To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

jaceksu79 - 06-12-2011, 23:20

Luk, poczytaj fora i opinie - naprawdę to fajnie wychodzi.
On dopiero powyżej 130 zaczyna palić ponad 8 l/100km !!!!

Luk - 06-12-2011, 23:21

jaceksu79, ale czekaj, FSI czy TSI? Bo najpierw napisałeś FSI.
jaceksu79 - 06-12-2011, 23:46

Luk, TSI :mrgreen: bo mi chodziło konkretnie o skodę, a w między czasie miałem otwartą zakładkę VW na wolnossakach FSI :mrgreen:
początkowo napisałem FSI i bardzo szybko edytowałem :mrgreen:

[ Dodano: 06-12-2011, 23:52 ]
PS> tak odchodząc troszkę od tematu - patrząc na nowoczesne benzyniaki, diesel NEVER!! mi diesel się kończy na 2,9TD mercedesa i koniec.

Luk - 06-12-2011, 23:54

jaceksu79, byłem szybszy :)
Jasne, tu się zgadzam, 1.4 TSI będzie przy spokojnej jeździe palił tyle, co normalne 1.4. Aczkolwiek gadałem z właścicielem nowej Astry, nie pamiętam dokładnie jaki silnik, ale jakiś mały z turbo, i był on mocno rozczarowany spalaniem - właśnie w jego przypadku nie zadziałała ta zasada...
A ja zawsze pisałem, że mi w moim 1.8 brakuje turbo... Wtedy normalnie paliłby tyle ile teraz (co jest dla mnie OK), a jak bym depnął, to miałbym np. 200KM :mrgreen:

[ Dodano: 06-12-2011, 23:57 ]
jaceksu79 napisał/a:
patrząc na nowoczesne benzyniaki, diesel NEVER!!

i patrząc na nowoczesne diesle... ("nie używać tylko w mieście" + "nie tankować na niepewnych stacjach")
Podpisuję się obiema rękami. :wink:

jaceksu79 - 06-12-2011, 23:59

spokojnie... TSI to nie jest tylko zwykłe turbo

-masz bezpośredni wtrysk tak jak w FSI ( i słynną mieszankę warstwową)
-masz też kompresor mechaniczny( supercharger)(nie w każdym) aby zapewniał moment od niskich obrotów ( tam chyba 1500 czy 1400 ma max. moment)
- no i masz turbo na wyższych obrotach

TSI miażdży MIVEC i co najciekawsze, że kupujesz taką octawię z takim silnikiem w takiej samej cenie jak lancelota
Jeżeli 3 diamenty nie wprowadzą jakiejś dobrej innowacji w swoich produktach to na samej reklamie japońskich aut daleko nie zajadą

Luk - 07-12-2011, 00:09

jaceksu79 napisał/a:
-masz bezpośredni wtrysk tak jak w FSI ( i słynną mieszankę warstwową)
-masz też kompresor mechaniczny( supercharger) aby zapewniał moment od niskich obrotów ( tam chyba 1500 czy 1400 ma max. moment)
- no i masz turbo na wyższych obrotach

Ale te z podwójnym doładowaniem to chyba te najmocniejsze, reszta nie ma kompresora, prawda? 1.4 ma podwójne? No i nie jestem pewien jak z trwałością, w sumie to mocno wysilone silniki.
Kumpel ma KTM 200cm3, 45 KM, tam tłok wymienia się po kilkudziesięciu godzinach pracy :D

jaceksu79 napisał/a:
co najciekawsze, że kupujesz taką octawię z takim silnikiem w takiej samej cenie jak lancelota

To może się coś zmieniło, bo jak ja szukałem auta, to Octavia w wyposażeniu podobnym do Lancera kosztowała 15.000 drożej.

jaceksu79 - 07-12-2011, 00:11

Luk napisał/a:
Ale te z podwójnym doładowaniem to chyba te najmocniejsze, reszta nie ma kompresora, prawda?

