To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Olej automatycznej skrzyni biegów

pudzian - 09-03-2009, 20:28

Numer nadwozia znam na pamięć :D
Problem w tym, że w Hyundaiu potrzebny jest numer nadwozia od Hyundaia (przynajmniej tak mówił facet, z którym rozmawiałem). No a w serwisie Mitsubishi po podaniu VINu wyszło, że mam w samochodzie niby dwa filtry, co mnie trochę zdziwiło :(

kpawel - 10-03-2009, 00:53

F4A41 F4A42 F4A51
MITSUBISHI MD758684
HYUNDAI 46322-39000


W innum katalogu
46322-3900 HYUNDAI / = MD752072 O.E.

junior81 - 10-03-2009, 01:14

Lipa napisał/a:
Japaneze ma filtr do automatu wkręcany za chyba 120zł

Ja kupiłem filtr w lutym za 172 zł, Japaneze miał około 10zł taniej.
Mam oryginalny filtr japoński na którym jest znaczek Mitsubishi i napis "Mitsubishi Motors Genuine Parts MD752072” . Na filtrze brak oznaczeń z data produkcji. Na górnej części jest wielki napis " A / T ONLY i japoński napis".

[ Dodano: 10-03-2009, 01:19 ]
pudzian napisał/a:
filtry: zewnętrzny (~560zł) i wewnętrzny (~210zł). Czy taka sytuacja jest możliwa? Powiedział, że wewnętrzny też trzeba wymienić.


Wielokrotnie sprawa filtrów jest poruszana w tym temacie musisz go całego od początku przejrzeć.

pudzian - 10-03-2009, 16:45

junior81 napisał/a:
pudzian napisał/a:
filtry: zewnętrzny (~560zł) i wewnętrzny (~210zł). Czy taka sytuacja jest możliwa? Powiedział, że wewnętrzny też trzeba wymienić.


Wielokrotnie sprawa filtrów jest poruszana w tym temacie musisz go całego od początku przejrzeć.


Przeczytałem bardzo dużo tematów na forum związanych z wymianą oleju i filtru w skrzyni i wiem, że te ceny w serwisie to normalne zjawisko i to mnie wcale nie dziwi, a podałem je tylko w celu informacyjnym dla innych.
Pytałem czy możliwe jest, że w skrzyni występują oba filtry, ale ktoś już chyba pisał, że taka sytuacja jest niemożliwa. Będę musiał podjechać do serwisu to może dowiem się czegoś więcej.
A dzisiaj dzwoniłem do Midpartsu w sprawie wymiany filtru wewnętrznego i facet powiedział, że będę chyba pierwszy w Polsce :? Koszt takiej operacji to 1200zł brutto. I robi się to tylko przy remoncie skrzyni, ale jak bardzo chcę to mi zrobią. Chyba jednak podziękuję.

junior81 - 11-03-2009, 01:42

Z tego co czytałem to niebyło skrzyni która miała oba filtry. Jak pytałem się w ASO o dynamiczna wymianę oleju w ASB to nie za bardzo wiedział co powiedzieć poszedł się na zaplecze skonsultować potem krzyknął cenę 180 zł. Nie wspominał o filtrze wewnętrznym ( według mnie nie był zorientowany w temacie).
pudzian - 11-03-2009, 19:17

Dzisiaj zajrzałem pod machę i już wiem, że na pewno mam zewnętrzny:

Niestety zdjęcie robione po ciemku i ciężko się dostać, więc za dobrze nie widać, ale można odczytać nawet kawałek numeru tego filtra.
Tak w ogóle to idzie go wymienić? Strasznie trudno dostępny. Trzeba by wszystko porozłączać.
Wiem, ze na forum jest instrukcja Bartka wymiany filtra zewnętrznego, ale u niego inaczej to wyglądało.
Wewnętrznego już chyba nie mam...

kpawel - 13-03-2009, 11:42

kpawel napisał/a:

HYUNDAI 46322-39000


Cena 70zł w ASO

KaWu - 13-03-2009, 12:10

kpawel, a nie orientujesz sie jakiego jest koloru ten hyundai'owski :?:
Moj wlasnie kosztowal podobno cos kolo 80 zl i jest popielaty / szary z data na denku 09/2007.

pudzian, jakos tak wyglada jakby twoj filtr byl dalej od mojego :) Moze to tylko zdjecie tak oddala. U mnie jest blizej akumulatora.

kpawel - 13-03-2009, 12:43

Oryginalny filtr Hyundaja będzie miał napis HYUNDAI/KIA MOBIS oraz numer katalogowy, powinien być koloru niebieskiego.
Bartek - 13-03-2009, 13:20

pudzian napisał/a:
Wiem, ze na forum jest instrukcja Bartka wymiany filtra zewnętrznego, ale u niego inaczej to wyglądało


identycznie.... bo skrzynie są zewnętrznie identyczne w 2.0 i 2.4

swinks_UK - 13-03-2009, 14:03

pudzian napisał/a:

Tak w ogóle to idzie go wymienić? Strasznie trudno dostępny. Trzeba by wszystko porozłączać.
Wiem, ze na forum jest instrukcja Bartka wymiany filtra zewnętrznego, ale u niego inaczej to wyglądało.
Wewnętrznego już chyba nie mam...


