To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant SE i trzynastki w tle

Cezar - 03-08-2011, 21:36

Zrobila sie buba - nie dziala nawiew :evil:
Wyswietlacz dziala, klikajac klime cos tam 'pstryka' za schowkiem pasazera. Bezpieczniki sprawdzone, po odpaleniu auta i rozgrzaniu nie zalacza sie zaden wentylator - normalne to?

Czekam na rady :wink:

Krzyzak - 04-08-2011, 06:36

ale dmuchawa w kabinie nie pracuje? - może szczotki się skończyły
robertdg - 04-08-2011, 07:53

Cezar napisał/a:
po odpaleniu auta i rozgrzaniu nie zalacza sie zaden wentylator - normalne to?
Nawet te od chłodnicy :?:

Cezar napisał/a:
Zrobila sie buba - nie dziala nawiew :evil:
Wyciągnij go - to tylko 3 srubki i 5 min roboty, podepnij pod aku - jak dziala szukaj winnego w instalacji a zacznij od sprawdzenia opornicy ;-)
Cezar - 04-08-2011, 16:43

Krzyzak napisał/a:
dmuchawa w kabinie nie pracuje?

Dokladnie, brak dmuchania przez kratki :wink:
Krzyzak napisał/a:
może szczotki się skończyły

W ktorym ustrojstwie tego szukac?

robertdg napisał/a:
Cezar napisał/a:
po odpaleniu auta i rozgrzaniu nie zalacza sie zaden wentylator - normalne to?
Nawet te od chłodnicy :?:

Jeszcze raz dzis sprawdze, jak zona wroci z pracy i auto bedzie porzadnie rozgrzane.
Te wentylatory na chlodnicy to patrzac na silnik:
- z lewej od chlodnicy
- z prawej od klimy (bardziej zabudowany) ???

robertdg napisał/a:
Cezar napisał/a:
Zrobila sie buba - nie dziala nawiew :evil:
Wyciągnij go - to tylko 3 srubki i 5 min roboty, podepnij pod aku

Czyli dmuchawa do sprawdzenia.
O reszte bede pytal pozniej :wink:

Owczar - 04-08-2011, 17:23

Jeśli nie działają także wentylatory chłodnicy to nie masz zasilania w skrzynce bezpieczników. Jeśli nie działa tylko dmuchawa, to do sprawdzenia tyrystor sterujący pracą dmuchawy.
Cezar - 04-08-2011, 19:09

Wlasnie sprawdzilem - wentylatory (oba) dzialaja tylko wtedy kiedy wlacze klimatyzacje, przy przelaczeniu na zwykly nawiew zatrzymuja sie.
Wykrecilem z auta dmuchawe, ale niestety nie mam nigdzie kabelkow aby sprawdzic tak jak napisal wczesniej Robert. Moze jutro podjade do mechanika i to sprawdze.

Owczar napisał/a:
do sprawdzenia tyrystor sterujący pracą dmuchawy.

Marcin a co to i gdzie to szukac?



Dostalem tez przelew za zderzak - 1840zl , czekam na kosztorys i pewnie trzeba bedzie sie odwolac :finga:
Pora na zakupy do Gala :wink:

Owczar - 05-08-2011, 12:14

Jest tuż pod schowkiem. Jak zdejmiesz te osłonę pod deską to będziesz widział kostkę podpiętą. 5 czy 6 kabelków tam jest. Ja miałem niestyk i kostka się przypaliła, przez co dmuchawa też przestała działać.
Cezar - 07-08-2011, 16:34

Owczar napisał/a:
będziesz widział kostkę podpiętą

Marcin to ktoras z tych kostek?

Cezar - 07-08-2011, 16:41

Wentylator podpiety pod aku dziala, wiec to nie to :|

Kupilem rowniez lacznik elastyczny 55x280.
Teraz tylko znalesc jakies dobre amory na tyl i chyba na ta chwile tyle :wink:

Owczar - 07-08-2011, 22:33

Nie ona jest podpięta pod schowkiem. Musisz zdjąć te czarną osłonę nad nogami pasażera.

Service manual, strony 55-23 i 55-24.

Cezar - 07-08-2011, 23:16

Marcin chodzi o rezystor ( nr 1 ze str 55-23) ?
Jezeli tak to wystarczy, ze sprawdze go miernikiem elektrycznym, a wyniki powinny byc tak jak w tabelce - str 55-24? Jezeli beda inne to zapewne bedzie to znaczyc, ze rezystorek idzie do wymiany.

Nr 2 - inside/outside changeover damper motor - to raczej odpowiada za obieg powietrza?

Owczar - 07-08-2011, 23:52

Tak rezystor :) Tak go nazwali, ale ja bym go zwykłym rezystorem nie nazywał ;)

Pomierz napięcia na włożonej wtyczce i wyjętej. Może być tak, że wystarczy tylko docisnąć kostkę, a moeż być przypalony. Ktoś już to wymieniał na forum.

Krzyzak - 08-08-2011, 06:41

Cezar napisał/a:
Nr 2 - inside/outside changeover damper motor - to raczej odpowiada za obieg powietrza?

elektrozawór obiegu wewnętrznego i zewnętrznego

Cezar - 09-08-2011, 21:11

Owczar napisał/a:
do sprawdzenia tyrystor sterujący pracą dmuchawy.

Sprawdzony miernikiem i nie ma opornosci, wtyczka ma zasilanie.



Wczoraj w Olsztynie bylo urwanie chmury, bez nawiewu nie ma jazdy :evil:

Z innych ciekawostek zaczal trzeszczec mechanizm wycieraczek (str kierowcy), wiec bedzie co robic w przyszlym tygodniu.

robertdg - 09-08-2011, 21:26

Cezar, Sprawdzałęś pod różną kombinacią pinów :?:

Ustaw rezystor tak aby zapiecie od wtyczki było na górze, górny lewy pin do numer 1, górny prawy to numer 2, dolny lewy 3, dolny prawy 4

Rezystancja pomiędzy 3 i 2 = 2.3Ω
Rezystancja pomiędzy 3 i 4 = 1.1Ω
Rezystancja pomiędzy 3 i 1 = 0.4Ω



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group