To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Miał być, no i jest ...

yaro1976 - 01-09-2014, 18:29

czujnik temp. zaczyna fiksować?
WreX - 01-09-2014, 18:33

tomek84 napisał/a:
1. przednie halogeny podczas jazdy nie wyłączają się przyciskiem. Dopiero po wyłączeniu świateł mijania halogeny się wyłączyły. O co kaman? bo przyznaję, że ja chyba ani raz nie użyłem w tym aucie lamp przeciwmgłowych


Może coś z przyciskiem... generalnie jest tak, że przeciwmgłowe można odpalić dopiero przy chociaż pozycyjnych tak to przycisk "nie da" się wcisnąć... może było coś pokombinowane i jest teraz odwrotnie powiedzmy? Albo odwrotnie wtyczka podpięta od guzika? Ciężko powiedzieć.

tomek84 napisał/a:
Wiadomo, że klima podbija te obroty o kilka stówek, ale żeby aż tak?


Na zimnym to chyba możliwe... niech sprawdzi jeszcze raz ale nie włącza niczego i nie kreci kierownicą... ale na bardzo zimnym spokojnie startuje z obrotów +1500

Jackall - 01-09-2014, 19:06

WreX napisał/a:
generalnie jest tak, że przeciwmgłowe można odpalić dopiero przy chociaż pozycyjnych
to się zgadza
WreX napisał/a:
tak to przycisk "nie da" się wcisnąć
u mnie się normalnie wciska, jednak sygnał z niego nie wychodzi bez pozycyjnych
WreX napisał/a:
odwrotnie wtyczka podpięta od guzika?
tak się nie da bo wtyczka nie jest symetryczna


Mój Galant przy odpaleniu zimnego silnika ma niecałe 1500 obr, po włączeniu klimy obroty spadają o ok 100-150 obr, po wyłączeniu wracają do poprzedniego stanu.
Poniżej mój filmik
http://youtu.be/h3qHMwnTlWA

Tomek - 01-09-2014, 19:18

czyli wszystko OK

tylko panika

dzięki Jackall

Tomek - 01-09-2014, 19:29

Jackall napisał/a:

A co do mustanga to mi się podoba jedynie Mach I fastback :biggrin:


oj tak, tak

choć nie jedynie, bo inne cuda też są ładne. tutaj taki pierwszy z brzegu:

http://image.hotrod.com/f...d%2Bmustang.jpg

ale jak już będę szedł w lata '60, to raczej Corvette Stingray

Jackall - 01-09-2014, 19:29

tomek84 napisał/a:
czyli wszystko OK
Nie jestem pewien bo pisałeś, że po odpaleniu były obroty 2k ale pomijając to, to włączenie się klimy na zimnym silniku powoduje spadek obrotów.
Jest jeszcze kwestia, że u mnie jest A/T ale na P to nie powinno mieć znaczenia.

Tomek - 01-09-2014, 19:36

Jackall napisał/a:

Nie jestem pewien bo pisałeś, że po odpaleniu były obroty 2k ale pomijając to, to włączenie się klimy na zimnym silniku powoduje spadek obrotów.


zbija obroty, bo obciąża silnik
ale jak włączają się wentylatory to obroty idą w górę
i tutaj bym się doszukiwał różnic, a to zależne np. od temp otoczenia itp.

jakbym miał auto pod domem, to bym bez pytania wiedział, czy jest to normalne czy nie
a zdalnie to tak ciężko oceniać

WreX - 01-09-2014, 19:52

tomek84 napisał/a:
ale jak włączają się wentylatory to obroty idą w górę


To raz a dwa:

tomek84 napisał/a:
i tutaj bym się doszukiwał różnic, a to zależne np. od temp otoczenia itp.


