To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander a jego silnik 2.0 Di-D.

Hubeeert - 19-12-2007, 21:58

Wymieniłem trzy elementy, połowa to półtora. Te pół to z czego?
Robercik64 napisał/a:
polowa z tego co piszesz nie podlega gwarancji !! (jeżdżę juz 22 lata i wiem coś o tym

Czyli prawo jazdy masz rok dłużej niż ja.
Robercik64 napisał/a:
jak padnie silnik to laweta podjeżdza pod chiptuning podmieniamy soft i jedziemy dalej
Dokąd jedziemy z padniętym silnikiem?
Robercik64 napisał/a:
samochód u mnie przeżywa i tak 3-4lata bo potem ma 170-190kkm to na co mam czekać ?? gwarancja i tak tylko na 100kkm czyli u mnie GÓRA 2 lata .....pozdrawiam serdecznie wszystkich
i tak już na PS: NIGDY !!nie wymieniłem sprzęgła ani docisku ani nie padł mi silnik a miałem już samochody po 250 KM !! pada zawiecha i reszta badziewia i trzeszczy środek to wszystko - nie mialem nigdy POSTOJU na trasie to o czymś świadczy....ale nie sprzedaję swooich starych samochodów znajomym i kolegom , wolę ich nie tracić

Uprzedzasz nabywców o tym, że w samochodzie był zmieniony program?




Tak między nami - z tego co zrozumiałem masz prostą receptę - chip i ognia a jak coś się dzieje to niech się serwis martwi, choć nie powinien. Dobrze zrozumiałem?

tomekrvf - 19-12-2007, 22:21

Robercik64 napisał/a:
podczas normalnego serwisowania NIKT nie kapuje bazy ZERO zmian na zewnątrz w sofcie

No chyba że ktoś podepnie MUTa i MUT wykryje że trzeba przeprogramować sterownik.

Anonymous - 19-12-2007, 22:34

Cytat:
No chyba że ktoś podepnie MUTa i MUT wykryje że trzeba przeprogramować sterownik.


a moglbys rozwinac w jaki sposob MUT wykryje zmiany w sofcie sam z siebie?

Hiszpan - 19-12-2007, 22:44

Hubeeert napisał/a:
Robercik64 napisał/a:
jak padnie silnik to laweta podjeżdza pod chiptuning podmieniamy soft i jedziemy dalej
Dokąd jedziemy z padniętym silnikiem?


Ja wnioskuję z tego, że jak padnie silnik to lawetą pod chip tuning, podmiana softu, i na lawecie do dealera z pretensjami o to, że padł silnik :?

Tylko niech dealer odkryje najmniejszy ślad po tych zmianach i .... :butthead:

Hubeeert - 19-12-2007, 22:54

Hiszpan napisał/a:
Tylko niech dealer odkryje najmniejszy ślad po tych zmianach i ....
tomekrvf napisał/a:
No chyba że ktoś podepnie MUTa i MUT wykryje że trzeba przeprogramować sterownik.


Myślę, że nadszedł czas na anulowanie kilku gwarancji. A MUTem można ;-)

Hiszpan - 19-12-2007, 23:10

Hubeeert napisał/a:
Myślę, że nadszedł czas na anulowanie kilku gwarancji. A MUTem można ;-)


Hehe
Niech się martwią Ci co kombinują ;)
IMO:
- jeśli miałem kasę na nowego Outka i wydaje mi się, że ma mało "pary" to odżałuję i na chipa od dealera, a jak się coś spiep.... to przynajmniej do końca można walczyć i żadne ekspertyzy mi nie straszne
- jeśli nie mam na tyle kasy to kupuję używkę i chipuję dowoli, ewentualnie kupuję Outka Turbo i niepotrzbuję chipować ;)

Co do tego MUTa - to jakieś urządzenie lub program, który wykrywa zmiany w sofcie?

Hubeeert - 19-12-2007, 23:25

Hiszpan napisał/a:
Co do tego MUTa - to jakieś urządzenie lub program, który wykrywa zmiany w sofcie?

MUT - Mitsubishi coś tam - komputer serwisowy coś jak Tech Opla

Anonymous - 20-12-2007, 08:15

Hubeeert napisał/a:
Myślę, że nadszedł czas na anulowanie kilku gwarancji. A MUTem można


tez mysle ze mozna ale musialby ktos zaczac wnikac w program i ustawienia (choc tez do konca nie jestem pewien), nie sadze ze po podpieciu muta wywalalby komunikat w stylu: UWAGA soft zmieniony!!

