To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Centralny zamek

asec69 - 09-05-2016, 15:39

witam
Po czyszczeniu wewnątrz auta mam problem z centralmy zamkiem. Mianowicie przestał działać całkowicie, gdy jednak przekręcę zapłon i wyłączę, to zamek samoistnie zamknie się i otworzy. I tyle. Podejrzewa, że coś padło, albo zamokło, tylko nie wiem co. Zapytałem się elektryka, to poradził wymienić baterię w pilocie. Wymieniłem i nadal nic. Może ktoś miał podobną usterkę i podzieli się uwagami?

artufcb - 19-05-2016, 21:12

Mam zamontowany uniwersalny sterownik centralnego. Chciałbym podłączyć się do kierunkowskazow żeby mi migaly. Do których kabli najlepiej się wpiąć w kolumnie kierownicy? I gdzie dokładnie?
Tomasz87 - 20-05-2016, 18:55

artufcb napisał/a:
Mam zamontowany uniwersalny sterownik centralnego. Chciałbym podłączyć się do kierunkowskazow żeby mi migaly. Do których kabli najlepiej się wpiąć w kolumnie kierownicy? I gdzie dokładnie?


Manetka świateł/kierunków, kolorów nie pamietam - miernik w rękę i sprawdzisz w kostce manetki przy załączonym kierunku.
Jeżeli masz tylko jeden kanał, na kierunki wyprowadzony z centralki, to między kierunkami musisz wlutować diodę prostowniczą, by w momencie załączenia któregokolwiek kierunku, nie świeciło Ci się wszystko... Jeśli są dwa kanały, to nie ma problemu...

można też łatwo wpiąć się w awaryjne...

plecho1 - 20-05-2016, 19:23

Jak nie ma miernika to bardzo dobrze do tego sprawdzi się probówka samochodowa.
artufcb - 21-05-2016, 00:09

Kombinowałem właśnie w awaryjne, ale chyba muszę ściągać cały panel środkowy żeby dostać się do kabli? Czy gdzieś indziej je znajdę?

[ Dodano: 21-05-2016, 00:10 ]
A ze sterownika mam wyprowadzone dwa kable do awaryjnych, każdy ma bezpiecznik po drodze. Chyba ze się mylę i źle pamiętam. Diody tak czy siak chyba muszę dać. Nie zaszkodza.

plecho1 - 21-05-2016, 06:45

Jak masz dwa wyprowadzenia to już diod nie musisz dawać. Diody daje się kiedy ze sterownika wychodzi jeden przewód. Najłatwiej te przewody od kierunkowskazów znaleźć w wiązce idącej do manetki, często mają takie same kolory jak przy lampach.
czesiuleczek - 21-05-2016, 14:29

Kupiłem sterownik NOXON T1, podłączyłem +12v i masy bez problemu, kable do zamykania i otwierania podlaczylem do brązowego i biało-zielonego kabla przy złaczu drzwi kierowcy, jednak nie dziala ani otwieranie ani zamylanie, dotkniecie brązowego lub biało-zielonego przewodu do masy też nic nie powoduje, czy inne przewody wychodzące z drzei kierowcy odpowiadają za otwieranie i zamykanie? Galant przed liftem z poczatku produkcji (pod koniec 96 roku wyjechal z fabryki)

[ Dodano: 21-05-2016, 16:39 ]
Dodam, że przy otwartym samochodzie pomiędzy kablem na którym jest +12v a biało-zielonym również pojawia się +12v, oznacza to że kabel ten jest uziemiony? Po zamknięciu nie ma na nim, ani na brązowym napięcia, czyli pomogło by przecięcia czarnego kabla jak już wspominano w tym temacie? Ale wtedy nie będę miał centralnego z kluczyka, prawda? Jak to zrobić żebym mógł otwierać wszystkie drzwi zarówno kluczykiem jak i pilotem? Czy w przedlifcie podłączenie do drzwi pasażera zadziała? Otwierając drzwi pasażera kluczykiem otwierają sie wszystkie, ale otwierając je ryglem otwierają sie tylko one.

artufcb - 21-05-2016, 17:03

Odłącz oryginalna centralke. Znajdziesz ja w tunelu środowym przy lewej nodze pasażera.
czesiuleczek - 21-05-2016, 17:05

Czy aby odłączając oryginalną centralkę (mam oryginalnie centralny bez pilota) nie będę wtedy sterował nową centralką tylko drzwiami kierowcy? Spróbuję ale coś mi tu nie pasuje

[ Dodano: 22-05-2016, 19:25 ]
Podłączyłem się pod drzwi pasażera, kabel fioletowo-biały oraz zielono-czerwony i wszystko jest w porządku, widocznie w prelifcie też to działa.

irek87 - 03-08-2016, 15:31
Temat postu: Problem z centralnym zamkiem oraz szybami i klimatyzacją
Witam wszystkich. Chciałbym was prosic o pomoc.
Kilka dni temu wyczytałem na tym forum sposób na kodowanie pilota zamka centralnego za pomocą pamięci neutralnej. ( wpiąć się w pin nr.1 gniazda obd i podłączyć do masy i dalej z instrukcją kilkukrotnie zapłon on/of ) Po tym zabiegu zamek centralny nie działa nawet z kluczyka a także nie ma zegara, światła w kabinie, szyby działają tylko na włączonym silniku i climatronic szaleje ... Jakby było mało samochód raz odpala raz nie ... dodam, że wszystkie bezpieczniki są całe a rozrusznik ma dobre szczotki. bardzo prosze o jakąś poradę i z góry dziękuję. Pozdrawiam wszystkich. :)

Hugo - 03-08-2016, 21:24

irek87, sprawdziłeś również bezpieczniki pod maską, szczególnie te dwa w żółtym korytku? Wygląda jakby jeden z nich był spalony.
irek87 - 04-08-2016, 13:39

Hugo, Dziękuję bardzo za pomoc :) Sprawdzałem wszystkie prócz tych ponieważ myślałem, że są od poduszek ... Zastanawia mnie tylko co ten bezpiecznik ma wspólnego z zapłonem silnika ... Dzięki bardzo!
Korx17 - 04-08-2016, 14:00

Panowie ktoś coś ogarniał jak przy centralce oryginalnej brak kierunków podczas przyciśnięcia ?
Co może być ?

Hugo - 04-08-2016, 20:03

Korx17, nie masz specjalnej centralki do kierunkowskazów montowanej na życzenie klienta w ASO.
Korx17 - 05-08-2016, 20:15

Hugo, Czyli muszę tworzyć coś żeby były co nie ?
Przykładowo z tego co wyczytałem wcześniej to podłączyć kabel od podświetlenia wnętrza do kabla od awaryjnych czy coś.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group