To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

Budrys - 29-10-2011, 07:32

Spróbuje po niedzieli coś wrzucić. Niestety w u mnie w evoscanie 2.6 nie ma takich parametrów jak napisałeś powyżej, Skąd mam wziąć takie ?
plecho1 - 29-10-2011, 07:45

Poczytaj cały temat od początku, jest opisane jak dodawać do evoscana nowe funkcje. O edycji jest na str 8 tego tematu.
i9i - 29-10-2011, 08:14

A nawet jest gotowy plik Data z ustawieniami potrzebnymi do GDI wrzucony
przemekx303 - 29-10-2011, 20:31

13 strona wątku , pojeżdzij troche na lepszym paliwie i zrób logi
Budrys - 31-10-2011, 08:07

Panowie próbuję zamienić plik data.rar w evoscanie udostępniony przez Arena i nic się nie zmienia (vista). Nie ma również evo tps,isc,egr,poprawkę średnioterminową, engine load a podobno to ostatnie to to samo co octan level tylko w innej nazwie.
przemekx303 - 31-10-2011, 19:36

po wrzuceniu pliku klikamy PPM na ikonke evo i wybieramy "rozwiąż problemy ze zgodnością" , dalej krok po kroku i jest. Mi tak dopiero wystartował na 7 , myślę że na vista też da radę.
Budrys - 31-10-2011, 20:02

W viscie muszę za każdym razem uruchamiać jako administrator by mieć takie parametry a na dodatek evo nie widzi żadnych moich dotychczasowych zapisanych logów.
przemekx303 - 31-10-2011, 20:14

:?: no to w końcu widzi ustawienia od Arena czy nie, bo już się chyba pogubiłem :?:
Budrys - 31-10-2011, 20:21

przemekx303 napisał/a:
:?: no to w końcu widzi ustawienia od Arena czy nie, bo już się chyba pogubiłem :?:

Widzi, ale tylko jak uruchomię go przez ikone evo w C:/program files. Wolał bym ręcznie dodać brakujące parametru ze względu ma problemy powyżej.

przemekx303 - 31-10-2011, 20:53

no to jeżeli widzi to już nie musisz nic dodawać , wszystko jest tak jak trzeba , i robisz nowe logi :D ja mam tak ustawione

fj_mike - 22-11-2011, 18:59

Czy to coś jest warte kupna?
http://allegro.pl/najleps...1931158159.html
Po lekturze tematu wnioskuje, że powinien śmigać na Evoscanie w Galancie z JOBD.

MichuGdy - 22-11-2011, 23:22

Kupowałem od tego Allegrowicza, w wersji czarnej. Wszystko działa sprawnie. W komplecie oprogramowanie np do VW, akurat nie przydatne w przypadku Mitsubishi. Ważne, że kabelek działa.
lalamido76 - 12-12-2011, 09:12
Temat postu: Ponowna prośba o pomoc do Arena.
Cześć Aren!!!

Na stronie 14 tego wątku próbowałeś mi pomóc.

Rzeczywiście - silnik mocno ssał obce powietrze pod zaworem EGR. Monaż / demontaż kolektora ssącego, powierzchnie na lusterko i wszyskie uszczelki (EGR, góra kolektora, przepustnica - zamówione oryginalne ,podociagane kluczem dyn wg wartości z manuala). Przepustnica czysta, EGR czysty.

Co do pedału gazu to wyobraź sobie że kupiłem używkę (którą posiadam jakby ktoś chciał odkupić) i zamonotwałem - bez zmian.

Efekt taki - silnik się raz zamula a innym razem ma niesamowitego kopa. Są też przyspieszenia pośrednie czyli umiarkowane między tymi skrajnymi stanami. Na zimnym silniku jest zdecydowanie gorzej. Na ciepłym bywa że utrzymuje super przyspieszenia prawie cały czas.

Dodam jeszcze że kiedyś wyminiłem czujnik stuku (bo poprzedni przez pomyłkę uszkodziłem przecinając przez glupotę kabel) i tak jakby od tego momentu się to wsystko zaczęło.

Zamieszczam 2 logi: muł i rakieta (niestety nie wszystkie dane są zlogowane ale są te dwa charakterystyczne stany). Gdybyś coś mógł coś stwierdzić na ich podstawie to super. Jeśli brakuje ci danych (chyba tak będzie) - zaznaczę resztę param o których pisałeś i spróbuję utrafić znów takie 2 stany.

Link do loga:

http://www.sendspace.pl/f...67e3f9be2842207

rysiul - 27-12-2011, 15:54

Trochę z nudów a przy okazji próby regulacji jałowych obrotów udało mi się zarejestrować ciekawostkę tj. po resecie komputera i odpaleniu silnika przez kilkadziesiąt sek. AFR wynosił niecałe 1:60!



Obciążenie silnika też całkiem wysokie i to nawet po przejściu na standardową mieszankę(1:14,7).
Po delikatnym naciśnięciu pedału gazu obciążenie spada. Dodam że autko na lekko ciepłym silniku lubi kopcić, a silnik ma obniżoną dynamikę.

AFR mam zdefiniowany jako:
RequestID: 58
Eval: (14.7*128)/x
ResponseBytes: 1
ScalingFactor: 1

Więcej informacji w logu:
http://www.sendspace.com/file/kcm7xi

przemekx303 - 28-12-2011, 23:17

fajne to AFR na zimnym silniku i dosyć długo jest obciążony komputer , u mnie tylko ECU podskakuje na moment podczas zmiany mieszanki i spada , a mieszanka na zimnym nigdy nie pokonała 14,7:1 . Przy 14,7 obciążenie mam podobne więc chyba standart ,. A i u mnie ID jest na 32 , ale twoje logi mi pokazuje jak na zdjęciu . Po nauce obrotów jest już normalnie ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group