Anonymous - 20-12-2007, 08:37

Zawsze podświadomie czułem, że strach kupować używane diesle, teraz wiem dlaczego intuicja mnie nie myliła 8)
tomekrvf - 20-12-2007, 18:05

arturro napisał/a:
a moglbys rozwinac w jaki sposob MUT wykryje zmiany w sofcie sam z siebie?

arturro napisał/a:
tez mysle ze mozna ale musialby ktos zaczac wnikac w program i ustawienia (choc tez do konca nie jestem pewien), nie sadze ze po podpieciu muta wywalalby komunikat w stylu: UWAGA soft zmieniony!!

Nie jest to takie skomplikowane. W MUT III jest opcja automatycznego wyszukiwania najnowszej wersji oprogramowania ECU. Jesli cos się dla MUTa nię będzie zgadzało, to zaproponuje przeprogramowanie np. programem którzy dealerzy wgrywali do OutII jakis czasem temu aby rozwiazać problem małej mocy silnika na zimno.
A jak dealer jest podejrzliwy to sam wybierze "z ręki" program, wgra go i po chiptuningu nie zostanie ślad :D

Anonymous - 20-12-2007, 21:18

tomekrvf napisał/a:
W MUT III jest opcja automatycznego wyszukiwania najnowszej wersji oprogramowania ECU. Jesli cos się dla MUTa nię będzie zgadzało, to zaproponuje przeprogramowanie np. programem którzy dealerzy wgrywali do OutII jakis czasem temu aby rozwiazać problem małej mocy silnika na zimno.


bede drazyl temat dalej :) otoz skad mut bedzie wiedzial ze soft nie jest nowszy od posiadanego?

tomekrvf napisał/a:
A jak dealer jest podejrzliwy to sam wybierze "z ręki" program, wgra go i po chiptuningu nie zostanie ślad


z mojego doswiadczenia tylko raz mi sie zdarzylo ze serwis wgrywal nowy soft do fabii tdi ale tylko i wylacznie dlatego ze auto samo gaslo, w innych autach nie zdarzylo mi sie zeby ktos zmienial oprogramowanie (przynajmniej nie bylem o tym informowany).

Anonymous - 21-12-2007, 00:27

czesc wie ktos moze jak podniesc moc w outlanderze 2004 2.0 136kucy? jakis chip czy turbo ile takie cos kosztuje? jak wiecie piszcie:)

[ Dodano: 21-12-2007, 00:31 ]
powiedzcie mi jak wstawic zdjecie przy swoim imieniu?

Hiszpan - 21-12-2007, 01:47

arturro napisał/a:
otoz skad mut bedzie wiedzial ze soft nie jest nowszy od posiadanego?

:doubt: IMO teoretycznie MUT powinien mieć zawsze najnowszy soft, jeśli w samochodzie jest starsza wersja to powinien wgrać najnowszą, jeśli różni się od orginalnych wersji czymkolwiek tzn. że były jakieś "ręczne" modyfikacje
Coś a'la Windows - sprawdza wersję, pobiera aktualizację, jak masz pirata to Ci wywala komunikat, i tylko w gestii właściciela co z tym zrobi
Jak jest naprawdę - pewno ktoś nas zaraz oświeci ;)

lesiu napisał/a:
[ Dodano: 21-12-2007, 00:31 ]
powiedzcie mi jak wstawic zdjecie przy swoim imieniu?

Otwórz swój profil, tam wszystko znajdziesz

Anonymous - 21-12-2007, 08:23

lesiu napisał/a:
czesc wie ktos moze jak podniesc moc w outlanderze 2004 2.0 136kucy? jakis chip czy turbo ile takie cos kosztuje? jak wiecie piszcie:)
Masz benzynowy silnik wolnossacy ktory jest duzo gorszym materialem do latwego i efektywnego zwiekszania mocy. Najtanszym sposobem jest mniej restrykcyjny kompletny uklad wydechowy lacznie z kolektorem i uklad dolotowy. Po takim zabiegu powinna sie poprawic charakterystyka w calym zakresie obrotow. Tylko trzeba sie liczyc z wieksza glosnoscia samochodu. Kolejnym zabiegiem jest oborbka glowicy i wymiana walkow rozrzadu na te o ostrzejszej charakterystyce.
Na koniec przydaloby sie liznac elektronike aby to wszystko ladnie ze soba wspolpracowalo.
To tak po krotce lizniety teamt modyfikacji wolnossacych silnik ;)
Z tym ze musisz sie liczyc z kosztami. Efekt nie bedzie taki jak w TD. Ale co benzynowka to benzynowka :D

Jackie - 21-12-2007, 13:32

Miałem tego nie pisać ale...
MUT III poda datę ostatniej ingerencji w system (nie pytany) jeżeli serwisant to widzi to będzie temat drążył i dojdzie do logów modyfikacji. Informuję, że grozi Wam utrata gwarancji a forum jest czytane przez MMC tym samym spodziewajcie się "uczulenia" waszych dealerów na taką sytuację. Innym tematem jest to, że takie zachowanie jest po prostu nieuczciwe....
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group