To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Granat z beżem w wydaniu V6

Bizi78 - 12-06-2016, 13:46

Że na rancie wychodzi to norma pewnie od kamyczków, gorzej ze spawem :doubt: .
W moim przypadku obie strony 2lata temu zostały wyczyszczone z purchli i tylko z jednej strony wyszły dość szybko.
Druga strona z zewnątrz wygląda ok ale od środka podobno już kolorowo nie jest.
Ta strona co wyszły purchle została wstawiona reperaturka i po roku jest ok.
Niestety wstawienie jednej reperaturki z materiałem i malowaniem wyszło mnie jakoś 800-1000zł :? .

Marcino - 13-06-2016, 14:53

abdul napisał/a:
od wewnątrz wyłazi na rancie i ostatnio zauważyłem że w miejscu gdzie były spawy są 2 pęcherze.

Pod szpachlę na spawy najlepsze jest cynowanie, a jak nie to chociąż zeby espoxyd był a nie szpachla na gołą blachę i spawy..

Bartekkita - 14-06-2016, 02:01

robertdg napisał/a:
6 lat temu nie było ocynkowanych, zwykła czarna blacha o jakości PJ, wytrzymuje do dzisiaj, nie umniejszam Waszym specjalistom, ale odpowiednie przygotowanie materiałowe też nie pozostaje bez znaczenia.

Co do ocynku, znając przebieg laczenia ocynku z czarną blachą - fizyki nie da sie oszukać.


robertdg, mógłbyś powiedzieć co Twoim zdaniem doprowadziło do tej korozji? Moja teoria jest taka, nie całkiem dolakierowany sam rant reperaturki(ten wymiar grubości blachy, bez rozebrania zawiechy naprawdę ciężko tam podejść nawet sprayem) / obtarcie nadkola oponom, które przyznaje mogło mi się zdarzyć raz(aczkolwiek to powinno wpłynąć na obydwa nadkola) / uszkodzenie mechaniczne lakieru podkładu. Lub dowolna kombinacja 3 powyższych.

Domyślam się, że nie chcesz umniejszać wszak nie od tego jest forum :) Jeżeli jednak ktoś ma na to ochotę to wystawiając zdjęcia publicznie zezwalam mu na to, mogłem je przecież "zamknąć w szafie".

robertdg - 14-06-2016, 06:22

Jeżeli reperaturka od strony wnęki koła nie była domalowana to napewno jeden z głownych czynników, ale takich rzeczy nie maluje sie pistoletem, skoro jest utrudniony dostep a pistolet nie zapewni wystarczajacego pylenia, albo zamiast zamalowac to zalewa bez pokrycia przyslonietych krawedzi, bierze się wtedy pędzel i wszystko wykonuje ręcznie. Tu nie trzeba tłumaczyć, że wnęka od strony koła nie musi być estetyczna bo to ma służyć, wyprowadzenie zewnetrznego panela wraz z krawedzia laczaca nadkole to juz jest wystarczajace dla estety.
Do tego wszystkiego odpowiednie zaciagniecie powierzchni pomiedzy spawami, podkłady, konserwacje, etc. Wiadomo że cudów nie ma co oczekiwać bo każda ingerencja blacharska to przyspieszony proces niszczenia przez przegrzanie materiału, a jakosć materiałów lakierniczych to już odmienny temat

Bartekkita - 14-06-2016, 08:36

robertdg, dzięki za wyjaśnienie. Mam nadzieje, że teraz już będzie dobrze. Dużo uwagi przyłożyłem do pomalowania tej krawędzi jak i przykrycia jej barankiem.
Bartekkita - 21-06-2016, 01:28

Cytat:
Dzieje się, ale póki co w kuluarach, choć obawiam się, że mogę nie zdążyć przed wyjazdem z pracami :( Uderzyłem też w trochę innym kierunku powinno się tutaj coś na ten temat pojawić ;)


A mianowicie w autodetailing, poczytałem trochę, trochę potestowałem, dużo popytałem - tutaj chciałbym podziękować użytkownikowi booohal, bo sporo mi poradził przez PW. Krzysiek jeszcze raz dziękuję :D I tak właśnie skompletowałem swój pierwszy zestaw:


uzupełniają go 2 ręczniki fluffy, miękka mikrofibra do docierania wosku i Collinite 476.

Zdjęcia są raczej kiepskie i robione na bardzo szybko. Robotę kończyłem w przeddzień wylotu :/ Zakres prac:
- mycie
- wstępne mycie felg:


- mycie opon


- usunięcie smoły i pochodnych z karoserii
- deironizacja lakieru
- poświęciłem też kilka minut rurze wydechowej:


Ma duży potęcjał :twisted: także będę się rozwijał w tym kierunko po powrocie.

