[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
Tomek - 12-09-2014, 13:09
Tomii napisał/a: |
dlaczego ? ja już mam 5-ty sezon Barum Bravuris 2 na tylnej osi i sprawują się bardzo ok, poza tym że po 2-sezonach przestały być ciche nie widzę wad. A za cenę wtedy chyba coś ok 240zł/szt 205/50r17 myślę że nic lepszego nie było/nie ma z nowych markowych opon. |
bo te opony mają bardzo słabą ściankę boczną
przy ostrych zakrętach praktycznie schodzą z felgi - tzn. wychylają się
do tego na deszczu bardzo kiepsko hamują
miałem takie na Colcie, zostały już na szczęście tylko dwie
WreX napisał/a: |
Niby nie, ale wolałbym opone wyższej klasy i przemawiają do mnie używki dobrych opon niż tanie nówki no-name'y jak wyżej podałem. Po prostu zaintrygowały mnie opinie. |
zdecydowanie, tak jak pisałem wcześniej - nie lubię używek, ale jak już wybierać dobrą używkę, a marną nową tandetę, to wziąłbym używkę
ale też jak wyżej - poszukaj też opon leżakowanych przez rok-półtora
taka opona jest pełnowartościowa, zwłaszcza letniej się nic nie podziało w rok
a można kupić coś wartego 500 zł za 300 zł
komarsnk - 12-09-2014, 13:46
Panowie - chinole, tajwany, używki - to wszystko nic - i tak na Forum reprezentujemy pewny poziom bo nikt póki co nie poleca i zachwala "nalewajek" (opon bieżnikowanych) bo to to dopiero jest tragedia
Ja też popieram rozwiązanie na słaby budżet - jeśli letnie to używki. Jak zimówki to raczej tylko nowe minimum klasy średniej. OSTATECZNIE (!) jeśli ktoś mieszka w pozamiejskich warunkach i jeździ 99% czasu po śniegach nie przekraczając 90km/h to OSTATECZNIE można kupić nowe "nalewajki". Chociaż wtedy to już lepiej kupić Dębica Frigo 2
Dario1986 - 12-09-2014, 13:56
komarsnk napisał/a: | bo nikt póki co nie poleca i zachwala "nalewajek" (opon bieżnikowanych) bo to to dopiero jest tragedia |
haha, mój ojciec jeździ na bieżnikowanych w zimę tyle że już jest emerytem i mu się nigdzie nie śpieszy, do tego jeździ 80% po mieście, i jeżeli przejedzie w zimie (czyt. listopad- marzec) z 2-3 tys km to jest sukces. (w sezonie letnim jeździ dużo więcej) Więc i takie opony mają nabywców- mój ojciec był świadomy tego co kupuje i ile jeździ zimą... ja bym się nie zdecydował i nie polecam takiego rozwiązania osobom które dużo i szybko jeżdża, bo 2 tkm to robię w 3 tygodnie niezależnie od pogody.
OT:
ostatnio dostał pierwszy mandat, a prawo jazdy ma od 74 roku, dał się złapać i co najlepsze... zagotował nieoznakowany radiowóz (dym poszedł im spod maski)
Tomii - 12-09-2014, 14:36
Tomek napisał/a: |
bo te opony mają bardzo słabą ściankę boczną
przy ostrych zakrętach praktycznie schodzą z felgi - tzn. wychylają się
do tego na deszczu bardzo kiepsko hamują
miałem takie na Colcie, |
zgadza się, scianka boczna mogła by być bardziej sztywna ale wiele opon tak ma, a w Colcie to chyba miałeś inny bieżnik ?
Na deszczu nie zauważyłem problemów, jeszcze jak je na początku miałem z przodu hamowało się bardzo dobrze, nie wiele gorzej jak na oponie deszczowej Uniroyal które później dokupiłem i dałem na przód.
Wiadomo, w tych pieniądzach nie można wymagać od opony sportowych osiągów.
Tomek - 12-09-2014, 15:10
Tomii napisał/a: |
zgadza się, scianka boczna mogła by być bardziej sztywna ale wiele opon tak ma, a w Colcie to chyba miałeś inny bieżnik ? |
Barum Bravuris 2 (chyba)
co do ścianki bocznej, to też zależy od wysokości profilu, im mniejszy tym mniej widać ten negatywny efekt
Cytat: |
Panowie - chinole, tajwany, używki - to wszystko nic - i tak na Forum reprezentujemy pewny poziom bo nikt póki co nie poleca i zachwala "nalewajek" (opon bieżnikowanych) bo to to dopiero jest tragedia |
to też zależy, jak kto auto użytkuje
ma wujka, który jeździ tylko w mieście i nie przekracza 60 kmh, a może i 50 kmh
jak się wypuści w trasę 3 razy na rok, po 200 km tam i z powrotem to jedzie 80 kmh
nie mówie, że jeździ na bieżnikowanych, ale dla takiego kogoś to te opony się też sprawdzą
jednak, nie wiem ile kosztują te nalewajki, ale opona w rozmiarach 14-15 cali zaczynają się nieraz koło 150 zł, więc ...
eremita - 12-09-2014, 16:50
Tomek napisał/a: | Tomii napisał/a: |
dlaczego ? ja już mam 5-ty sezon Barum Bravuris 2 na tylnej osi i sprawują się bardzo ok, poza tym że po 2-sezonach przestały być ciche nie widzę wad. A za cenę wtedy chyba coś ok 240zł/szt 205/50r17 myślę że nic lepszego nie było/nie ma z nowych markowych opon. |
bo te opony mają bardzo słabą ściankę boczną
przy ostrych zakrętach praktycznie schodzą z felgi - tzn. wychylają się
do tego na deszczu bardzo kiepsko hamują
miałem takie na Colcie, zostały już na szczęście tylko dwie
|
Każda opona im wyższy profil tym bardziej się wywija.
