To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Outlander PHEV

Myjk - 09-01-2019, 11:44

Jak widać nie wiem. ;) Byłem święcie przekonany że tu też siedzi CVT, przynajmniej tak to brzmi z kabiny że tam jednak jest zmienne przełożenie. Tj. jeździłem spaliniakiem i brzmiało to praktycznie identycznie przy pracy na samym spaliniaku. Niemniej dzięki wielkie, zapoznam się w wolnej chwili z tą bogatą bazą wiedzy i jeszcze raz przepraszam za mój niewybredny ton.
VG - 11-01-2019, 21:35

A ja mam pytanie bo zacząłem rozważać PHEV, czy lepiej jest kupić PHEV z przebiegiem 160k autostradowym czy po mieście ? Na co przy tym przebiegu trzeba zwrócić uwagę ? czy samemu mogę sprawadzić stan bateri czy tylko w serwisie ?
KingTM76 - 13-01-2019, 22:21

mazt napisał/a:
Panowie, zadam Wam pytanie, czy ktorys z posiadaczy PHEV wpadl w poslizg lub rzeczywiscie mial jakis problem z jazda w glebokim sniegu lub lekkim terenie? Jezeli nie, to ta dyskusja jest jalowa. To nie auto terenowe, to crossover, ktory zostal stworzony z mysla o jezdzie po miescie. Ja mieszkam w krainie lodu i odpukac, po 25 tys km zadnego problemu z napedem itp itd. A i opony zimowy mam bezkolcowe.


Witam, ja też przesiadłem się z O1 2.4 (swoją drogą bardzo lubiłem go). Czytam te przemyślenia, testy na rolkach i porównania zwykłych i phev.
Powiem tak zrobiłem dopiero 1 tys. na nowym 2.4 PHEV i jestem mega zadowolony. Zarówno z trakcji jak i komfortu podróżowania. Za wiele nie mogę powiedzieć bo nawet w głębokim śniegu nie miałem okazji polatać, ale dziś pojechałem na naprawdę stromy, śliski oblodzony podjazd. I w trybie SNOW :lol: auto rusza i podjeżdża jak po suchym. Nie wiem jak Oni to zrobili ale kopara mi opadła :D Mi tam więcej nic nie trzeba. Reszta w fazie testów. Pozdrawiam z Islandii.

wit - 14-01-2019, 17:24

Potwierdzam!
mam do domu pod górkę. Asfalt, jak przymrozi to prawie szklanka i 80% mieszkańców cofa z połowy górki. Kiedyś zdarzyło mi się łańcuchy założyć bo nie podjechałem do domu... Odkąd mam PHEV nie znam problemu! najczęściej nawet nie zauważam, że jest ślisko, więc nie mam uwag do napędu! :-)
VG napisał/a:
czy lepiej jest kupić PHEV z przebiegiem 160k autostradowym czy po mieście ?

Jak poznasz czy jeździł po autostradzie a nie po mieście? :-) z oświadczenia właściciela? :-) )
stan baterii można sprawdzić w serwisie, ale 160k to niewielki w sumie przebieg... Zaczynam trzeci rok eksploatacji i na przeglądzie baterie jak nówki... Może też dlatego, że ładuję w garażu z 230V a baterie szybciej tracą pojemność przy częstym, szybkim ładowaniu w trasie.

[ Dodano: 14-01-2019, 17:35 ]
Myjk napisał/a:
Że jak? W PHEV jest CVT tak jak w zwykłym spaliniaku


Też mnie zaskoczyłeś... :-) już kiedyś o tym pisaliśmy, że nie ma skrzyni...

