To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Sterownik centralnego - montaż sterownika pilotów

kr33is - 11-07-2015, 12:40

Deska wybebeszona do zera i nigdzie nie ma, nawet za radiem. ...
plecho1 - 13-07-2015, 11:04

A może oryginalnie nie miałeś centralnego i ten co masz jest dokładany więc może sterownik od siłowników jest w jakimś innym miejscu. Może poszukaj czegoś podobnego do takiego sterownika http://allegro.pl/modul-s...5336921594.html
kr33is - 14-07-2015, 07:28

Ale skoro przycisk ryglowania centralnego mam miedzy fotelami i działa to centralny jest fabryczny.
plecho1 - 14-07-2015, 07:55

Pewnie tak ale taki przełącznik można także podłączyć do takiego uniwersalnego sterownika. Gdzieś jeszcze chyba czytałem, że w Carismach oryginalny sterownik może być w bagażniku pod tapicerką na którymś nadkolu tak jak w starszych VW ale pewności nie mam czy to prawda.
kr33is - 14-07-2015, 15:56

W bagażniku też szukałem, boczki ściagnięte i dupa, za radiem nie ma, za bezpiecznikami też no łapy opadają...
plecho1 - 14-07-2015, 16:03

W Galantach były tez w drzwiach ale w Carismie o czymś takim nie słyszałem. W wielu autach sterowniki umieszczane są też przy przednim słupku przy nogach pasażera.
kr33is - 14-07-2015, 17:49

ale według rozpiski sterownik powinien być albo za prawym boczkiem bagażnika albo za radiem albo za bezpiecznikami, zależnie od rocznika...
plecho1 - 14-07-2015, 18:55

Jeśli jest oryginalny a jeśli nieoryginalny to może być gdzie wymyślił sobie ten co montował.
kevin54 - 01-09-2015, 21:38

Odświeżam temat.
jointventure napisał/a:
5. Szukamy tych samych brązowych kabelków co w instrukcji @GregP z początku tematu, ale tu UWAGA! zmiana kolorów funkcji:
BRĄZ/CZARNY - zamyka zamek - BIAŁY kabel z wiązki zakupionej centralki
BRĄZ/ŻÓŁTY - otwiera zamek - BIAŁO/CZARNY kabel z wiązki zakupionej centralki


U mnie sterownik wygląda tak:




Jak widać przewody są umieszczone w trochę inny sposób niż na zdjęciach w pierwszym poście. Nie widać też tych z opisu powyżej. Mógłby ktoś podpowiedzieć, które przewody służą do otwierania/zamykania? Niby jakieś brązowawe dwa idą (drugie zdjęcie, druga kostka od lewej) ale wątpie czy są to te właściwe. Podobnie jak tu: http://imgur.com/a/XrlsO

Dobrałem się także do drzwi kierowcy. Tam w jednej wiązce biegną między innymi przewód brązowy i brązowo/czarny. Tylko pod sam koniec się one rozgałęziają tj. jeden biegnie do kostki która jest przy krawędzi drzwi na dole, a drugi do kostki która jest trochę wyżej (może tak być że przewód zamykania i otwierania nie idą do tej samej kostki?). Pytanie czy jeśli je trochę rozizoluję i dotknę masą to centralny się otworzy i zamknie? Drugie jest takie czy jeśli bym chciał podłączyć ten sterownik w drzwiach to skąd wziąć zasilanie? Będzie trzeba się podciągnąć gdzie do środka auta czy znajdę je jakoś w drzwiach...jedyny pomysł to elektryczne lusterka, ale tu zasialanie pewnie będzie tylko gdy włącze stacyjkę więc odpada. Tak w ogóle nie znalazłem owych brązowego i brązowo/żółtego przewodu w sterowniku (zdjęcia powyżej). Możliwe że centralką steruję inny sterownik niż ten lub te kolory są inne niż wymienione. W wiązce z drzwi biegną też inne takie jak niebieski, niebiesko/biały, srebrny itp.

Salazar83 - 07-09-2015, 20:33
Temat postu: Sterownik proxima srpi vs Carisma
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu sterownika jestem zielony w tych sprawach carisma 1.6 "97

http://www.fotosik.pl/zdj...e80012c8c9be52a

proszę o pomoc [/list]

plecho1 - 07-09-2015, 21:09

Na początku musisz skonfigurować nowy sterownik do sterowania masą i w tym celu łączysz przewody biały i biało/czarny z przewodem czarnym czyli masą. Następnie podpinasz sterownik pod instalację auta według opisów wiele razy powtarzanych w tym temacie.
Salazar83 - 08-09-2015, 05:22

plecho1 czy tak to wygląda ?



[ Dodano: 08-09-2015, 05:25 ]
plecho1 czy tak to wygląda ?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/b83cbd912037c56d


pozdrawiam

plecho1 - 08-09-2015, 22:06

Nie jestem pewien jak jest to opisane w instrukcji ale jak te sugerowane przeze mnie przewody podłączysz do masy to wtedy impulsy zamykania i otwierania będą na żółtym i żółto/czarnym i te dwa przewody będzie trzeba podpiąć pod przewody sterujące oryginalnym centralnym. A co do tego co narysowałeś, to ten biały i biało/czarny powinny być podłączone z czarnym wychodzącym ze sterownika od pilotów czyli do tego przy którym napisałeś, że idzie "na śrubę".
Salazar83 - 09-09-2015, 17:57

plecho1 poprawiłem swoje wypociny aczkolwiek nie jestem pewien czy to tak ma wyglądać proszę o opinię. Chyba źle rozpisałem podłączenie bagażnika czy da się go podłączyć bez przekaźnika ? proszę o radę

http://www.fotosik.pl/zdjecie/43a473037d058f2c

pozdrawiam

plecho1 - 09-09-2015, 23:35

Prawie ok tylko z bagażnikiem nie jest tak do końca bo tę funkcję powinno się wykorzystać tak aby po wciśnięciu przycisku na pilocie został zwolniony zamek klapy tak jak byśmy otworzyli ją przyciskiem w klapie. Nie wiem jak jest skonstruowany zamek klapy w tym roczniku, ale w nowszej wersji raczej bardzo prosto nie da się tego zrealizować. Potrzebny jest do tego dodatkowy siłownik pociągający odpowiednie cięgło poruszane przez przycisk otwierający klapę. Musiał bym zobaczyć cały mechanizm zamka klapy Twojego auta aby coś więcej powiedzieć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group