To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Nowa stacja Multimedialna DVD/TV/GPS

tokyo - 20-06-2013, 23:11

Witam
Odnosnie kamer cofania do stacji multimedialnych:
info dla kolegi rezon:
- swiatlo cofania nie sije zaklocen na kamere, jak zalaczysz w dlugim kodowaniu systemu bord info o podlaczonej kamerze oraz info o zew systemie audio. VCDS nie posiada podswietlonego bitu dla tej opcji. Wtedy bord nie sprawdza zarowek i przechodzi na stale napiecie zasilania.

- info dla kolegow z mitsu
nie musicie szukac kabla wstecznego na progu lub prosto z zarowki, poniewaz jest on dostepny w kostkach radia
Czesc stacji pobiera sygnal o kamerze z szyny CAN pomimo tego ze ma wyprowadzony kabelek ( w niektorych on wogole nie funkcjonuje) i nie trzeba programowac kompem serwisowym. W ustawieniach stacji, zazwyczaj, nalezy wskazac czy jest kamera czy nie oraz podlaczyc pod odpowiednie gniazdo chinch dedykowane tylko dla kamery. Innym tematem jest to, ze przy zakladaniu podobnej stacji zauwazylem ze obraz z kamery wstecznej byl zaraz po tym jak kamera dostala zasilanie. czyli stacja uruchamila obraz po sygnele video
Pozdrawiam

ALstd - 20-06-2013, 23:28

traveller napisał/a:
ALstd napisał/a:
Mam obecnie podłączone w ten sposób, że:
- zasilanie kamery biorę z 12V tylnych świateł
- kamera jest podłączona kablem sygnałowym do radia

Jak włączam wsteczny bieg - zapalają sie światła cofania, pojawia się zasilanie na kamerze i kamera sie 'budzi do życia'.
Jednak na chwile obecna muszę pacnąć paluchem w ekran, by obraz z kamery pokazał sie na monitorze (Source->kamera), a chciałbym by inicjował się automatycznie.


Z tyłu stacji masz m.in. wiązkę kabli AV. Nie do każdego z nich powinieneś podłączać kamerę cofania (sygnał video). Powinien to być kabel oznaczony np.: CDC AV IN, lub CAMERA IN lub REAR CAMERA IN. Nie może to być kabel oznaczony AUX IN, bo wtedy będziesz musiał stukać paluchem w ekran.
Plus ze świateł cofania podłącz do tego brązowego przewodu BACK i będziesz miał automatycznie obraz z kamery cofania po włączeniu wstecznego.

Alez tak mam podłączone sygnał wizjii z kamery - właśnie do kabelka od Kamery (dlatego pisałem, że klikając Source->Kamera pokazuje mi się obraz z kamery).

OK, w takim razie podłączę ten kabelek 'BACK' do zasilania od lamp wstecznego.
Zakładałem, że skoro jednak ten kabelek podpięty jest do kostki, kostka poprzez 'kostkę' do szyny CANBUS - to jest możliwe, że w komputerze należy jedynie uaktywnić funkcję kamery i tyle.
W poprzednim aucie (X.Picasso) w ten właśnie sposób uaktywniono mi tempomat - wiązka była przygotowana fabrycznie, brakowało manetki no i uaktywnienia tej funkcji w komputerze auta).

mitsu00 - 20-06-2013, 23:37

ALstd napisał/a:
to jest możliwe, że w komputerze należy jedynie uaktywnić funkcję kamery i tyle.
W poprzednim aucie (X.Picasso) w ten właśnie sposób uaktywniono mi tempomat - wiązka była przygotowana fabrycznie, brakowało manetki no i uaktywnienia tej funkcji w komputerze auta).
Odpusc juz sobie z tym komputerem i aktywacja kamery. Nie ma takiej funkcji. Skad wiem? Bo wczesniej posiadajac OII z silnikiem 2.2 HDI mialem piracka wersjie ori interfejsu diagnostycznego Lexii (takie jak ASO uzywa do diagnostyki Cytryn) i nie ma takiej opcji. Kabelek Back pelni funkcje tzw Remote jak z radia kabelek Amp On aktywujacy wzmacniacz zewnetrzny. Podpinajac tylko zasilanie kamery i sygnal VIDEO przez RCA, aktywujesz sama kamere, ale nie przelaczenie monitora w tryb kamery. To wlasnie robi kabelek Back albo Backward.
tokyo - 20-06-2013, 23:49

