[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Amortyzatory.
Mat84 - 22-11-2015, 12:15
Z wyciagnieciem tych tulei nie ma wiekszego problemu bo jest to normalna metalowo gumowa tulejka ktora da sie wycisnac. Nic nie trzeba spawac ani odcinac. Ciekaw jestem czy panowie z olkusza byli by w stanie cos takiego dorobic.
[ Dodano: 23-11-2015, 15:53 ]
Tulejki w olkuszu zamowione. Jutro maja dotrzec... czyli amorki oryginalne uratowane.
wojbud - 25-11-2015, 17:09
Czy te osłony amora będą pasowały do gala bo w sklepie gdzie brałem amorki powiedzieli że niema zamienników i tylko zostaje oryginał Maruichi jakieś za 120 zeta.
http://www.iparts.pl/czes...57-630aa20.html
raddex - 29-11-2015, 22:54
wojbud napisał/a: | Czy te osłony amora będą pasowały do gala bo w sklepie gdzie brałem amorki powiedzieli że niema zamienników i tylko zostaje oryginał Maruichi jakieś za 120 zeta.
http://www.iparts.pl/czes...57-630aa20.html |
Są zamienniki Febesta i to o jakości oryginału śmiem twierdzić.
http://allegro.pl/oslona-...5783854310.html
Mają też odboje:
http://allegro.pl/odboj-a...5824688314.html
Sam mam założone nowe osłony amortyzatorów Febesta z tyłu i przodu.
Tylne amorki zmieniałem sam i mogę potwierdzić, że wykonanie tych elementów Febesta, równa się oryginałowi.
FuRiOn - 07-12-2015, 17:26
Witam.
Mieszkam obecnie w Holandi i tutaj zwykle slyszy sie tylko, a czemu nie ma Pan golfa
Jest problem z dostaniem czesci do Gala i zwykle trzeba wszystko zamawiac lub robic juz w PL.
Mam do zrobienia wymiane sprezyn na tyle i lozysk kol tylnych razem z piastami. Te czesci juz zamowilem i to powinno wyleczyc miska z dotychczasowych dolegliwosci (tyl siedzi przy jego obciazeniu oraz zarzuca tylem przy przejezdzie przez nierownosci), ale dzisiaj polski mechanik powiedzial mi, ze jeszcze musze sobie zamowic odboje i oslony amortyzatorow (2 zestawy) bo bez tego nie skonczymy naprawy. Paczke z lozyskami i sprezynami bede miec pewnie na ta srode.
Jakby mi ktos pomogl ogarnac wysylke (dac namiar) tutaj na teren Holandi po normalnej cenie 2x zestaw odbój i osłona do tylnego amortyzatora.
VIN: JMBSNEA5AVZ001305.
Chcialbym auto zrobic juz w tym tygodniu bo czas nagli za niecale 2 tygodnie trzeba ruszyc w trase do Polski przy choince koledy pospiewac.
znalazlem na allegro:
http://allegro.pl/mitsubi...5827568090.html
i
http://allegro.pl/mitsubi...5836764849.html
i to wszystko, a sprzedawca nie chce wyslac za granice. Wiec trzeba szukac dalej. Fajnie jakby mi sie udalo dzisiaj zamowic.
Prosze moda o nie usuwanie tego posta z tego dzialu gdyz do dzialu Kupie nie mam dostepu. Poszukuje tylko rady gdzie znalezc, a nie zeby kupic od innego uzytkownika forum
galant.j21 - 15-12-2015, 19:05
Witam! Mam galanta 2.5 v6 kombi sport edition z 1999 roku. Miałem z tyłu amorki NIVO. Wymieniłem na zwykłe kayaba ultra sr i sprężyny też kayaba. I galant na kołach 215/45/17 stoi bardzo wysoko, aż głupio to wygląda. Jak założyłem zimówki 195/65/15 to wygląda to trochę lepiej, ale dalej wygląda, że za wysoko. Czy założyłem złe amorki albo sprężyny? Dlaczego tak wysoko stoi? Czy pomoże tylko zestaw jakiś obniżających amorków i sprężyn?
