To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

plecho1 - 03-03-2013, 19:57

Właśnie ciekawi i mnie ten wielozawór. Niektórzy dla zwiększenia przepływu wyciągają z niego zawór zapobiegający szybkiemu wypływowi gazu w razie rozerwania przewodu gazowego. Podobno bardzo ogranicza przepływ.
arturj123 - 04-03-2013, 14:34

Wykręciłem cały wielozawór, wszystkie jego rozbieralne elementy. Wyczyściłem, przedmuchałem (choć nie było nic brudu), siatka czysta jak nówka.

Wymieniłem wszystkie przewody fi4 te od PS-01, pozaciskałem na opaski. Przewód nie od spryskiwaczy, tylko gruby, odporny na temperatury.

I ... nadal to samo, ciśnienie ustawione 1,45MPa (przy takim mnożnik blisko 1) - skoki 0,9-1,5 przy zwyczajnym dodawaniu gazu na postoju.
Nie wiem czy to istotne ale są chwilowe momenty, że czujnik wskazuje ciśnienie gazu nawet ponad 2 MPa.

Myślę, by skądś dorwać PS-01 na podmianę...

plecho1 - 04-03-2013, 21:21

Nie pamiętam, jaki masz reduktor, ale np. na Zecie takie przyrosty to normalka. Mi czasem przy Max bucie łapie w granicach 3,7 bara ale przy normalnej jeździe nie przekracza 2 barów. Ciśnienie mam ustawione na 1,2 bara.
major - 04-03-2013, 22:52

arturj123 napisał/a:
Myślę, by skądś dorwać PS-01 na podmianę...

To może być dobry trop

Bury - 05-03-2013, 07:15

arturj123, gdzie masz w kolektorze wywiercony otwór na podciśnienie??sprawdż czy ta wkrętka jest drożna
ja u siebie mam dwa w części wspólnej,osobny do czujnika,osobny do reduktora

Hugo - 07-03-2013, 21:17

Czy możecie podać na jakich częściach zbudować najlepszą instalkę LPG do 2,5 V6 tak by z montażem u gazownika zamknęła się w kwocie do 4000 zł?

[ Dodano: 07-03-2013, 21:28 ]
A może da się taniej zamontować dobrą sekwencje do tego silnika, bo 4000-4500 zł powiedział mi koleś, u którego serwisuję LPG. Mówił, że jak jest po 2000 r. to ma 4 sondy, 6 garów i musi kosztować... (kumaty w temacie EA trochę, do kilku sztuk już montował LPG).

Bury - 07-03-2013, 21:46

4-4,5 to przesada i naciąganie moim zdaniem pod przykrywką,że musi kosztować bo to,bo tamto.
W instalacji najważniejszy jest poprawny montaż.Jeśli gazownik zadaje sobie trud,żeby wszystko dokładnie poskładać do kupy,żeby to miało ręce i nogi to i dobierze dobrze komponenty.Do takiego auta założłbym dwie listwy omvl reg fast,parownik KME gold i sterownik jakikolwiek(KME,STAG,Zenit itp) i będzie jeździć jak złoto,pod warunkiem,że jest dobrze zamontowane i wyregulowane.Naprawdę nie trzeba wydawać 4.5 tysiąca,żeby być zadowolonym z instalacji.
Ale to nie moje piniądze,więc róbta ludzie co chceta :D

Hugo zadaj mu pytanie co ma wspólnego ilość sond z ceną instalacji ??

Ksiao - 07-03-2013, 21:52

Hugo napisał/a:
Czy możecie podać na jakich częściach zbudować najlepszą instalkę LPG do 2,5 V6 tak by z montażem u gazownika zamknęła się w kwocie do 4000 zł?


Ja mam zamontowane w swoim Stag 300-6 isa2, KME Gold, Hana Zielona, miedź fi6 (łatwiej by było położyć Faro fi8 ale...) 2x filtr fazy lotnej; spadki ciśnienia 0,05bar, mnożnik ~1 i ciągnie na LPG do odcinki bez zapętlenia :headbang: różnicy żadnej nie odczuwam pomiędzy LPG/BP. To wszystko proponował Owczar pare stron wcześniej wiec tak zamontowałem i nie żałuje :mrgreen:

Za instalacje dałem 2700 tylko że... potem all sam poprawiałem (dosłownie wszystko), ale miałem trochę wolnego czasu i chciałem żeby instalacji nie było widać zbytnio :P

Owczar - 07-03-2013, 22:05

Ksiao napisał/a:
Za instalacje dałem 2700


No niestety za te cenę to fachowca nie znajdziesz :) Ale grunt że ogarnąłeś sam, nauczyłeś się przy okazji i parę groszy zostało :) A mogłeś trafić na takiego u którego zabulisz a i tak musiałbyś poprawiać ;)

Tylko czemu położyli miedź 6mm?

