To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Krzyzak - 16-01-2013, 08:46

może cieknie od góry? - czyli jakiś uszczelniacz na wale/kołach rozrządu
maciej82 - 16-01-2013, 08:50

Rozrząd będe niedługo zmieniał więc sie okaże,bo ciężko zlokalizowac dokładne miejsce wycieku,mam nadzieje,że nic sie nie stanie jak jeszcze troche tak pojezdże i może to jest powód dlaczego ubywa mi troche oleju zwłaszcza jak zaleje pod górną kreske.
Marcino - 18-01-2013, 09:02

plecho1 napisał/a:
Krótszy filtr = mniejsza powierzchnie filtrująca. Być może przez to szybciej się zapcha ale może jego wydajność wystarczy do następnej wymiany :)

Może ktoś w myśl tej zasady poda jakie filtry warto? Ja kupowałem zazwyczaj Knechta u japaneze...

Tomek - 18-01-2013, 09:06

Marcino napisał/a:

Może ktoś w myśl tej zasady poda jakie filtry warto? Ja kupowałem zazwyczaj Knechta u japaneze...


Knecht OC 196
Mann 610/3

Croom - 01-02-2013, 11:57

Jakość praktycznie taka sama czyli rewelacyjna.
fuegos - 01-02-2013, 14:58

Zalalem wczoraj millersa xfs 5w40 + filtr k&n hp-1004 i motul gear 300 do skrzyni. Wczesniej bylo jakies 5w30 w silniku i blizej nie okreslona brazowa substancja w skrzyni. Po przejechaniu kilkunastu kilometrow :Slyszalna roznica w kulturze pracy, jakby bardziej miekko i spokojnie. Mam wrazenie ze latwiej wkreca sie w obroty i lepiej przyspiesza. Skrzynia bajka - biegi wchodza jednym palcem. Moge wrzucic jedynke podczas toczenia sie. Wczesniej nie bylo to mozliwe. Zero zgrzytow przy wrzucaniu 2 lub 3. Wczesniej zdarzalo sie jej haczyc.

Zdecydowanie polecam. Zwlaszcza ze koszt nie rozni sie zbytnio od olejow z hipermarketu...

MKV - 03-02-2013, 11:32

Szybkie pytanie - może byo ale nie chce mi się przeglądać 143 stron :P

Którego Motula wybrać do mojego V6 z LPG??
300V 5W-40 czy 300V 15W-15 ??

Ten 15W-50 z tego co wyczytałem to raczej do wysilonych silników zżerających olej a mój Biały Miś raczej nie uważa chyba oleju za smakołyk bo nie zauważyłem aby go specjalnie ubyło przez 10tys km od wymiany (ale w sumie już jakiś czas nie patrzyłem na bagnet ;) )
Razem z poprzednim olejem wlałem mu dla testów tego niby magicznego "Modyfikator Plus"...
Olej miałem ostatnio Mobil 5W-40 New Life czy jakoś tak (pełny syntetyk) ale chce coś lepszego i stąd pomysł na Motula.

Bańka 2L u podobno jedynego oficjalnego dystrybutora Motula na Mazowszu kosztuje 96,50zł do odbioru w ich hurtowni (Jaro-Oil) w Piastowe koło Tesco. Akurat narzeczona pracuje blisko więc miejsce odbior mi pasuje.

No tylko to pytanie - 5W-40 (jak zaleca Mitsubishi) czy 15W-50 ??

Juiceman - 03-02-2013, 12:49

Weź ELF Excellium LDX 5W40 :wink:
MKV - 03-02-2013, 12:57

Juiceman napisał/a:
Weź ELF Excellium LDX 5W40 :wink:


No cóż - cena prawie połowę niższa niż za Motula.
Dodatkowo "ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu." pewnie ma jakiś wpływ na polecenie?

Jak z jakością ELFa to wygląda ?? Czy dobry olej może kosztować tylko 99zł za 4L bańkę?? Cuda się zdarzają ???
http://allegro.pl/elf-exc...2977037406.html

Juiceman - 03-02-2013, 13:01

Może :wink: możesz też zadzwonić do jakiegoś serwisu Renault i zapytać w jakiej cenie mają :wink: xD
MKV - 03-02-2013, 15:49

Dobra tak może inaczej - który z tych byście kupili do V6 (liczy się głównie jakość - mniej cena):
- VALVOLINE SYNPOWER 5W-40 -- 5L --- 159zł
- MOTUL 300V POWER 5W-40 ----- 2L -- 97zł
- ELF EXCELLIUM LDX 5W-40 ------ 4L --- 99zł
- TOTAL QUARTZ MC3 5W-40 ----- 5L --- 139zł


Innymi słowy MOTUL czy coś innego (no chyba, że macie coś jeszcze do zaproponowania ;) )

deejay - 03-02-2013, 15:52

MKV napisał/a:
Dodatkowo "ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu." pewnie ma jakiś wpływ na polecenie?


Dlatego go uzywam i zalecam , bo juz tak własnie "wyleczyłem" kilka miśków :wink:

MKV - 03-02-2013, 15:56

deejay napisał/a:
MKV napisał/a:
Dodatkowo "ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu." pewnie ma jakiś wpływ na polecenie?


Dlatego go uzywam i zalecam , bo juz tak własnie "wyleczyłem" kilka miśków :wink:


No cenę ma naprawdę zachęcającą :)
Motul ma te estry które chyba płuczą silnik czy jakoś tak?? Aż się boję co tam może wypłynąć po tym jak derpin zalał chyba półsyntetyk albo minerał jak chyba puszczała uszczelka pod głowicą?? (nie pamiętam czy wlał 10W-40 czy 15W-40).

Chyba, że tym razem zalać Motula a potem ew. Elfa przy następnej wymianie...

sampler - 03-02-2013, 20:16

Motul jako jedyny z nich to prawdziwy syntetyk tak jak pisales na bazie estrow czyli najwyzsza polka. I nic nie rozpuszcza :) Tansze sa oleje syntetyczne na bazie PAO czyli Liquy Moly czy Amsoil. Reszta procz mobila to zwykle mineraly obrabiane wodorem
MKV - 03-02-2013, 20:30

sampler napisał/a:
Motul jako jedyny z nich to prawdziwy syntetyk tak jak pisales na bazie estrow czyli najwyzsza polka. I nic nie rozpuszcza :) Tansze sa oleje syntetyczne na bazie PAO czyli Liquy Moly czy Amsoil. Reszta procz mobila to zwykle mineraly obrabiane wodorem


Myslalem zze np Valvoline czy Total to tez wyższa polka...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group