Nasze Miśki - Galant SE i trzynastki w tle
Cezar - 03-08-2011, 21:36
Zrobila sie buba - nie dziala nawiew
Wyswietlacz dziala, klikajac klime cos tam 'pstryka' za schowkiem pasazera. Bezpieczniki sprawdzone, po odpaleniu auta i rozgrzaniu nie zalacza sie zaden wentylator - normalne to?
Czekam na rady
Krzyzak - 04-08-2011, 06:36
ale dmuchawa w kabinie nie pracuje? - może szczotki się skończyły
robertdg - 04-08-2011, 07:53
Cezar napisał/a: | po odpaleniu auta i rozgrzaniu nie zalacza sie zaden wentylator - normalne to?
| Nawet te od chłodnicy
Cezar napisał/a: | Zrobila sie buba - nie dziala nawiew | Wyciągnij go - to tylko 3 srubki i 5 min roboty, podepnij pod aku - jak dziala szukaj winnego w instalacji a zacznij od sprawdzenia opornicy
Cezar - 04-08-2011, 16:43
Krzyzak napisał/a: | dmuchawa w kabinie nie pracuje? |
Dokladnie, brak dmuchania przez kratki
Krzyzak napisał/a: | może szczotki się skończyły |
W ktorym ustrojstwie tego szukac?
robertdg napisał/a: | Cezar napisał/a:
po odpaleniu auta i rozgrzaniu nie zalacza sie zaden wentylator - normalne to?
Nawet te od chłodnicy |
Jeszcze raz dzis sprawdze, jak zona wroci z pracy i auto bedzie porzadnie rozgrzane.
Te wentylatory na chlodnicy to patrzac na silnik:
- z lewej od chlodnicy
- z prawej od klimy (bardziej zabudowany) ???
robertdg napisał/a: | Cezar napisał/a:
Zrobila sie buba - nie dziala nawiew
Wyciągnij go - to tylko 3 srubki i 5 min roboty, podepnij pod aku |
Czyli dmuchawa do sprawdzenia.
O reszte bede pytal pozniej
Owczar - 04-08-2011, 17:23
Jeśli nie działają także wentylatory chłodnicy to nie masz zasilania w skrzynce bezpieczników. Jeśli nie działa tylko dmuchawa, to do sprawdzenia tyrystor sterujący pracą dmuchawy.
Cezar - 04-08-2011, 19:09
Wlasnie sprawdzilem - wentylatory (oba) dzialaja tylko wtedy kiedy wlacze klimatyzacje, przy przelaczeniu na zwykly nawiew zatrzymuja sie.
Wykrecilem z auta dmuchawe, ale niestety nie mam nigdzie kabelkow aby sprawdzic tak jak napisal wczesniej Robert. Moze jutro podjade do mechanika i to sprawdze.
Owczar napisał/a: | do sprawdzenia tyrystor sterujący pracą dmuchawy. |
Marcin a co to i gdzie to szukac?
Dostalem tez przelew za zderzak - 1840zl , czekam na kosztorys i pewnie trzeba bedzie sie odwolac
Pora na zakupy do Gala
Owczar - 05-08-2011, 12:14
Jest tuż pod schowkiem. Jak zdejmiesz te osłonę pod deską to będziesz widział kostkę podpiętą. 5 czy 6 kabelków tam jest. Ja miałem niestyk i kostka się przypaliła, przez co dmuchawa też przestała działać.
Cezar - 07-08-2011, 16:34
Owczar napisał/a: | będziesz widział kostkę podpiętą |
Marcin to ktoras z tych kostek?
Cezar - 07-08-2011, 16:41
Wentylator podpiety pod aku dziala, wiec to nie to
Kupilem rowniez lacznik elastyczny 55x280.
Teraz tylko znalesc jakies dobre amory na tyl i chyba na ta chwile tyle
Owczar - 07-08-2011, 22:33
Nie ona jest podpięta pod schowkiem. Musisz zdjąć te czarną osłonę nad nogami pasażera.
Service manual, strony 55-23 i 55-24.
Cezar - 07-08-2011, 23:16
Marcin chodzi o rezystor ( nr 1 ze str 55-23) ?
Jezeli tak to wystarczy, ze sprawdze go miernikiem elektrycznym, a wyniki powinny byc tak jak w tabelce - str 55-24? Jezeli beda inne to zapewne bedzie to znaczyc, ze rezystorek idzie do wymiany.
Nr 2 - inside/outside changeover damper motor - to raczej odpowiada za obieg powietrza?
Owczar - 07-08-2011, 23:52
Tak rezystor Tak go nazwali, ale ja bym go zwykłym rezystorem nie nazywał
Pomierz napięcia na włożonej wtyczce i wyjętej. Może być tak, że wystarczy tylko docisnąć kostkę, a moeż być przypalony. Ktoś już to wymieniał na forum.
Krzyzak - 08-08-2011, 06:41
Cezar napisał/a: | Nr 2 - inside/outside changeover damper motor - to raczej odpowiada za obieg powietrza? |
elektrozawór obiegu wewnętrznego i zewnętrznego
Cezar - 09-08-2011, 21:11
Owczar napisał/a: | do sprawdzenia tyrystor sterujący pracą dmuchawy. |
Sprawdzony miernikiem i nie ma opornosci, wtyczka ma zasilanie.
Wczoraj w Olsztynie bylo urwanie chmury, bez nawiewu nie ma jazdy
Z innych ciekawostek zaczal trzeszczec mechanizm wycieraczek (str kierowcy), wiec bedzie co robic w przyszlym tygodniu.
robertdg - 09-08-2011, 21:26
Cezar, Sprawdzałęś pod różną kombinacią pinów
Ustaw rezystor tak aby zapiecie od wtyczki było na górze, górny lewy pin do numer 1, górny prawy to numer 2, dolny lewy 3, dolny prawy 4
Rezystancja pomiędzy 3 i 2 = 2.3Ω
Rezystancja pomiędzy 3 i 4 = 1.1Ω
Rezystancja pomiędzy 3 i 1 = 0.4Ω
|
|
|