[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
arsiser - 27-10-2014, 20:30
taka głupia szybka decyzja i sie kupilo za duże
do przodu wchodzą ale przy wiekszym bujnięciu obcieraja
do tyłu 215/60/17 nie wchodza
błąd już naprawiony , opony 217/50/17 oraz 225/45/17 idealnie pasują
oczywiscie zimowe
Juiceman - 28-10-2014, 06:35
arsiser napisał/a: |
błąd już naprawiony , opony 217/50/17 oraz 225/45/17 idealnie pasują
oczywiscie zimowe |
Jak kupowałem felgi do gala btw z jakiegoś anglika ea5a. to też miał kapcie 225/45 tyle że na tyle jeszcze dystanse po 5mm.
Chyba za szerokie takie oponki dla tych 160kucy.
Fragu - 28-10-2014, 08:54
Juiceman, jezdzilem na takich, w koleinach niezla walka Poza tym spalanie troche wyzsze w porownaniu do 205.
komarsnk - 28-10-2014, 09:15
No i przyspieszenie już nie to :/
arsiser - 28-10-2014, 16:40
do tej pory latałem na letnich 215/40 R17 i po zmianie na te zimowe 215/50 R17 oraz 225/45/ R17 nie widzę różnicy
walka w koleinach jest i przy 215 i przy 225 kwestia przyzwyczajenia do naszych pięknych polskich dróg
pierafal - 29-10-2014, 09:04
Wracajac do 15 jak czytam ostatnie posty to wszyscy piszecie ze zakladacie 195/65 R15, tymczasem producent zaleca do Galanta opony o profilu 60 (nie 65) czyli 195/60R15 lub 205/60R15.
Nic wam nie obciera przy 195/65 R15? Jest to bardziej popularny rozmiar, przez co opony sa zdecydowanie tansze. Zastanawiam sie nad GoodYear Ultra Grip 9, i roznica w cenie jest prawie 70zl/szt na korzysc tych z profilem 65, a wiec gra warta swieczki.
Macie jakies doswiadczenia z tymi GoodYearami UG9? Parametry jakie podaje producent to C+C+69dB i lepszych jak dotad nie znalazlem, a po ostatnich Pirelli jestem uczulony na halasliwosc
inq - 29-10-2014, 09:07
195/65/15 jest idealna. Nic nie obciera. Myślę, że właśnie ze względu na koszty większość wybiera taki rozmiar.
Tomii - 29-10-2014, 09:24
inq napisał/a: | 195/65/15 jest idealna. Nic nie obciera. Myślę, że właśnie ze względu na koszty większość wybiera taki rozmiar. |
potwierdzam, lecz następne zimówki będą u mnie takie jak maja być czyli 205/60r15.
inq - 29-10-2014, 09:35
Czemu? Kaprys czy jakieś argumenty?
Tomii - 29-10-2014, 09:43
inq napisał/a: | Czemu? Kaprys czy jakieś argumenty? |
lepiej leżą na feldze szerokości 7"
A tak w ogóle to lepiej mieć rozmiar fabryczny (homologowany) bo różnie to jest z ubezpieczalniami w razie czego. Chociaż lato mam 205/50r17
inq - 29-10-2014, 09:49
Hehe, czyli kaprys Bo tego z ubezpieczeniami nie biorę na poważnie...
No, ale kto bogatemu zabroni.
Tomii - 29-10-2014, 09:57
inq napisał/a: | Bo tego z ubezpieczeniami nie biorę na poważnie...
|
dlaczego ? każdy powód jest dobry aby nie wypłacić odszkodowania lub chociaż utrudnić.
mati_z - 29-10-2014, 10:11
Tomii napisał/a: | inq napisał/a: | 195/65/15 jest idealna. Nic nie obciera. Myślę, że właśnie ze względu na koszty większość wybiera taki rozmiar. |
potwierdzam, lecz następne zimówki będą u mnie takie jak maja być czyli 205/60r15. |
Również potwierdzam, 195/60/15 wydawały się trochę za małe, 195/65/15 leżą idealnie w nadkolu i nic nie obciera
Ja kupiłem Continental ContiWinterContact TS850 i różnica w cenie była prawie 50 zł/szt na korzyść tych większych
inq - 29-10-2014, 10:15
No chyba nie dałbyś się w takie coś władować. Oczywiście TU imają się różnych sposobów żeby nie wypłacić kasy, ale nie w PL przepisów zabraniających zmieniać rozmiar opon. Ważne żeby był bieżnik i nie była sparciała.
Tomii - 29-10-2014, 10:57
inq napisał/a: | No chyba nie dałbyś się w takie coś władować. Oczywiście TU imają się różnych sposobów żeby nie wypłacić kasy, ale nie w PL przepisów zabraniających zmieniać rozmiar opon. Ważne żeby był bieżnik i nie była sparciała. |
Może i nie ma ale w każdej chwili mogą wprowadzić przepis bo unia itp...
|
|
|