[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie
megas1 - 15-08-2011, 12:30
waldinio napisał/a: | gzesiolek napisał/a: | waldinio napisał/a: | tego musze jeszcze 150km/h czyli legalne 140km/h+10km/h tolerancja przez prawie 60km obwodnicy krk |
gwoli scislosci na wiekszosci obwodnicy legalnym jest 90(+10) i 110(+10) km/h, ale sam rzadko trzymam sie tych ram...
waldinio napisał/a: | wychodziło by na to, ze na baku przy mojej jezdzie a wcale nie jest oszczędna zrobilbym ok 850km |
jest oszczedna... mam okazje jezdzic 1,8 i jak wynik ok.7-7,5l/100km w trasie osiagam regularnie to juz zejscie ponizej wymaga dobrej drogi, plynnego ruchu, duzo szczescia i troszke samozaparcia (to samo sie odnosci do spalania mniejszego o min 1l/100km dla 1,5) |
przy 80km/h redukcja do 3 i gaz w podłogę to chyba oszczędna jazda nie jest? |
Jeszcze fajniejsza jest taka redukcja przy 100-110 kmh. Ostatnio zalałem auto vervą 98 (to tylko 13 zł różnicy na baku) i zacząłem ożywać tempomatu gdzie się tylko da - jestem pozytywnie zaskoczony spadkiem zużycia paliwa - oczywiście daleko mi jeszcze do wspominanego 6,3 ale na pusto coraz częściej mam 6,9- 7,00.
gzesiolek - 16-08-2011, 19:53
waldinio napisał/a: |
przy 80km/h redukcja do 3 i gaz w podłogę to chyba oszczędna jazda nie jest? |
Jak chcesz sie rozpedzic np. do 130km/h
to mniej spalisz redukujac i rozpedzajac sie w kilkakrotnie krotszym czasie niz deptajac gaz na 5tce
ja tez w 1,5 wielokrotnie w trasie robie redukcje i gaz w podloge (tam tym bardziej musze zredukowac) a z calej trasy schodze ponizej 6l/100km, kwestia jest czy jedziesz tak tylko wtedy gdy potrzebujesz czy non stop (redukcja, gaz, hamulec, redukcja, gaz, hamulec, itd.)
Wg mnie musiales jechac oszczednie uzyskujac taki wynik spalania...
waldinio - 16-08-2011, 22:56
gzesiolek napisał/a: | waldinio napisał/a: |
przy 80km/h redukcja do 3 i gaz w podłogę to chyba oszczędna jazda nie jest? |
Jak chcesz sie rozpedzic np. do 130km/h
to mniej spalisz redukujac i rozpedzajac sie w kilkakrotnie krotszym czasie niz deptajac gaz na 5tce
ja tez w 1,5 wielokrotnie w trasie robie redukcje i gaz w podloge (tam tym bardziej musze zredukowac) a z calej trasy schodze ponizej 6l/100km, kwestia jest czy jedziesz tak tylko wtedy gdy potrzebujesz czy non stop (redukcja, gaz, hamulec, redukcja, gaz, hamulec, itd.)
Wg mnie musiales jechac oszczednie uzyskujac taki wynik spalania... |
ja to nawet w mieście się tak rozpędzam ale nie do 130km na 2 np do 70 i 5 daje
bastek - 18-08-2011, 15:06
gzesiolek napisał/a: | Jak chcesz sie rozpedzic np. do 130km/h
to mniej spalisz redukujac i rozpedzajac sie w kilkakrotnie krotszym czasie niz deptajac gaz na 5tce |
kiedyś była taka dyskusja, chyba z kol jaca. więc i ja tak pojeździlem kilka m-cy. i wyszło mi sumarycznie na to samo
1-2-3-(90km/godz) - 5tka
i
1-2-3-4-5przy 70-80 km/godz i powolne rozpedzanie na 5-tce (pedał do połowy wciśnięty)
gzesiolek - 18-08-2011, 23:53
bastek1, wg mojego doswiadczenia... 0-60km/h wychodzi na jedno pod wzgledem spalania, czy jedna czy druga opcja, ale przy wyzszych obrotach nieco wczesniej masz to 60km/h
jednakze w trasie jak jedziesz 90km/h na 5tce i chcesz sie rozpedzic do 130km/h to najoszczedniej 3-4-5 a nawet 3-5, niz ciagnac caly czas z 2,5k do 3,6k na 5...
berladi - 21-08-2011, 14:46
Witam.