- usunięcie pozostałości starych powłok ochronnych, jako cleaner pod wosk użyłem słabo rozcieńczone APC
- mycie i osuszanie - tak Misiek wyglądał po dokładnym umyciu:


- konserwacja zewnętrzych elementów gumowych i plastikowych oraz opon - środkiem Back2Black od Shiny Garage
- nałożenie powłoki polimerowej Sonax Polymer Netshield na lakier oraz felgi:





Muszę przyznać, że z pracy z tym środkiem nie jestem zadowolony. Jego nakładanie było dosyć kłopotliwe, a przy docieraniu dawno się tyle nie namęczyłem. Fakt booohal mówił mi, żebym wziął wersje w czarnym opakowaniu. Ja niestety dostałem w czerwonym. Dzwoniłem jednak do głównego dystrybutora Sonaxa na Polskę i ponoć jest to to samo. Numery seryjne też się zgadzają. Widziałem też te czerwone puszki w relacjach także postanowiłem spróbować.

Co do efektów to jednak dostrzegam sporą różnice między selantem, a woskiem. Lakier wyraźnie przyciemniał(niestety :? ), natomiast efekt lustra jak i hydrofobowość jest na bardzo dobrym poziomie:


Na tym się jednak nie skończyło. Schowałem Miśka do garażu, żeby powłoka mogła się utrwalić bez kontaktu z wodą :) Zająłem się wnętrzem:
- czyszczenie(APC) i konserwacja uszczelek drzwiowych(Back2Black - z tego środka jestem bardzo zadowolony. Potrafi posiedzieć na oponie nawet parę tys km.)
- czyszczenie i konserwacja skórzanej tapicerki, kierownicy i mieszka ręcznego - fotki z czyszczenia:




i kierownica:


-czyszczenie(APC) i konserwacja plastików wewnętrznych(Meguiar's Natural Shine Protectant) fotka bardzo kiepska bo już czasu nie było:


Po 12h na powłokę Sonaxa postanowiłem nałożyć jeszcze wosk Collinite 476. Fajnie wydobył głębie granatowego. Niestety zaraz miało się rozpadać i fotek brak :( Mam tylko taką po przejeździe w deszczu obwodnicą:


A najgorsze jest w tym wszystkim to, że 12h po tym wszystkim wsiadałem w samolot :evil: Także niestety nie będzie mi dane obserwować jak długo poszczególne środki siedzą na karoserii. Przynajmniej wiem, że zrobiłem sporo, aby zabezpieczyć Miśka przed słońcem. Uprzedzę też niektóre komentarze, tak wiem, że w całym zakresie prac brakło kilku czynności, postaram się do nich wdrożyć następnym razem.

Lipa - 14-08-2016, 21:32

Ale go wypucowałeś! Ładnie się prezentuje :wink:
mkm - 14-08-2016, 22:10

Bartekkita, żrącej chemii nie używaj na trawie, bo wypali na lata :wink:
Mam nadzieję, że skóry APC nie potraktowałeś?

Bartekkita - 26-08-2016, 09:01

Lipa, dzięki!

mkm, oczywiście, że nie :) zapomniałem napisać :oops: Użyłem zestawu Strong Colourlocka.

Dzięki za uwagę z trawą, niestety kostki nie mamy także musi wytrzymać. Obficie spłukuje i jest niezły spadek. Najwyżej wykopie i przesadzę z innego miejsca trawy u nas dostatek.

Bartekkita - 03-09-2016, 10:34

Ostatnio miałem okazję zrobić 900 mil takim cudem :D


Jak ktoś jest zainteresowany to niech da znać opiszę wrażenia :P

Fragu - 05-09-2016, 08:33

Po Stanach? :D
Bartekkita - 19-09-2016, 06:55

Fragu, tak, tamta fotka akurat z Yosemite NP.

Udało mi się dorzucić kolejną furkę do portfolio. Charger z 2016:



Fragu - 19-09-2016, 07:06

Świetnie! Tylko pozazdrościć - bardziej miejsc i krajobrazów niż aut ;)
Krzyzak - 19-09-2016, 09:53

Gdyby nie te zgniecione drzwi, opadający dach i krzywizny w linii okien to bardzo ładne auto by było. Naprawdę bardzo...
eremita - 19-09-2016, 10:50

Dobry następca gala :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group