To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tłumik - układ wydechowy - Lancer CYxA

ScrappyKOko - 22-06-2021, 08:13

Wymieniłem u siebie tłumik końcowy na Ultera.
Nagrałem sobie filmik aby zobaczyć jak to brzmi na zewnątrz. Udostępnię tutaj, może komuś się przyda do decyzji o zmianie na taki w przyszłości:

https://www.youtube.com/watch?v=YXux492EtCc

jarecki2694 - 30-06-2021, 21:30

Mam problem ze swoim lancerem sportback 1.8 benzyna CVT.
Mianowicie polega on na tym, że auto strasznie pierdzi. Na początku "fachowcy stwierdzili, że na pewno wysypał się katalizator, więc wycięto mi seryjny jak się później okazało w pełni sprawny katalizator i wstawiono zamiennik - bez efektu. Następnie stwierdzono, że winny jest niskiej jakości tłumik końcowy, więc wymieniłem na taki, który był polecany na forum z allegro - również bez efektu. Po tym w warsztacie powiedzieli, że to też niskiej jakości tłumik i trzeba kupić coś markowego, więc wybór padł na ultera - oczywiście dalej bez poprawy (dźwięk stał się bardziej basowy, ale charakterystyczne pierdzenie nadal pozostało). Kazano mi również wymienić cały środkowy wydech, bo stwierdzono, że może to być wina wydechu środkowego lub rezonatora, więc tak też zrobiłem - również bez efektu. Ponadto na własną rękę wymieniłem uszczelkę (pierścień plecionka) między kolektorem wydechowy i początkiem wydechu - to też nie przyniosło rezultatu.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Został już tylko kolektor i zejście kolektora do katalizatora. Czy coś z tych części może powodować pierdzenie/rezonowanie?

kamilox4 - 06-07-2021, 08:28

Czy pierdzenie pojawia się przy przyspieszaniu czy podczas jazdy ze stałą prędkością/bez dodawania gazu też coś słychać? Czy podczas niskich temperatur na zewnątrz (poniżej 10 stopni) słychać rezonowanie czy ustaje? Mam podobny problem. Już jeden mechanik po 3 dniach się poddał.
jarecki2694 - 10-07-2021, 00:34

kamilox4 napisał/a:
Czy pierdzenie pojawia się przy przyspieszaniu czy podczas jazdy ze stałą prędkością/bez dodawania gazu też coś słychać? Czy podczas niskich temperatur na zewnątrz (poniżej 10 stopni) słychać rezonowanie czy ustaje? Mam podobny problem. Już jeden mechanik po 3 dniach się poddał.

Dokładnie tak jak piszesz. Pierdzenie pojawia się dopiero pod obciążeniem, więc w trakcie przyspieszania. Najbardziej denerwuje powyżej 3,5 tys obrotów...
Po odpaleniu auta jest najgorzej, wtedy nawet na wolny obrotach wydaje bardzo nieprzyjemne dźwięki. No i podobnie przy niskich temperaturach, im zimniej tym po odpaleniu pierdzenie jest bardziej wkurzające...

ceglaty - 26-07-2021, 14:34

Może i banalne ale patrzyłeś może czy obudowa filtra powietrza nie jest gdzieś pęknięta lub nie domknięta zaciskami? :)
kamilox4 - 29-07-2021, 07:41

W końcu cisza. Żadnego brzęczenia. U mnie pomogła wymiana uszczelki z siatką.
.

jarecki2694 - 19-08-2021, 12:08

kamilox4 napisał/a:
W końcu cisza. Żadnego brzęczenia. U mnie pomogła wymiana uszczelki z siatką.
.[url=https://images91.fotosik.pl/524/57aabcc5ee10efcbmed.jpg]Obrazek[/URL]

Napisałem do Ciebie na pw w tej sprawie. Wymieniałem u siebie pierscien łączący (plecionka) zamiennik za około 10zl i nie przyniosło to żadnego rezultatu. Podeslesz numer części bądź zdjęcie tego co Ty wymieniałeś?

arrsnow - 29-11-2021, 12:27

Witam.
Może ktoś wie jaka jest średnica rury przed łączeniem tłumika końcowego?



1.8 benzyna sedan 2008

matwod - 25-01-2022, 20:42

Tłumik Ultera po roku, półtora użytkowania wyglada gorzej niż oryginał po 5 latach. Na spawach rdza, lakier tez kiepski, broni się jedynie dźwiękiem. A szkoda, liczyłem na coś więcej
GM77 - 19-02-2022, 16:12

Witam
W moim Lancer 1.8 2012 skradziono dwa katalizatory i dwie sondy.
W serwisie 2 katalizatory plus 2 sondy to koszt około 13 tyś zł. Brak zamienników do tego modelu.
Czy ktoś może poleci skuteczne rozwiązanie bo lokalni mechanicy każdy mówi co innego. Że muszą być 2 każdy Euro 5 plus sondy NGK lub że wystarczy jeden Euro 5 i sondy z zamienników

darek926 - 30-03-2022, 20:53

Witam , mam taki kłopot , wczoraj w nocy wycięli mi pod blokiem katalizator . Nie wiem , czy taki kat uniwersalny bedzie OK i czy jest okrągły czy płaski. Średnicę rury zmierzyłem ( 55 mm ). Czy taki uniwersalny ma jakieś parametry , poza tym , ze musi być dostosaowany do pojemności . Proszę o radę , jaki katalizator będzie pasował .
Moje auto to Lancer VIII 2009 rok 1.8 B+G 143 KM , VIN JMBSNCY3AAU000724 . Z góry dzięki
Pozdrawiam

miszka87 - 19-04-2022, 14:12

Czy ktoś może podesłać ile jest wieszaków gumowych i konkretnie jakie idą? Przy odpalaniu czy jeździe na nierównościach uderza o podłogę i nie jest w lini podłogi schowany tłumik. Chciałbym zacząć od zmiany gum zobaczymy czy coś pomoże.
Bizi78 - 19-04-2022, 17:13

miszka87, podaj na PW vin auta to ci podam numery OE gum.
Ogólnie powinny być chyba 4szt, 3 przy końcowym tłumiku i jeden na początku układu.
Co do dźwięków to warto się przyjrzeć osłonom termicznym i ich mocowaniom.

Grzegorz42 - 19-04-2022, 19:47

miszka87, za katalizatorem 1 szt. nr. MR529673 lub 1577A178.
Tłumik koncowy: 2szt nr. MR281817 i 1 szt nr. MR993637

miszka87 - 21-04-2022, 17:27

Dziękuję, przy okazji sprawdzę osłony
Gumy Fischer beda ok bo takie głownie znalazłem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group