KingTM76 - 19-01-2019, 17:31
Temat postu: Śnieg i spalanie w trasie
Witam ponownie. Jak wcześniej pisałem - nie miałem okazji pojeździć w śniegu. Dziś nam posypało, duużo. Pojechałem na długi podjazd w lesie, śnieg w części mokry w części ujeżdżony i śliski. I muszę przyznać że napędy dają radę - na pewno mocy mu nie brakuje, zarówno podczas ruszania jak i w trakcie jazdy. Tryb SNOW spoko i napewno daje radę (kaganiec elektroniczny reaguje błyskawicznie) ale do zabawy to tylko 4LOCK. Obawiałem się o przeniesienie napędu - czytaj moc, ale bez potrzeby. Na wolnych obrotach jest na spokojnie, trakcji nie traci lecz gdy go wkręcam na wyższe obroty to już jest ogień. Wczoraj też zrobiłem test spalania, pełny zbiornik paliwa wystarczył na 518 km w trybie SAVE (do zera nie wyjeździłem zbiornika - tankowanie było 38.68 Ltr.) Baterii nie wliczam bo wróciłem ze stanem w jakim wyjechałem. Spalanie w trasie wyszło dokładnie 7.47 L/100km.(Temperatura wahała się około 0) Jak na auto 4X4 i tych gabarytach, komforcie jazdy to dla mnie w zupełności wystarcza, a w mieście to wiadomo znacznie spada bo tryb NORMAL ma inną zasadę działania i dużo jeździ się tylko na baterii ładowanej w nocy więc jest około 3 L/100km. Bo jak zimno to silnik i tak uruchamia się początkowo by być w stałej optymalnej gotowości do jazdy. Czyli jak za darmoszkę  :) Dodam też trochę o komforcie, po przejechaniu całego dystansu naprawdę dobrze się czułem, więc mogę dać 5+

Ciekawostka: Wielu pyta mnie o spalanie w mieście bez ładowania baterii, w sumie to mnie też bardzo interesowało :) więc tak >
Zrobiłem 100 km tylko po mieście, ruch średni nie za duży, temp. około 0.
Spalanie wyszło > uwaga 5.7 L/100km. :D PETARDA :!:

Greenfire - 19-01-2019, 20:50

Pytałem w ASO. Majster objaśnił:
"PHEV ma inną skrzynię CVT niż zwykłe benzyniaki. Jest bezobsługowa i nie trzeba wymieniać oleju."
Jeśli to zwykła CVT, to sounds like bullshit, bo nie ma czegoś takiego jak "bezobsługowe CVT".
Jeśli to jakieś rozwiązanie oparte na elektronicznym sprzęgle, jak w Toyotach, to może faktycznie tak być. Popytam jeszcze w innych ASO.

Myjk, też tak myślałem, ale właściwie to nie poznasz, czy jest to zwykła CVT na wariatorach, czy eCVT. I tu i tu silnik będzie cały czas trzymał takie same obroty, jak to słychać u nas. W CVT zmieniają się wariatory a w eCVT napięcie na cewkach motogeneratorów. A silnik trzyma po prostu optymalne obroty... Nie jestem mechanikiem, ale tak ja to widzę. Może ktoś mnie skorygować.

[ Dodano: 19-01-2019, 21:00 ]
VG napisał/a:
A ja mam pytanie bo zacząłem rozważać PHEV, czy lepiej jest kupić PHEV z przebiegiem 160k autostradowym czy po mieście ? Na co przy tym przebiegu trzeba zwrócić uwagę ? czy samemu mogę sprawadzić stan bateri czy tylko w serwisie ?

Oczywiście, że możesz sam sprawdzić stan baterii. Tu filmik jak to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=Gf9fDbwF1K0
;)

nickt7 - 07-02-2019, 21:13

Witam wszystkich. Jestem coraz bardziej zafascynowany Outlanderem Phev i biję się z myślami czy takiego nie zakupić. NIestey w moim zasięgu są tylko używki. Ciekawi mnie Wasza opinia o np. takim https://www.otomoto.pl/of...&id_at=82024185
Czy to w ogóle możliwe żeby był w takiej cenie bez niespodzianek? Sorki jeżeli to nie jest miejsce na tego typu pytania ale jestem "świeżakiem" i nie umiem jeszcze dobrze poruszać się po forum.

