To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Spryskiwacze reflektorów, lamp przednich

Hugo - 08-02-2013, 15:21

komarsnk napisał/a:
Jeśli masz już instalację pod spryski to kontrolką się już nie musisz martwić
Nie wiem. Wiesz gdzie szukać oryginalnych wtyczek (w jakich miejscach mniej więcej)?
komarsnk napisał/a:
Pytanie jeszcze czy masz zegary HC adoptowane mając wcześniej zwykłe a nie przerabiałeś kontrolki od poziomu płynu spryskiwaczy to trzeba to poprawić
Zegary HC w oryginale.
fj_mike - 08-02-2013, 16:13

Hugo, czytaj tutaj
http://forum.mitsumaniaki...p=459317#459317

Hugo - 10-02-2013, 19:14

fj_mike napisał/a:
Hugo, czytaj tutaj
http://forum.mitsumaniaki...p=459317#459317
Od razu napiszę, że jeden z kolegów pokazujący tam wtyczkę od pompki spryskiwaczy reflektorów pokazał niewłaściwe kable, po ktorych zwarciu zapala się kontrolka niskiego stanu płynu w zbiorniczku. Pokazał piny 1 i 2 we wtyczce (niebieski i zielony z czarnym paskiem), a należy zewrzeć cienkie kable (piny 3 i 4). Od razu skojarzyłem, że te grube będą od pompki. Zwarłem piny 3 i 4, kluczyk na ON i moim oczom ukazała się w/w kontrolka :mrgreen: Fajnie. Następnie, zgodnie z opisem swinks_UK położyłem całą instalację w komorze silnika do spryskiwaczy (wszystko jak ori w peszlach), polutowane, przekaźnik podłączony, bezpiecznik 20A na kablu od akumulatora i osobny przycisk w panelu z lewej strony kierownicy. Pół dnia zeszło, czas na próbę i... nie działa :evil: Brak napięcia na pinach 1 i 2 we wtyczce od pompki... Chwila namysłu, no niemożliwe... Oczywiście zapomniałem o przekręceniu stacyjki w pozycję ACC. I DZIAŁA! :mrgreen: Podczas trzymania przycisku na pinach pojawia się 12V, a po puszczeniu wolno spada. Tak ma być? Czekam na zbiornik z pompką spryskiwaczy reflektorów i podłączam.
Poza tym zrobiłem otwory na spryskiwacze w zderzaku. Jedyną opcją ich montażu jest jakiś klej, ale ważne, że idealnie przylegają do zderzaka:
komarsnk, łap:







komarsnk - 10-02-2013, 19:48

Hugo napisał/a:
Jedyną opcją ich montażu jest jakiś klej

Też tak myślę, chyba, że jednak zamówię te ?BLASZKI

Hugo - 10-02-2013, 20:20

komarsnk napisał/a:
Też tak myślę, chyba, że jednak zamówię te ?BLASZKI
Prawie identyczne blaszki mocują przewody hamulcowe do amortyzatorów itd. Mam coś takiego z rozbiórki, może uda się dopasować albo kupić za pare groszy w sklepie motoryzacyjnym.
Owczar - 10-02-2013, 22:36

Jak dla mnie to zupełnie nie pasują, chyba że byłyby w kolorze, ale to rzecz gustu.
swinks_UK - 10-02-2013, 23:06

Hugo napisał/a:
Podczas trzymania przycisku na pinach pojawia się 12V, a po puszczeniu wolno spada. Tak ma być?

Nie sądzę. IMO, prawidłowo powinno napięcie od razu odcinać.

Hugo - 11-02-2013, 10:59

swinks_UK napisał/a:
Nie sądzę. IMO, prawidłowo powinno napięcie od razu odcinać
Ale to może w czymś przeszkadzać? I co może być tego powodem? Jakiś błąd w podłączeniu?
swinks_UK - 11-02-2013, 12:32

Hugo napisał/a:
Ale to może w czymś przeszkadzać? I co może być tego powodem? Jakiś błąd w podłączeniu?

