[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Uciszyłem popychacze, stukające popychacze
PABLO998 - 19-10-2010, 20:51
Witam! Kupiłem Galanta 2.0 98r., coś w nim cykało (to pewnie te słynne popychacze ), wymieniłem w nim olej na Mobil 10w/40, bo nie miałem pojęcia jaki był wcześniej lany, myślałem że wymiana oleju coś pomoże, a tu chyba na odwrót (jakby głośniejsze to cykanie). Mam zamiar wymieniać rozrząd i zastanawiam się nad tym czy przypadkiem nie wymienić od razu owych popychaczy, a może najpierw jednak zastosować tak chwalony przez Was ceramizer?
Czy on nie szkodzi nic silnikowi?
Jakie są koszty wymiany popychaczy?
Pozdrawiam i proszę o cenne wskazówki.
bieniak - 19-10-2010, 20:55
hmmm
no mi na Mobilu nie cyka to po pierwsze prawdopodobnie masz strasznie zasyfione popychacze.ode mnie tyle ściągnij pokrywę zaworów odkręć prowadzenia z dźwigienkami i popychaczami. rozłóż wszystko ,wrzuć do nafty i niech sobie postoi(w moim przypadku 24h) potem poskładaj:)i na 90% cykanie minie:)
PABLO998 - 19-10-2010, 20:59
A wałka rozrządu nie trzeba demontować?
[ Dodano: 19-10-2010, 21:01 ]
Aha i tak poza tym olej był strasznie zasyfiony.
bieniak - 19-10-2010, 22:21
nie wałek zostaje:)to jest właśnie dobre bo wałka nie ruszasz do tej operacji:)no i masz przyczyne cykających popychaczy.u mnie olej po 12tys Mobil 10w40 nadal jaśniutki i na dniach robię kolejną wymianę oleju:)
sampler - 19-10-2010, 23:14
ogolnie Mobil 10W40 to niezbyt dobry olej. Proponuje zrobic plukanke silnika i przejsc na pelen syntetyk. Zalac olejem z serii Mobil 1 lub Motul lub Liquy Molly
PABLO998 - 21-10-2010, 19:22
Witam! Po wymianie tego oleju na Mobil 10w/40, rano gdy odpalę swojego Galancika to wszystkie kontrolki gasną, ale po chwili zapala się ta żółta kontrolka od oleju i za jakiś czas gaśnie. Olej sprawdzałem jest prawie na maxa. Co to może być?
[ Dodano: 21-10-2010, 19:23 ]
Czyżby olej mu nie odpowiadał (za gęsty)?
bieniak - 21-10-2010, 23:12
zasyfiony czujnik poziomu oleju prawdopodobnie.jeżeli olej na bagnecie masz w normie nie przejmuj się
plecho1 - 22-10-2010, 07:27
Może i wina czujnika ale jeśli to problemy z ciśnieniem, dla świętego spokoju ja bym sprawdził ciśnienie manometrem bo jeśli to słabe ciśnienie to szkoda silnika i lepiej jak najszybciej naprawić problem.
robertdg - 22-10-2010, 09:54
plecho1 napisał/a: | jeśli to problemy z ciśnieniem, dla świętego spokoju ja bym sprawdził ciśnienie manometrem | A jakiej barwy kontrolka odpowiada za ciśnienie oleju, bo raczej, nie ta o której pisał kolega wyżej: PABLO998 napisał/a: | żółta kontrolka od oleju |
Ku ścisłości, żółte kontrolki są informujące, a czerwonych trzeba się przestrzegac
plecho1 - 22-10-2010, 12:15
Zasugerowałem się stwierdzeniem "kontrolka od oleju", myślę że autor wie jaka kontrolka odpowiada za ciśnienie oleju ale jeśli się pomylił i nie chodzi mu o czerwoną kontrolkę ciśnienia oleju to niech dokładnie sprecyzuje jaka mu się faktycznie zapaliła.
bieniak - 22-10-2010, 18:53
kolega przecież napisał że chodzi mu o żółtą kontrolkę:)no ale nieważne:)jest to kontrolka poziomu oleju.często zasyfia się czujnik który jest wkręcony(włożony) w misę olejową w EA5 jest on tuż pod kołem pasowym podejrzewam że w 2,0 jest w tym, samym miejscu:)
PABLO998 - 22-10-2010, 21:24
Byłem dziś u mechanika i mówiłem mu o tej kontrolce (żółtej ), i stwierdził że może to być za słabe ciśnienie oleju (z resztą Wy też tak podejrzewacie), na dniach ma mi to sprawdzić. A co może odpowiadać za słabe ciśnienie oleju w silniku?
robertdg - 22-10-2010, 22:07
PABLO998, zółta kontrolka nie jest od ciśnienia oleju a od jego poziomu.
bieniak - 23-10-2010, 00:48
no napisałem to wyżej:)
plecho1 - 23-10-2010, 22:43
Przepraszam za pomyłkę, ta kontrolka nie ma nic wspólnego z ciśnieniem a jest od poziomu oleju jak poprawili mnie robertdg i bieniak.
Więc też sądzę że to wina tego czujnika w misce.
|
|
|