To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

Tomii - 04-11-2014, 09:40

fredfm napisał/a:

Dokładnie, frigo jest naprawdę idealną oponą na śnieg.. dużo lameli, agresywny bieżnik i dość miękka guma. Na mokrym lubią się ślizgać. Nie mniej jednak dla mnie najważniejsze żeby wyjechać z domu i dojechać do głównej już odśnieżanej na bieżąco drogi. Gdybym nie musiał codziennie pokonywać mojej górki wybrałbym coś "trendy:) Poza tym często i na głównej tak dosypie śniegu że trzeba stanąć na wzniesieniu, i po tym postoju wiele "pięknych" samochodów na "trendy" oponach najzwyklej już nie rusza:))


potwierdzam również, miałem Frigo 2 w poprzednim samochodzie i wszędzie wyjeżdżałem tam gdzie inni stali, ale na suchym asfalcie pływa tył przy agresywniejszej jeździe. Nie ma opony idealnej do każdych warunków. Continentale które mam od 2-giego ich sezonu (takie nabyłem z samochodem) są za to bardziej uniwersalne, nie czuć że się jedzie na zimówce, na trasę super, ciche i przyczepne ale już w kopnym głębokim śniegu i pod nim np lud są niestety gorsze niż Dębica. Także dużo zależy od warunków w jakich się poruszamy, jeden będzie chwalił bieżnikowane inny klasę premium.

mkm - 04-11-2014, 17:15

fredfm napisał/a:

A w obronie bieżników i tak będę stawał cały czas, osobiście nie zakładałem ich do miśka.. Zakładam je na zimę w pandzie która się kręci wyłącznie wokół komina i radzą sobie doskonale, a koszt opony to ok. 80zł, więc wole założyć co dwa lata świeże dobre nalewki aniżeli ślizgać się firmowych.

No i wszystko w temacie. :roll: Czyli jednak mam duuużo większe doświadczenie z oponami bieżnikowanymi.
Do Pandy jeżdżonej po górach w kopnym śniegu na pewno są świetne, ale tak samo mogę napisać, że 10letnie zimowe Debice spalone latem sprawdzają się świetnie i tą zimę też zamierzam przejeżdzić, a jak spuszczę powietrze do 1atm to i przez zaspę się przebiję. :wink:

Na "bieżniki" naprawdę szkoda pieniędzy.
Problemy zaczynają się przy zakładaniu na felgę. Jak wulkanizator fachowiec to jakoś je wyważy, jak amator to nawali po pół kilo na stronę i będzie miał gdzieś, że koło straci wyważenie po 500km...
Wyższe szybkości - szkoda gadać. Raz przegonisz i mogą wyjść cuda (od tego, że się kostki wykruszą, poprzez dziwne bicie samej opony.
Hałas - masakra. Do 70km/h jeszcze jeszcze, ale powyżej... głowa puchnie.
Twardość mieszanki - bieżniki są miękkie przez co samochód pływa. Wystarczy, że zejdzie Ci trochę powietrza i robi sie niebezpiecznie.
Hamowanie. Mimo zapewnień o wzmocnieniach boków opon, opona mocno sie odkształca. Jeżeli dołoży sie do tego zużyte amortyzatory to zatrzymać się awaryjnie to wielka sztuka.
I na koniec hamowanie bez ABS-u. Jedno gwałtowne hamowanie na zablokowanych kołach i spłaszczenie opony nie do wyciągnięcia.

Ponieważ różnica ceny między bieżnikowanymi, a najtańszymi "firmówkami" nie jest drastyczna - nie ma co oszczędzać, zwłaszcza, że to oszczędność bardzo złudna :wink:

pushekch - 11-11-2014, 22:29

Mialy byc Fuldy, ale zamowilem Toyo S942... no nic zobaczymy:)
ViBeZ - 12-11-2014, 13:24

Panowie potrzebuje pomocy.

Jakie opony ubrać na felgi 17" / ET 35 / 7,5 J ??

Auto to Mitsubishi Galant sedan obniżony -35

Mówię tu o felgach i oponach na lato. Psychicznie chce się już nastawić co kupić.

Chodzi głównie o radę jaki rozmiar wybrać żeby nic nie tarło, dobrze się prowadziło, nie było jakiegoś kosmicznego naciągu i też żeby balon się nie zrobił jak będzie za szeroka opona na feldze. Ktoś miał felgi o takim ET? Bo widzę że większość ma ET 40.

