Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś
sveno - 31-05-2012, 00:29
MKV napisał/a: | Ciekawe tez czemu fabrycznie w V6 nie dawali takiego samego wiekszego jak w Legnumie. | bo legnum ma 2 turbiny które zasysają dużo więcej powietrza niż n/a???
Owczar - 31-05-2012, 00:51
danino88 napisał/a: | MKV jeśli chcesz podnieść moc to są podobno sposoby na Vce ale to takie gdybanie :
- zmiana puchy od Vrki
- filtr K&N lub HKS
- "wyprostowanie" wydechu
- wycięcie kata - w tym przypadku 3 katów |
Gdybanie to dobre słowo. 2 pierwsze sposoby to efekt placebo raczej. Pucha od VRki jest co prawda większa, choć niedużo.
VR ma 280KM, czyli 75% więcej niż N/A. Jednak sam komin i pucha nie jest o tyle większa. Stąd wniosek, że V6 ma puchę ma aż za dużą. Zresztą wąskim gardłem w dolocie jest raczej przepustnica, która działa co prawda jak kryza i nie powoduje większych strat, ale ma ograniczoną przepustowość. Zresztą żeby obalić mit dolotu jeździłem bez kominka i z kominkiem, logując wskazania przepływki przy danych obrotach oraz temp powietrza. No i co się okazuje, wskazania przepływki są identyczne z kominem jak i bez. Jeśli chodzi o temp to podczas jazdy nie ma w ogóle różnicy. Na postoju szybciej łapie gorące powietrze, które zaraz po ruszeniu się schładza. Co ciekawe, cały ten kominek jak i puszka są i tak słabą barierą termiczną, bo temp zasysanego powietrza w korku skacze do takiego samego poziomu jak bez kominka, tyle, że trwa to rzecz jasna trochę dłużej. Tak przy okazji, dźwięk V6 bez kominka rewelacyjny
Wkład K&N, jeśli chodzi o niego, to jedyny plus to dłuższa żywotność, ale on może wręcz zaszkodzić w przypadku MAF-a. Do jego konserwacji używa się oliwki, która wraz z powietrzem przepływa potem przez MAF. Jest to bardzo czuły element, a oliwka, która na nim osiada zmienia częstotliwość rezonansową blaszek pomiarowych.
Wyprostowanie wydechu poprawi trochę wietrzenie, ale nie liczcie na przyrost mocy bez innych modyfikacji.
Wycięcie katów bez strojenia nie da żadnego przyrostu chyba, że katy są zatkane i nie trzyma serii. Bez strojenia zaczną się problemy z OBDII, które koryguje po wszystkich 4 sondach
Żeby wycisnąć coś więcej z tego silnika, nie wystarczy mu dać więcej powietrza i poprawić wydech. Praw fizyki nie da się oszukać. Jak się wpakuje kupę kasy w mody, to efekt placebo gwarantowany. No bo jak to, wydałem tyle kasy i nie jest lepiej? Musi być. Dupomiarka prawdę powie że lepiej ciągnie od dołu, jest żywszy na górze itd.. A jak to się przekłada na prawdziwe przyrosty mocy? Test z natury jest według mnie najlepszy. Sprint na 400 metrów w tych samych warunkach i wiadomo, czy nasze mody coś wniosły, czy wręcz zaszkodziły, bo spora część "tuningowych" modów wręcz pogarsza osiągi.
Wymiana głowic, soft turbo, kompresor, inny silnik, kucie, odprężanie, nowe mapy- to możemy nazywać tuningiem. Filtry, wydechy, ceramizery... to wszystko daje takie przyrosty mocy jak naklejka Pioneer na szybie
I bez urazy, wykresy z hamowni, na których powtarzalność wyników jest mierna, są żadnym dowodem. Szczególnie, że przeważnie pomiar jest dokonywany na hamowni firmy tuningującej. Jak jest wyższa moc, to super, porządna hamownia, a jak wykres nas rozczarowuje, to mówimy, że ta hamownia zaniża Zanim zaczniemy coś modyfikować warto zastanowić się skąd się bierze moc silnika i jak on właściwie działa, potem dokonać testów przed i po. Szczególnie przy przeróbkach podnoszących moc w granicach błędu pomiarowego hamowni.
Pierdołami nie da się poprawić fabryki, gdzie masa mózgowców pracowała nad tym by to działało, paliło w normie, było wytrzymałe i uzyskiwało względnie dużą moc. Osiągnięto kompromis między wszystkimi wymaganiami. Nie da się wyżyłować tych parametrów, bo wraz ze wzrostem jednego maleje inny i odwrotnie. Jeśli jednocześnie godzimy się na większy koszt, można osiągać lepszy kompromis poprzez zastosowanie innych materiałów, technologii itd.
