To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Centralny zamek

brzozowski886 - 17-03-2013, 22:09

Ok, postaram się jutro wpiąć w prawe drzwi.
Kolego a podpowiedz mi jeszcze w którym miejscu najlepiej się wpiąć??

pawlos - 17-03-2013, 23:54

brzozowski886 napisał/a:
Kolego a podpowiedz mi jeszcze w którym miejscu najlepiej się wpiąć??


pod schowkiem na samym dole masz taką maskownice -wyjmujesz 2 spinki na górze tego plastiku,odchylasz plastik i po prawej stronie bedziesz widział wiązkę wychodzącą z drzwi i tam najłatwiej się wpiąć

brzozowski886 - 18-03-2013, 20:42

Kolego właśnie się tam wpiąłem ale teraz nie ma żadnej reakcji na pilot. Nawet się dioda nie zapala na centralce :( Zasilanie dochodzi bo sprawdziłem dla pewności miernikiem. Chyba muszę ja gdzieś dać na sprawdzenie bo już mnie to zaczyna wkur....
pawlos - 18-03-2013, 22:32

daj mi dane tego alarmu to zobacze instrukcje , nie wiem po co tam jest ta centralka extra -kazdy galant ma central czy z pilota czy z kluczyka po przekreceniu na jednym kablu pojawia się minus i zamyka pozostałe drzwi, przy otwieraniu na drugim kablu

potrzebna instrukcja bo tam widze jakies mostki w zaleznosci pewnie od rodzaju sterowania centralem

maliq85 - 21-03-2013, 10:03

Dziś zabieram się za montaż dodatkowego modułu centralnego zamka sterowanego pilotem. Pytanie czy w Galancie EA nie było nigdy tzw. modułu komfortu? Może w ETACSie jest jakiś przewód do którego można podpiąć domykanie szyb, bez dokładania dodatkowego modułu domykania szyb? Ma ktoś może schemat przewodów wychodzących z ETACS?

[ Dodano: 23-03-2013, 13:15 ]
Już jestem po montażu. Podłączyłem się przy prawych drzwiach bo lepsze dojście do kostek - więcej miejsca, jest gdzie umieścić centralke, pewność że będzie działał i działa jak należy, wszystkie potrzebne przewody ( + - itp)w jednym miejscu, wyjście na diodę sygnalizacyjną w okolicach zegarka...
centralkę zakupiłem taką i polecam, dobra cena i wszystko ma ;)
http://allegro.pl/uniwers...3098367828.html

kokoksik - 13-12-2013, 11:49

Witam
Trzy lata temu elektryk zakładał mi centralkę Legebdford F-14.
Rok temu w zimę zaczeła wariować- obmawiało się tym że, samochód normalnie zamknąłem pilotem np przed pracą a po pracy nie chciała się odtworzyć ( myślałem że bateria ale nie).
Latem problem ustąpił. Teraz znów się pojawił- pomyślałem że może się wilgoć dostaje do centralki i zalałem elektronikę klejem termokurczliwym- była to śmierć dla centralki(uzbraja samochód ale zaraz zaczyna wyć).

Teraz jestem na etapie kupowania nowego alarmu
Kupiłem:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3760362016
+ siłownik do otwierania bagażnika


Podczas wydłubywania starej centralki zauważyłem że elektryk inaczej podłączył centralkę niż jest to w schemacie
Schemat oryginału ( nie zwracamy uwagi na czerwone kółko - link pobrany z sieci)








Schemat podłączenia w samochodzie

Pod masę - zielono - czerwony, niebiesko-biały
brązowy otwieranie - zielono- zółty
biało- zielony zamykanie - niebiesko- zółty
mostek - zielono-biały, niebiesko-czerwony

W podłączeniu jak wyżej centralka zamykała się natychmiast po naciśnięciu kluczyka na pilocie

W podłączeniu według schematu centralka zamyka się po 3 - 4 sek po naciśnięciu kluczyka

Moje pytanie : w jaki sposób podłączyć nową centralkę według schematu czy według elektryka

reaktorek - 14-04-2015, 22:47

sampler napisał/a:


Z lewych drzwi wychodzi wiazka i ikonczy sie kostka wpinana na sciance bocznej. Jest to pierwsza patrzac od fotela kostka. W srod przewodow latwo bedzie znalezc dwa oddzielone w kolorach:

brazowy - jest to zamykanie LOCK;
bialo - zielony - jest to otwieranie UNLOCK;

Oba uklady steruje sie poprzez wyzwalanie masa. Tzn jak podasz mase na brazowy to sie zamknie, jak na ten bialo zielony to sie otworzy. Pamietaj ze alarm ma ograniczony prad wyzwalania. Ja mam Bastiona 2 i nie ma koniecznosci dawania przekaznikow..