wit - 13-02-2019, 18:25

nickt7 napisał/a:
Ciekawi mnie Wasza opinia o np. takim

Niestety nie znajduje mi tej stronki... :(

[ Dodano: 14-02-2019, 12:40 ]
znalazłem na OTOMOTO oferty PHEV i faktycznie cena atrakcyjna w porównaniu z aktualną ceną nowego:-) ale to auta z Holandii z 2014r., u nas dopiero w 2015 się pojawiły w salonach. W Holandii mają duże dotacje i upusty na auta elektryczne i hybrydowe i pewnie stąd wynika ich dość niska cena... Właściciele pewnie powymieniali na nowe :-)

[ Dodano: 14-02-2019, 12:47 ]
Greenfire napisał/a:
Pytałem w ASO. Majster objaśnił:
"PHEV ma inną skrzynię CVT niż zwykłe benzyniaki.

:shock: No to majster rewelka...

mazt - 17-02-2019, 05:13

KingTM76 skoro mieszkamy w jednym kraju to powiedz mi jak u Ciebie zachowuje sie uklad kierowniczy na islandzkich drogach, mam na mysli glownie trasy. Ja mam wrazenie, ze auto ma sporo problemy z jazda na wprost, nawet kiedy nie wieje. Poobserwuj i daj znac, jestem bardzo ciekawy, chociaz widze, ze masz po liftingu PHEV, a tam chyba poprawili troche ten uklad kierowniczy...
Bizi78 - 17-02-2019, 10:10

mazt napisał/a:
widze, ze masz po liftingu PHEV, a tam chyba poprawili troche ten uklad kierowniczy...

W 2.0 magiel jest cały czas ten sam, no chyba że chodzi o rocznik 18-19 to nie wiem.
Ogólnie jakieś zmiany w zawiasie były.

Blazer - 19-02-2019, 20:31

Witam
Co do skrzyni w PHEV, to chyba na tym filmiku wszystko jest wyjaśnione:
https://vimeo.com/195294165

Marekwawaa - 20-02-2019, 09:11
Temat postu: Re: Śnieg i spalanie w trasie
KingTM76 napisał/a:
Witam ponownie. Jak wcześniej pisałem - nie miałem okazji pojeździć w śniegu. Dziś nam posypało, duużo. Pojechałem na długi podjazd w lesie, śnieg w części mokry w części ujeżdżony i śliski. I muszę przyznać że napędy dają radę - na pewno mocy mu nie brakuje, zarówno podczas ruszania jak i w trakcie jazdy. Tryb SNOW spoko i napewno daje radę (kaganiec elektroniczny reaguje błyskawicznie) ale do zabawy to tylko 4LOCK. Obawiałem się o przeniesienie napędu - czytaj moc, ale bez potrzeby. Na wolnych obrotach jest na spokojnie, trakcji nie traci lecz gdy go wkręcam na wyższe obroty to już jest ogień. Wczoraj też zrobiłem test spalania, pełny zbiornik paliwa wystarczył na 518 km w trybie SAVE (do zera nie wyjeździłem zbiornika - tankowanie było 38.68 Ltr.) Baterii nie wliczam bo wróciłem ze stanem w jakim wyjechałem. Spalanie w trasie wyszło dokładnie 7.47 L/100km.(Temperatura wahała się około 0) Jak na auto 4X4 i tych gabarytach, komforcie jazdy to dla mnie w zupełności wystarcza, a w mieście to wiadomo znacznie spada bo tryb NORMAL ma inną zasadę działania i dużo jeździ się tylko na baterii ładowanej w nocy więc jest około 3 L/100km. Bo jak zimno to silnik i tak uruchamia się początkowo by być w stałej optymalnej gotowości do jazdy. Czyli jak za darmoszkę  :) Dodam też trochę o komforcie, po przejechaniu całego dystansu naprawdę dobrze się czułem, więc mogę dać 5+

