To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

maliq85 - 03-02-2013, 18:09

Niedawno założyłem sekwencje STAG na valtekach czerwonych i AC R01. Chodzi pięknie na gazie tak jak na PB. Pytanie czy zwiększone spalanie LPG może być przyczyną niesprawnej sondy lambda, czy na gazie nie ma ona większego wpływu na spalanie?
Juiceman - 03-02-2013, 18:18

Nie wyskakuje Ci check engine? Zwiększone spalanie to ile litrów więcej ;>? niż normalnie ?
Ile więcej gazu pobiera niż benzyny ? Czy zwiększone spalanie masz na benzynie i na gazie w tych samych wartościach ?

maliq85 - 03-02-2013, 18:33

wyskoczył raz ale przegoniłem trochę i zgasł i od 200km nie pojawił się. spalanie ok 14l ale instalacja jest naprawdę świeża ma ok 2 tyg. Na PB wcześniej palił coś koło 10l ale to pewnie przez mrozy. Czy instalacja musi się ułożyć po montażu itp. ? mam tłumik środkowy zamiast kata i na drugiej sondzie redukcję aby oszukać ją.
Owczar - 03-02-2013, 20:07

maliq85 napisał/a:
wyskoczył raz ale przegoniłem trochę i zgasł i od 200km


Jak myślisz CE zapaliło się bo silnik Cię chciał pozdrowić, czy ktoś źle założył instalację?

maliq85 napisał/a:
Czy instalacja musi się ułożyć po montażu itp. ?


Nie, instalację gazową się ustawia podczas jazdy z notebookiem.

maliq85 - 03-02-2013, 20:24

Instalka założona poprawnie i skalibrowane wtryski, gazownik kilka razy regulację przeprowadzał. Na PB raz wyskoczył po kombinacji z tłumikiem zamiast kata ale potem zgasł i cisza. Zimny silnik dobrze chodzi oraz nie czuć za bogatej mieszanki jak to miało miejsce wcześniej przy braku sondy przed katem jak go wycieli razem z sondą przed sprzedażą.
Owczar - 03-02-2013, 20:28

To w końcu zapalił się na PB czy LPG bo wcześniej nie napisałeś...
maliq85 - 03-02-2013, 22:57

opowiem od początku, zapaliła się kiedyś raz jak jeszcze nie miałem gazu ale zgasła i potem już błąd przez ponad 1000km nie powrócił. Teraz też się zapaliła po założeniu gazu ale też zgasła i narazie błąd nie powraca. Może przez to że odłączył aku i komp się uczy itp. Chodzi mi o to czy lambda ma też wpływ na pracę instalacji sekwencyjnej, czy może być powodem trochę większego spalania.
Owczar - 03-02-2013, 23:05

Lambda nie zapala się bez powodu. Jeśli zapaliła się choćby na chwilę to instalacja jest źle wyregulowana.

Nie ma znaczenia czy nie powraca. Nawet chwilowe zapalenie tej kontrolki oznacza jakieś problemy i im szybciej zareagujesz tym lepiej dla silnika. Szczególnie gdy zapala się po instalacji LPG,

maliq85 napisał/a:
Chodzi mi o to czy lambda ma też wpływ na pracę instalacji sekwencyjnej, czy może być powodem trochę większego spalania.


Oczywiście, że tak. LPG bazuje na sygnałach z ECU, a ECU bazuje na sondach w pętli zamkniętej.

Tak BTW, to na forum jest zakaz reklam w podpisie, prośba o edycję.

maliq85 - 03-02-2013, 23:14

ok edytuje. Więc muszę zająć się sondą znów teraz już wiem. Dzięki Owczar za info.
Owczar - 03-02-2013, 23:17

Polecam program evoscan z przerobionym przewodem vagkkl. Odczytasz błędy, sprawdzisz działanie sondy.

Błąd możesz też wymrugać. Ale nawet jeśli pojawi się błąd sondy to może być spowodowany nieprawidłową mieszanką na LPG, więc trzeba podejrzeć oscylogramy PB i LPG ze staga.

Czy gazownicy podpięli sondę do staga?

wester - 04-02-2013, 08:41

A ja nietypowo założyłem BRC P&D. W poprzednich samochodach zawsze miałem BRC i bylem zadowolony wiec postanowiłem nie kombinować. Jak narazie jestem zadowolony autko jeździ bardzo dobrze.
plecho1 - 04-02-2013, 08:45

BRC nie jest złe a nawet bardzo dobre, tylko dlaczego nie wesprzeć rodzimej produkcji jeśli dorównuje BRC i w dodatku w razie jakiegoś serwisu będzie sporo taniej.
Funny_igor - 04-02-2013, 17:30

plecho1 napisał/a:
BRC nie jest złe a nawet bardzo dobre, tylko dlaczego nie wesprzeć rodzimej produkcji jeśli dorównuje BRC i w dodatku w razie jakiegoś serwisu będzie sporo taniej.


Wcześniej jeździłem na BRC a obecnie na KME, polska myśl techniczna z której jestem zadowolony.

koller - 04-02-2013, 22:34

Witam szukam programow do diagnostyki wiekszosci instalacji gazu montowanych w tym kraju
Bury - 04-02-2013, 22:58

wester napisał/a:
A ja nietypowo założyłem BRC P&D. W poprzednich samochodach zawsze miałem BRC i bylem zadowolony wiec postanowiłem nie kombinować. Jak narazie jestem zadowolony autko jeździ bardzo dobrze.
Funny_igor napisał/a:
Wcześniej jeździłem na BRC a obecnie na KME, polska myśl techniczna z której jestem zadowolony.


Ja zawsze powtarzam,że nasze galanty to auta dość łatwe w przeróbce i nie ma wielkiego znaczenia jaką instalację założymy.Najważniejsze,żeby było przyzwoicie zamontowane i wyregulowane,a czy to stag,kme czy zenit to nie ma znaczenia.
koller napisał/a:
Witam szukam programow do diagnostyki wiekszosci instalacji gazu montowanych w tym kraju
poszukaj na stronach producentów AC,KME ,AGC tam znajdziesz najnowsze wersje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group