Czyli po styknięciu brązowego z masą (z dowolnego miejsca a samochodzie) drzwi powinny się zamykać a jak dotknę biało-zielonym do masy to otwierać?
Dobrze rozumiem? Pytam bo u mnie przy takim zabiegu nie ma żadnej reakcji :( galant przedliftowy 97

p_bladek - 02-04-2016, 22:33

Przepraszam że odkopię. Panowie gdzie i w której kostce szukać kabli od kierunkowskazów, aby sygnalizacje wpiąć.. Otwieranie / zamykanie podłączyłem wg. tego i działa,

ale za cholere nie mogę zlokalizowac kierunkowskazów.

Tomasz87 - 03-04-2016, 18:41

p_bladek napisał/a:
za cholere nie mogę zlokalizowac kierunkowskazów.

Też nie mogłem namierzyć, to nalazłem w kostce przy manetce kierunkowskazów, w kolumnie kierowniczej...

p_bladek - 04-04-2016, 07:58

Tomasz87 napisał/a:
p_bladek napisał/a:
za cholere nie mogę zlokalizowac kierunkowskazów.

Też nie mogłem namierzyć, to nalazłem w kostce przy manetce kierunkowskazów, w kolumnie kierowniczej...
Dzięki za info. Naprawde przez tyle czasu nikt nie znalazł w której kostce przy "nogach" to siedzi? Rozbierac teraz obudowe kierownicy to szaleństwo :/
sampler - 04-04-2016, 08:28

Na pewno jest w kostkach przy etacsie. Niestety nie pamiętam kolorów ale może później sprawdzę. Najprościej sprawdzić kolor kabli przy przednich kierunkach i szukać później tych kolorów przy pedałach
Tomasz87 - 04-04-2016, 11:54

Rozbiórka kolumny to raptem 3 min roboty - trzy śrubki z tego co pamiętam.
Miernik w rękę. Włączasz kierunek i znajdujesz migoczące napięcie na kostce. Razem maks 10 min pracy

artufcb - 07-04-2016, 13:36

A nie da się łatwiej dostać do przewodów przy awaryjnym?
Seba93Tychy - 10-04-2016, 00:36

p_bladek napisał/a:
Tomasz87 napisał/a:
p_bladek napisał/a:
za cholere nie mogę zlokalizowac kierunkowskazów.

Też nie mogłem namierzyć, to nalazłem w kostce przy manetce kierunkowskazów, w kolumnie kierowniczej...
Dzięki za info. Naprawde przez tyle czasu nikt nie znalazł w której kostce przy "nogach" to siedzi? Rozbierac teraz obudowe kierownicy to szaleństwo :/


Znalazłeś już kolory kabli kierunków? Jak tak to je podaj, będę wdzięczny :)

Pytanie - mam oryginalny sterownik centralki przy nogach pasażera. Nowy moduł moge podpiąć pod kable doprowadzone do aktualnej centralki? Tzn. czy tam znajde kable z lock/unlock i zasilania? Bo kierunków będę szukał w kolumnie kierownicy. Galant 98/99.

p_bladek - 10-04-2016, 12:34

Seba93Tychy napisał/a:
p_bladek napisał/a:
Tomasz87 napisał/a:
p_bladek napisał/a:
za cholere nie mogę zlokalizowac kierunkowskazów.

Też nie mogłem namierzyć, to nalazłem w kostce przy manetce kierunkowskazów, w kolumnie kierowniczej...
Dzięki za info. Naprawde przez tyle czasu nikt nie znalazł w której kostce przy "nogach" to siedzi? Rozbierac teraz obudowe kierownicy to szaleństwo :/


Znalazłeś już kolory kabli kierunków? Jak tak to je podaj, będę wdzięczny :)

Pytanie - mam oryginalny sterownik centralki przy nogach pasażera. Nowy moduł moge podpiąć pod kable doprowadzone do aktualnej centralki? Tzn. czy tam znajde kable z lock/unlock i zasilania? Bo kierunków będę szukał w kolumnie kierownicy. Galant 98/99.
LOck/unlock znajdziesz w gnieździe po lewej stronie tablicy bezpieczników. 23 i 24 pin. Nie nie znalazłem kolorów kabli kierunków. Mało czasu ostatnio na rozebranie kolumny.
Kolorami bym sie jednak nie podpierał, poczytałem trochę i co wiązka to inne, przynajmniej lock/unlock.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group