Ciekawostka: Wielu pyta mnie o spalanie w mieście bez ładowania baterii, w sumie to mnie też bardzo interesowało :) więc tak >
Zrobiłem 100 km tylko po mieście, ruch średni nie za duży, temp. około 0.
Spalanie wyszło > uwaga 5.7 L/100km. :D PETARDA :!:


Żeby nie włączał ci się po nocnym ładowaniu silnik to trzeba ustawić grzanie wtedy nagrzewają się wszystkie płyny i przy starcie rano odrazu ruszasz na baterii :(

wit - 20-02-2019, 13:08

Blazer napisał/a:
Co do skrzyni w PHEV, to chyba na tym filmiku wszystko jest wyjaśnione

Dzięki :-) znalazłeś bardzo dobrze pokazane przeniesienie napędu w tym układzie!

[ Dodano: 20-02-2019, 13:16 ]
Marekwawaa napisał/a:
Żeby nie włączał ci się po nocnym ładowaniu silnik to trzeba ustawić grzanie

Ja ładuję w garażu, nigdy tam temperatura nie spada poniżej 10 stopni (nawet jak jest duży mróz) i zawsze startuje bez włączania silnika spalinowego :-) ale jak ujadę trochę i układ hybrydowy zmarznie to silnik spalinowy się włącza i sobie zagrzeje, bo mu pewnie zimno :roll:

KingTM76 - 23-02-2019, 23:29

mazt napisał/a:
KingTM76 skoro mieszkamy w jednym kraju to powiedz mi jak u Ciebie zachowuje sie uklad kierowniczy na islandzkich drogach, mam na mysli glownie trasy. Ja mam wrazenie, ze auto ma sporo problemy z jazda na wprost, nawet kiedy nie wieje. Poobserwuj i daj znac, jestem bardzo ciekawy, chociaz widze, ze masz po liftingu PHEV, a tam chyba poprawili troche ten uklad kierowniczy...


Witam, szczerze Ci powiem że nie zauważyłem żadnych problemów z prowadzeniem. Zrobiłem już około 5000 km. i myślę, że zwróciłbym uwagę gdyby mi auto myszkowało. Jedyne co mnie zdziwiło to jak duże jest wspomaganie układu kierowniczego - bo jeżdżę też Hondą Accord 8GEN i w niej to teraz mam odczucie jakbym miał jedynie ze 30% siły wspomagania :D No i ten promień skrętu w Outlanderze - super, lepszy niż w niejednej osobówce. Pozdr.

deynio - 06-03-2019, 20:35

Mitsubishi Outlander PHEV 2013 r
Dzisiaj byłem w serwisie Mitsubishi na akcji serwisowej związanej z wymianą tylnych zacisków, wymianie świec, aktualizacji oprogramowania sterownika silnika oraz aktualizacji oprogramowania.
W związku z tym że auto które kupiłem stosunkowo niedawno nie posiadało kodów SSID i hasła do wi-fi samochodu w celu m.in. uruchomienia z poziomu smartfona ogrzewania postojowego poprosiłem o odzyskanie ich.
Elektryk walczył z tematem około godziny i się poddał. Tłumaczył że gdy chce odzyskać dane komputer ma problem z połączeniem z samochodem.
Ok pomyślałem trudno, nawet napisali do Mitsubishi z pytaniem o co chodzi jaki może być problem.
Przyjechałem do domu i tknęło mnie by sprawdzić harmonogram porannego grzania kabiny który miałem ustawiony przed wizytą w serwisie i co się okazuje, zniknęła zakładka, (opcja na wyświetlaczu) gdzie mogłem ustawić włączenie m.in. nagrzewnicy.
Pytanie, czy zostało mi wgrane właściwe oprogramowanie, dlaczego nie ma możliwości ustawienia czasu rozpoczęcia grzania z poziomu samochodu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group