Koniec OT. Sorki za chaotyczny post, ale już właściwie śpię ;P
danino88 - 31-05-2012, 10:08
Dokładnie Owczar . Ja to bym podjechał na jedną hamownie sprawdził auto i za miesiąc podjechał znowu. Ciekawe czy moc by wyszła taka sama
Owczar - 31-05-2012, 10:11
No właśnie nie. Kolega tak był Civiciem i za drugim razem wykresy LPG i PB zamieniły się miejscami, a jednocześnie przesunęły w dół. I to po 3 dniach
danino88 - 31-05-2012, 12:31
Cytat: | No właśnie nie. Kolega tak był Civiciem i za drugim razem wykresy LPG i PB zamieniły się miejscami, a jednocześnie przesunęły w dół. I to po 3 dniach |
to mamy odpowiedź, więcej nie potrzeba raczej wykresy z hamowni raczej są tylko poglądowe z dokładnością +-5%, czyli po małych modyfikacjach nie należy spodziewać się rewelacji
rosomak1983 - 31-05-2012, 13:29
W NA najwiecej da modzenie wydechu, z tym ze najbardziej wpłynie budowa kolektora wydechowego , trzebaby liczyc i spawac.
MKV - 01-06-2012, 09:48
Czy kojarzycie reduktor Skorpion 350 i czy on by sie ewentualnie nadawal zamiast KME Gold?
Owczar - 01-06-2012, 09:52
Nadawać by się nadawał, ale jest dość awaryjny. Deejay miał i dość szybko mu padł.
wyderka - 01-06-2012, 09:59
pakuj Golda tak ja pisze Owczar, ja póki co jestem zadowolony
Owczar - 01-06-2012, 10:01
Tylko niech Ci tego Golda włożą w odpowiedniej pozycji, tak by cewka była do góry. Inaczej będzie się zacinała.
MKV - 01-06-2012, 10:44
Owczar napisał/a: | Tylko niech Ci tego Golda włożą w odpowiedniej pozycji, tak by cewka była do góry. Inaczej będzie się zacinała. |
OK, przypilnuję ale mam kumatych gazowników. Dziś rano byłem umówiony na małą modyfikację instalacji ale dostawca zawalił (przyjechał jak już byłem) i powiedział, że Golda nie ma ani nawet Silvera i dopiero na poniedziałek może mieć i dlatego o tego Skorpiona pytałem.
Ale nie - ma być zrobione dobrze więc przełożyłem termin i we wtorek chyba będziemy zakładać Golda z FL02 z tym rozgałęziaczem z jednej rurki na dwie 12mm z tego co pamiętam (mówię o tej podstawce pod filtrem).
Dodatkowo docelowo (ale niekoniecznie teraz) można by wymienić wtryskiwacze na Hany mocne jakieś - chyba czerwone albo czarne zamiast Magicjetów które teraz są (ale to niekoniecznie teraz).
Co o tym myślisz Owczar ?
Owczar - 01-06-2012, 10:54
MKV napisał/a: | Golda z FL02 z tym rozgałęziaczem z jednej rurki na dwie 12mm z tego co pamiętam (mówię o tej podstawce pod filtrem). |
Gold ma 2 wyjścia fazy lotnej. Dlatego lepiej dać 2 filtry FL02 z pojedynczymi wyjściami. Potem z każdego filtra zasilanie listwy, jeden z jedną listwę, a drugi z drugą. A listwy spięte ze sobą. Musisz dać 2 takie rozdzielacze: http://allegro.pl/70-rozd...2334330600.html
Z drugiej strony wykręcić zaślepkę i wkręcić króciec do spięcia listew ze sobą.
Hany do Golda zielone i ciśnienie 1bar. Śmiga idealnie.
MKV - 01-06-2012, 11:04
Owczar napisał/a: | MKV napisał/a: | Golda z FL02 z tym rozgałęziaczem z jednej rurki na dwie 12mm z tego co pamiętam (mówię o tej podstawce pod filtrem). |
Gold ma 2 wyjścia fazy lotnej. Dlatego lepiej dać 2 filtry FL02 z pojedynczymi wyjściami. Potem z każdego filtra zasilanie listwy, jeden z jedną listwę, a drugi z drugą. A listwy spięte ze sobą. Musisz dać 2 takie rozdzielacze: http://allegro.pl/70-rozd...2334330600.html
Z drugiej strony wykręcić zaślepkę i wkręcić króciec do spięcia listew ze sobą.
Hany do Golda zielone i ciśnienie 1bar. Śmiga idealnie. |
No czyli już wiem co w przyszłości zrobię - narazie na tych Magic Jetach niech zostanie jeszcze żeby jednorazowo kupy kasy nie pakować
Anonymous - 01-06-2012, 11:33
Owczar napisał/a: | Deejay miał i dość szybko mu padł. |
a nic się nie chwalił chyba w temacie u siebie
MKV - 01-06-2012, 12:04
Owczar napisał/a: | MKV napisał/a: | Golda z FL02 z tym rozgałęziaczem z jednej rurki na dwie 12mm z tego co pamiętam (mówię o tej podstawce pod filtrem). |
Gold ma 2 wyjścia fazy lotnej. Dlatego lepiej dać 2 filtry FL02 z pojedynczymi wyjściami. Potem z każdego filtra zasilanie listwy, jeden z jedną listwę, a drugi z drugą. A listwy spięte ze sobą. Musisz dać 2 takie rozdzielacze: http://allegro.pl/70-rozd...2334330600.html
Z drugiej strony wykręcić zaślepkę i wkręcić króciec do spięcia listew ze sobą.
Hany do Golda zielone i ciśnienie 1bar. Śmiga idealnie. |
A właśnie - podobno Gold jes tjakiś standardowy i wzmocniony do doładowanych silników ale mi chyba zwykły Gold wystarczy ?
|
|
|