Dojazd+pobyt w Bieszczadach+powrót do Chrzanowa(bez autostrad)=średnio 7,2l/100km.
Bieszczady zjeździłem prawie całe.Na krętych drogach byłem zmuszony zawstydzać nieśmiertelne 1,9 tdi w różnych opakowaniach (w zasadzie dwójka w zupełności wystarczała od 20km/h do 80km/h).
Przez cały pobyt nie miałem problemu z osiągnięciem wartości około 8l/100km(trzy osoby na pokładzie).
Dla wszystkich narzekających test małego,podobno oszczędnego silnika turbo:
http://www.autogaleria.pl...index.php?id=11
waldinio - 21-08-2011, 23:44
berladi napisał/a: | Witam.
Dojazd+pobyt w Bieszczadach+powrót do Chrzanowa(bez autostrad)=średnio 7,2l/100km.
Bieszczady zjeździłem prawie całe.Na krętych drogach byłem zmuszony zawstydzać nieśmiertelne 1,9 tdi w różnych opakowaniach (w zasadzie dwójka w zupełności wystarczała od 20km/h do 80km/h).
Przez cały pobyt nie miałem problemu z osiągnięciem wartości około 8l/100km(trzy osoby na pokładzie).
Dla wszystkich narzekających test małego,podobno oszczędnego silnika turbo:
http://www.autogaleria.pl...index.php?id=11 |
matko, silnik 1.2 spala ilości paliwa jak 1.8 lancera
megas1 - 22-08-2011, 09:05
Nawet więcej - tabelka pod artykułem wymiata - gdybym takie spalanie na trasie chciał osiągnąć to musiał bym spadochron za sobą ciągnąć (miasto oczywiście inaczej ale tu wiele zalezy od ruchu i pory roku)
macior - 22-08-2011, 22:06
ostatnio krajową 4 ką Dębica - Kraków i wyszło 7,5dm3/100 przy średniej 57 km/h w tym 10 min w korku z okazji kolizji (bez gaszenia enżina przy zatrzymaniach)
robertdg - 28-08-2011, 12:02
mjsystem napisał/a: | Bartek D. napisał/a: | Wysłany: Wczoraj 12:07
Witam.
SB 1,8.
Ostatnio zrobiłem kurs Wawa - Bałtyk i nazad.
Spalanie, przy jeździe emeryckiej (przynajmniej dla mnie:)) wyszło mi:
- tam - 9,2 l/100km
- tu - 10,2l/100km
Emeryckiej czyli zgodnie z przepisami + 10-15 km/h.
Zauważyłem, że przy prędkościach autostradowych Lancer pali jakieś obłędne ilości paliwa - powyżej 12-13l/100. Jazda na tempomacie (145 km/h), z klimą.
Nigdy nie zszedł mi poniżej 8 litrów.
Lancera kupiłem "po" volvo kombi z zaturbioną 200 konną benzyną i automatem.
Spalanie mitsu nie jest wcale niższe niż volvo. W tej samej trasie volf z przyczepą z motocyklem spalił średnio 11,5 l/100, a na trasie Luksemburg - Narbonne ze średnią 150 kmh, załadowany 4 osobami i bagażnikiem po sam dach 9,2 l/100km.
Szczerze mówiąc jestem trochę zirytowany spalaniem lancera. Osiągi żadne, a pali jak "smok"...