Myślałem o 205/45/17 lub 215/45/17

sveno - 12-11-2014, 14:00

ViBeZ napisał/a:
Myślałem o 205/45/17 lub 215/45/17
polecam 205 ale na 50 R17 nic nie będzie tarło. Widzę, że masz diesla, więc wąskie oponki wskazane.
milo - 12-11-2014, 14:44

ViBeZ napisał/a:
Jakie opony ubrać na felgi 17" / ET 35 / 7,5 J ??

Przy takiej feldze będzie prawie już wystawać poza obrys samochodu
205 to rozsądny wybór

ViBeZ - 12-11-2014, 15:23

sveno napisał/a:
ViBeZ napisał/a:
Myślałem o 205/45/17 lub 215/45/17
polecam 205 ale na 50 R17 nic nie będzie tarło. Widzę, że masz diesla, więc wąskie oponki wskazane.


Też je brałem pod uwagę. Na początku myślałem właśnie o 205/50/17 lub 215/45/17 ale u jakiegoś znajomego widziałem takie gumki 205/50 i wydały mi się wizualnie strasznie wysokie w porównaniu do 45 dlatego je RACZEJ odrzuciłem.

W tej chwili skłaniam się ku 205/45/17.

Ciekawe jak to wejdzie i czy nie będzie za ciasno :(

milo - 12-11-2014, 15:30

ViBeZ napisał/a:
W tej chwili skłaniam się ku 205/45/17.

Ciekawe jak to wejdzie i czy nie będzie za ciasno

Nic nie będzie ciasno przy takim profilu ,wpisz swoje opony i te które będziesz zakładał http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

Dawidowski - 12-11-2014, 16:16

Witam,
Również chce zmienić felgi na 17" i chcę żeby koła były większe od oryginalnych 15" tak aby przerwa miedzy kołem a nadkolem była troszkę mniejsza.

Np. Kupując felgi 17x7 (4x114.3) ET46 i opony 205/50/17 będzie wszystko cacy?

sveno - 12-11-2014, 19:09

Dawidowski napisał/a:
Np. Kupując felgi 17x7 (4x114.3) ET46 i opony 205/50/17 będzie wszystko cacy?
tak, ale w ten sposób przerwy nie zmniejszysz. (teoretycznie tak ale w praktyce tych 5mm nie zauważysz) inna sprawa, że zakładając większe koła (większa średnica całkowita) zamulisz auto i prędkościomierz będzie zaniżał wartości, w Polsce nie ma większego problemu, ale za granicą potrafią karać już za przekroczenie dozwolonej prędkości o 1km/h
Hugo - 12-11-2014, 21:02

milo napisał/a:
Przy takiej feldze będzie prawie już wystawać poza obrys samochodu
Mam felgi 17 calowe o szerokości 7,5 cala, ET35 i opony 215/45 R17 i jest idealnie i przez ponad 1,5 roku nigdy nic nie przytarło. Opony są idealnie z obrysem błotników.
Dawidowski - 13-11-2014, 11:29

Ok, dzieki panowie za wypowiedzi a ja bede zastanawial sie dalej :D
Dario1986 - 13-11-2014, 12:30

Hugo napisał/a:
Mam felgi 17 calowe o szerokości 7,5 cala, ET35 i opony 215/45 R1

x2
mam taki sam zestaw na lato i zimę i nic nie ociera i nie wystaje

Tomii - 13-11-2014, 13:02

sveno napisał/a:
Dawidowski napisał/a:
Np. Kupując felgi 17x7 (4x114.3) ET46 i opony 205/50/17 będzie wszystko cacy?
inna sprawa, że zakładając większe koła (większa średnica całkowita) zamulisz auto i prędkościomierz będzie zaniżał wartości, w Polsce nie ma większego problemu, ale za granicą potrafią karać już za przekroczenie dozwolonej prędkości o 1km/h


no właśnie przy tym rozmiarze licznik u mnie pokazuje prawdę a wcześniej zawyżał prędkość.

eremita - 13-11-2014, 13:39

Tomii napisał/a:
sveno napisał/a:
Dawidowski napisał/a:
Np. Kupując felgi 17x7 (4x114.3) ET46 i opony 205/50/17 będzie wszystko cacy?
inna sprawa, że zakładając większe koła (większa średnica całkowita) zamulisz auto i prędkościomierz będzie zaniżał wartości, w Polsce nie ma większego problemu, ale za granicą potrafią karać już za przekroczenie dozwolonej prędkości o 1km/h


no właśnie przy tym rozmiarze licznik u mnie pokazuje prawdę a wcześniej zawyżał prędkość.


ja ostatnio sprawdzałem przy prędkości 120 na liczniku, janosik pokazywał 117



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group