Czy to crosser czy 4007 czy outlander sygnal wstecznego zawsze funkcjonuje
mitsu00 - 20-06-2013, 23:59

tokyo napisał/a:
Czy to crosser czy 4007 czy outlander sygnal wstecznego zawsze funkcjonuje
Alez oczywiscie ze jest. Ale np nieznajac gdzie kabelek od wstecznego jest i nie chcac grzebac w wiazce auta, najprosciej jest pociagnac kabelek remote do aktywacji kamery z radia pod + od lampy wstecznego.
rezon - 21-06-2013, 09:33

tokyo napisał/a:
info dla kolegi rezon:
- swiatlo cofania nie sije zaklocen na kamere, jak zalaczysz w dlugim kodowaniu systemu bord info o podlaczonej kamerze oraz info o zew systemie audio. VCDS nie posiada podswietlonego bitu dla tej opcji. Wtedy bord nie sprawdza zarowek i przechodzi na stale napiecie zasilania.
wiem, ale tak samo dobrze sprawdza się podpięcie przekaźnika za 10zł i pozostawienie jednak sprawdzania żarówek. To czasami przydatna funkcja ;) . Na razie nie mam kamery, bo nie znalazłem stacji obsługującej sterowanie BT z kierownicy, więc jeżdżę z Amu+, do którego nie chce mi się podpinać.
[quote="mitsu00"]Alez oczywiscie ze jest. Ale np nieznajac gdzie kabelek od wstecznego jest i nie chcac grzebac w wiazce auta, najprosciej jest pociagnac kabelek remote do aktywacji kamery z radia pod + od lampy wstecznego[/quote ] :cheers:

ALstd - 21-06-2013, 09:57

rezon napisał/a:
Na razie nie mam kamery, bo nie znalazłem stacji obsługującej sterowanie BT z kierownicy, więc jeżdżę z Amu+, do którego nie chce mi się podpinać.


ta moja stacja obsluguje BT z kierownicy. Klawisze sa programowalne z panela radia (widzisz jaki kod aktywuje kazdy klawisz i przypisujesz mu funkcję). U mnie mam dla klawiszy słuchawek przy kierze: odbierz i zakończ rozmowę a dla oryginalnego systemu 'voice command' mam przypisany funkcję mute.
Numer można wybrać z książki lub wstukać z klawiatury na ekranie.

Jak z powyższego można wywnioskować 'chińczyk' nie obsługuje komend głosowych - ale ja tego nie żałuję, bo oryginalny system jaki był trochę mnie wnerwiał - fakt, że nie trzeba było odrywać rąk od kierownicy - ale zanim wybrał właściwy numer należało z parenaście razy wydawać komendy i potwierdzać 'Yes', że rzeczywiście na ten numer chcemy dzwonić - no i wcześniej te numery trzeba było zdefiniować w książce radia (gdzie: a/ pojemność była ograniczona b/ po jakimś czasie zapominałem jak zdefiniowałem poszczególnych użytkowników - zwłaszcza o tym samym imieniu).

Ja na razie z 'chińczyka' jestem b.zadowolony (może mam go za krótko ;) .

rezon - 21-06-2013, 10:14

mitsu00 napisał/a:
Rezon, te rzeczy dotycza ori stacji jesli je montujesz poprzez tzw retrofit, nie dedykowanych stacji multimedialnych albo 2DIN:owych jak moja. Ja mam clariona w Toyocie i sterowanie z kiery dziala jak rowniez przyciski do telefonu. Nie musialem nic programowac. Po prostu kupujesz dedykowana wiazke pod dany model auta i radia i jedziesz Plug'n play.
niestety w VAG'u już nie ma tak dobrze. Nawet jak wymienisz ori radio na ori stację to w kompie trzeba pogrzebać. Jak miałem ostatnio na testach Blaupunkta Philadelphia 835 to odłączenie kontrolki poduszki powietrznej pasażera wygenerowało błąd poduszki, który oczywiście trzeba było skasować kompem. Nie wspominając już o takich sprawach jak dołożenie tempomatu czy kierownicy wielofunkcyjnej - trzeba koniecznie zaznaczać ich obecność, bo inaczej nie będą działać. Ale tak jak pisałem ma to również swoje plusy, bo kilka funkcji jest i można je aktywować jak wspomniane HHC kosztujące 400zł przy zamawianiu, a wystarczy zaznaczyć jedną krateczkę więcej i działa :) Widocznie zarówno Toyota, jak i Outek mają znacznie mniej wszechwładny CAN-bus