-- |
W końcu jest ktoś, kto pisze prawdziwe wartości spalania. Przepraszam chłopaki, ale splanie w granicach 5,8- 6,2 litra to dla mnie abstrakcja. Może piszę to juz do znudzenia, ale nie jestem zawodnikiem ecodrivingu tylko użytkownikiem dróg. |
Teraz się możesz pochwalić jak Ci to na trasie wyszło
macior - 28-08-2011, 20:30
wczoraj Szczawnica - Kraków przez Kasinę (bo przecież nie "przez Kasiną..." ) wyszło 7,5dm3/100 przy średniej 60 km/h w godzinach wczesnopopołudniowych, w składzie 2+2+full bagaży, bez korków
porównując w poprzednim wpisem - podobne wyniki
mjsystem - 28-08-2011, 22:19
robertdg napisał/a: | Teraz się możesz pochwalić jak Ci to na trasie wyszło |
Robert normalnie jak zawsze przy tej predkości
Jak w mordę strzelił równe 7.5l /100km
Trasa Sosnowiec-Wawrzkowizna i spowrotem
Ale miałem już 6.8 wg kompa na trasie Sosnowiec - ojcowizna(Świecie) i powrót.
jaca71 - 29-08-2011, 01:11
To ja się też pochwale swoim potworem.
Trasa: Kraków - Ustronie Morskie.
W tamta stronę przez: Olkusz - Katowice - Olszynę - Berliner Ring - Szczecin - Kołobrzeg prędkość średnia 104km/h i spalanie 7,4L/100km. Dystans około 950km przejechane w troche ponad 11h z postojami na "siku mi się chce" i wywietrzenei małego kotka.
Droga powrotna przez: Poznań - Łódź - Dąbrowa - Olkusz prędkość średnia 71km/h i spalanie 8.1L/100km. Dystans 730km przejechane w ponad 12,5h.
W obie strony 100% klima - praktycznie nigdy nie wyłączam
Komentarz:
Droga w tamta stronę średnia niska bo lało jak diabli i ciężko było jechać więcej niż 140, częściej 130. Cała trasa spod buta, cruise off.
Droga powrotna (dałem się nastraszyć "mereologom" o nawałnicach z gradobiciem na zachód od linii Szczecin Wrocław i nigdy więcej nie popełnię tego błędu) parę eksperymentów na odcinku A2 Poznań Łódź. Po A2 i po "Gierkówce" tempomat on.
Eksperyment 1 polegał na znalezieniu "złotego runa". Do 142km/h 9(według licznika i GPS) spalanie oscyluje w okolicy do 9L/100km, od 145km/h zaczyna przekraczać 10L/100km a obroty są równo 4000. Co na szybko daje 217km/h (wyliczeniowa nie praktyczna, bo nie sprawdzałem) jako prędkość maksymalna dla 6000rpm czyli Pmax.
Eksperyment 2 - używanie tempomatu nie sprzyja ekonomicznej jeździe, spalanie przy prędkości 140 ponad litr więcej niż spod buta Ale o ile przyjemniej
ElemenT - 29-08-2011, 10:01
Trasa Warszawa Kolonia (Niemcy). Założenie było by mało spalił i by było mega eko.
Spalanie po Polsce 7.5l.
Niemcy 7l.
Fajnie bo zasięg wyszedł prawie 760km
Jazda średnio 120km/h.
Całkiem spoko.
mjsystem - 29-08-2011, 10:03
jaca71 napisał/a: | używanie tempomatu nie sprzyja ekonomicznej jeździe, spalanie przy prędkości 140 ponad litr więcej niż spod buta Ale o ile przyjemniej |
Też to zauwazyłem, że za tę wygodę sie dopłaca
A propos kompromisu prędkość / spalanie to jazda 100-110 jest chyba najbardziej optymalna. W Polsce większość dróg jest jednopasmowa, więc potencjalnie spalanie powinno nie wynosić zbyt wiele, ale ich zatłoczenie, szczególnie cięzarówkami powoduje, że musimy wyprzedzać, więc spalanie rosnie i to sporo. Jak jeżdzę w Bory Tucholskie to potrafię spalić 6.8 wg kompa jadąć po prostu z prędkością dopuszczalną na danej drodze, z tolerancją + - 10km/h. Na autostradzie(dość często jeżdzę A1 i A4) jeżdżę właśnie ok 110km/h, bo szybciej nie jest już ekonomicznie
[ Dodano: 29-08-2011, 16:31 ]
Artykuł o ekodrivingu
http://moto.onet.pl/16482...ul.html?node=13
|
|
|