To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Łańcuch rozrządu - Lancer CYxA - wymiana, części, porady.

krzychu - 19-09-2015, 14:57

.swat. napisał/a:
Przecież on tworzy się z uwagi na zbyt wolna jazdę, jazdę po mieście, a nie z powodu konkretnego rodzaju oleju?


Przez zbyt wolną jazdę lub krótkie odcinki to może się wytrącić woda w oleju, a nie nagar. Ewentualnie nagar ale np. na świecach, kierownicy spalin, a nie oleju.

A co do Castrola od lat można spotkać opinie mechaników którzy przy okazji remontu widzą osmolony silnik i zazwyczaj jest to Castrol... Ja leję Valvolien i jak ściągam korek to widzę czysty metal...

Poza tym nie lubię produktów które się dobrze sprzedają jedynie przez bardzo dobrą sieć sprzedaży, marketing i handlowców. Wolę te produkty, które sobie na to zasługują.

[ Dodano: 19-09-2015, 14:58 ]
MARIO 100 napisał/a:
japonski ENEOS


Podobno bardzo dobry...

mkm - 20-09-2015, 10:47

krzychu napisał/a:

Przez zbyt wolną jazdę lub krótkie odcinki to może się wytrącić woda w oleju

:?:

Hubeeert - 24-09-2015, 14:35

.swat. napisał/a:
Tylko czy zwiększone ilości nagaru przekładają się jakoś na to, że jest to właśnie Castrol? Przecież on tworzy się z uwagi na zbyt wolna jazdę, jazdę po mieście, a nie z powodu konkretnego rodzaju oleju? Jeżeli masz jakieś materiały na ten temat to podeślij, może czegoś nie wiem.

Nagary tworzą się w wyniku zużycia oleju, który oprócz bazy składa się z mnóstwa dodatków. Oprócz tego w skład nagarów wchodzą sadze ze spalonego paliwa. Jazda po mieście? Owszem - jazda miejska to krótkie dystanse, częste odpalanie na zimnym silniku a olej zużywa się najbardziej przez pierwsze kilka minut pracy zanim się rozgrzeje.
Co do podsyłania - mam zdjęcia jak wyglądają silniki PO jeździe na Castrolu pod pokrywą zaworów. Ten widok skutecznie mnie do castrola zniechęcił tym bardziej, że dotyczy to kilkunastu przykładów.
krzychu napisał/a:
Przez zbyt wolną jazdę lub krótkie odcinki to może się wytrącić woda w oleju,

Eeee?

.swat. - 02-10-2015, 10:34

Chłopaki, dzięki za odpowiedzi na pytania dotyczące oleju. Człowiek cały czas się uczy :-)
MARIO 100 - 04-10-2015, 11:09

Jutro Lancer do odbioru po wymianie rozrzadu :) zobaczymy co powiedza.
krzychu - 04-10-2015, 11:18

Hubeeert napisał/a:
krzychu napisał/a:
Przez zbyt wolną jazdę lub krótkie odcinki to może się wytrącić woda w oleju,

Eeee?


VW miał nawet z tym poważne problemy bo parę silników się zatarło jak były eksploatowane na bardzo krótkich dystansach i olej nie osiągał 100 stopni przez co nie odparowywało wody...

Za pewne każdy silnik jest na to podatny jeśli nie będziemy co jakiś czas dawać okazji do nagrzania oleju ponad 100 stopni...

intruder9 - 05-10-2015, 15:08

MARIO 100
Napisz jak po wymianie rozrządu i co dokładnie ci wymieniali.
Czy sam łańcuch czy coś więcej, gdzie kupione części no i oczywiście koszty.
Wszyscy będą wdzięczni.

MARIO 100 - 05-10-2015, 18:34

A wiec tak:mam wszystkie czesci do wgladu,bylo wymienione tak-lancuch,2prowadnice,napinacz i uszczelki itp.Mam jakies mieszane uczucia bo po tej wymianie jakies szumy sa slyszane jak ucho przystawie do silnika w okolicy kol rozrzadu ale znacznie mniejsze jak wczesniej ,ale ustaja jak sie rozgrzeje.Pytanie czy to przez olej?
intruder9 - 05-10-2015, 20:48

Podzielisz się informacją na temat kosztów oraz gdzie kupowałeś części?
Jeśli to nie tajemnica oczywiście.

MARIO 100 - 05-10-2015, 22:58

Oczywiscie ze to nie tajemnica-czesci w ASO zamowilem i tam tez robili wymiane,cena troche szokujaca 1543 fr.szwajcarskich :shock: bo tam akurat pracuje ale nie bylo wyjscia-musialem(za daleko do polski by wracac w takim stanie)
intruder9 - 06-10-2015, 08:09

Trzeba było lepiej nie pytać :shock:
MARIO 100 - 07-10-2015, 10:38

Hubeeert napisał/a:
Cytat:
W jaki sposób olej, który spełnia wszystkie normy i należy do tzw półki premium może tak negatywnie wpływać na rozrząd powodując jego uszkodzenie? Z tego co wiem, Castrol lany jest w ASO do wszystkich Mitsu.

Poza tym w jaki sposób nie wymienienie oleju na czas, tzn. zwłoka kilku miesięcy może wpływać na awarie łańcucha?
W bardzo prosty - napinacz łańcucha zasilany jest z magistrali olejowej silnika za pomocą cienkiego kanału olejowego. Jak sądzisz co stanie się gdy ten kanał zapcha się nagarami?
Witam Hubeeert.Mam pytanie-jestem po wymianie rozrzadu i nadal jakies odgosy os strony rozrzadu sa slyszane tylko na zimnym silniku.Czy to przez napinacz hydrauliczny,tak jak piszesz ze kanal olejowy moze byc przytkany czesciowo i nie napina lancucha wystarczajaco.Proponujesz jakis srodki do czyszczenia silnikow w wewnatrz? moze to pomoze.Pozdrawiam
mjsystem - 07-10-2015, 10:45

MARIO 100 napisał/a:
.Mam pytanie-jestem po wymianie rozrzadu i nadal jakies odgosy os strony rozrzadu sa slyszane tylko na zimnym silniku.

Przeczytaj to:
http://forum.mitsumaniaki...74094&start=105
Drugi post. Myślę, że sytuacja jest analogiczna. :wink:

gvizdek - 07-10-2015, 21:04

5latek, przebieg ok 80.000 km przy podniesionej masce słychać szelest z okolic rozrządu, należy się bać..?
Hubeeert - 08-10-2015, 12:33

MARIO 100 napisał/a:
Proponujesz jakis srodki do czyszczenia silnikow w wewnatrz?
Liqui Molly

[ Dodano: 08-10-2015, 17:55 ]
gvizdek napisał/a:
5latek, przebieg ok 80.000 km przy podniesionej masce słychać szelest z okolic rozrządu, należy się bać..?

To raczej pasek wieloklinowy. Podaj vin - na PW to sprawdze dokładną date produkcji. Po 01.07.2010 montowali już nowe łancuchy więc może się załapałeś ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group