tak :D
Luk napisał/a:
to Octavia w wyposażeniu podobnym do Lancera kosztowała 15.000 drożej.


teraz skoda jak co roku idzie ostro po cenach :mrgreen:

ale juz EOT

Luk - 07-12-2011, 00:28

jaceksu79 napisał/a:
teraz skoda jak co roku idzie ostro po cenach :mrgreen:

Już kończę offtop, ale Octavia 1.4 TSI to tylko 122 KM :(
Jak skonfigurowałem sobie 1.8TSI + wyposażenie jak mam w Lancerze (bluetooth, kiera skórzana, radio z mp3, klima automatyczna - fakt dwustrefowa, alufelgi 16") to wyszło mi 80.200... Lancer Invite ok. 67.000...

jaceksu79 - 07-12-2011, 10:32

Luk napisał/a:
to tylko 122 KM


ale zapewniam, że te 122 zdecydowanie lepiej jeździ jak Twoje 143 ( przecież cały czas nie kręcisz do 6tys)

Luk - 07-12-2011, 10:49

jaceksu79 napisał/a:
ale zapewniam, że te 122 zdecydowanie lepiej jeździ jak Twoje 143

Fakt, tak może być :)
Ale jednak za dużo Octavii na ulicach widzę... Lancerów mniej :)
To jest pewien problem, bo nie widzę w tej chwili żadnego fajnego, nietuzinkowego samochodu, który by mi odpowiadał... Zobaczymy za 2 lata :)

gzesiolek - 07-12-2011, 11:09

Ja jezdze dosc oszczednie i mialem przez dwa tygodnie Fabie 1,2 TSI 85KM do dyspozycji, nie powiem calkiem fajnie sie tym jezdzi... ale w spalaniu po Kraku jakos nie lepiej nie wypadla ani od Grande Punto 1,4 77KM, ani od Lancerka 1,5 109KM...
Jazda w stylu jak jest pusto to szybkie rozpedzanie do 50-70km/h (odpowiedniej do danych warunkow i drogi, tak zeby nie musiec po chwili hamowac) i jazda stala predkoscia, a pozniej wczesniejsze zwalnianie, hamowanie silnikiem... jak jest korek to delikatne podjezdzanie prawie bez gazu...
Generalnie Lancerek pali mi po Kraku (przejazd przez Wisle poludnie polnoc poludnie, wiec zawsze cos korka jest) 7,5-8,5l/100km wg kompa, z baku 8 dawno nie przekroczylem (ale ostatnio to juz zwykle zona nim jezdzi,a ona to polowa z trasy do pracy to obwodnica), Grande Punto 1,4 pali mi bardzo podobnie, moze ulamki litra mniej/100km, Fabia wcale oszczedniejsza nie byla... wyjezdzilem co prawda nia tylko 1 bak, ale srednia z niego wyszla prawie 8l/100km...

Aha jaceksu79, podaj ta Twoja rewelacyjna konfiguracje Octavii...
bo jak kupowalem Lancerka to odpowiednia Octavia nie dosc ze z jeszcze bardziej przedpotopowym silnikiem 1,6, wychodzila mnie o prawie 10tys PLN wiecej...
(przy zakupie gotowkowym Skoda 1,6 70200 Lancer 60900 za 1,5 Invite)
A w posiadanym budzecie moglem kupic tylko Toura (wtedy jeszcze starego)...

W tej chwili tez w tym budzecie i z takim wyposazeniem mam problem ze zlozeniem Octavii w konfiguratorze... ale przyznaje, ze cenowo i silnikowo jest nieco lepiej niz wtedy...

