To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Motor1987 - 24-04-2017, 12:48

Jakiś czas temu wymieniłem banany na SRL. Niestety nie zmieniłem gumek na sworzniach na te Hyundai
i już po 6k km banany znowu się odzywają. Na diagnostyce powiedzieli, że wahacze są ok i nie ma nigdzie luzów i teoretycznie można jezdzić na nich.
Czy po tych 6k przejechanych mogę wymienić te gumki, a banan dalej będzie ok? Czy wymieniać cały wahacz i zalozyc nowe gumki?

Marcino - 24-04-2017, 15:22

To stukają czy nie? Jak stukają to smar i gumka nie zreanimuje.
Diagnosta sie nie zna... u nich nigdy nic nie puka

MichciuGT - 24-04-2017, 15:57

Marcino napisał/a:
Diagnosta sie nie zna... u nich nigdy nic nie puka

Zgadzam się, często tak bywa że jak jest mały luz, to na dołkach słychać pukanie podczas jazdy, a na szarpakach mówią że nie trzeba wymieniać bo niema dużego luzu...
u mnie tak było z końcówkami drążków kierowniczych

Krzyzak - 24-04-2017, 17:29

Jeśli stare są całe i pukają to zmieniasz wahacze. Jak gumki są całe i wahacze sprawne (coś innego stuka) to zmień same gumki.
pawel253 - 25-04-2017, 16:27

witam wracam ze sprawdzenia zawieszenie w galancie v6 diagnoza tuleja wozka zawieszenia lewa moje pytanie brzmi czy skomplikowna jest wymiana tej tuleji i czy wymienia sie sama lewa czy najlepiej prawa i lewa odrazu ? pozdrawiam
Hugo - 25-04-2017, 16:36

pawel253, lewa, czyli ta przy bananie? Wózek zwieszenia musisz zdjąć (współczuję), starą tuleję wycisnąć na prasie i nową wcisnąć.
pawel253 - 25-04-2017, 16:42

to jest dokładnie to http://allegro.pl/mitsubi...6767126943.html czyli pewnie naprawa drogo wyjdzie...

[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 25-04-2017, 17:46 ]
Poprawiłem linka 8) .

Bizi78 - 25-04-2017, 16:53

Aukcja dotyczy galanta DJ a nie EA.
Sprawdź nr. OE po vinie na stronce:
http://mitsubishi-motors....x.php?model=7AQ
i wtedy poszukaj na necie zamienników lub oryginału w ASO.

pawel253 - 25-04-2017, 16:56

faktycznie moje niedopatrzenie galant jest z 98 roku v6 163 km czy sa wogole dostepne takie czesci czy lepiej szukac calych sanek uzywanych
Bizi78 - 25-04-2017, 17:21

Febest robi zamienniki, musisz poszukać w ich katalogu po nr. OE.
Oryginały powinny być dostępne ale tylko w ASO, koszt to pewnie ponad stówkę :? .

pawel253 - 25-04-2017, 17:35

słyszałem, że koszt samej części nie jest duży, gorzej z wymianą... na jakie mniej więcej kosztu się muszę przygotować?
artufcb - 26-04-2017, 20:30

Jest jakiś sposób na zweryfikowanie stanu tuleji przednich sanek?
wilk88 - 27-04-2017, 15:05

Witam,
Od czasu wymiany amortyzatorów coś mi stukało w przednim kole od strony pasażera. Dzisiaj w końcu winowajca został znaleziony.



Śruba zaznaczona na zdjęciu nie siedzi sztywno jak w pozostałych kielichach, tylko przy nierównościach porusza się na boki i uderza w rant otworu. W manualu zobaczyłem, że jest to część górnego wahacza.

Stuki zaczęły się bezpośrednio po wymianie amortyzatorów w warsztacie, czy jest możliwe, że coś za słabo dokręcili? Czy po prostu to objaw zużytego wahacza?

Tomasz87 - 27-04-2017, 16:23

wilk88 napisał/a:
Witam,
Od czasu wymiany amortyzatorów coś mi stukało w przednim kole od strony pasażera. Dzisiaj w końcu winowajca został znaleziony.

[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/10e79b6bc00e.jpg]Obrazek[/url]

Śruba zaznaczona na zdjęciu nie siedzi sztywno jak w pozostałych kielichach, tylko przy nierównościach porusza się na boki i uderza w rant otworu. W manualu zobaczyłem, że jest to część górnego wahacza.

Stuki zaczęły się bezpośrednio po wymianie amortyzatorów w warsztacie, czy jest możliwe, że coś za słabo dokręcili? Czy po prostu to objaw zużytego wahacza?


Po pierwsze, wahacz powinien być na tej śrubie pochylony pod odpowiednim kątem... jeśli nie jest, to kto wie.... choć nie wydaje mi się, by powinien się ruszać.
Spróbuj z wyczuciem dokręcać, ale z wyczuciem... ja właśnie tą u siebie uszkodziłem dużą grzechotką, zerwałem z niej gwint... także z wyczuciem !

Krzyzak - 27-04-2017, 16:31

do wymiany amortyzatorów nie trzeba jej wykręcać, więc to może być zbieg okoliczności albo faktycznie mechanik nie wiedział jak się do tego zabrać i odkręcił, nie dokręcił
ew. stożek się wyrobił bo wahacz ma stożki na końcu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group