[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Odpryski na lakierze - problemy z lakierem.
Lucas123w - 21-12-2015, 16:41
multikos napisał/a: | że firma coś poprawiła w tej kwestii. Dla mnie szok! Jak widać nic się w tej kwestii nie zmieniło. |
Kolego ekologia, nie tylko w Mitsu.
multikos - 21-12-2015, 17:31
Lucas123w napisał/a: | multikos napisał/a: | że firma coś poprawiła w tej kwestii. Dla mnie szok! Jak widać nic się w tej kwestii nie zmieniło. |
Kolego ekologia, nie tylko w Mitsu. |
Szwagier kupił nowego Opla trzy miesiące temu i jakoś nie ma odprysków... więc jednak można...
RalfPi - 21-12-2015, 17:45
multikos napisał/a: | Szwagier kupił nowego Opla trzy miesiące temu |
Corse w cenie Lancera... ?
Wszystko można, ale zawsze wiąże się to z dodatkowymi kosztami.
multikos - 23-12-2015, 16:25
Koledzy, trochę drążę temat lakieru i chciałem się Was zapytać jedną kwestię. Dzisiaj miałem robiony pomiar grubości lakieru urządzeniem GL8 i na drzwiach (przednie, tylne) oraz masce wyszło 40-50 mikronów. Czy to jednak nie za mało ? Próbowałem na tym forum i w necie znaleźć jakieś normy ale takich nie namierzyłem. Może ktoś coś więcej wie ?
mkm - 23-12-2015, 16:51
multikos, a na pozostałych elementach?
multikos - 23-12-2015, 17:04
Zapomniałem jeszcze o dachu - tak samo. Mierzone były tylko te elementy na których były uszkodzenia.
Newion - 23-12-2015, 17:59
multikos jaki kolor lakieru?
multikos - 23-12-2015, 18:08
Czarny
mkm - 23-12-2015, 21:41
multikos, normalnie wskazania są koło 100, ale bywa niżej
Mógł być nieskalibrowany miernik, a mógł ktoś przegiąć z polerowaniem.
Zrób zdjęcie odbicia jakiejś lampy w lakierze (żeby było widać strukturę tzw "pomarańczową skórkę, morkę itp) to Ci napiszę czy ktoś się znęcał nad nim
multikos - 23-12-2015, 21:46
mkm,
urządzenie było kalibrowane przed pomiarami... nowy samochód ktoś miałby polerować ???
mkm - 23-12-2015, 21:48
A co w tym dziwnego?
Jak się porysuje w transporcie lub ktoś naklejki salonowe skrobał to jak najbardziej - niestety z reguły po najmniejszej linii oporu czyli "na ostro"...
multikos - 23-12-2015, 22:15
Polerował nie polerował mniejsza z tym...grubość jest 40-50 i taki wyjechał z salonu. Po przeszło 1000 km cały jest w odpryskach. Chcę reklamować grubość lakieru ale nie mam norm...
mkm - 25-12-2015, 13:03
multikos, to zmień powód reklamacji, bo pisze Ci od razu, że na "grubości lakieru" to Ty nic nie ugrasz.
Jedyne co można zarzucac to przyczepność lakieru, ale, żeby to uduwodnić trzeba zaryzykować, bo testy niszczą badany elemet.
Cytat: | Test Cross-Cut (cięcie krzyżowe)
Test ten określa odporność powłoki lub farby na oddzielenie od podłoża w przypadku zastosowania prostokątnych nacięć powłoki, aż do podłoża. Metoda ta może być użyta do szybkiej oceny właściwości powierzchni. Zastosowana do powłok wielokrotnych, określa odporność na oddzielenie się pojedynczych warstw powłoki.
Test Scrape Adhesion (zdrapywanie)
Test ten określa przyczepność powłok organicznych takich jak farby, żywice, lakiery przy stosowaniu ich na gładkie, płaskie powierzchnie. Jest to przydatne do uzyskania relatywnej oceny dla kilku płyt powleczonych wykazujących duże różnice w przyczepności.
Materiał testowany jednorodnej grubości jest nakładany na płaską płytkę, zazwyczaj metalową lub o jednakowej teksturze. Po wyschnięciu płytki są umieszczane pod rysikiem, na który nakłada się ciężar. Przyczepność jest określana w wyniku zdrapania warstwy przy określonym ciężarze.
Test Chipping (skruszanie)
Odporność na wykruszanie powłok wielowarstwowych jest ważnym aspektem podczas wykończenia pojazdów. Dla zabezpieczenia części karoserii samochodowej, przemysł motoryzacyjny stosuje powłoki wielowarstwowe, które muszą być odporne na korozje oraz naprężenia mechaniczne. Doświadczenia doprowadziły do opracowania metody określania odporności na korozje na dużą skalę. Jednakże, dotychczasowa metoda określania naprężeń mechanicznych nie jest satysfakcjonująca.
Struktura powłoki jest decydującym parametrem przy odporności na ścieranie. Zmiany w materiale lub procesie jego wytwarzania mogą wywołać różne efekty. Przednia i boczna część karoserii jest zazwyczaj narażona na skruszanie w wyniku uderzeń kamieni leżących na drodze.
Test uderzeniowy polega na wyrzucaniu przez sprężone powietrze elementów o ostrych krawędziach, symulując naprężenia podczas jazdy. Jednakże, test uderzeniowy daje często odchylone wyniki na skutek istnienia rozkładu statystycznego wielkości cząstek oraz gęstości ich uderzeń. W celu zażegnania tego problemu został opracowany przyrząd testujący materiał tylko jednym uderzeniem.
|
źródło: http://www.eurotom.pl/pro...ductID=70&MID=1
multikos - 25-12-2015, 17:33
mkm,
proponujesz mi abym w obecności pracownika serwisu pociął, porysował i skruszył lakier ?:)
mkm - 25-12-2015, 18:04
Nie - oni Ci to zaproponują
Jeżeli będzie ok - Ty płacisz za malowanie, jak wyjdzie nie ok - to oni.
Temat przerabiany.
Osobiście z inną marką.
Z Mitsubishi był temat na Forum - nawet chyba sie o telewizję sprawa rozbiła - z tego co wiem bez pozytywnych rezultatów (ale wtedy właściciel nie zaryzykował z testem)
Albo naucz się życ z tym lakierem, albo zacznij od wizyty u rzeczoznawcy - on powinien Ci powiedziec czy jest sens walczyć.
Zawsze można (a czasem nawet trzeba) zakładać, że może być jakaś wada fabryczna, ale z reguły niestety jej nie ma
|
|
|