To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Felgi aluminiowe i stalowe - Lancer CYxA

mkrawcz1 - 08-09-2010, 15:59

krzychu napisał/a:
Na zimę może warto się też zainteresować ET48 (schowa się o te 8mm względem et40 i o 2mm od fabryki do środka koło co może przy soli na drodze oszczędzić nam powłokę lakierniczą na drzwiach)


Od fabrycznych pewnie o więcej niż 2 mm, bo i opona pewnie węższa będzie :)

racer1972 - 08-09-2010, 23:43

ET40 występuje jako prawidłowe dla nowego Lancera w każdym katalogu producenta alufelg jaki oglądałem... ET46 niekoniecznie nawet jeśli takie jest dostępne... Sam nie wiem co o tym myśleć tym bardziej,że to samo ET jest dla alu i stalówek... A sam mam alu ET40... :rolleyes:
mkrawcz1 - 09-09-2010, 11:40

racer1972 napisał/a:
Sam nie wiem co o tym myśleć tym bardziej,że to samo ET jest dla alu i stalówek...


A czemu miałoby być inne?

dzus1 - 22-01-2011, 12:33

Panowie mam pytanko.. Chce zmienić felgi na lato.. Teraz mam 215/45R18 ET46. 7cali.. A chce kupić też 18 ale 8cali.. ET45/ albo42.. I tu moje pytanie czy te wymiary felgi będą pasować Głownie chodzi mi o ET.. Czy nigdzie nic nie będzie ocierać.. Może ktoś ma już takie felgi i jeździ.. Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi.. :wink:
Dima1 - 24-01-2011, 09:31

Moim zdaniem z ET 45 powinno wszystko pasować.. Z ET 42 to lepiej 7,5cala tak mi się wydaje.. Ale może ktoś jeszcze się wypowie.. :roll:
dzus1 - 24-01-2011, 09:33

dzięki za rade :badgrin:
gzesiolek - 24-01-2011, 11:02

Przy ET45 to 8 cali to nie powinien ale moze byc problem od srodka... to jest wg mnie tak na styk, wiec przed kupnem sprawdzilbym czy nic nie bedzie obcierac... a i na zewnatrz chyba nie miesci sie do konca... ale szerokosc rozkladasz mniej wiecej po rowno od wewnatrz i na zewnatrz... optymalnie jesli sie zmiesci...

Przy ET42 od srodka 3mm luzniej, ale za to na zewnatrz bedzie o te 3mm bardziej wystawac... tak czy siak ponad 1,5cm w stosunku do fabrycznych, czyli prawie 1cm poza obrys nadkola...

Ogolnie nadkola sa zaprojektowane chyba pod 7,5 cali maks... przy ET42 wg mnie na styk wchodza w nadkola...

chyba chceszdzus1 miec wlasnie wystajace kola poza obrys auta... ale lakier to wtedy spiaskujesz szybciutko...

ogolnie poszukaj w google kalkulatorow felg, uzyteczne narzedzie...

krzychu - 24-01-2011, 11:37

Znaczy to czy będzie piaskował lakier bardziej zależy od szerokości opony i ET niż szerokości felgi. Najlepiej brać felgę węższą niż szerszą (7 cali ewentualnie 7,5) ale z 8 cali nie powinno być problemu (włóż rękę między felgę a amortyzator - tam najszybciej może być problem).
gzesiolek - 24-01-2011, 11:59

krzychu, a czy szerokosc opony nie zalezy od szerokosci felgi?
przeciez na 8 cali nic mniejszego niz 215mm nie zalozysz, a poza tym jak zakladasz felgi 8 cali to nie po to zeby miec waskie kola tylko pewnie 235mm

krzychu - 24-01-2011, 12:19

gzesiolek napisał/a:
krzychu, a czy szerokosc opony nie zalezy od szerokosci felgi?


Tylko trochę.

gzesiolek napisał/a:
przeciez na 8 cali nic mniejszego niz 215mm nie zalozysz, a poza tym jak zakladasz felgi 8 cali to nie po to zeby miec waskie kola tylko pewnie 235mm


No ale to jest tylko założenie. Pytający nie napisał jaką oponę chce założyć. Z tym że 235mm to i tak za chwilę nie będzie miał lakieru na drzwiach niezależnie od tego jakie będzie ET :twisted: Zresztą po co taka opona jak w EVO? Przecież to nie ma 300KM.

dzus1 - 24-01-2011, 12:29

witam teraz mam na 7 cali oponę 215 fabrycznie ale jest strasznie ściśnięta moim zdaniem to nie powinno w gule wyjść z fabryki ostatecznie powinna być 205 nie wiem czemu pchali takie opony w tak wąskie Fele :rolleyes:
krzychu - 24-01-2011, 12:53

Uwierz że jak by była potrzebna szersza to by taką dali. 7 cali to dobry rozmiar na 215 (ja dla 195 mam 6 cali). Za to felga jest lżejsza, mniej podatna na uszkodzenia, a opona bardzo dobrze siedzi, nie rozciąga się, nie ściera na rancie.

Możesz kupić 7,5x18 przy ET 45 i np. 225/45/18mm ale więcej bym nie zakładał. Ewentualnie 225/40/18 jak byś chciał mieć twardziej. Oba rozmiary mieszczą się w granicy tolerancji. Chodź przy dość wysokim zawieszeniu lancera może lepiej i z tego co widzę większy wybór opon 225/40/18.

Ps. 8 cali i więcej to dobrze tylko w ziomalskim BMW i Golfie wygląda :P

dzus1 - 24-01-2011, 14:48

twardziej niema potrzeby i tak mam zawieszenie sportowe a opona i tak jest zduszona nawet się przełamuje po środku boku jest tam jej zdecydowanie za ciasno do takiej felgi to się zakłada :mrgreen: 195 a maksymalnie 205 ale nie 215
Dima1 - 24-01-2011, 15:04

Dokładnie jak pisze Dzus1 Na 7 cali to max 205 a najlepiej 195! A 215 to minimum 7,5 cala powinno być.. Na 8 byłoby idealnie! Ja mam 195/40R17 na 7 cali i jest opona równiutko.. No ale fabrycznie zawsze zakładają takie wąskie felgi ze później trzeba kombinować zęby to jakoś wyglądało.. :roll:
krzychu - 24-01-2011, 16:15

Ale macie teorie... Jaka felga ma być zależy jeszcze od profilu opony a nie samej szerokości.... Zresztą róbcie jak chcecie nawet 9 calowe też są.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group