To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy

Bzyk_R1 - 31-03-2017, 21:44

Mam nadzieję że wszystko pójdzie zgodnie z planem. Będę szukał Bogusia i pozdrowię :-)
Bzyk_R1 - 07-04-2017, 21:54



Nadszedł czas aby Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy stanął na rolkach w RS Motorsport. Cóż to był za dzień. Okazało się że sterownik nadaje się do ingerencji i przez kilka dobrych godzin trwała mozolna i dokładna modyfikacja oprogramowania. Seria wypluła bardzo dobry wynik i rozbudziła moje nadzieje. Było 191KM i 301 Nm :D Chłopaki odwalili kawał dobrej roboty! Muszę potwierdzić że serwis jest naprawdę profesjonalny i Panowie ogarniają temat niesamowicie. Niestety robota nie została ukończona w 100% i chciał nie chciał trzeba rozpocząć przygotowania pod STAGE 2

Po kolei. Na początku martwiłem się o moje sprzęgło. Niby nie ma oznak ślizgania ale wiecie jak po prawie 160k może wyglądać. Okazało się jednak że sprzęgło zniosło dużo i zniesie wiele więcej. Największym problemem okazała się mało wydajna pompa paliwa :( Dlatego dzisiejsze strojenie choć teoretycznie ukończone, nie gwarantuje poprawnej pracy przez dłuższy czas w wysokich rejonach RPM. Ogólnie pompa nie wyrabia ciśnienia i jest ubogo. Dlatego wszyscy którzy wybieracie się do RS pamiętajcie:

- w O1T choćby nie wiem jaki miał przebieg, pompa nie nadaje się do mocnej modyfikacji, przed wyjazdem trzeba ją wymienić na Walbro, DW lub zestaw z EVO
- trzeba wywalić ekologię bo katalizatory ograniczają możliwości strojenia, powodują lag na sondzie i ogólnie turbo nie ma jak "oddychać"

Na obecną chwilę biorę się za usuwanie katów oraz poszukam innej pompy paliwa. Chłopaki powiedzieli że moja sztuka jest zdrowa i turbinka dmucha 1,5 bara w mgnieniu oka, wszystko szczelne, kolektor cały więc jest materiał spokojnie na wynik 260KM i 400Nm. W przyszłym tygodniu już umówione strojenie ponowne LPG do nowych parametrów. Potem bierzemy się za resztę rzeczy do zrobienia i ponowna wycieczka do RS. Na tą chwilę LSRG legitymuje się mocą 244KM i 367Nm i powiem Wam głowę urywa :D jestem mega zadowolony. Projekt jeszcze nie skończony ale niedługo będzie fajny wynik mam nadzieję.

Stay tuned...

mkm - 07-04-2017, 21:57

Bzyk_R1 napisał/a:

- trzeba wywalić ekologię bo katalizatory ograniczają możliwości strojenia, powodują lag na sondzie i ogólnie turbo nie ma jak "oddychać"

:roll:

Fragu - 07-04-2017, 22:03

Super ! :D

Niezły wynik już jest, na pewno auto jedzie zupełnie inaczej.
Ja niestety muszę z tym poczekać minimum do zimy.
Dobrze wiedzieć, że trzeba się rozejrzeć za pompą, wydechem i pewnie jeszcze intercoolerem w zderzaku.

Bzyk_R1 - 07-04-2017, 22:07

mkm, może wyrażę się precyzyjniej...moje katalizatory są zawalone już. Słowa człowieka z RS.

Fragu, FMIC odpuszczam i kucizne i takie tam. Pompa + wydech i co Bozia już da to będzie. Wynik jest super nie spodziewałem się ;) Ma teraz takie odejście że głowa zostaje w tyle musiałem się o zagłówek opierać :D zostawia pasy na 3 biegu :D :twisted:

mkm - 07-04-2017, 22:13

To spoko, bo myślałem, że wciskają bajki.

Katalizatory są potrzebne i na katalizatorach można więcej ugrać niż bez katalizatorów... Problemem jest cena - od 800Euro za sztukę :roll:

Fragu - 07-04-2017, 22:16

Bzyk_R1, nie wspominali nic, że fabryczna chłodnica powietrza mało wydajna?

Masz wykres może?

