Nasze nieMiśki ;-) - Odyseja Seichan
grzesiopol - 20-02-2015, 19:04
To powodzenia w dalszej jeździe. Miejmy nadzieję, że bezawaryjną. A tamten w Ciecierzynie to nie był wcześniej na Spółdzielczości Pracy przy Lenartowiczu?
Seichan - 19-06-2015, 22:58
W hondzi wymieniony został olej w skrzyni + przegląd stanu technicznego w Serwisie MM
Nadzieja, że wymiana oleju będzie wystarczająca do wyeliminowania stuków przy redukcji i skoków obrotów o 1k przy przyspieszaniu, zdechła.. Problem jednak prawdopodobnie tkwi w skrzyni...
robertdg - 20-06-2015, 08:06
Nawet najlepsi popełniają błedy - może fachowiec który remontował skrzynie popełnił bład którego sam świadomy nie jest, może skrzynia potrzebuje fachmana który pod innym kątem na nią spojrzy.
Seichan - 20-06-2015, 10:39
Robert, taki też będzie nasz kolejny krok - przegląd skrzyni przez innych specjalistów.
Oby tylko znów w grube tysiące nie poszło
Fragu - 20-06-2015, 11:04
Kurcze, ale Wy macie pecha z tą skrzynią Trzymam kciuki żeby to nie było coś poważnego za
Seichan napisał/a: | grube tysiące |
_Slawek_ - 20-06-2015, 18:00
robertdg napisał/a: | może fachowiec który remontował skrzynie popełnił bład którego sam świadomy nie jest, może skrzynia potrzebuje fachmana który pod innym kątem na nią spojrzy. |
Fragu napisał/a: | Trzymam kciuki żeby to nie było coś poważnego |
Tak jeszcze raz w skrócie o dotychczas napotkanych fachowcach od AT
Pierwszy (najpopularniejszy w naszej okolicy od aut z USA) jak się dowiedział że chodzi o Odyseja to już później unikał kontaktu. Ale był najtańszy, kosztował nas tylko tyle co na tel
Drugi (polecany) zmienił olej i kazał się modlić...
Trzeci (również polecany) rozebrał skrzynię przy okazji dodatkowo ją jeszcze psując i w nadziei, że nie będzie musiał się tym zajmować krzyknął cenę za naprawę 12-15 tys. - cel osiągnął, Honda została zabrana...
Czwarty - tu dopiero pojawiła się nadzieja. Pan Liptak stanął na wysokości zadania. Nie zrobiła jednak tego firma, która regenerowała konwerter. Do pełni szczęścia zabrakło testów długodystansowych przy prędkościach > 120 km/h.
Po uznaniu reklamacji i ponownej regeneracji konwertera wszystko było już w porządku. Problem zaczął pojawiać się stopniowo i powoli. Ale że tak jak wcześniej problem z 5-tym biegiem był winą konwertera, tak mam teraz nadzieję, że obecne zachowanie skrzyni też świadczy o nadal nie do końca poprawnej regeneracji konwertera. Problem występuje tylko podczas zmiany na 3 bieg lub redukcji na 2 bieg.
Nie będziemy jednak 2-gi raz reklamować tego w Białce. Raz, że dodatkowe koszty są spore, dojazdy/noclegi itd. to dawanie 3-ciej szansy na poprawną regenerację tej samej firmie (chodzi o Poznań, nie Białkę) nie wydaje się być dobrym pomysłem, dwa że jest okazja tak jak pisał Robert, żeby kolejni fachowcy na nią spojrzeli...
_Slawek_ - 21-06-2015, 13:31
Żeby nie zanudzać ciągle tylko tą skrzynią To do wymiany powoli nadają się przeguby wewnętrzne i łączniki przednie.
Właśnie przekroczyliśmy 150k mil, czyli przeleciało już ponad 25kkm od ostatniej interwencji przy układzie hamulcowym. Tak dla przypomnienia (żeby dziennika pokładowego od nowa nie czytać) na froncie był zakładany zestaw CBK/Raybestos, a z tyłu jeździ coś jeszcze z przed naszego panowania... Przydało by się jakoś poważnie ten element wzmocnić, bo na pusto trzeba ponad 2t spowolnić, a przy pełnym załadunku to i 2,5t może pęknąć, a hamowanie jest takie sobie
No i jeszcze z zaskoczenia wymiany domaga się jedna rurka... pękło jej się równo wzdłuż opaski zaciskowej:
http://www.ebay.pl/itm/HO...=item4adfb7b19e
rosomak1983 - 21-06-2015, 16:48
A czemu nie chcecie wymienic skrzyni na uzywana ? Moze ta ma jakis ukryty feler.
