To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.2 DID] 2,2 problem z odpalaniem w zimie

JCH - 06-12-2013, 21:31

peja-1991 napisał/a:
W Polsce nie ma takiego czegoś jak paliwo premium. To wszystko jest pic na wodę tylko po to by człowiek myślał, że jak zalał droższe to lepsze.
Były testy na Autokracie w tamtym roku. Moja znajoma pracuje na BP i także mówi, że to jedna wielka bujda.
Nie do końca się zgodzę z Tobą. Paliwa "premium" to może i są ale czy one mają być receptą na zimę :?:
Ja mam doświadczenia takie: od 2002 r. jeżdżę dieslem, tankuję tylko na NESTE a tam nie ma podziału na paliwa normal i premium tylko jest najzwyklejszy ON, który ma spełniać normę EN-590 (z pamięci podaję) i w danym okresie kalendarzowym paliwo jest letnie, przejściowe, zimowe. 11 lat użytkowania diesla i jeszcze nie miałem przypadku zatkania filtra. Co prawda zwykle parkuję auto w garażu ale zdarzały się wyjazdy czy to do pracy, gdzie cały dzień auto stało na mrozie, czy wyjazdy gdzieś w Polskę. Najniższa temp. zanotowana to było na pewno -24'C a raz chyba było -27'C. Nie dolewałem nigdy żadnego deprestora.
Kiedyś może zdarzy się ten pierwszy raz - oby nie.

Na innym forum czytałem i chyba w necie też są artykuły na ten temat, że paliwa premium (Ultimate, Verva) są bardziej podatne na wytrącanie parafiny może za wyjątkiem tego Golda ze Statoila, który ma być właśnie dedykowany jako paliwo zimowe

peja-1991 napisał/a:
Najlepiej dolać do pełnego zbiornika ok 2-3 litry bezołowiówki i na pewno nie zamarznie.
Gdyby to było takie proste to stacja by dolewała te 5%, jak napisałeś "bezołowiówki" i byłby spokój.
13zbyszek13 - 07-12-2013, 09:46

Ja posiadam zwykłego traktorka, tankuję najzwyklejszy ON w przeważającej większości na ORLENIe i jak do tej pory a minęło już 4 lata i blisko 130 000 km z odpalaniem nie miałem najmniejszych problemów. Autko stoi cały czas pod chmurką.
mitsu00 - 07-12-2013, 11:47

13zbyszek13 napisał/a:
Ja posiadam zwykłego traktorka, tankuję najzwyklejszy ON w przeważającej większości na ORLENIe i jak do tej pory a minęło już 4 lata i blisko 130 000 km z odpalaniem nie miałem najmniejszych problemów. Autko stoi cały czas pod chmurką.
To gratulacje, a watek dotyczy silnika CR 2.2 :twisted:
13zbyszek13 - 07-12-2013, 12:17

mitsu00 napisał/a:
To gratulacje, a watek dotyczy silnika CR 2.2


Widzę powyżej ze koledzy piszą również o traktorkach :twisted:

peja-1991 - 07-12-2013, 13:00

JCH napisał/a:
peja-1991 napisał/a:
W Polsce nie ma takiego czegoś jak paliwo premium. To wszystko jest pic na wodę tylko po to by człowiek myślał, że jak zalał droższe to lepsze.
Były testy na Autokracie w tamtym roku. Moja znajoma pracuje na BP i także mówi, że to jedna wielka bujda.
Nie do końca się zgodzę z Tobą. Paliwa "premium" to może i są ale czy one mają być receptą na zimę :?:
Ja mam doświadczenia takie: od 2002 r. jeżdżę dieslem, tankuję tylko na NESTE a tam nie ma podziału na paliwa normal i premium tylko jest najzwyklejszy ON, który ma spełniać normę EN-590 (z pamięci podaję) i w danym okresie kalendarzowym paliwo jest letnie, przejściowe, zimowe. 11 lat użytkowania diesla i jeszcze nie miałem przypadku zatkania filtra. Co prawda zwykle parkuję auto w garażu ale zdarzały się wyjazdy czy to do pracy, gdzie cały dzień auto stało na mrozie, czy wyjazdy gdzieś w Polskę. Najniższa temp. zanotowana to było na pewno -24'C a raz chyba było -27'C. Nie dolewałem nigdy żadnego deprestora.
Kiedyś może zdarzy się ten pierwszy raz - oby nie.

