To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

megas1 - 15-08-2011, 12:30

waldinio napisał/a:
gzesiolek napisał/a:
waldinio napisał/a:
tego musze jeszcze 150km/h czyli legalne 140km/h+10km/h tolerancja przez prawie 60km obwodnicy krk

gwoli scislosci na wiekszosci obwodnicy legalnym jest 90(+10) i 110(+10) km/h, ale sam rzadko trzymam sie tych ram...
waldinio napisał/a:
wychodziło by na to, ze na baku przy mojej jezdzie a wcale nie jest oszczędna zrobilbym ok 850km

jest oszczedna... mam okazje jezdzic 1,8 i jak wynik ok.7-7,5l/100km w trasie osiagam regularnie to juz zejscie ponizej wymaga dobrej drogi, plynnego ruchu, duzo szczescia i troszke samozaparcia (to samo sie odnosci do spalania mniejszego o min 1l/100km dla 1,5)


przy 80km/h redukcja do 3 i gaz w podłogę to chyba oszczędna jazda nie jest? :P



Jeszcze fajniejsza jest taka redukcja przy 100-110 kmh. Ostatnio zalałem auto vervą 98 (to tylko 13 zł różnicy na baku) i zacząłem ożywać tempomatu gdzie się tylko da - jestem pozytywnie zaskoczony spadkiem zużycia paliwa - oczywiście daleko mi jeszcze do wspominanego 6,3 ale na pusto coraz częściej mam 6,9- 7,00.

gzesiolek - 16-08-2011, 19:53

waldinio napisał/a:

przy 80km/h redukcja do 3 i gaz w podłogę to chyba oszczędna jazda nie jest? :P


Jak chcesz sie rozpedzic np. do 130km/h
to mniej spalisz redukujac i rozpedzajac sie w kilkakrotnie krotszym czasie niz deptajac gaz na 5tce ;)
ja tez w 1,5 wielokrotnie w trasie robie redukcje i gaz w podloge (tam tym bardziej musze zredukowac) a z calej trasy schodze ponizej 6l/100km, kwestia jest czy jedziesz tak tylko wtedy gdy potrzebujesz czy non stop (redukcja, gaz, hamulec, redukcja, gaz, hamulec, itd.)
Wg mnie musiales jechac oszczednie uzyskujac taki wynik spalania...

waldinio - 16-08-2011, 22:56

gzesiolek napisał/a:
waldinio napisał/a:

przy 80km/h redukcja do 3 i gaz w podłogę to chyba oszczędna jazda nie jest? :P


Jak chcesz sie rozpedzic np. do 130km/h
to mniej spalisz redukujac i rozpedzajac sie w kilkakrotnie krotszym czasie niz deptajac gaz na 5tce ;)
ja tez w 1,5 wielokrotnie w trasie robie redukcje i gaz w podloge (tam tym bardziej musze zredukowac) a z calej trasy schodze ponizej 6l/100km, kwestia jest czy jedziesz tak tylko wtedy gdy potrzebujesz czy non stop (redukcja, gaz, hamulec, redukcja, gaz, hamulec, itd.)
Wg mnie musiales jechac oszczednie uzyskujac taki wynik spalania...


ja to nawet w mieście się tak rozpędzam :P ale nie do 130km :D na 2 np do 70 i 5 daje :P

bastek - 18-08-2011, 15:06

gzesiolek napisał/a:
Jak chcesz sie rozpedzic np. do 130km/h
to mniej spalisz redukujac i rozpedzajac sie w kilkakrotnie krotszym czasie niz deptajac gaz na 5tce

kiedyś była taka dyskusja, chyba z kol jaca. więc i ja tak pojeździlem kilka m-cy. i wyszło mi sumarycznie na to samo
1-2-3-(90km/godz) - 5tka
i
1-2-3-4-5przy 70-80 km/godz i powolne rozpedzanie na 5-tce (pedał do połowy wciśnięty)

gzesiolek - 18-08-2011, 23:53

bastek1, wg mojego doswiadczenia... 0-60km/h wychodzi na jedno pod wzgledem spalania, czy jedna czy druga opcja, ale przy wyzszych obrotach nieco wczesniej masz to 60km/h
jednakze w trasie jak jedziesz 90km/h na 5tce i chcesz sie rozpedzic do 130km/h to najoszczedniej 3-4-5 a nawet 3-5, niz ciagnac caly czas z 2,5k do 3,6k na 5...