Luk, Octavia 1,4 TSI jakos strasznie dynamika od Lancera 1,8 nie odstaje, a przy niskich obrotach i elastycznoscia na wyzszym biegu bije go na glowe...

jaceksu79, wiem ze produkty Mitsu sa przedpotopowe wg Ciebie, ale tak sie zastanawiam, czym wyroznia sie Honda ktorej silniki sa cenione, a technologicznie bardzo przeciez podobne... chyba ze dla Ciebie wszystkie wolne ssaki sa juz przedpotopowe... :roll:

Ok sorki za OT...

jaceksu79 - 07-12-2011, 11:16

gzesiolek napisał/a:
Octavia 1,4 TSI jakos strasznie dynamika od Lancera 1,8 nie odstaje


a to skąd wiesz?

gzesiolek napisał/a:
ale tak sie zastanawiam, czym wyroznia sie Honda ktorej silniki sa cenione, a technologicznie bardzo przeciez podobne.


nigdy nie ceniłem hondy, nie cenię i nie będę cenić - nawet w silnikach zaburtowych to jest szmelc

[ Dodano: 07-12-2011, 11:21 ]
Luk napisał/a:
Jak skonfigurowałem sobie 1.8TSI + wyposażenie jak mam w Lancerze (bluetooth, kiera skórzana, radio z mp3, klima automatyczna - fakt dwustrefowa, alufelgi 16") to wyszło mi 80.200... Lancer Invite ok. 67.000...


gzesiolek napisał/a:
Aha jaceksu79, podaj ta Twoja rewelacyjna konfiguracje Octavii...
bo jak kupowalem Lancerka to odpowiednia Octavia nie dosc ze z jeszcze bardziej przedpotopowym silnikiem 1,6, wychodzila mnie o prawie 10tys PLN wiecej...
(przy zakupie gotowkowym Skoda 1,6 70200 Lancer 60900 za 1,5 Invite)


80200zł-67000zł=13200zł-6100zł ( za różnicę w silnikach,bo i tak w tym przypadku porównuję 1,4TSI z 1,8MIVEC) = 7100zł

A końcówka roku w skodzie to zawsze obniżki, darmowe ubezpieczenia. Chyba rachunek jest zrozumiały?

[ Dodano: 07-12-2011, 11:25 ]
gzesiolek napisał/a:
wiem ze produkty Mitsu sa przedpotopowe wg Ciebie


co jest innowacyjnego w 1,5 czy 1,8 mivec? - kiedy 16letnie BMW mają vanos czyli to samo co mivec....,

gzesiolek - 07-12-2011, 11:26

jaceksu79 napisał/a:
igdy nie ceniłem hondy, nie cenię i nie będę cenić - nawet w silnikach zaburtowych to jest szmelc


Ja ten szmelc cenie, bo silniki maja nie do zajechania... albo w rodzinie mamy takie szczescie... 1,4 16v 90KM z '96, prawie 270k km (caly czas w Polsce, w tym duzo po Kraku), najmniejszego problemu, olej filtry i krecenie do czerwonego... 1,6 V-TEC 110KM z 2002, wlasnie ojciec zaliczyl w weekend 190k km... jw. ale moze mniej tego czerwonego... choc tata, jak potrzebuje to tez przycisnie...
Wiec oby wiecej takich szmelcow...

jaceksu79 napisał/a:
a to skąd wiesz?

to niestety tylko z testow i opinii... oraz danych fabrycznych...
na jezdzie probnej obowiazkowo w Skodzie dawali 2,0 TDI :lol: i musialem sasiada lapac zeby sie Skoda 1,6 przejechac...
Musze sie wybrac kiedys i moze sie da przejechac tymi 122 kucykami...

[ Dodano: 07-12-2011, 11:31 ]
jaceksu79 napisał/a:
80200zł-67000zł=13200zł-6100zł ( za różnicę w silnikach,bo i tak w tym przypadku porównuję 1,4TSI z 1,8MIVEC) = 7100zł

A końcówka roku w skodzie to zawsze obniżki, darmowe ubezpieczenia. Chyba rachunek jest zrozumiały?