Na innym forum czytałem i chyba w necie też są artykuły na ten temat, że paliwa premium (Ultimate, Verva) są bardziej podatne na wytrącanie parafiny może za wyjątkiem tego Golda ze Statoila, który ma być właśnie dedykowany jako paliwo zimowe

peja-1991 napisał/a:
Najlepiej dolać do pełnego zbiornika ok 2-3 litry bezołowiówki i na pewno nie zamarznie.
Gdyby to było takie proste to stacja by dolewała te 5%, jak napisałeś "bezołowiówki" i byłby spokój.

mnie raz zamarzł i to na paliwie typu premium.

teraz auto stoi w garażu więc nie jest narażone na -30

skaut - 08-12-2013, 20:18

Znalezione w internecie
Może się przyda w temacie.

mitsu00 - 26-01-2014, 12:33

I jak tam panowie jezdzacy 2.2 HDI w obecne mrozy? Kobylki odpalaja bezproblemowo...?
Aleksander1965 - 26-01-2014, 12:57

Ja nie mam problemu tankuje na Shellu
mitsu00 - 26-01-2014, 13:19

Aleksander1965 napisał/a:
Ja nie mam problemu tankuje na Shellu
Wiesz.... to ze tankujesz na nie na stacjach no name w Polsce niestety nie jest gwarancja ze nie bedzie problemow. Ja tylko tankowalem paliwko premium i na Statoil, Shell czy BP z duzym przemialem i raz na zime musialem filtr niestety wymieniac bo mi zdechl przy powiedzmy -15 - 20st C :evil:
Aleksander1965 - 26-01-2014, 19:26

Ja wymieniam filtr zawsze na początku Grudnia ,tankuje do pełna i staram sie trzymać taki stan paliwa w wielkie mrozy,jak do tej pory z problemem zamarzniętego filtra sie nie zetknąłem ale nie wykluczone,że i mnie to dotknie
markowoj - 26-01-2014, 20:34

Aleksander1965 napisał/a:
Ja wymieniam filtr zawsze na początku Grudnia ,tankuje do pełna i staram sie trzymać taki stan paliwa w wielkie mrozy,jak do tej pory z problemem zamarzniętego filtra sie nie zetknąłem ale nie wykluczone,że i mnie to dotknie


no bo w Twojej okolicy temp. 30 st. to latem , ale na plusie , a zimą wiosna :D pozdrowienia

WiValdiBB - 28-01-2014, 10:44

mitsu00 napisał/a:
I jak tam panowie jezdzacy 2.2 HDI w obecne mrozy? Kobylki odpalaja bezproblemowo...?
Na razie, odpukać GIT, filtru paliwa w tym roku nie wymieniałem, paliwo Orleanu z Auchan, dodatków tez jeszcze nie dodawałem.
Sądzę że problemy które mnie dotknęły to właśnie paliwo czyli konkretnie V-Power, kolega z VW też miał takie same problemy a paliwo Premium ze Statoila, myślę ze to było paliwo przejściowe a nie zimowe

pogan04 - 30-11-2014, 22:07

Witam,
silnik 2.2 DID jest -6
ciężki rozruch z rana
akumulator sprawdzony , ładowanie jak w nówce
czy wymiana świec może pomóc ?
może to wina rozrusznika ?
kto wie dlaczego ciężko kręci ? to moja pierwsza zima z OII

-6 to nie zima co będzie przy -25 ?[/list][/quote]

rezon - 01-12-2014, 09:32

jak ciężko kręci to świecom nic do tego. Jak pada świeca to kręci dobrze, tylko zapala później. Usterka świec jest do wykrycia kompem.
Zacząłbym od odkręcenia i wyczyszczenia końcówek przewodów zasilających rozrusznik. Jeśli to nie pomoże, to jednak aku. Ładowanie jak w nówce nie oznacza, że jest zdolny dać te kilkaset amperów na kilka sekund

pogan04 - 01-12-2014, 09:53

podjadę sprawdzę, może rzeczywiście przewody przy rozruszniku... dam znac na forum po wyczyszczeniu czy pomogło
problem generalnie tylko z rana po zimnej nocy, potem juz lepiej ale i mróz mniejszy
akumulator sprawdzony daje kopa ale ten cholerny rozrusznik rano jakby był w smole zanurzony :? ledwo ledwo , a tu tylko -6



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group