Podobny setup wypisałem Hugo na PW.

[ Dodano: 07-03-2013, 22:07 ]
Hugo napisał/a:
Mówił, że jak jest po 2000 r. to ma 4 sondy, 6 garów i musi kosztować...


Przegięcie :) 4 sondy nie mają nic do tego bo interesują Cię tylko 2, a stag 300-6 ma wejście na 2 sondy. Do 3,5k powinieneś się wyrobić w dobrej instalce.

Ksiao - 07-03-2013, 22:49

Owczar napisał/a:
Tylko czemu położyli miedź 6mm?

Właśnie chciałem miedź fi8 to powiedział "Panie to nie ma wiecej niż 200km wiec nie trzeba", ale i to tez muszę poprawić bo koleś na przeglądzie jak ostatnio robiłem powiedział mi, że na blisko wydechu idzie rurka :cry: (jak to poprawie to tylko okablowania nie ruszyłem jeszcze z tego wszystkiego hehehe)

ps: jakby ktoś chciał poprawkę robić mogę pomóc :twisted:

polaff - 07-03-2013, 23:06

Owczar napisał/a:
Ksiao napisał/a:
Za instalacje dałem 2700


No niestety za te cenę to fachowca nie znajdziesz :) Ale grunt że ogarnąłeś sam, nauczyłeś się przy okazji i parę groszy zostało :) A mogłeś trafić na takiego u którego zabulisz a i tak musiałbyś poprawiać ;)

Tylko czemu położyli miedź 6mm?

Podobny setup wypisałem Hugo na PW.

[ Dodano: 07-03-2013, 22:07 ]
Hugo napisał/a:
Mówił, że jak jest po 2000 r. to ma 4 sondy, 6 garów i musi kosztować...



Przegięcie :) 4 sondy nie mają nic do tego bo interesują Cię tylko 2, a stag 300-6 ma wejście na 2 sondy. Do 3,5k powinieneś się wyrobić w dobrej instalce.

nie przesadzaj.
Ja też zapłaciłem za montaż 2700 i jakoś poprawie 2 latach i przebiegu na LPG około 130kkm nadal nie mam problemów ani z silnikiem ani z układem LPG. Nie widzę różnicy w mocy i nic kompletnie się nie dzieje.

Hugo - 08-03-2013, 08:57

Super te ceny, muszę poszukać innego gazownika po prostu.
bezwa - 08-03-2013, 10:04

Ja tam też posiadam Stag plus z włoskimi podzespołami. Za inst dałem 3000 niecałe 2 lata temu i muszę powiedzieć bardzo sobie chwalę. A po 1 przeglądzie gazu jest już miodzio, bardzo szybko mi załącza gaz nawet w zimę przy praktycznie nie rozgrzanym silniku, pracuje równo i nie dławi się nawet przy ust 600 rpm. Dla mnie super bo autko pali na prawdę niewiele w lecie za 90 zł po mieście robię ponad 300 km przy bardzo krótkich trasach. W trasie koło 350 - 370 by zrobił. Ogólnie to polecam myślę że nie warto przepłacać ponad tysiąc zł za BRC.
mohinder - 08-03-2013, 18:08

Witam. Ja zakupiłem swojego galanta z już zamontowaną instalacją STAG 300-6. Montowana była w 2008roku i z tego co wiem poprzedni właściciel nie miał żadnych problemów i ja odpukać też nie mam. Pali tak jak przedmówcy i 300km kosztuje około 90zł. W każdym razie średnia wychodzi mi 13,8 litra. Przez interfejs oryginalny AC obnizyłem temperaturę przełączenia na 25 stopni z 30 i bardzo szybko przełącza.
Tak jak się zapoznawalem z autem i czytałem o STAGU i o jego nowszych wersjach to zastanawiałem się czy podmiana samego modułu sterownika na nowszy coś by zmieniła w spalaniu na przykład? Bo dowiedziałem się, że wystarczy poprostu zamienić moduł i powinno po ustawieniu parametrów wszystko śmigać.
Tylko czy to coś zmieni?

Bury - 08-03-2013, 20:35

mohinder napisał/a:
Tylko czy to coś zmieni?

Abslutnie nic.
Tego kto twierdzi że coś zmieni,nie słuchaj.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group