To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

cheniu - 12-02-2013, 21:01
Temat postu: Olej
Mój jest zalany 10W40 więc półsyntetyk Shella...

gdzieś czytałem że pełen syntetyk pomaga na tą dolegliwość?

Juiceman - 12-02-2013, 21:03

5W40 nie pomoże Ci na popychacze, ale też nie zaszkodzi silnikowi co sugeruje waldi....
waldi-1 - 12-02-2013, 21:03

usuń zużytą część i zalej najlepiej 10w50
T82 - 12-02-2013, 21:38

MKV napisał/a:
No jak Mobil lejesz o innych parametrach (gestszy) to co sie dziwisz ze jest ciszej? ;-)
Zalej sobie Liqui Moly 10W-60 GT1 Race Tech to bedzie jeszcze ciszej ;-)


Cichszy a klekot to dla mnie różnica.

Chociaż... zrobi się trochę cieplej to zaleję Race Tech i jakby nie ucichł to zgłoszę się z reklamacją ;P

Owczar - 12-02-2013, 22:08

cheniu napisał/a:
10W40


To bardziej olej mineralny niż półsyntetyczny. Jedyna opcja to przejście na prawdziwy syntetyk 5W40.

MKV - 12-02-2013, 23:55

T82 napisał/a:
MKV napisał/a:
No jak Mobil lejesz o innych parametrach (gestszy) to co sie dziwisz ze jest ciszej? ;-)
Zalej sobie Liqui Moly 10W-60 GT1 Race Tech to bedzie jeszcze ciszej ;-)


Cichszy a klekot to dla mnie różnica.

Chociaż... zrobi się trochę cieplej to zaleję Race Tech i jakby nie ucichł to zgłoszę się z reklamacją ;P


Klekot to tez hałas - gęstszy olej generalnie sprawi, że będzie trochę mniejszy.
A w moim drugim samochodzie używam Liqui Moly własnie tego GT1

ps. reklamacji nie uznaję :P

[ Dodano: 12-02-2013, 23:56 ]
Owczar napisał/a:
cheniu napisał/a:
10W40


To bardziej olej mineralny niż półsyntetyczny. Jedyna opcja to przejście na prawdziwy syntetyk 5W40.


Najlepiej jeszcze Motula 300V :]

m6riano - 13-02-2013, 10:27

cheniu,
1.zmień na prawdziwy syntetyk.(nieważne że jeszcze nie czas,klepie ci bo juz olej stracił swoje właściwości)
2.załóż filtr manna 610/3

2pac - 26-02-2013, 17:37

jak kupiłem, prawdopodobnie był Aral - taka wisiała zawieszka, był jak woda ale i przebieg miał z 18kkm

ja zalałem Castrol Magnatec 5W-40, zrobiłem 12kkm, trochę dolałem (0,5-1l), ale klepały zawory, polecaliście Liqui Moly i zalałem 5W-40 synthoil high tech - zrobiłem 5,5kkm i z maksimum zrobiło się nieco ponad minimum i rozciekł się silnik - nie byłem jeszcze u mechanika wiem nie wiem ile mnie to będzie kosztować...

nie wiem czy to kwestia oleju, czy ogólnie mam pecha - zawory jak klepały tak klepią
przebieg 190kkm wg. licznika

czy możliwe, że ten olej przyczynił się do wycieków?
nie wiem co lać następnym razem

arturj123 - 26-02-2013, 19:55

Głupota, olej nie rozszczelni silnika... Przebieg + wiek to np. jeśli nigdy nie były wymieniane uszczelniacze to po prostu zaczynają być tak twarde i nie uszczelniają prawidłowo.
Ostatnio wymieniałem uszczelniacze gniazd świec, stare twarde jak skała... Podobnie zapewne dzieję się z innymi uszczelkami.

Oczywiście u Ciebie może być co innego powodem problemów ze znikaniem oleju.

Jeśli płukanka, lepszy olej, jakiś specyfik - nie uciszył popychaczy to po prostu nadają się tylko do wymiany.
Zakładasz nowe, dbasz o wymianę oleju na czas, dobry olej, właściwy poziom oleju (coś jest w tym, że musi być nie mniej jak na połowie bagnetu) i dopiero wtedy możesz liczyć na święty spokój o ile trafisz na dobrej jakości nowe hydropopychacze :mrgreen:

Ksiao - 26-02-2013, 21:14

arturj123 dobrze mówi w swoim musiałem dolać 2L/5kkm po wymianie uszczelek pod pokrywa zaworów tych na świecach i zaślepki wałka rozrządu, minimalnie go teraz ubywa (~0,1L/2kkm), ale to mam delikatne pocenie się z pod uszczelki pod głowicą. Także warto wymienić :mrgreen:
2pac - 26-02-2013, 23:07

no mnie właśnie przy świecach coś się poci bo z pod osłony plastikowej na silniku olej świeży, no i z pod głowicy... chyba, ze to właśnie z pod świec, z tyłu też cieknie

wymiana uszczelniaczy przy świecach to jaki koszt?
a to, że wywala olej to chyba też informacja, że coś nie tak z odpowietrzeniem/odmą?

nie twierdzę, że silnik nowy - ale nie jest tak, że po zastosowaniu pewnych olei istnieje większe prawdopodobieństwo wycieków w starych silnikach?

krzychuzzz - 27-02-2013, 10:57

2pac napisał/a:
wymiana uszczelniaczy przy świecach to jaki koszt?


Jeśli pytasz o koszt uszczelniacza to 10 zł/sztuka u Malika

2pac napisał/a:
ale nie jest tak, że po zastosowaniu pewnych olei istnieje większe prawdopodobieństwo wycieków w starych silnikach?


Moim zdaniem bzdura. Jak coś cieknie to trzeba to uszczelnić a nie szukać winy wszędzie tam gdzie się nie powinno.

arturj123 - 27-02-2013, 11:17

Nie dawno wymieniałem komplet 4 sztuk (2.0L) koszt 40 zł + wysyłka.
6 cylindrów to zapewne 60 zł. Pisz do Japaneze.

Nowy olej nie rozszczelni silnika... Szukaj wycieków, sprawdź kompresję na cylindrach.

Ksiao - 27-02-2013, 12:18

U siebie jak wymieniałem to uszczelka pod pokrywę zaworów + te 3szt na świece dałem 60zł na stronę V6 :mrgreen: (razem 120zł) w ML AUTO
2pac - 28-02-2013, 17:34

ile mieści się oleju w silniku między min i max na bagnecie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group