Nie wiem, zależy jakiego napięcia wymaga pompka.
Jeśli potrzebne jest minimum np. 11.5V do wzbudzenia silniczka to wtedy mały problem, ale jak bedzie pompować progresywnie w zależności od napiecia zasilającego, to będziesz miał "działające spryskiwacze" jeszcze kilka sekund po na naciśnięciu przycisku. :mrgreen:
Co do podłączeń, to wiele ci nie pomogę, bo nie wiem co tam nabroiłeś... :wink:

Hugo - 11-02-2013, 13:32

swinks_UK napisał/a:
Co do podłączeń, to wiele ci nie pomogę, bo nie wiem co tam nabroiłeś...
Nabroiłem to co napisałeś wcześniej, tzn. podłączyłem wszystko dokładnie tak jak napisałeś :wink:
P.S. Powiedz mi jeszcze, bo nie mogłem tego przycisku od Subaru rozebrać (co za dziad)... Ma on podswietlenie? Stwierdziłem, że chyba nie, bo dochodzą do niego tylko 2 kable.

swinks_UK - 11-02-2013, 14:00

Hugo napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Co do podłączeń, to wiele ci nie pomogę, bo nie wiem co tam nabroiłeś...
Nabroiłem to co napisałeś wcześniej, tzn. podłączyłem wszystko dokładnie tak jak napisałeś :wink:
P.S. Powiedz mi jeszcze, bo nie mogłem tego przycisku od Subaru rozebrać (co za dziad)... Ma on podswietlenie? Stwierdziłem, że chyba nie, bo dochodzą do niego tylko 2 kable.

Lepszy pomysł z połaczeniami miał wyderka. Zastosuj zasilanie z aku na pin 30 od przekaźnika, tylko puść przez bezpiecznik 20A.
Pstryczek z Subaru nie ma podświetlenia.

Hugo - 11-02-2013, 15:48

swinks_UK napisał/a:
1. Przekaźnik
- pin 30 > stałe 12V (akumulator)
Przeciez sam tak napisałeś i tak zrobiłem. Również bezpiecznik 20A zamontowałem na tym kablu.
swinks_UK - 11-02-2013, 15:55

Hugo napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
1. Przekaźnik
- pin 30 > stałe 12V (akumulator)
Przeciez sam tak napisałeś i tak zrobiłem. Również bezpiecznik 20A zamontowałem na tym kablu.

Ale rozwiązanie wyderki jest lepsze do sterowania. :wink:

komarsnk - 12-02-2013, 23:09

Hugo, widziałem dziś Range Rovera z naszymi spryskami :)
Miał je w kolorze nadwozia i pomimo, że był czarny :) fajnie się to prezentowało :)
Jak jeszcze nie pozakładałeś tego wszystkiego to polecam kupić farbę w sprayu i je psiknąć - ja mam zamiar tak zrobić :)

A jak ogarnąłeś kwestię połączenia czujnika poziomy płynu z kontrolką? Wpinałeś się bezpośrednio w kostkę zegarów?

Hugo - 13-02-2013, 20:09

komarsnk napisał/a:
Hugo, widziałem dziś Range Rovera z naszymi spryskami
Miał je w kolorze nadwozia i pomimo, że był czarny fajnie się to prezentowało
Myśl;ałem żeby zostawić je czarne, ale może dam do polakierowania, bo z gołych plastików mam jeszcze lip spojler do lakierowania, więc może za jednym razem by mi to siknęli :wink:
komarsnk napisał/a:
A jak ogarnąłeś kwestię połączenia czujnika poziomy płynu z kontrolką? Wpinałeś się bezpośrednio w kostkę zegarów?
Jak pisałem wyżej, za zderzakiem z prawej strony, w wiązce gdzie są wtyczki do pompek spryskiwaczy szyb jest kostka do pompki spryskiwaczy reflektorów (przynajmniej w moim). Zwarłem 2 dolne piny i na zegarach zaświeciła się kontrolka niskiego poziomu płynu w zbiorniczku, wiec jak podepnę kostkę do pompki to automatycznie będę miał kontrolkę aktywną :mrgreen:

P.S. Mam jeszcze pytanie: ktoś wie, albo jak sprawdzić który kabel od zasilania pompki spryskiwaczy reflektorów to plus, a który minus? Niebieski czy zielony z czarnym paskiem? Czy nie ma znaczenia?
komarsnk napisał/a:
Też tak myślę, chyba, że jednak zamówię te ?BLASZKI
Powiem tak, nie jestem przekonany czy zamocują pewnie te nasze spryskiwacze, napewno Range Rover ma jakąś wypustkę w zderzaku do tego. Trzebaby coś zakombinować. Ale słuchaj dzisiaj przymierzyłem blaszkę, która mocuje tylny przewód hamulcowy giętki w Galu do uchwytu, wygląda identycznie jak ta z linku. Na szerokość jest idealna, ale ma za małe wygięcie. Podsumowując, wolę poszukać drugiej takiej blaszki od przewodu hamulcowego, podłożyć coś pomiędzy tą blaszkę a zderzak, dodatkowo dać klej i powinno być OK.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group