To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

MKV - 26-04-2013, 04:26

jAZZMAN napisał/a:

Chyba nie umiem korzystać z profesjonalnych narzędzi bo taki oto olej dobrało mi profesjonalne narzędzie:

O ZGROZO!!!


Mi na stronie Motula tez jakiś gorszy zalecało wybrać ale ja się uparłem na Motula 300V 5W-40 i jestem zadowolony ;)

5eba - 26-04-2013, 15:49

Dzis przegladalem serwisowke do Galanta (ta orginalna ksiazeczke) i nie mam pojecia skad biezecie ,ze powinno sie jezdzic na 5w/40?? Wg tego co tam widze, najbardziej odpowiedni jest 10w/40.
Tomek - 26-04-2013, 16:39

Cytat:

Dzis przegladalem serwisowke do Galanta (ta orginalna ksiazeczke) i nie mam pojecia skad biezecie ,ze powinno sie jezdzic na 5w/40?? Wg tego co tam widze, najbardziej odpowiedni jest 10w/40.


a z którego roku ta serwisówka?
aaaa, z 1996, no to masz odpowiedź

MKV - 26-04-2013, 19:15

tomek84 napisał/a:
Cytat:

Dzis przegladalem serwisowke do Galanta (ta orginalna ksiazeczke) i nie mam pojecia skad biezecie ,ze powinno sie jezdzic na 5w/40?? Wg tego co tam widze, najbardziej odpowiedni jest 10w/40.


a z którego roku ta serwisówka?
aaaa, z 1996, no to masz odpowiedź


Po ostatnim lifcie wraz ze spadkiem mocy (wyższe normy czystości spalin?) może zmieniono olej na inny?

5eba - 27-04-2013, 10:00

z 1999 poliftowa
Pieraś - 27-04-2013, 15:42

Ja dziś ponownie zamówiłem Max Life Valvoline 10W40.
Na stronie valvoline zobaczyłem gdzie są certyfikowane sklepy w tym te na allegro i zamówiłem bańkę 5L za 110zł z darmową wysyłką.

p.s. Czy na gazie Galant - szybko jeżdżony ma prawo spalać olej? Czy to kwestia starych uszczelniaczy, które należałoby wymienić?

5eba - 27-04-2013, 15:56

Kupilem w zeszlym tygodniu 2 Galanty w niemczech - jeden (2,0) z ksiazka serwisowa i serwisowany, drugi (v6) bez ksiazki ale mial wlepki pod maska od paska, oleju, plynu hamulcowego i klimy - oba sa zalane 10w40
malina_drizzt - 27-04-2013, 16:46

Pieraś napisał/a:
Ja dziś ponownie zamówiłem Max Life Valvoline 10W40.
Na stronie valvoline zobaczyłem gdzie są certyfikowane sklepy w tym te na allegro i zamówiłem bańkę 5L za 110zł z darmową wysyłką.

p.s. Czy na gazie Galant - szybko jeżdżony ma prawo spalać olej? Czy to kwestia starych uszczelniaczy, które należałoby wymienić?


Każdy samochód szybko jeżdżony ma prawo spalać olej.
Pytanie tylko jak dużo?
Lpg ma wyższą temperaturę spalania, a przy okazji olej nie jest uzupełniany benzyną.

Pieraś - 27-04-2013, 21:05

No litr na pewno wleje. Teraz mam zamiar po wymianie dokladnie spisac stan KM oraz ile i po ilu dolalem.
malina_drizzt - 27-04-2013, 21:41

Pieraś napisał/a:
No litr na pewno wleje. Teraz mam zamiar po wymianie dokladnie spisac stan KM oraz ile i po ilu dolalem.

Jeżeli litr to nic się nie dzieje.
Weź pod uwagę, że lpg ma wyższą temperaturę spalania, dodatkowo nie uzupełnia oleju taka jak benzyna no i pewnie jakieś drobne wycieki się znajdą.
U mnie na benzynie brał 100ml na 1tys. Na lpg w zależności od mojego humoru od 100 do 200ml.
A końcówka wydechu po roku od malowania ma tylko delikatny czarny nalot widoczny tylko po przetarciu paluchem. :)
Moja poprzednia rakieta brała 100ml na 100km :D tak przez 4 lata do dnia dzisiejszego i turla się dalej :D

Bury - 27-04-2013, 22:57

LPG nie ma nic do spalania oleju.
malina_drizzt - 28-04-2013, 00:24

Bury napisał/a:
LPG nie ma nic do spalania oleju.

Do spalania może niewiele, ale kiedy po odpaleniu auta silnik chodzi klika minut na bogatej mieszance i jakaś część niedopalonej benzyny przechodzi do oleju, a jakaś część z tego nie ulegnie odparowaniu, mówimy tu o bardzo niewielkich ilościach, ale pomnóż to przez ilość zimnych startów silnika w ciągu 10 tys. km to wyjdzie całkiem sporo.
Nie twierdzę kategorycznie, że u każdego większe branie oleju na lpg jest normą, ale znam kilka przykładów gdzie zużycie oleju wzrosło mniej czy więcej.
Są też tacy którzy ciągle kręcą silnik pod czerwone pole i oleju im nie ubywa ani kropelki od wymiany do wymiany. :wink:

tommyc1 - 28-04-2013, 08:02

Współczesny olej każdy dobry, ważniejsze jest żeby regularnie wymieniać i UTRZYMYWAC WYSOKI POZIOM W GALU ;) Lałem różne oleje przez 20 lat doświadczenia jako kierowca i uzytkownik samochodów i do takich wniosków doszedłem...czesto z mechanikami na ten temat rozmawiam, ale tez z doswiadczonymi a nie łepkami co to od 3 lat w garazu klepią i o podobnych wnioskach słyszałem. Panowie, nie dajcie się zwariować. Chcecie cichej pracy V6? Utrzymujcie poziom na minimum 2/3 w miarce i będzie cicho. A jak silnik zajezdzony, to olej za 300zł tez go nie uratuje.
Juiceman - 28-04-2013, 09:21

Ja od Paru lat leje 5W40 - i tyle co zaobserwowałem to lepsza kultura pracy silnika, tj. silnik zdaje się bardziej elastyczny w wkręcaniu się na obroty. Wcześniej jeździłem też parę latek na 10W40....
tommyc1 - 28-04-2013, 19:02

Juiceman napisał/a:
Ja od Paru lat leje 5W40 - i tyle co zaobserwowałem to lepsza kultura pracy silnika, tj. silnik zdaje się bardziej elastyczny w wkręcaniu się na obroty. Wcześniej jeździłem też parę latek na 10W40....


Własnie, zdaje się, czyli kwestia subiektywczych odczuć a nie zmierzalnych parametrów :) . Miałem tak po wlaniu do poprzedniego Gala MOTODOKTORa - poczatkowo byłem przekonany, że jest wyraźna róznica, z czasem mi przeszło :) .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group