To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Tomasz87 - 26-01-2017, 19:49

Tomasz87 napisał/a:

pomóżcie w diagnozie zużyci zawieszenia.
- prawy przód, stuki przy wolnej jeździe na małych wybojach, progach zwalniających, najlepiej słyszalne na przejeździe kolejowym
- przy wolnej jeździe 20-30km/h jak szarpnę gazem też słychać ten dźwięk
- wygląda, jakby stuki odzywały się we wszystkic kierunkach działania sił - w pionie i poziomie ruchu zawiesznia.

Początkowo myślałem, ze to niedawno wymieniane sworznie górnego, ale wymontowałem, sprawdziłem i są ok - mają dopiero z 8tkm przebiegu, więc nie powinny być powodem.
W lipcu/sierpniu miałem rozebraną tą stronę, więc sprawdziłem też tuleje, sworznie na dole - wszystko ok.

Ktoś miał doświadczenia podobne do moich? Gdzie szukać, jak zacznę to rozbierać, lub może jakie graty od razu zamówić? Wydaje mi się, że sworznie dolnych wahaczy nie powinny dawać stuków przy szarpnięciu gazem....? A moze przegub... choć te chyba dają bardziej strzelający dźwięk i tylko przy przyspieszaniu.... hmmm...?


robertdg napisał/a:

Tomasz87, Zapewne banan, nie można też wykluczyć prostego

Tomasz87 napisał/a:

dzięki robertdg, pewnie na tulejce gumowej, nie?

robertdg napisał/a:

Tomasz87, sworznie

Tomasz87 napisał/a:

pojechałem na szarpaki, żeby nie kupować w ciemno wahaczy...
otóż zdziwiłem się, bo ten hałas powoduje luz w gumie stabilizatora.
zamawiam gumy, wymienię... jakieś triki w galancie przy ich wymianie? raczej bez nerwów robota? o czymś pamiętać przy wymianie?


robertdg napisał/a:

Aby nie poobrywac srub i precyzyjnie je wkrecac


Powymieniałem wszystkie gumy stabilizatora... i teraz tak myślę, że głupi jestem... jak może tak głośno stukać guma... guma? element miękki stukać...
robertdg jak zwykle, miałeś rację... wymieniłem banana i cisza...

dzięki za pomoc, a powyższa rozmowa dla potomnych, żeby słuchali kolegów z forum...

luk0__ - 01-02-2017, 18:02

stukanie przy redukcji z 5 na 4, z 4 na 3 itd itp, stukanie na nierownosciach? co moze byc przyczyna? poduszki silnika?
Mushkin - 15-02-2017, 12:34

nie polecam wahaczy dolnych prostych "CTR", rok czasu bez dwóch tygodni, 7 tys. km, oba - lewy i prawy - luzy na sworzniach... idą na gwarancję w przyszłym tyg, zobaczymy co z tego wyniknie, teraz zamawiam 555.
Hugo - 15-02-2017, 12:45

Masakra, to tylko oryginały dadzą radę.
pappagiorgio - 16-02-2017, 08:46

Cholera! Mam dwa proste CTR, zakładałem z myślą, że przeżyją budę. Trzeba będzie zerknąć pod spód, bo ostatnio samochód dziwnie pływa. :cry: ręce opadają z tym samochodem.
Mushkin - 16-02-2017, 10:50

U mnie pojawiły się delikatne luzy na kierownicy i przestała mi idealnie odbijać po skręceniu..
Mandrake - 16-02-2017, 22:33

Spróbujcie Meyle HD. 20 tyś km i żadnych luzów. Gumy też ok. Jedna uwaga oryginały tej firmy maja wytłoczone logo i napisy na wahaczu, a na foli niebieski hologram. Są grube i masywne.
pappagiorgio - 25-02-2017, 13:20

Rację ma Mushkin, o to wahacze CTR, lewy przejechał 15tyś km, prawy 7tyś km.

Lewy:
https://youtu.be/X-r5yzB4eSQ
Prawy:
https://youtu.be/eHzZYY8LF9I

Sprawdzałem na podniesionym kole i wkładając brechę pod wahacz górny.
Samochód pływa na drodze. Teraz kupie febesta, szkoda mi pieniędzy na 20 letni samochód.

tresorex - 25-02-2017, 19:49

Sworzeń 555 z podkowy po 50000km...


Gumka była cała, rozciąłem ją żeby zobaczyć jak jest w środku. Wszystko oczywiście bardzo luźne na panewce

Hugo - 25-02-2017, 20:51

tresorex napisał/a:
Sworzeń 555 z podkowy po 50000km...
U mnie sworzeń 555 wyglądał identycznie po przebiegu mniejszym o ponad połowę od Twojego. Guma osłonowa też była cała.

P.S. Co to za wahacz bez wzmocnienia od dołu?

Marcino - 25-02-2017, 22:55

Hugo napisał/a:
P.S. Co to za wahacz bez wzmocnienia od dołu?

Też to zauwazyłem. Moje ori wahacze miały to wzmocnienie zgnite a tu nie ma nic....
U mnie sworznie 555 łądnie działają, przebieg spory

tresorex - 26-02-2017, 09:48

Z tego co pamiętam jak wymieniłem sworzeń 4 lata temu to miał tylko nadrukowana literkę D z falą.
Krzyzak - 26-02-2017, 13:31

Wszystko to bardzo dziwne bo mam 4 sworznie 555 w obu rekinach i już bardzo, bardzo długo. Tak samo wahacze CTR mam w kombi i żyją już z 2-3 lata. Jako banany mam SH - w sedanie od prawie 8 lat w kombi od prawie 7 i przebiegi mają po 50-70 tysięcy i nic. Rok temu demontowałem i nie było sensu zmieniać.
W kombi od roku mam proste NTY, przejechane 20 tysi i nic. Regenerowane oryginały tyle nie wytrzymały. Zapasowy komplet prostych CTR leży i się kurzy...

Marcino - 26-02-2017, 16:18

Krzyzak napisał/a:
Regenerowane oryginały tyle nie wytrzymały.

Te moje z tego samego żródła też nie. ALe jeden który mi zrobił ojciec jeżdzi do dziś.
Sworznie 555 spoko. Banan SLR też daj rade

pappagiorgio - 26-02-2017, 21:22

Może trafiłem na podróby. Pudełka były CTR ale na samych wahaczach tylko jakieś litery HJKE. Nawet oznaczeń prawa/lewa nie było. Do tego zamówiłem lewy, numer zamówieniowy z pudełka się zgadzał ale sam wahacz na lewą stronę nie pasował tylko na prawą. Zamówiłem prawy i pasował na lewą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group