To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

jaca71 - 15-11-2011, 10:26

tommy4u napisał/a:
Weźmy porównywalnie te nowe slinkinki TSI i FSI - które maja podobną moc przy mniejszej pojemnośći.

Mam porównanie Passat B6 2.0 FSI vs Lancer CY 2.0 MIVEC.
Passat masa - 1389kg
Lancer 1335kg
Passat moc/moment - 150/180
lancer moc/moment - 155/198
Spalanie jednakowe :P
Odczucia z dupohamowni - Lancer lepiej się zbiera od 4000rpm poniżej po prostu jeździ. Passat przyspiesza zawsze ale bez rewelacji. Ogólnie milszy w obyciu jest Passat, taki ugładzony i ma szóstkę. Więcej przyjemności (na pewno nie sportowych odczuć) daje Lancer. Pomijając rozmiar (w kabinie jeszcze da się porównać, ale bagażnik Passata miażdży) 9 na 10 osobom bardziej do gustu przypadnie Passat.

Ja bym panowie tak nie demonizował Lancera jako sportowego potwora :) Jest to po prostu poprawny, japoński (w stylu i wykonaniu) tani sedan (SB - jest produktem ubocznym na nieszczęsny rynek europejski i wyszedł średnio) który pozycjonowany jest pomiędzy klasami. Na kompakt trochę duży na wyższą klasę brakuje parę centymetrów rozstawu osi i tej przytulności.

PS. Ja się spalaniem nie przejmuje bo w momencie rejestracji w kraju byłem 30kzł do przodu i zanim to odrobię w paliwie to go sprzedam.

PS 2 Ostatni okres mam trochę w trasie - jednak okolice 7 litrów i więcej na drogach DK dwu i trzycyfrowych (ograniczenie 90 i wioski) to tak o literek za dużo jak na taki samochód :P

tommy4u - 15-11-2011, 10:37

Nie no Jaca - Lancer kontra Passat? Nie ta klasa. Nie ta cena.
jaceksu79 - 15-11-2011, 11:09

jaca71, to trochę nie ta klasa :wink:

a tak na marginesie - jeżeli by ktoś nie wierzył w mój wynik z podpisu.
Na odcinku 1400km nie jedzie się 90km/h :mrgreen: :mrgreen:
http://zapodaj.net/d266fcfa5ac8.jpg.html

jaca71 - 15-11-2011, 11:20

tommy4u napisał/a:
Lancer kontra Passat? Nie ta klasa.
jaceksu79 napisał/a:
to trochę nie ta klasa

Ale ja panowie nie porównuje wnętrza, przestronności, zawieszenia, komfortu, wykończenia, image itp. jednym słowem nie porównuję samochodów. Porównuję dwa silniki 2.0 o zbliżonej mocy, w samochodach o zbliżonej masie.
Jak pisałem silnik mitsubishi sprawia wrażenie bardziej zrywnego ale to dlatego że w pewnym zakresie obrotów dostaje kopa. Silnik VW jest mniej dynamiczny ale za to równiejszy - bardziej ugładzony. Nie potrzebuje być jak ten od mitsu trzymany wysoko by pojechać. jedzie praktycznie od dołu a potem... nic się nie dzieje, dalej sobie jedzie.
Dla większości kierowców silnik VW jest łatwiejszy i przyjemniejszy. A palą zbliżone ilości paliwa.

RalfPi - 15-11-2011, 12:31

Krótko i w temacie:
Zaleta Passata - na niskich obrotach lepiej się wcisnąć
Zaleta Lancera - można dynamiczniej przyspieszać i szybciej wyprzedzać (po uprzednim przygotowaniu silnika -4000 obr/min)
A co do spalania - no cóż.. buda 1350 kg i silnik 1.8 musi swoje wypić co nie oznacza, że pali dużo. Małe spalanie to jest w Pandzie:)

jaceksu79 - 15-11-2011, 13:21

RalfPi napisał/a:
Małe spalanie to jest w Pandzie:)


i w golfie tdi :mrgreen:

A co do picia - ptaki ćwierkają, że na południu już 6zł przekracza litr??? :x

jaca71 - 15-11-2011, 13:27

jaceksu79 napisał/a:
A co do picia - ptaki ćwierkają, że na południu już 6zł przekracza litr??? :x