Idzie wymienić, choć dostęp jest nieciekawy. Dużo rozpinania.
Tu masz inne ujęcie z VR4 (kilka rur więcej do zdjęcia). Prawie tak samo. Poza tym masz tam sugerowane narzędzie do odkręcenia filtra:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=32790
Generalnie demontujesz dolot powietrza, i jak chcesz aku (niekoniecznie) by większy dostęp.

pudzian - 13-03-2009, 17:37

Bartek napisał/a:
pudzian napisał/a:

Wiem, ze na forum jest instrukcja Bartka wymiany filtra zewnętrznego, ale u niego inaczej to wyglądało

identycznie.... bo skrzynie są zewnętrznie identyczne w 2.0 i 2.4

Chodziło mi bardziej o dostęp do tego filtra. Na zdjęciach w Twojej instrukcji filtr był zupełnie na wierzchu w porównaniu do tego co jest u mnie i nie wiem czy robiłeś te zdjęcia po zdemontowaniu tych wszystkich rur czy w Twoim (chyba byłym :wink: ) Galu po prostu ich nie ma.
swinks_UK napisał/a:
Idzie wymienić, choć dostęp jest nieciekawy. Dużo rozpinania.
Tu masz inne ujęcie z VR4 (kilka rur więcej do zdjęcia). Prawie tak samo. Poza tym masz tam sugerowane narzędzie do odkręcenia filtra:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=32790
Generalnie demontujesz dolot powietrza, i jak chcesz aku (niekoniecznie) by większy dostęp.

Dzięki za linka, tą instrukcję też już chyba widziałem :) Wymianę filtra z olejem zlecę specjaliście, więc ten przyrząd powinien mieć. Sam zdecydowanie nie podołam - brak wiedzy i warunków :) Chciałem się upewnić, że ten filtr da radę wyjąć, żeby mi się mechanik nie wywijał od roboty jakby co :P Czyli ma być wymieniony i koniec :) Dzięki za pomoc.
Aha, filtr już zamówiony u Japaneze - oryginalny za 150zł :wink:

pawlos - 13-03-2009, 18:45

Cytat:
Oryginalny filtr Hyundaja będzie miał napis HYUNDAI/KIA MOBIS oraz numer katalogowy, powinien być koloru niebieskiego.


chyba niekoniecznie bo znalazłem TAKI ,widoczny na dole po lewej

pozdrawiam

macnow20 - 19-03-2009, 10:45

roch_27 napisał/a:
macnow20 napisał/a:
poważnie jak jest zewnętrzny to jest jeszcze wewnętrzny ?
chodzi o to, że są dwa rodzaje skrzyń biegów - pierwszy z filtrem zewnętrznym, drugi z filtrem wewnętrznym.
Dwóch na raz nie ma :wink:

pozdro



Właśnie zrobiłem pełną regenerację automatu i jednak okazuje się, że są 2 filtry oleju w automacie - zewnętrzny i wewnętrzny. Wewnętrzny wymienia się tylko w przypadku otwierania/rozpoławiania skrzyni biegów.
Bardzo szczerze polecam zakład naprawy skrzyń automatycznych w Białymstoku:

ZAKłAD MECHANIKI POJAZDOWEJ-NAPRAWA AUTOMATYCZNYCH SKRZYń BIEGóW
inż. Tadeusz Sielawa
Białystok, ul. Tęczowa, tel. 085 745 53 50, 504 045887

Pan Tadeusz jest najwyższej klasy specem od automatów, zna je od podszewki i wykonuje pracę z największą starannością.
Swój automat musiałem rozłożyć ze względu na problemy z wyjęciem kielicha przegubu wewnętrznego. Chciałem wymienić całą półoś, kupiłem używaną ale niestety w 2 warsztatach (w tym jeden to ASO) nie udało się wyjąć przegubu. Utknął na amen w skrzyni. Wybijanie przez mechaników przez dyfer z drugiej strony (na wylot) spowodowało rozklepanie końcówki półosi 'na grzyb' a kawałki poodkruszały się do wnętrza skrzyni....
Demontaż skrzyni był jedyną opcją..
Przy okazji wymienione zostały tarczki (były lekko zwichrowane), wymienione 2 filtry, olej (dextron III), wszystkie części umyte. Gwarancja zakładu to 6 miesięcy, pod warunkiem, że po 2 tys. kilometrach przyjadę na powtórną wymianę oleju w automacie (po dotarciu tarczek).

pozdrawiam,

macnow20.

jasioo_ - 26-03-2009, 22:14
Temat postu: [EA5A 2.5] Olej w automatycznej skrzyni
Witam,

Powiedzcie mi moi mili co ile km powinno się wymieniać olej w skrzyni automatycznej i jaki polecacie?


Galant 2.5 V6 1999 automat. tiptronic

pozdrawiam,
jasioo_



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group