[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Regeneracja zawieszenia
Hugo - 13-05-2011, 20:21
adt81 napisał/a: | Dzisiaj wymieniałem lewego banana | Tuleja metalowo-gumowa jak nowa, u mnie odwulkanizowała się już od tego płaskownika z obu stron. m6riano napisał/a: | eee....a nie są takie same?;-) | Nie, ale nie wiem po czym rozpoznać i sam chciałbym wiedzieć, bo będę kupował.
pipi_ja - 13-05-2011, 21:48
Przy prostych wahaczach środkowa tuleja jest wciśnięta pod innym kątem. Na oko trudno to stwierdzić,ale wystarczy włożyć jakąś przedłużkę, np ołówek i różnice widać jak na dłoni.
Nie wiem przy którym jak patrzy ale przynajmniej bedzie wiadomo, że nie są takie same
post32 - 16-05-2011, 18:21
bieniak napisał/a: | Nie wszystko można odrazu powiedzieć:)narazie trzeba obadać czy to wyjdzie ale na 95 % będzie zrobione bdb.Jedynie co mnie interesuje to kilka wachaczy na rozebranie w celu sprawdzenia czy sworznie są takie same(budowa wymiary itp)
jeżeli tak to jak wszystko dobrze pójdzie to spokojnie pierwszy rzut na kilka aut się zrobi |
i jak z tym sworzniem w bananie wiesz juz co tam mozna wstawic i jak w ogole go rozebrac
bo wlasnie wstawilem urzywke a nie daje jej dlugiego żywota i chcialbym zregenerowac to co wyciągnąłem.
Sticker - 16-05-2011, 22:42
Napiszcie mi jakich ściągaczy do sworzni używacie ?
Dziś dwa mi pękły na demontażu banana - takie jak w linku
http://allegro.pl/sciagac...1577256471.html
Zastanawiam się nad takim:
http://allegro.pl/sciagac...1618091118.html
ale czy ten widelec nie niszczy gumy sworznia podczas wybijania ?
robertdg - 16-05-2011, 22:47
Jak już to coś podobnego do ściągacza Vorela, ale napewno nie Vorel ze względu na ciastolinowa budowe, widelec dzona się nie nadaje do tego typu sworzni.
fj_mike - 16-05-2011, 23:23
Sticker napisał/a: | Dziś dwa mi pękły na demontażu banana - takie jak w linku |
Sticker może nakrętki nie odkręciłeś
Żartuję
Jak ktoś dba to ma nasmarowane sworznie
Sticker - 16-05-2011, 23:35
fj_mike napisał/a: | Sticker napisał/a: | Dziś dwa mi pękły na demontażu banana - takie jak w linku |
Sticker może nakrętki nie odkręciłeś
Żartuję
Jak ktoś dba to ma nasmarowane sworznie |
Nawet młotkiem w zwrotnice tłukłem.
Ale z tym smarowaniem to masz rację, dałem ciała że zaraz po zakupie nie nasmarowałem tych sworzni gapcio ze mnie
A tak na powaznie dajcie jakąś propozycję na porządny ściągacz.
Krzyzak - 17-05-2011, 06:36
ja używam ściągaczy yato - takich za 100-parę zł z allegro
ale nie w formie widelca - coś w tym stylu, tylko mocniejszy:
http://allegro.pl/yato-yt...1572167926.html
sampler - 17-05-2011, 08:20
do wybijania sworzni najlepsze sa sciagacze tego typu
http://allegro.pl/sciagac...1600125860.html
w ktorych mozna sobie regulowac odleglosc dzwigni. Te bez regulacji zazwyczaj dlugo nie dzialaja.
zbir - 17-05-2011, 18:44
Nie została komuś zużyta tuleja wahacza dolnego giętego (banana)?
Chodzi o ten tzw. cukierek, z metalowym elementem w środku.
U mnie jest do wymiany a firma Olkusz żeby dorobić wersje poli potrzebuje starą tuleje (pewnie po to aby mogli przełożyć ten metalowy pręt...)
