[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
londolut - 13-01-2013, 18:20
jaceksu79, po kiego grzyba zgłaszasz posty, które nie naruszają regulaminu? Nie masz ciekawszych zajęć wweekend, niż bezsensowne klikanie?
Tomek - 13-01-2013, 18:44
Tomii napisał/a: |
Bo cena 164zł za 5 litrów XFS-a 5W40 jest co najmniej podejrzana ( w hurcie jest droższy ) i nie napisałem, że podrabiany tylko jestem zadziwiony ceną chyba, ze 164 netto |
ja kupiłem XFS 5w40 za 187, w tym kurier, prowizja allegro (czyli jakieś 20-25 zł)
więc w hurcie nie może być droższy niż 164 zł (z tym, że tak gdzie ja kupuje mam olej świeży, z nowej dostawy, wielu MM tam kupuje)
więc jaceksu79, renegocjuj sobie kontrakt z Millersem, bo cie drogo liczą
marcinzam - 13-01-2013, 21:23
Test płynności przy -35 ,LM daje radę
http://www.youtube.com/watch?v=wSAPfHnjnNQ
malina_drizzt - 13-01-2013, 22:16
Z tego co tam widać to jest 5w-30 czyli na 100% olej HC.
Jeśli to LEICHTLAUF SPECIAL 5W-30 to ma temperaturę płynięcia -45, identycznie jak SYNTHOIL 5w-40.
Czyli wychodzi na to, że oba dają radę.
maciej82 - 14-01-2013, 11:09
Po cięzkiej walce z samym sobą i po wielu pomocnych opiniach,naczytaniu sie o olejach niskopopiołowych itp.zdecydowałem sie i już zamówiłem do swojego gala 2.4gdi olej Motul 8100 X - Cess 5w40 oraz płukanke też firmy Motul,w tym tygodniu zmiana i sie okaże co z tego wyjdzie pozdrawiam wszystkich którzy pomogli i tych których pewnie troche wkurzyłem ale nie miałem takiego zamiaru
Zolar - 14-01-2013, 13:46
maciej82 napisał/a: | Po cięzkiej walce z samym sobą i po wielu pomocnych opiniach,naczytaniu sie o olejach niskopopiołowych itp.zdecydowałem sie i już zamówiłem do swojego gala 2.4gdi olej Motul 8100 X - Cess 5w40 oraz płukanke też firmy Motul,w tym tygodniu zmiana i sie okaże co z tego wyjdzie pozdrawiam wszystkich którzy pomogli i tych których pewnie troche wkurzyłem ale nie miałem takiego zamiaru |
No i dobrze. Jeździłem na nim ponad 15 tys. km. i daje radę, ale jak po nim zalałem LM to poczułem różnicę. Jeśli miałbym określać różnicę między nimi to powiem tak: na Motulu silnik chodzi gładko, na LM aksamitnie.
Tomek - 14-01-2013, 14:33
maciej82 napisał/a: | Motul 8100 X - Cess 5w40 |
lałem to u mnie raz
ogólnie gorsze wrażenia niż Valvo
maciej82 - 14-01-2013, 14:42
Widze,że zdania są mocno podzielone,nie wiem z czego to wynika,może z tego,że motul jest często podrabiany przynajmniej ten do motocykli bo to moja branża więc może w samochodówce jest tak samo?Niestety jest już zamówiony i sie okaże jakie będzie porównanie do valvo Tomek a co niewskazanego działo Ci sie na tym oleju?
sampler - 15-01-2013, 06:58
tomek84 napisał/a: | maciej82 napisał/a: | Motul 8100 X - Cess 5w40 |
lałem to u mnie raz
ogólnie gorsze wrażenia niż Valvo |
przeciez to sa tej samej klasy oleje. Oba HC takze szalu nie ma
Tomek - 15-01-2013, 08:01
sampler napisał/a: | przeciez to sa tej samej klasy oleje. Oba HC takze szalu nie ma |
Renault Laguna i VW Passat to też są tej samek klasy samochody, tej samej klasy, a jednak nie te same
i też szału nie ma
maciej82 napisał/a: | Tomek a co niewskazanego działo Ci sie na tym oleju? |
gorzej chodził o poranku
klepały popychacze w warunkach gdzie na Valvo jeszcze nie klepało
Hugo - 15-01-2013, 08:15
Mam podobne doświadczenia z olejami Valvoline Maxlife 5W40 oraz Motul 8100 X-CESS 5W40 co tomek84.
maciej82 - 15-01-2013, 08:18
No to wtopka trzeba zbierac kase na inny olej
[ Dodano: 15-01-2013, 09:32 ]
Skoro olej już zamówiłem to nim zaleje,jeżeli będzie coś nie tak to w przyszłym miesiącu zmiana na LM
sampler - 15-01-2013, 09:55
to tylko efekt psychologiczny
MaxLife Synthetic Motor Oil
Klasa lepkości SAE 5W-40
Lepkość, mm2/s w
temperaturze 100 ºC.
ASTM D-445
14,2
Lepkość, mm2/s w
temperaturze 40 ºC.
ASTM D-445
87
Wskaźnik lepkości
ASTM D-2270
174
Lepkość, mPa.s –30ºC.
ASTM D-5293
<6600
TBN, mg KOH/g
ASTM D-2896
10.3
Temperatura krzepnięcia, ºC
ASTM D-5950
-41
Ciężar właściwy w temp.
15,6°C
ASTM D-4052
0,852
Temperatura zapłonu,
COC, ºC.
ASTM D-92
220
Motul 8100 X-cess 5w-40
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g
Macku nastepnym razem zalej olej klasy low saps
maciej82 - 15-01-2013, 10:07
sampler napisał/a: | to tylko efekt psychologiczny
Macku nastepnym razem zalej olej klasy low saps |
A mógłbyś podac jakiś przykład takiego oleju bo w tych wszystkich oznaczeniach to ja już sie gubie
Dread87 - 15-01-2013, 10:21
Panie i Panowie, jaki olej do Diesla? Ostatnio rano po odpaleniu strasznie słychać zawory, po rozgrzaniu silnik pracuje oczywiscie znacznie ciszej, ale zbliża mi się termin wymiany oleju. Co wlać? Nie chce, żeby było dobrze, chce, żeby było bardzo dobrze a nawet lepiej;)
|
|
|