To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

Bartasass - 17-08-2011, 18:01

Witam :D

Od dłuższego czasu walcze z błędem lambdy. :shock:


Owczar napisał/a:
, tyle że on ma problem z grzałką.

Na rozgrzanym silniku odepnij kostkę od sondy. Od strony sondy zmierz oporność między czarnymi kablami. Powinna wynosić 4-8Ohm. Potem włącz zapłon i zmierz napięcie między dwoma czarnymi kablami od strony wiązki. Powinno być 12V.



Co trzeba zrobić jeśli napięcia pomiędzy czarnymi przewodami po stronie wiązki wogóle nie ma?
Na lambdzie za katem jest napięcie ok 12v ,a na przedniej nie ma. Obydwie sondy świeżo wymienione na polecane zamienniki z allegro.

Owczar - 17-08-2011, 18:31

Dobrać się do ECU. Odpiąć kostkę od lambdy i od ECU. Zmierzyć czy między pinami nie ma przypadkiem zwarcia. Najlepiej od strony sondy i od strony ECU. Jeśli nie ma to wpiąć kostkę od strony ECU, włączyć zapłon i zmierzyć napięcie na odpowiednich pinach. Jeśli będzie 12V to jest gdzieś uszkodzony przewód. Sprawdzić który, czy masowy czy plus. Za pomocą multimetru. Jedna elektroda od strony sondy, druga od strony ECU i pomiar rezystancji. Jeśli nie ma napięcia to uszkodzone ECU. Wymiana razem z kluczykami, stacyjką i ew kompem immo, choć to ostatnie niekoniecznie.
KaWu - 12-09-2011, 14:56

Mam pytanie co do tylnej sondy (za katalizatorem) w Galu.
Jaki zakres oscylacji macie u siebie tej sondy :?: Do ilu V ona chodzi :?:
Gdzieś kiedyś mi śmignęły screeny z jej pracy-u kogoś w aucie- ale teraz nie znalazłem na forum.

Moze byc tez wykres, np z evoscana:

Owczar - 12-09-2011, 15:00

KaWu, według manuala, na luzie, po przegazowaniu do 2,5k powinna oscylować w zakresie 0,2-0,8
Marcino - 13-09-2011, 09:06

W któymmmejscu wpinacie sie zeby sprawdzić sonde? tez to musze zrobić, nawet załatwiłem sobie miernik z funkcja oscylografu i transferu danych na komputer..:)
KaWu - 13-09-2011, 10:09

Ja wpialem sie pod podloga. Choc mozna w aucie-nawet lepiej.
2pac - 02-11-2011, 11:22

silnik: 2.5 V6
czyli obydwie sondy lambda mają dawać najlepiej 0,2-0,8V (0-1V dopuszczalne) i mają być oscylacje

a co będzie wskazywać na przelotowy katalizator? napięcie bliższe 0V czy 1V? brak oscylacji?
u mnie objawy:
- spalanie 15l/100km
- obroty, raz mam 1050, raz 1000, a potem 950 (jak się zatrzymuje 1050 to dopiero po dłuższej chwili spada na 950)
bo jak dojść czy problemem jest sonda lambda czy brak katalizatora?

samochód niby sprowadzony z Niemiec (sam nim wracałem na kołach), ale stał w komisie rosyjskim i cholera wie co oni z tym samochodem robili...

przy LPG olewa się wskazania sond lambda?

Owczar - 02-11-2011, 12:04

Powinna oscylować, ale inaczej niż przed katem. Podczas przyśpieszania na pełnym gazie na 2 biegu powinna pokazywać w miare stałe napięcie w przedziale 0,6-1V. Jeśli jest inaczej to jest problem, a będzie inaczej przez brak kata.

Wycięcie kata=zaburzenia doboru mieszanki. Sam przerabiam ten temat.

2pac napisał/a:
- obroty, raz mam 1050, raz 1000, a potem 950 (jak się zatrzymuje 1050 to dopiero po dłuższej chwili spada na 950)


To już nie ma z tym związku.

2pac - 03-11-2011, 20:37

podjechałem dzisiaj po pracy do gości od wydechów, bo lekko hałasuje
poprosiłem by zerknął też co z katalizatorem, wycieli, strumienica - mówi, że wszystko oryginalne i że w japońskich samochodach katalizator powinien jeszcze nie być pusty...

na razie nie mam możliwości sprawdzenia napięć na sondzie lambda

1) jest tylko jeden katalizator?
2) jest szansa, że po 13 latach i przejechaniu "180 000km" coś z niego zostało
3) co z zamiennikami, jest tego mnóstwo i po rozsądnych pieniądzach - tylko ile one wytrzymują i czy coś zmieniają

Owczar - 03-11-2011, 20:50

2pac napisał/a:
1) jest tylko jeden katalizator?


Tak.

2pac napisał/a:
2) jest szansa, że po 13 latach i przejechaniu "180 000km" coś z niego zostało


To zależy. U mnie po 160 był jak nowy.

2pac napisał/a:
3) co z zamiennikami, jest tego mnóstwo i po rozsądnych pieniądzach - tylko ile one wytrzymują i czy coś zmieniają


Tego nie wiem. T w końcu masz tego kata? ;>

2pac - 03-11-2011, 21:24

fizycznie na wydechu jest, nie wiem co jest w środku - dlatego pisałem, podejrzewam, że może być przelotowy - to co pokazuje licznik, a faktyczny przebieg to dwie różne rzeczy...

a Ty wyciąłeś katalizator i bez katalizatora kupiłeś?

Owczar - 03-11-2011, 21:40

Zainwestuj w kabelek VAG i evoscan. Będziesz mógł podejrzeć co tam się dzieje z parametrami. Ciężko dywagować. Błędów Ci nie zgłasza.

Kata raczej nie wydmuchało...

Ja przekładałem silnik, a że miał 3 katy i się nie mieściły to wyleciały.

2pac - 05-11-2011, 07:51

20zł sprawdzenie na stacji diagnostycznej czy spełnia normy... dużo to mi nie da, poprzedni samochód z jednym zużytym katalizatorem (drugi już wcześniej wyciąłem, ten który był bliżej silnika) też spełniał normy...

w Briefie było E3 do końca 2010, skoro nikt nie grzebał od tamtego czasu, zakładam katalizator jest
sorry, ale już ze mnie taki filozof :P

żeby faktycznie to zweryfikować, to by trza znaleźć kogoś kumatego na stacji diagnostycznej, ten co go wczoraj pytałem nie był zainteresowany za bardzo pomocą...

DziadekMirek - 05-11-2011, 09:56

Czy taka sanda bedzie odpowiednia do EA2A '99 ?



NTK Japan
!! EXTRA GAZ !!
EXTRA DO SAMOCHODÓW Z INSTALACJĄ GAZOWĄ
Sonda posiada 4 przewody:
4 Przewody:
Czarny - sygnał
Biały - grzałka
Biały - grzałka
Szary - masa
ZAKRES PRACY SONDY: 0 - 1
DŁUGOŚĆ PRZEWODU: 39 cm
ŚREDNICA GWINTU: 18 mm
KLUCZ: 22

fj_mike - 05-11-2011, 11:41

DziadekMirek napisał/a:
Czy taka sanda bedzie odpowiednia do EA2A '99 ?

Tak, jest dobra.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group