berladi - 21-08-2011, 14:46

Witam.
Dojazd+pobyt w Bieszczadach+powrót do Chrzanowa(bez autostrad)=średnio 7,2l/100km.
Bieszczady zjeździłem prawie całe.Na krętych drogach byłem zmuszony zawstydzać nieśmiertelne 1,9 tdi w różnych opakowaniach :wink: (w zasadzie dwójka w zupełności wystarczała od 20km/h do 80km/h).
Przez cały pobyt nie miałem problemu z osiągnięciem wartości około 8l/100km(trzy osoby na pokładzie).
Dla wszystkich narzekających test małego,podobno oszczędnego silnika turbo:
http://www.autogaleria.pl...index.php?id=11

waldinio - 21-08-2011, 23:44

berladi napisał/a:
Witam.
Dojazd+pobyt w Bieszczadach+powrót do Chrzanowa(bez autostrad)=średnio 7,2l/100km.
Bieszczady zjeździłem prawie całe.Na krętych drogach byłem zmuszony zawstydzać nieśmiertelne 1,9 tdi w różnych opakowaniach :wink: (w zasadzie dwójka w zupełności wystarczała od 20km/h do 80km/h).
Przez cały pobyt nie miałem problemu z osiągnięciem wartości około 8l/100km(trzy osoby na pokładzie).
Dla wszystkich narzekających test małego,podobno oszczędnego silnika turbo:
http://www.autogaleria.pl...index.php?id=11


matko, silnik 1.2 spala ilości paliwa jak 1.8 lancera :shock:

megas1 - 22-08-2011, 09:05

Nawet więcej - tabelka pod artykułem wymiata - gdybym takie spalanie na trasie chciał osiągnąć to musiał bym spadochron za sobą ciągnąć (miasto oczywiście inaczej ale tu wiele zalezy od ruchu i pory roku)
macior - 22-08-2011, 22:06

ostatnio krajową 4 ką Dębica - Kraków i wyszło 7,5dm3/100 przy średniej 57 km/h w tym 10 min w korku z okazji kolizji (bez gaszenia enżina przy zatrzymaniach)
robertdg - 28-08-2011, 12:02

mjsystem napisał/a:
Bartek D. napisał/a:
Wysłany: Wczoraj 12:07




Witam.

SB 1,8.

Ostatnio zrobiłem kurs Wawa - Bałtyk i nazad.

Spalanie, przy jeździe emeryckiej (przynajmniej dla mnie:)) wyszło mi:
- tam - 9,2 l/100km
- tu - 10,2l/100km

Emeryckiej czyli zgodnie z przepisami + 10-15 km/h.

Zauważyłem, że przy prędkościach autostradowych Lancer pali jakieś obłędne ilości paliwa - powyżej 12-13l/100. Jazda na tempomacie (145 km/h), z klimą.

Nigdy nie zszedł mi poniżej 8 litrów.

Lancera kupiłem "po" volvo kombi z zaturbioną 200 konną benzyną i automatem.
Spalanie mitsu nie jest wcale niższe niż volvo. W tej samej trasie volf z przyczepą z motocyklem spalił średnio 11,5 l/100, a na trasie Luksemburg - Narbonne ze średnią 150 kmh, załadowany 4 osobami i bagażnikiem po sam dach 9,2 l/100km.

Szczerze mówiąc jestem trochę zirytowany spalaniem lancera. Osiągi żadne, a pali jak "smok"...


--




W końcu jest ktoś, kto pisze prawdziwe wartości spalania. Przepraszam chłopaki, ale splanie w granicach 5,8- 6,2 litra to dla mnie abstrakcja. Może piszę to juz do znudzenia, ale nie jestem zawodnikiem ecodrivingu tylko użytkownikiem dróg.