Owczar - 07-04-2017, 22:42

Masz wskaźnik egt? Przy takiej mocy jazda na lpg może być już ryzykowna.
Pawel1988 - 08-04-2017, 00:34

Ekstra . Juz Ci zazdroszczę . Super wynik . Moje gratulacje. :mrgreen: Wrzuć jakiś wykres. Może mnie przewieziesz w Sosnowcu :) to zobaczymy jak odchodzi bo napewno musi być nieźle. :D Jak można wiedzieć to ile w końcu zaśpiewali ?
ledziu - 08-04-2017, 08:52

Bzyk_R1 napisał/a:

Fragu, FMIC odpuszczam i kucizne i takie tam. Pompa + wydech i co Bozia już da to będzie


Kucizne też bym odpuścił no bo kosztuje sporo $$$ ale ICka już na 100% nie... tym bardziej że robisz wydech i wstawiasz pompkę.
ICek wbrew pozorom daje baaardzo dużo + komfort jazdy podczas letnich upałów.
Do tego razem z wywaleniem katów zrób DP też ważny temat.
Szczegóły o których Ci piszę nie mają kolosalnego wpływu na moc ( którą aż tak mocno nie trzeba się rajcować :biggrin: ) tylko na Nm i jego przebieg... czyli to co teraz Ci się najbardziej podoba :twisted:
Mając w/w zestaw praktycznie uzyskasz wszystko co można przy tzw.sofcie. )

W@sio - 08-04-2017, 09:27

Niestety do tego auta jest mały problem z DP, bo flansza do turbiny jest inna niż w EVO i trzeba rzeźbić. Pytałem z ciekawości w FW Motorsport (tak gdzie rzeźbili mi kolektor) i koszt okolo 1000 zł.
Bzyk_R1 - 08-04-2017, 10:21

Fragu, powiedzieli że fabryczny ICek jest wystarczający pod ten setup. Stroili z ich zewnętrznym czujnikiem temperatury powietrza doładowanego. Raz osiągnęło 28 stC a to i tak mało. A pomiar był przy dmuchawie, w normalnych drogowych warunkach będzie jeszcze chłodniej nie ma co ruszać w moim przypadku. U Ciebie jak najbardziej, Ty już masz zakuty, możesz spokojnie celować w inne wartości. Wykres mam zarówno serii jak i to co jest ale jest bida z nędzą w górnym zakresie. Nie ma czego pokazywać bo pompa nie daje rady i fale dunaju wyszły, jak dostroję po modach na pewno wrzucę piękną kreseczkę :)

Owczar, w tym samochodzie EGT to niezbyt dobre rozwiązanie, jak pokaże 900+ w kolektorze to świece mogą już spłynąć do silnika i koniec. Za późno na reakcję, po strojeniu obowiązkowo wskaźnik boost i strojenie oczywiście z AFR. Teraz auto nie jeździ na LPG wcale, czekam na strojenie w przyszłym tygodniu. Masz racje że w tej chwili byłoby to ryzykowne więc LPG OFF.

Pawel1988, dzięki, nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa bo nie skończone jest. Ale odchodzi bajka. Co do przewózki nie ma sprawy na spocie się widzimy. Muszę Cię podpytać o parę rzeczy z wydechu ;) Zapłaciłem 1200PLN no i jeszcze jedna wycieczka mnie tam czeka. Tak więc szukaj ze mną pompy żebyś nie musiał tego samego robić.

ledziu, zapewne masz rację ale planuję tylko wyciąć katy bo auto ma słaby tzw "cios" wykres wstaje fajnie ale mógłby bardziej pionowo i właśnie to nasza dupcia lubi najbardziej. U mnie katy okazały się strasznie zasyfione i turbo ma opory. IC i DP fajne sprawy ale ja tym zamierzam niedługo wozić małego MM i nie po to kupiłem O1. Założenie zostało spełnione, będę jeździł wzmocnioną serią i to mnie całkowicie zadowala. A te 1000zł wolę przeznaczyć na ważniejsze sprawy ;)

Owczar - 08-04-2017, 10:24

Tak czy inaczej podnosząc moc warto mieć wskaźnik egt.
Bzyk_R1 - 08-04-2017, 10:35

Lub tak jak mi Pan doradził zastosować zawór ograniczający boost do 0,8 bara na LPG. I wtedy jeździmy bez obaw na gazie chcemy zaszaleć to klikamy na Pb.
mroz3k - 08-04-2017, 10:55

Daj znać na jaką pompę się zdecydowałeś.

W lipcu jadę na 3 tyg do Polski, będę wtedy stroić swojego Outka.

Chciałbym przez ten czas zrobić wszystko jak należy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group