A po za tym Barum Bravuris 2 były robione przez Baruma jako barum a Barum Bravuris 3 są robione przez baruma tyle że teraz barum został wciągnięty przez Contnetala i podobno to całkiem inna jakość
Bardzo się zdziwiłem ale ostatnio mi wulkanizator polecał Nexeny produkcja Korea jak przeglądam opinie to całkiem dobre mają i chyba je przetestuję na zimę .
Tomii - 12-09-2014, 17:35
eremita napisał/a: |
A po za tym Barum Bravuris 2 były robione przez Baruma jako barum a Barum Bravuris 3 są robione przez baruma tyle że teraz barum został wciągnięty przez Contnetala i podobno to całkiem inna jakość
|
Barum już dawno jest w grupie Continentala
dokładnie od 1993r
komarsnk - 12-09-2014, 17:50
Tomek napisał/a: |
Cytat: |
Panowie - chinole, tajwany, używki - to wszystko nic - i tak na Forum reprezentujemy pewny poziom bo nikt póki co nie poleca i zachwala "nalewajek" (opon bieżnikowanych) bo to to dopiero jest tragedia |
to też zależy, jak kto auto użytkuje
|
Dlatego Tomku napisałem, że są wyjątki Moja mama też jeździ na zimowych nalewajkach bo jeździ tylko po mieście i to dość zaśnieżonym momentami. Ale na A4 bym się tym nie wypuścił nigdy w życiu...
polaff - 12-09-2014, 19:13
A co z zależnościa v max od szerokości 205-225 w ea5x?
madź - 12-09-2014, 19:51
Ja także nie polecam Barum Bravuris 2. Mieliśmy kilka miesięcy takie oponki w Galancie, w rozmiarze 205/55R16. Jeździło się na nich tragicznie - samochód strasznie pływał w zakrętach i zachowywał się niestabilnie przy bardzo dużych prędkościach na zachodnich autostradach mimo obniżonego i utwardzonego zawieszenia.
eremita - 12-09-2014, 20:17
Tomii napisał/a: | eremita napisał/a: |
A po za tym Barum Bravuris 2 były robione przez Baruma jako barum a Barum Bravuris 3 są robione przez baruma tyle że teraz barum został wciągnięty przez Contnetala i podobno to całkiem inna jakość
|
Barum już dawno jest w grupie Continentala
dokładnie od 1993r |
hehe no to ładnie
No a ja ostatnio słyszałem że właśnie dlatego bravuris 3 to poza nazwą nic nie mają wspólnego ze starymi barumami.
a4ry - 13-09-2014, 08:47
komarsnk napisał/a: | ja też popieram rozwiązanie na słaby budżet - jeśli letnie to używki. |
Na początku roku w moje ręce trafił galant na praktycznie nowych (2012 27 tydzień i raczej niewielkim przebiegiem) oponach Vredestein QUATRAC 3 - czyli opony całoroczne. Przejechałem na nich około 15 tyś. w każdych możliwych w naszym klimacie warunkach. Zarówno mega śnieg jak i super nagrzana droga w górach. Pomimo, że kiedyś podchodziłem strasznie sceptycznie do takich opon to teraz mam całkowicie inne zdanie. W każdych warunkach opony te sprawują się super poprawnie. To co najważniejsze są ciche, co przy słabym wyciszeniu galanta ma to duże znaczenie i to czego się obawiałem na początku nie piszczą na suchym, rozgrzanym asfalcie i nie ścierają się jakoś nadzwyczajnie szybko.
Drogi trzymają się bardzo dobrze i są obliczalne.
Wg mnie opony całoroczne to najlepsze rozwiązanie nisko budżetowe. 1000PLN i ma się cztery nowe piętnastki, które starczą przy mojej jeździe na jakieś 4-5 lat, do tego na samych wymianach zaoszczędzę na dwie nowe opony.
wicek - 25-09-2014, 20:06
Rozmiar: 15"
Szerokość: 6J
Rozstaw: 4x114,3
ET46
Taka felga do galanta pasuje? Da się na nie założyć opony: 195/65/15, 205/65/15
Marcino - 25-09-2014, 21:37
Felga pasuje, ale opona 205/65/15 bedzie za duża. Jak coś to 205/60
wicek - 25-09-2014, 21:56
Dzięki, a powiedz jeszcze w jakim sensie za duża.
|
|
|