kosztowne i może potrwać ale dłużej potem będziesz jeździł w koło komina.
												 Krzyzak - 21-02-2024, 07:00
 
  	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  | Dawca miał na liczniku "zaledwie" 175000 czy jakoś tak | 	  Mam teraz dawcę z przebiegiem 165 tkm i ta osłona jest jak nowa. Mam też silnik z przebiegiem prawie 800k i wygląda jak ta ze zdjęcia. To oczywiście żaden pewnik, ale silnik bym sprawdził - zdjęcie miski nie nastręcza problemów.
												 Wojciech Bogacz - 23-02-2024, 10:01
 
  	  | grzesiopol napisał/a: | 	 		  Wojtek jak masz silnik na wierzchu to grzech go nie sprawdzić. Głupiego robota dwa razy silnik wyciągać. Wiem, że to kosztowne i może potrwać ale dłużej potem będziesz jeździł w koło komina.
 
 | 	 
  	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  Mam teraz dawcę z przebiegiem 165 tkm i ta osłona jest jak nowa. Mam też silnik z przebiegiem prawie 800k i wygląda jak ta ze zdjęcia. To oczywiście żaden pewnik, ale silnik bym sprawdził - zdjęcie miski nie nastręcza problemów.
 
 | 	  
 
 
Słuszne uwagi - przedyskutuję to dziś moim mechanikiem - to na prawdę dobry fachowiec z pasją - ufam mu - przez 20 lat mnie nie zawiódł    Zobaczę co powie.
 
 
Zostaje także kwestia obcierania tylnych opon na byle bujnięciu jak z tyłu ktoś jedzie. Sprawdziliśmy wszystko i niestety wychodzi na to, że mam felgi za bardzo odstające i do tego opony 205 no i obciera.
 
 
Tak się zastanawiam, cyz nie wziąć z tego GTI'ka felg (ale nie wiem czy da się je jeszcze uratować) bo to oryginały...
												 Wojciech Bogacz - 26-02-2024, 09:39
  Pany i panewki - chłodnica klimy przyszła - ale nie ta co trzeba. Drugiej nie mają i lipa. 
 
 
Jeżeli ktoś ma VIN takiego auta ale z klimą to proszę na priv - zapytam ostatecznie w ASO... Mój GTI'k niestety klimy nie miał i po VINie nic nie wiedzą...
												 Wojciech Bogacz - 06-03-2024, 12:58
  Przyszła druga chłodnica - szybki pomiar wykazałzgodność z tym co trzeba     Rurki po jednej stronie, jedna pod kątem 90 stopni. No i mocowania też chyba na miejscu hehe.
 
 
  
 
    
 
 
W sobotę się okaże czy na prawdę pasuje.
 
 
Ale wiązka elektryczna musi chyba przelecieć cała (a konkretnie kilka wiązek) bo kable w GTI mają sporo różnic w stosunku do C66A... No teraz mechnik rozkminia co i jak...
												 Krzyzak - 06-03-2024, 14:02
  Wiązka DOHC różni się od SOHC dość mocno. Polecam jeszcze znaleźć zegary bo też będziesz miał problem. DOHC ma obrotomierz do 9000 rpm
												 Marcino - 07-03-2024, 08:42
 
  	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | DOHC ma obrotomierz do 9000 rpm | 	  
 
Bedzie proporcjonalnie żle pokazywał ?
												 grzesiopol - 07-03-2024, 10:06
  Co do obrotomierza to były raczej dwa rodzaje jeśli chodzi o gti, w swoim białym miałem wsadzony licznik rzekomo z 1.8 gti czyli dohc i normalnie pokazywał u mnie wejście sygnału 12V. Wg schematów które posiadam  (1.8 po 1990) wynika, że 1.8 gti dohc powinien mieć sygnał z ecu ale 5V czyli po włożeniu do sygnału 12v nie powinien chodzić a nawet chyba powinien zostać spalony, chyba, że ma zabezpieczenie na wejściu. U mnie pomimo wersji 1,3 bez obrotomierza w liczniku po założeniu licznika do 8 tyś a potem do 9 tyś obrotów, obrotomierze normalnie działały.Pomiędzy 8 a 9 różnica będzie w samych płytkach i rezystorach lub jednym kondensatorze. Obrotomierz 8 tyś mam rozebrany i opisany natomiast 9 tyś tylko obejrzany ale na ok wygląda tak samo. Płytki są te same. Ale zaznaczam w tym co ja miałem z gti i normalnym 8 tyś. 
 
 
Wojtek co potrzebujesz wiedzieć o instalacji???
 
Ogólnie instalacja w środku jest ta sama oprócz wersji z abs i kliomą no tam dodatkowe przewody do abs i klimy. Różnica tylko w wiązkach silnika.
												 Wojciech Bogacz - 07-03-2024, 11:41
 
  	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | Polecam jeszcze znaleźć zegary bo też będziesz miał problem. DOHC ma obrotomierz do 9000 rpm | 	  
 
 
Zegary mam bo mam całego dawcę (no - prawie całego).
 
 
 	  | grzesiopol napisał/a: | 	 		  | Wojtek co potrzebujesz wiedzieć o instalacji??? | 	  
 
 
Na razie trudno powiedzieć - jak mechanik będzie miałproblem rozkminić co i jak to na pewno mi powie i wtedy coś konkretniej napiszę. Na razie chyba daje radę bo rozmawialiśmy wczoraj i ogólnie powoli ale do przodu.
 
 
Ogólnie jednak część wiązki trzeba będzie rozwinąć i posprawdzaćbo jest w kiepskim stanie. Jutro dowiem się na żywo jak to wygląda.
 
 
Wezmę też originalne alusy z GTI'ka i zawiozę do gościa od renowacji - zobaczymy czy da się je uratować.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |