To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Bordowy Lancer C66A

Krzyzak - 08-03-2024, 07:46

grzesiopol napisał/a:
Ogólnie instalacja w środku jest ta sama oprócz wersji z abs i kliomą no tam dodatkowe przewody do abs i klimy. Różnica tylko w wiązkach silnika.

To prawda - wiązka silnika się różni, inne piny w ECU odpowiadają za sygnały (np. tam gdzie DOHC ma masę to SOHC ma sondę lambda - albo odwrotnie, piszę mocno z pamięci), ABS też, zatem te części wiązki są do przełożenia (najlepiej z przelotką przez ścianę grodziową), ale klima akurat jest gotowa - wiązka po stronie silnika jak i w kabinie jest - za wyjątkiem fragmentu na sterownik i przycisk.
Kostki wiązki silnika są pod konsolą, z prawej strony, przy słupku A.

Wojciech Bogacz - 12-03-2024, 16:24

Dobre wieści są takie, że druga chłodnica, którą kupiłem wreszcie pasuje :) ) Osuszacz też jakiś idzie pocztą z Niemiec (wysyłka była droższa niż sam osuszacz hehe) ale ostatecznie nie aż tak źle bo 150 złwyszło razem.

Czekam teraz na dalsze wieści od mojego mechanika-magika no i oby powoli dało się to złożyć w całość.

Nadal niestety nie wiem ile pracy z ratowaniem wiązki zostało ale trzeba ją"przedzwonić dokładnie" bo nie chcę mieć elektrycznych "duszków" w aucie i zastanawiać sięco się dzieje.

Wojciech Bogacz - 06-02-2025, 10:41

Oj dawno nie było żadnych wieści ode mnie ale życie, praca i inne pierdoły mnie pochłonęły.

Na szczęście Lancera nie :)

Stan obecny wygląda tak, że auto już poskłądane i nawet się przejechałem - lecz nadal czeka na założenie kompresora klimy.

Sam kompresor został zregenerowany (wygląda jak nówka) i czeka na to, aż mój mechanik wreszcie się uwolni od prac "pobocznych" ;)



Jedyne co trzeba zrobić to uchwyt (mocowanie) kompresora do silnika. Kompresor był z innego motora i nie pasuje do tego bloku więc zamiast szukać i wydawać fortunę po prostu trzeba go "wyklepać" od nowa.

Po tym jadę na nabicie klimy i gotowe :)

Auto ma być gotowe najpóźniej w maju, żeby w razie czego sprawdzić je przed wyjazdem do Suśca :)

Krzyzak - 07-02-2025, 08:12

Ja dorabiałem mocowanie z blachy grubości 1cm. Albo inaczej - dorobiłem interfejs pomiędzy oryginalnym mocowaniem od tego kompresora a otworami w bloku. Specjalnie w tym celu ustawiłem drugi identyczny silnik na stole, żeby wszystko dobrze pasować i mierzyć.
A masz wspornik od poduszki silnika (ten mocowany do bloku przy rozrządzie), który ma dodatkowy otwór na przykręcenie napinacza? - ja dorabiałem z kawałka stali 4x4x6 cm.
Pamiętaj o wymianie wszystkich oringów w układzie - te stare mogą puścić na R134a.

Wojciech Bogacz - 01-03-2025, 20:30

Miałem dziś na przegląd jechać ale się plany zmeiniły. Choć nawet jakby się nie zmieniły to i tak bym nie pojechał bo auto nie zapaliło... Kręci i nie pali.. mechanik sam zdziwiony bo postawił jak działało i zepsuło się od stania. Diagnoza w toku :)
Bizi78 - 01-03-2025, 23:17

Podczas kręcenia czasem nie dochodzą dziwne dźwięki od strony silnika :?:
Dopytuję bo Żaba jak dziwnie kręciła i nie odpalała to przeskoczył rozrząd, na szczęście bez kolizji.

Hugo - 06-03-2025, 08:32

Jak silnik 4G92 to niestety lubiły tam padać cewki w aparacie, tak o, jeździ bez zarzutu i nagle kaput. Sprawdźcie iskrę na świecy.
Wojciech Bogacz - 06-03-2025, 10:34

Hugo napisał/a:
Jak silnik 4G92 to niestety lubiły tam padać cewki w aparacie, tak o, jeździ bez zarzutu i nagle kaput. Sprawdźcie iskrę na świecy.


Sam to raczej nic nie sprawdzę bo auto u mechanika stoi - ale jestem przekonany, że iskrę sprawdzić - choć tutaj już siedzi silnik z GTI czyli 4G67 (zapłon sterowany komputerem a nie aparatem).

Bartek - 06-03-2025, 17:31

Wojciech Bogacz napisał/a:
komputerem


I tu może być burek zagrzebany. Jak zachowuje się CE przy przekręceniu stacyjki i przy kręceniu rozrusznikiem?

Wojciech Bogacz - 07-03-2025, 21:22

Bartek napisał/a:
Wojciech Bogacz napisał/a:
komputerem


I tu może być burek zagrzebany. Jak zachowuje się CE przy przekręceniu stacyjki i przy kręceniu rozrusznikiem?


Co masz na myśli przez CE ?

jacek11 - 07-03-2025, 22:25

Wojciech Bogacz napisał/a:
Co masz na myśli przez CE ?

Lampka, kontrolka silnika.

Hugo - 08-03-2025, 09:58

Bartek, pewnie masz na myśli wylane kondensatory w ECU, niestety standard w starszych ECU silnika Mitsubishi.
Krzyzak - 08-03-2025, 18:50

I tenże Bartek potrafi zdziałać cuda... Uratował ECU od Sonaty Y22, które naprawdę już było na krawędzi... Co prawda trochę dzięki mnie, bo rutyna i zamontowałem elektrolit odwrotnie (polaryzacja).
Wojciech Bogacz - 12-03-2025, 09:59

Jest rozwój sytuacji - mechanik kupuje pompę paliwową :) Chyba mamy winnego "nie palenia" hehe. W sigmie kiedyś też tak mialem, że pompa paliwowa działała bez zarzutu tylko zimą a jak było ciepło to nie. A tutaj co ? Przyszła wiosna i Lancer nie zapalił 8) Zobaczymy jutro czy pomogło hehe.
Marcino - 12-03-2025, 13:41

A to pompy nie da się sprawdzić czy pracuje czy nie ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group