[ Dodano: 21-06-2013, 10:28 ]
ALstd napisał/a:
ta moja stacja obsluguje BT z kierownicy. Klawisze sa programowalne z panela radia (widzisz jaki kod aktywuje kazdy klawisz i przypisujesz mu funkcję). U mnie mam dla klawiszy słuchawek przy kierze: odbierz i zakończ rozmowę a dla oryginalnego systemu 'voice command' mam przypisany funkcję mute.
Numer można wybrać z książki lub wstukać z klawiatury na ekranie.
to ciekawe rozwiązanie. Możesz napisać co to za model/producent/źródło zakupu? Może mają i do Skody?
mitsu00 - 21-06-2013, 11:43

rezon napisał/a:
niestety w VAG'u już nie ma tak dobrze. Nawet jak wymienisz ori radio na ori stację to w kompie trzeba pogrzebać. Jak miałem ostatnio na testach Blaupunkta Philadelphia 835 to odłączenie kontrolki poduszki powietrznej pasażera wygenerowało błąd poduszki, który oczywiście trzeba było skasować kompem. Nie wspominając już o takich sprawach jak dołożenie tempomatu czy kierownicy wielofunkcyjnej - trzeba koniecznie zaznaczać ich obecność, bo inaczej nie będą działać. Ale tak jak pisałem ma to również swoje plusy, bo kilka funkcji jest i można je aktywować jak wspomniane HHC kosztujące 400zł przy zamawianiu, a wystarczy zaznaczyć jedną krateczkę więcej i działa Widocznie zarówno Toyota, jak i Outek mają znacznie mniej wszechwładny CAN-bus

Rezon, pls..... nie mieszajmy teraz gruszek z jablkami :wink: Tutaj mowa o wymianie radia czy to w autach koncernu VAG czy w Syrence. Montowalem juz 2DINa w 2 VAGach i uwierz mi na slowo - nie trzeba grzebac w kompie. Podstawa to zakupienie dedykowanej wiazki podlaczeniowej i adapteru anteny FM + adapteru sterowania z kiery pod konkretny model radia. Natomiast apropo dodawanie funkcjii typu tempomat czy mruganie swiatlami zamiast klaksonu, oczywiscie ze wymaga ingerencji VAG:iem. EoT

P.S Montujac np 2DINa w VAGu Pioneer:a z serii np AVH8500 lub kombajnu z Navi np AVIC F40BT lub najnowszego AVIC F50BT, otrzymujesz dodatkowo funkcje projekcji czujnikow parkowania na ekranie jak i nawiewow z klimy.

rezon - 21-06-2013, 15:44

mitsu00 napisał/a:
Podstawa to zakupienie dedykowanej wiazki podlaczeniowej i adapteru anteny FM + adapteru sterowania z kiery pod konkretny model radia.
sorry, masz rację, źle zrozumiałem. Ja miałem na myśli cały czas zmianę ori radia na ori stację - i wtedy na pewno trzeba aktywować, a ty pisałeś o zmianie na stację innej firmy. Wtedy faktycznie nie trzeba nic dłubać w ustawieniach. Przy podłączeniu Blaupunkta u mnie też nie trzeba było - w komplecie była też wiązka do podłączenia. też "wszystko wyświetlał, BT Parrotta itd. Odpadł z uwagi na brak współpracy BT z kierownicą i najlepiej jeszcze z wyświetlaczem centralnym - często tego używam i rozwiązanie o którym pisał wyżej ALstd, budziłoby pewne nadzieje na jakąś aktualną mapę z POI i współpracę BT. Chociaż na sterowanie nim z kierownicy.
ALstd - 21-06-2013, 16:19

rezon napisał/a:


ALstd napisał/a:
ta moja stacja obsluguje BT z kierownicy. Klawisze sa programowalne z panela radia (widzisz jaki kod aktywuje kazdy klawisz i przypisujesz mu funkcję). U mnie mam dla klawiszy słuchawek przy kierze: odbierz i zakończ rozmowę a dla oryginalnego systemu 'voice command' mam przypisany funkcję mute.
Numer można wybrać z książki lub wstukać z klawiatury na ekranie.
to ciekawe rozwiązanie. Możesz napisać co to za model/producent/źródło zakupu? Może mają i do Skody?