No i sprężarka czy co to tam jest od klimy nie jest załączone cały czas tylko się co X czasu włącza na X czasu a dopiero wtedy jest "maksymalne" obciążenie generowane przez klime.

tpodsiadlo - 01-09-2014, 20:03

U mnie jak wlacze klime, to najpierw wzrosna obroty silnika (ale niewiele, moze 100-200) a dopiero potem zalacza sie kompresor i obroty spadaja na normalny poziom, tyle, ze ja mam e54 czyli 2.0v6 a z tego co wiem, to nowsze silniki byly troche okroje z pewnych rozwiazan...
Tomek - 01-09-2014, 20:07

WreX napisał/a:
No i sprężarka czy co to tam jest od klimy nie jest załączone cały czas tylko się co X czasu włącza na X czasu a dopiero wtedy jest "maksymalne" obciążenie generowane przez klime.


dokładnie
i to by tłumaczyło, dlaczego było 2 tyś, potem spadło i potem znowu 2 tyś.
choć w pierwszej chwili jak do mnie zadzwonił, to wydało mi się to mega dziwne, i trochę za wysokie te obroty
ale od razu wpadłem na pomysł z klimą i pytałem o klimę
ja chyba nigdy nie odpalałem na klimie, także nie byłem pewien

Jackall - 01-09-2014, 20:20

tomek84 napisał/a:
jakbym miał auto pod domem, to bym bez pytania wiedział, czy jest to normalne czy nie
a zdalnie to tak ciężko oceniać
Wtedy to na słuch wiesz czy jest jak powinno być czy nie :wink:
tomek84 napisał/a:
to by tłumaczyło, dlaczego było 2 tyś, potem spadło i potem znowu 2 tyś.
choć w pierwszej chwili jak do mnie zadzwonił, to wydało mi się to mega dziwne, i trochę za wysokie te obroty
Klima tłumaczy wahania obrotów ale IMO nie z tak wysokich i nie o tak dużo.
Na moim filmiku odpalam auto które stało dobę, w KRK temp w okolicach 17-20stC a obroty były ok 1500 i takie są do ujemnych temp (przy dużym mrozie idą w górę o jakieś 200-300).
Po rozgrzaniu silnika mam ok 650 obr a jak się włączy kompresor klimy wzrastają o ok 150-200.

WreX napisał/a:
No i sprężarka czy co to tam jest od klimy nie jest załączone cały czas tylko się co X czasu włącza na X czasu a dopiero wtedy jest "maksymalne" obciążenie generowane przez klime.
Przy ekstremalnie dużych upałach, ustawieniu climatronika na 17 stC i bez opcji ECO, może się zdarzyć, że kompresor będzie chodził na okrągło do momentu osiągnięcia zadanej temperatury wewnątrz auta.
Tomek - 01-09-2014, 20:25

Jackall napisał/a:
Klima tłumaczy wahania obrotów ale IMO nie z tak wysokich i nie o tak dużo.
Na moim filmiku odpalam auto które stało dobę, w KRK temp w okolicach 17-20stC a obroty były ok 1500 i takie są do ujemnych temp (przy dużym mrozie idą w górę o jakieś 200-300).
Po rozgrzaniu silnika mam ok 650 obr a jak się włączy kompresor klimy wzrastają o ok 150-200.


nie chcę się zaklinać
ale wydaje mi się, że i w jednym i drugim na klimie podbijało mi do ok. 1100 obrotów
w każdym razie poprosiłem Adama, żeby nagrał film taki jak u Ciebie i będę wiedział czy jest dobrze czy nie

Jackall - 01-09-2014, 20:27

tomek84 napisał/a:
wydaje mi się, że i w jednym i drugim na klimie podbijało mi do ok. 1100 obrotów
Pamiętaj, że ja mam prelifta i 3KM więcej więc pewnie dlatego u mnie nie podbija aż tak bardzo :P
A na serio to może rzeczywiście też mam 1100 obr tylko, że mam też A/T i w korkach nie daje na N więc silnik jest cały czas pod obciążeniem. Sprawdzę to kiedyś jak nie zapomnę :wink:

Tomek - 01-09-2014, 20:30

Jackall napisał/a:
tomek84 napisał/a:
wydaje mi się, że i w jednym i drugim na klimie podbijało mi do ok. 1100 obrotów
Pamiętaj, że ja mam prelifta i 3KM więcej więc pewnie dlatego u mnie nie podbija aż tak bardzo :P


mylisz się
nie mam żadnego Galanta, a tylko Colta (113 KM) i Kawasaki (50 KM)
więc suma sumarum mam tyle samo

tylko klimy nie ma i tu i tu :?

Jackall - 01-09-2014, 20:32

tomek84 napisał/a:
więc suma sumarum mam tyle samo
Oczywiście :mrgreen:
W podpisie jeszcze masz EA :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group