Teraz się możesz pochwalić jak Ci to na trasie wyszło :P

macior - 28-08-2011, 20:30

wczoraj Szczawnica - Kraków przez Kasinę (bo przecież nie "przez Kasiną..." :oops: ) wyszło 7,5dm3/100 przy średniej 60 km/h w godzinach wczesnopopołudniowych, w składzie 2+2+full bagaży, bez korków
porównując w poprzednim wpisem - podobne wyniki

mjsystem - 28-08-2011, 22:19

robertdg napisał/a:
Teraz się możesz pochwalić jak Ci to na trasie wyszło


Robert normalnie jak zawsze przy tej predkości :mrgreen:
Jak w mordę strzelił równe 7.5l /100km
Trasa Sosnowiec-Wawrzkowizna i spowrotem :wink:

Ale miałem już 6.8 wg kompa :twisted: na trasie Sosnowiec - ojcowizna(Świecie) i powrót.

jaca71 - 29-08-2011, 01:11

To ja się też pochwale swoim potworem.
Trasa: Kraków - Ustronie Morskie.
W tamta stronę przez: Olkusz - Katowice - Olszynę - Berliner Ring - Szczecin - Kołobrzeg prędkość średnia 104km/h i spalanie 7,4L/100km. Dystans około 950km przejechane w troche ponad 11h z postojami na "siku mi się chce" i wywietrzenei małego kotka.
Droga powrotna przez: Poznań - Łódź - Dąbrowa - Olkusz prędkość średnia 71km/h i spalanie 8.1L/100km. Dystans 730km przejechane w ponad 12,5h.
W obie strony 100% klima - praktycznie nigdy nie wyłączam :P

Komentarz:
Droga w tamta stronę średnia niska bo lało jak diabli i ciężko było jechać więcej niż 140, częściej 130. Cała trasa spod buta, cruise off.

Droga powrotna (dałem się nastraszyć "mereologom" o nawałnicach z gradobiciem na zachód od linii Szczecin Wrocław i nigdy więcej nie popełnię tego błędu) parę eksperymentów na odcinku A2 Poznań Łódź. Po A2 i po "Gierkówce" tempomat on.

Eksperyment 1 polegał na znalezieniu "złotego runa". Do 142km/h 9(według licznika i GPS) spalanie oscyluje w okolicy do 9L/100km, od 145km/h zaczyna przekraczać 10L/100km a obroty są równo 4000. Co na szybko daje 217km/h (wyliczeniowa nie praktyczna, bo nie sprawdzałem) jako prędkość maksymalna dla 6000rpm czyli Pmax.
Eksperyment 2 - używanie tempomatu nie sprzyja ekonomicznej jeździe, spalanie przy prędkości 140 ponad litr więcej niż spod buta :( Ale o ile przyjemniej :)

ElemenT - 29-08-2011, 10:01

Trasa Warszawa Kolonia (Niemcy). Założenie było by mało spalił i by było mega eko.
Spalanie po Polsce 7.5l.
Niemcy 7l.

Fajnie bo zasięg wyszedł prawie 760km :)

Jazda średnio 120km/h.
Całkiem spoko.

mjsystem - 29-08-2011, 10:03

jaca71 napisał/a:
używanie tempomatu nie sprzyja ekonomicznej jeździe, spalanie przy prędkości 140 ponad litr więcej niż spod buta Ale o ile przyjemniej


Też to zauwazyłem, że za tę wygodę sie dopłaca :mrgreen:

A propos kompromisu prędkość / spalanie to jazda 100-110 jest chyba najbardziej optymalna. W Polsce większość dróg jest jednopasmowa, więc potencjalnie spalanie powinno nie wynosić zbyt wiele, ale ich zatłoczenie, szczególnie cięzarówkami powoduje, że musimy wyprzedzać, więc spalanie rosnie i to sporo. Jak jeżdzę w Bory Tucholskie to potrafię spalić 6.8 wg kompa jadąć po prostu z prędkością dopuszczalną na danej drodze, z tolerancją + - 10km/h. Na autostradzie(dość często jeżdzę A1 i A4) jeżdżę właśnie ok 110km/h, bo szybciej nie jest już ekonomicznie :|

[ Dodano: 29-08-2011, 16:31 ]
Artykuł o ekodrivingu :twisted:

http://moto.onet.pl/16482...ul.html?node=13



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group