Czekaj albo mam lepszy pomysł swap na manual
_Slawek_ - 21-06-2015, 18:02
rosomak1983 napisał/a: | A czemu nie chcecie wymienic skrzyni na uzywana ? |
Takie rozwiązanie miało w ogóle sens jeszcze przed próbą naprawy. Po tylu kosztach trzeba sprawę doprowadzić do końca.
rosomak1983 napisał/a: | Moze ta ma jakis ukryty feler. |
To może znajdzie się w końcu jakiś fachowiec, który go znajdzie.
rosomak1983 napisał/a: | Czekaj albo mam lepszy pomysł swap na manual |
Nawet gdyby się dało... W rekinie manual też nam się zepsuł
robertdg - 21-06-2015, 20:45
_Slawek_ napisał/a: | Takie rozwiązanie miało w ogóle sens jeszcze przed próbą naprawy. Po tylu kosztach trzeba sprawę doprowadzić do końca. | Heh są też w trzech diamentach felery które kosztują grube tysiące za regeneracje a i tak naprawa usterki nie rozwiązuje problemu całkowicie. Po czasie powraca dzięki osprzętowi który wypadałoby wymienić przy okazji naprawy drogiej częsci, no ale jak ktoś wydaje grube tysiące na rozwiązanie głównego problemu to wydać prawie drugie tyle na całkowite rozwiązanie usterki jest kwotą sięgająca sporej czesci wartości auta. Kwestia czy klient jest świadomy co do źródła problemu, jeżeli sam mechanik do końca nie jest w stanie tego stwierdzić to i klient będzie drukował papiery az się zdenerwuje i zepchnie ze skarpy swoje utrapienie (bo koszty osiągneły wartośc nowej częsci, bo koszty ekonomicznie przewyzszyły rozwiązanie problemu w inny sposób, etc).
_Slawek_ - 22-06-2015, 09:16
Robert, jest w tym co piszesz trochę (może nawet więcej niż trochę ) racji. Odrobinę lżej robi się jednak np. po lekturze dzisiejszego Motoru
Olejowy problem 1.8 i 2.0 TSI - "Do końca gwarancji ASO zapewniało mnie, że nie ma problemu. Po gwarancji silnik się zatarł. Na naprawę wydałem 19 000 zł."
Takie miśkowate ASX-y - rdza w 5-latkach, w 1.8 DID dwumas poza ASO kosztuje prawie 5k, a niecałą połowę tego 1 nowy wtryskiwacz...
Nic tylko kupować nowy samochód
Btw. wysłałem do lokalnego ASO zapytanie o ceny i dostępność części. Jest niby teraz jakaś akcja promocyjna -30%, szkoda że nie do tyczy ASB
_Slawek_ - 22-06-2015, 10:52
Ooo Ale szybko odpowiedzieli
Dobrze, że akurat tych części nie potrzebuję (jeszcze), sam konwerter to prawie 6k...
- Amortyzatory 2x 1120,- pln i sprężyny przód 1x 344,- + 1x 467,- (promocja)
- Amortyzatory 2x 1120,- pln i sprężyny tył 2x 861,- pln (promocja)
- Konwerter skrzyni biegów 5720,- pln
- Olej do skrzyni biegów 123,- pln za 1 litr
- Kompletna skrzynia biegów 31279,- pln
- Wspomniana wcześniej RURA - 418,- pln
Tomek - 22-06-2015, 10:56
_Slawek_ napisał/a: | sprężyny przód 1x 344,- + 1x 467,- (promocja) |
inne sprężyny prawo/lewo?
_Slawek_ - 22-06-2015, 13:38
Tomek napisał/a: | inne sprężyny prawo/lewo? |
Tak, inne numery części mają.
Odnośnie hamulców, to za taki zestaw brembo przód + tył za około 1k zł to dobra oferta?
http://www.ebay.pl/itm/Ho...=item5410dd97fa
Dla porównania ori komplet przód + tył w ASO kosztuje trochę ponad 2x więcej
grzesiopol - 22-06-2015, 14:10
_Slawek_ napisał/a: | Odnośnie hamulców, to za taki zestaw brembo przód + tył za około 1k zł to dobra oferta? | z kosztami około 1300zł to i tak znośnie jak za komplet
|
|
|