Ja niedzielę czerwonego w kieleckim tankowałem za 5.39, dzisiaj civica za te same pieniądze w Krakowie :)

jaca71 - 16-11-2011, 05:47

jaceksu79 napisał/a:
Przydali by się ci eko. gdyby w euro 6 ograniczyli nie tylko emisję spalin ale także warunek max. spalania paliwa przez pojazd :mrgreen: jakie życie wtedy było by prostsze

Przeglądnij jeszcze raz norme EURO i wyciągnij daleko idące wnioski z tej normy to znajdziesz odpowiedź że spalanie też jest ograniczone :) I to dosyć dokładnie określone ;)

Kjuba - 18-11-2011, 15:41

RalfPi napisał/a:
Krótko i w temacie:
Zaleta Passata - na niskich obrotach lepiej się wcisnąć
Zaleta Lancera - można dynamiczniej przyspieszać i szybciej wyprzedzać (po uprzednim przygotowaniu silnika -4000 obr/min)
A co do spalania - no cóż.. buda 1350 kg i silnik 1.8 musi swoje wypić co nie oznacza, że pali dużo. Małe spalanie to jest w Pandzie:)


ja tam w Pandzie miałem 10 po mieście :P

reneyvan - 22-11-2011, 20:40

Trasa - po nieco ponad 38 km w jedną stronę rano i powrót po południu.
Jazda przepisowa i z tempomatem.
7, 3 l/100 km.
Potem kilka razy przycisnąłem - było ponad 4000 rpm (zasięg po jednym przygazowaniu moment spadał o 20 km) to i wyszło 7, 7 l/100 km.
W porównaniu do poprzednika Renault Megane Classic 1.4 16 V, który przy mocy 95 KM palił na tej samej trasie 6, 5 l/100km nie jest źle.

jarel - 23-11-2011, 20:55

Trochę ostatnio jeździłem autostradą i po kilku przejazdach wyleczyło mnie to z jazdy z prędkościami 160-180 km/h. Mając 180 km/h obroty 5000 min. i wskaźnik chwilowego zużycia jest na maxa. Przy autostradowej prędkości 160 spalanie oscyluje między 12-14 litrów. Jedyna rozsądna prędkość gdzie zmieścimy się z zużyciem do 10 litrów to 130 km/h
reneyvan - 23-11-2011, 21:24

jarel napisał/a:
Trochę ostatnio jeździłem autostradą i po kilku przejazdach wyleczyło mnie to z jazdy z prędkościami 160-180 km/h. Mając 180 km/h obroty 5000 min. i wskaźnik chwilowego zużycia jest na maxa. Przy autostradowej prędkości 160 spalanie oscyluje między 12-14 litrów. Jedyna rozsądna prędkość gdzie zmieścimy się z zużyciem do 10 litrów to 130 km/h


Kolega mówił mi ostatnio o znajomym, który nabył niedawno Lancera 1.8.
Na autostradzie wyciągnął 225 km/h i ponoć nie był to jeszcze kres możliwości wozu, ale kiedy zobaczył średnie spalanie 37 litrów/100 km spanikowany dzwonił do serwisu :)

piomic - 23-11-2011, 22:14

jarel napisał/a:
wskaźnik chwilowego zużycia
To Twój pierwszy pojazd ze wskaźnikiem spalania? Pamiętaj, że to chwilowe. Niekoniecznie takie wyjdzie średnie.
Pamiętam jak pierwszy raz jechałem do Chorwacji Corollą żony, przy PSJ chwilowe było w okolicy 5,0, średnie ponad 7,5. Jak docisnąłem (pierwszy raz autostradę widziałem i musiałem się przyzwyczaić, że można 150 jechać) chwilowe poszło na 8-9 a średnie wyszło... 6,6.

waldinio - 24-11-2011, 09:11

jarel napisał/a:
Na autostradzie wyciągnął 225 km/h i ponoć nie był to jeszcze kres możliwości wozu, ale kiedy zobaczył średnie spalanie 37 litrów/100 km spanikowany dzwonił do serwisu :)


ja mialem max 235 wg licznika, gps pokazywal 206, bylo lekko z górki wiec pewnie dlatego udalo mi się osiagnąć taki wynik.

ps. admin pewnie zaraz usunie te wpisy ale w niemczech nie ma ograniczenia :P

Waldi1202 - 04-12-2011, 10:02

Spokojna jazda po Wwa + szybki start ze świateł 10L
jazda bez korków 8L
na trasie 7,4L
Mam plan zejść do 6,5L na trasie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group