Pudło ze stacji wygląda tak:
https://www.dropbox.com/s...jj#f:radio0.jpg

Kupiłem na alledrogo u uzytkownika: neokiler z Krakowa
http://allegro.pl/listing...=10587924&id=10
W wiekszosci interfejs jest taki sam, wiec podejrzewam, ze to jest dokladnie to samo, ale przystosowane do roznych marek.

Mapy dzialaja najnowsze - IGO 2012Q4 z POI dociagnietymi z http://www.poiplaza.com oraz najnowsza AutoMapa 6.11

mitsu00 - 21-06-2013, 17:44

ALstd napisał/a:
Pudło ze stacji wygląda tak:
https://www.dropbox.com/s...jj#f:radio0.jpg

Kupiłem na alledrogo u uzytkownika: neokiler z Krakowa
http://allegro.pl/listing...=10587924&id=10
W wiekszosci interfejs jest taki sam, wiec podejrzewam, ze to jest dokladnie to samo, ale przystosowane do roznych marek.

Mapy dzialaja najnowsze - IGO 2012Q4 z POI dociagnietymi z http://www.poiplaza.com oraz najnowsza AutoMapa 6.11

Rezon>>>>Ale toz to zwykly Chinol z cala jego chimerycznoscia i nieprzewidywalnoscia jak moj poprzedni i twoj i wszystkich innych co narzekali w tym watku.

ALstd - 21-06-2013, 17:52

mitsu00 napisał/a:
ALstd napisał/a:
Pudło ze stacji wygląda tak:
https://www.dropbox.com/s...jj#f:radio0.jpg

Kupiłem na alledrogo u uzytkownika: neokiler z Krakowa
http://allegro.pl/listing...=10587924&id=10
W wiekszosci interfejs jest taki sam, wiec podejrzewam, ze to jest dokladnie to samo, ale przystosowane do roznych marek.

Mapy dzialaja najnowsze - IGO 2012Q4 z POI dociagnietymi z http://www.poiplaza.com oraz najnowsza AutoMapa 6.11

Rezon>>>>Ale toz to zwykly Chinol z cala jego chimerycznoscia i nieprzewidywalnoscia jak moj poprzedni i twoj i wszystkich innych co narzekali w tym watku.


Przeciez pisalem, ze 'chinczyk' - z tym, ze bardziej elastyczny od tych wczesniejszych

rezon - 21-06-2013, 19:06

mitsu00 napisał/a:
Rezon>>>>Ale toz to zwykly Chinol z cala jego chimerycznoscia i nieprzewidywalnoscia jak moj poprzedni i twoj i wszystkich innych co narzekali w tym watku.
wiem, ale mój po za tunerem i RDS'em działał bez zarzutu przez dwa lata ;) . A i tak tuner był lepszy niż ori mitsu ;) więc generalnie byłem zadowolony z zakupu BTW dzięki autorowi niniejszego wątku czyli Tobie :)
Teraz jeżdżę z Amundsenem+ i wszystko mi odpowiada po za aktualnością map i punktami POI stąd poszukiwania czegoś innego. Miałem do testów wspomnianego Blaupunkta Philadelphia - grał OK, ale nie dało rady sterować BT z kierownicy, a dużo rozmawiam w czasie jazdy. Efekt jest taki, że wożę również leciwą Nokię 500 z Automapą. Na pewno nie zaryzykuję 2kzł za niewiadomoco, ale 1kzł byłbym skłonny zaryzykować, a wydać na pewną rzecz 3kzł ;)

mitsu00 - 21-06-2013, 19:18

rezon napisał/a:

wiem, ale mój po za tunerem i RDS'em działał bez zarzutu przez dwa lata . A i tak tuner był lepszy niż ori mitsu więc generalnie byłem zadowolony z zakupu BTW dzięki autorowi niniejszego wątku czyli Tobie
Teraz jeżdżę z Amundsenem+ i wszystko mi odpowiada po za aktualnością map i punktami POI stąd poszukiwania czegoś innego. Miałem do testów wspomnianego Blaupunkta Philadelphia - grał OK, ale nie dało rady sterować BT z kierownicy, a dużo rozmawiam w czasie jazdy. Efekt jest taki, że wożę również leciwą Nokię 500 z Automapą. Na pewno nie zaryzykuję 2kzł za niewiadomoco, ale 1kzł byłbym skłonny zaryzykować, a wydać na pewną rzecz 3kzł
No Clarionek obsluguje i przyciski z kiery i Tel ale to juz high end:owa liga i wydatek rzedu 6 klocka z interfejsami i ramka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group