Więc jakby ktoś miał na zbyciu to chętnie przyjme!
Psikus - 18-05-2011, 09:45
łyżka i młotek ZAWSZE działa
Coś na temat różnic w wahaczach dolnych prostych nic więcej nikt nie napisze? moje mają nabite cyferki-jeden ma 6 drugi 8 maja one jakieś znaczenie?
robertdg - 18-05-2011, 12:27
Psikus, chwilowo zerknij na to http://www.dsmtuners.com/...rol-arm-id.html
albo
lewy
prawy
fergul11 - 18-05-2011, 15:33
Psikus napisał/a: | Coś na temat różnic w wahaczach dolnych prostych nic więcej nikt nie napisze? |
Trudno jest powiedzieć komuś o różnicy miedzy oboma wahaczami L/P jeśli ten ktoś nie wie w czym rzecz , ale zawsze warto próbować.
Jeśli wyobrazisz sobie oś przeprowadzoną wzdłuż całego ramienia wahacza prostego(pozioma) to analogiczna os sworznia w tym wypadku prostopadła do poziomej (pionowa) będzie odchylać się w pionie o stopień lub dwa . Płaszczyzna spodu gniazda sworznia jest odchylona w prawo w stosunku do płaszczyzny osi tulei wahacza prawego , tym samym denko sworznia lewego wahacza trzymanego w tej samej pozycji odchylać się będzie w lewo .
Irlandzki mechanik założył prawy na lewa stronę (da się!!!) ale sworzeń pracował w nienaturalnej pozycji i szybko się poddał .
Mając w reku dwa wah. łatwo jest zauważyć różnice
http://w27.wrzuta.pl/obraz/6s46fUxC4KY/s4031722
http://w27.wrzuta.pl/obraz/74W3YnA7FQI/s4031723
http://w27.wrzuta.pl/obraz/7CAqjPiPfkk/s4031721
http://w27.wrzuta.pl/obraz/87i12wna6Zi/s4031724
http://w27.wrzuta.pl/obraz/8MbhXWxwWWc/s4031720
http://w27.wrzuta.pl/obraz/9eoeuYSgc00/s4031719
przepraszam ze tak zawile i tyle przymiotników
to są moje (laika) obserwacje , jeśli są jakieś nieścisłości proszę wprowadzić korekty
bieniak - 18-05-2011, 19:42
post32, rozebrać rozebrane polega to na odcięciu dolnej części sworznia wahacza i wybiciu tego co jest w środku(zdjęcia jutro
ja jeden już oddałem do dorobienia narazie robione poglądowo(zobaczyć czy się da itp)
ale prawdopodobnie aby zapewnić niemal że niezniszczalność konieczne będzie wprowadzenie kalamitki smarującej
Ogulnie teraz krążę po szrotach i szukam wachaczy
Drugą opcją i to znacznie lepszą jestem na etapie rozmów odnośnie części samochodowych(głównie japońskie)
I praktycznie rzecz biorąc mam ofertę na części w jeszcze lepszych cenach niż na allegro
Głównie produkty markowe
555
oyodo
yamoto
itp
ale także i tanizna
przykładowe ceny:
łożysko tylne maxgear 100zł
wachacze:
przedni prosty 100
tylni wleczony 70
tylni poprzeczy(80-90)
Psikus - 18-05-2011, 21:21
robertdg, jeden z moich wahaczy tez ma napisane L - myślałem, że go ktoś opisał wyciągając Po tych fotkach ciężko coś stwierdzić, natomiast w linku który podesłałeś jest to dosyć ładnie zobrazowane i wygląda na to, że mam oryginalna parkę.
fergul11, Tobie również dziękuję za informację, z tego co mi się wydaje to mam parkę oryginałów i będę miał co zregenerować i wrzucić do siebie, muszę jeszcze dokladnie im się przyjrzeć.
|
|
|