robertdg - 15-12-2015, 19:12
Daj się spręzynom ułożyć, to nie sa progresywne spręzyny więc trochę usiąda, po montażu przeswit między oponą a błotnikiem może być rzedu 80mm, wystarczy jednak zapakować 2 walizki i dwóch pasażerów i prześwit szybko zanika
Druga strona medalu, po takiej wymianie należałoby porozkrecac wszelakie tuleje metalowo gumowe i poskrecac na nowo
galant.j21 - 15-12-2015, 19:27
Wymianę robiłem na początku roku a to jest jakieś 25 tys. km. temu, a teraz dopiero tu pisze bo już nie mogę wręcz patrzyć jak to wygląda. i nic się nie zmieniło od założenia- stoi tak samo wysoko. Prześwitu nie mierzyłem ani razu. A i nie rozkręcałem tulei-nic nie robiłem tylko wymieniłem amorki, sprężyny i łączniki.
A jeszcze mam pytanie czym różnią się amorki kayaba ultra sr od excel-g?
robertdg - 15-12-2015, 20:00
Seria KYB Excel-G – amortyzatory gazowe, przeznaczone dla użytkowników, stawiających bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Wykorzystywane są w nich specjalne, opatentowane zawory i sprężony azot. Dzięki nim, możliwe jest uzyskanie wysokiego komfortu jazdy przy jednocześnie niskiej aeracji (powstawanie pęcherzyków powietrza).
Seria KYB Ultra SR - wysokociśnieniowe amortyzatory gazowe jednorurowe. Przeznaczone są dla kierowców lubiących szybką, sportową jazdę. Idealnie sprawdzają się w ekstremalnych warunkach jazdy na wysokich obrotach, są niezwykle stabilne a przy tym bezpieczne dla kierowcy.
galant.j21 - 15-12-2015, 20:08
Czyli tak w skrócie excel-g miększe a ultra sr twardsze tak? Ogólnie jazda na tych KYB ultra sr jest fenomenalna, trzyma się drogi super i miło twardy tył jest.
Różnicy w tym jak wysoko stoi by chyba nie było na tych excel-g nie? W ogóle na jakimś innym zestawie normalnym (nie obniżającym) galant stał by niżej?
komarsnk - 15-12-2015, 23:24
Ja uciąłem jeden zwój w nowych sprężynach i dalej stoi nieco za wysoko
Tu uwaga: jak planujesz mocno pakować auto to odradzam cięcie bo sprężyna może pęknąć.
milo - 15-12-2015, 23:37
komarsnk napisał/a: | Ja uciąłem jeden zwój w nowych sprężynach |
Końcówki sprężyn podginałeś czy założyłeś stercząco
komarsnk napisał/a: | jak planujesz mocno pakować auto to odradzam cięcie bo sprężyna może pęknąć. |
Cięcie sprężyn nic dobrego lepiej kupić obniżane są o wiele twardsze i oczewiście jest niżej... to z doświadczenia
Owczar - 16-12-2015, 09:12
Obcinanie sprężyn to nie jest dobry pomysł. Chyba ze jakiś kowal ułoży ostatni zwój.
marcinzam - 16-12-2015, 12:02
Jestem po wymianie amorków ,sam demontaż z auta nie był trudny ,najtrudniej było odkręcić nakrętkę tłoczyska ,w amorkach koni rozwiązali to w ten sposób że nakrętka jest na klucz 17 a tłoczysko blokuje się imbusem.Siłę tłumienia ustawiłem na 85 % na 100 był "beton" .Na miasto może trochę za twarde ale trasa/autostrady super.
mati_z - 16-12-2015, 17:37
marcinzam, ile dałeś za amorki? Bo mnie na wiosnę też czeka wymiana
telewizoor - 16-12-2015, 18:48
Czy to nie te? http://www.ebay.co.uk/itm...MgAAOSwPcVVwGgd
Cena zabójcza
|
|
|