Konfigurator uwzglednia rabat/onizke z konca roku... reszta juz u dealera...

jaceksu79 napisał/a:
co jest innowacyjnego w 1,5 czy 1,8 mivec?

Ot zwykle silniki wolnossace technologii przelomu wiekow...
Ale juz Ci kiedys pisalem, tak patrzac GDI byly bardziej innowacyjne... a do dzis sie Mitsu czkawka odbijaja...

Ja bym sie nie zamienil...

[ Dodano: 07-12-2011, 11:35 ]
jaceksu79 napisał/a:
kiedy 16letnie BMW mają vanos czyli to samo co mivec...


no to jak sie tak powolujesz to zobacz kiedy na drogach pojawily sie Hondy z V-Tec ;)

Jak sie nie myle ponad 20lat temu... aha BMW nadal ma silniki w ofercie rozwijane z tych 16lat temu... i wcale nie uwazam BMW za szmelc... super silniczki maja...

Aha dyskutuje tylko, bo nie lubie jak ktos deklaratywnie stawia swoje zdanie praktycznie jako dogmat... mozesz uwazac, ze wolisz takie i takie innowacje w autach, ale nie mozesz negowac, ze komus innemu moze pasowac cos innego...

no i nie mozna zapominac, ze w tym przedpotopowym silniku 1,5 wiekszosc palcow maczali Niemcy :P i uwazam go za bardzo udany silnik...

jaceksu79 - 07-12-2011, 11:40

gzesiolek napisał/a:
bo silniki maja nie do zajechania...


Widzisz, w moim mniemaniu to tylko jeden silnik uznaję mianem silnika nie do zajechania dokładnie taki(mimo,że to nie jest wyścigówka-przebieg na zegarze, to Bóg jeden wie czy prawdziwy...i niesamowite- nawet najmniejszego zapocenia nie ma):
http://www.youtube.com/us...u/0/K4F0OMCGNDM

http://www.youtube.com/us...u/1/Hl8NB9WRTYU

2,9TD- nie spotkałem jeszcze,żeby ktoś z tym silnikiem do miliona kilometrów miał jakieś problemy
Nawet ta V6 co teraz mam to daję jej jeszcze max z 150/200kkm nie mówiąc o drobnych usterkach-papierowe wydmuszki i tyle

Ale co do spalania 1,8 - ktoś próbował liczyć jak to wychodzi na Pb98?

[ Dodano: 07-12-2011, 11:42 ]
gzesiolek napisał/a:
nie mozesz negowac, ze komus innemu moze pasowac cos innego...


nie neguję, tylko wyrażam opinię

nie zapomnij, że swoim prywatnym mivecem zrobiłem w ciągu 1,5 roku 60kkm :wink:

gzesiolek - 07-12-2011, 11:52

jaceksu79, ja widzialem 1,4 90KM Hondy z rocznika naszej z przebiegiem ponad 500k km, miliona kilometrow Civiciem pewnie nikt nie zrobil (stawiam ze silnik zostal, ale reszta sie rozsypala...)
jaceksu79 napisał/a:
nie neguję, tylko wyrażam opinię

nie zapomnij, że swoim prywatnym mivecem zrobiłem w ciągu 1,5 roku 60kkm


To jakies pewnie z 8x wiecej niz ja zrobilem przebiegu firmowym 1,8 ;)
Ale 1,5 za duzo kilometrow nie zrobiles? ;)

Ktos juz chyba jezdzil na 98 i wyszlo gorzej niz na 95 :roll: ale wg mnie nie powinno byc duzej roznicy przy zwyklej jezdzie... przynajmniej teoretycznie...

[ Dodano: 07-12-2011, 11:56 ]
jaceksu79 napisał/a:
nie mówiąc o drobnych usterkach

no wlasnie w naszych Hondach takowe nie wystapily... i stad moj szacunek gleboki do tego "szmelcu"...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group