To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

Bartek D. - 16-05-2012, 15:32

Luk napisał/a:
Bartek D. napisał/a:
W lancerze brakuje "6" biegu...

I to jest wytłumaczenie większego spalania autostradowego.
Ja jadąc autostradą słowacko-węgierską, gdzie jest 130 max, miałem spalanie 8,5 l.
Lancer nie jest samochodem na autostrady, zwłaszcza niemieckie, ale kompletnie mnie to wali, bo autostradami nie jeżdżę :) W tym kierunku, w którym najczęściej jeżdżę jeszcze długo nie będzie autostrad... :)

Bartek D. napisał/a:
Lancer na autostradzie pali nadal 11, ale Volvo schodzi poniżej 10. Przy tych samych prędkościach - 140 kmh.
Niestety osiągi i komfort są nieporównywalne, na niekorzyść Mitsu oczywiście.


Ale czy Volvo V70 nie jest przynajmniej 2-krotnie droższe od Lancera...?


Trzykrotnie:)

Ale nie o to idzie. Idzie o paliwożerność.

Volvo załadowane po sam dach w bagażniku tak, że aż nivomaty siadły:) 4 osoby w samochodzie. Tempomat ustawiony na 160 kmh. Spalanie z 800 kilometrów 9,2 l/100.

Lancer z 2 osobami, praktycznie na pusto. Tempomat na 140 kmh. A1 z Torunia do Gdańska. Średnie spalanie 10,8.

--
B.

RalfPi - 16-05-2012, 16:20

Bartek D. napisał/a:
RalfPi napisał/a:
Powiem Wam, że wcale nie rozumiem narzekań na spalanie Lancera....
Reasumując:

Lancer łyka tyle paliwa ile wynika z ilości koni.. Przyspiesza dobrze, spalanie ma ok.


Nie zgodzę się. Zresztą chyba to w tym temacie już pisałem.

Porównując spalanie Lancera z 143 konnym silnikiem z manualna skrzynią i Volvo V70 z 200 konnym silnikiem z automatem doszedłem do następujących konstatacji.
B.


Tak jak Chłopaki piszą - w Lancerze brakuje 6 biegu - jak bujniesz się po autostradzie Porsche powiedzmy 300 KM z prędkością 160, to pewnie spali mniej jak Volvo - więc z tą paliwożernością jest różnie ;) (I tu nie chodzi o moc, tylko o obroty jakie są przy takiej prędkości - dla Lancera.. za duże)
Po drugie, generalnie użytkownicy jeżdżą większość tras w mieście, więc spalanie Lancera (dla mnie 10.5 w mieście, ale LPG - powiedzmy 9 Pb) miażdży spalanie Volvo (powiedzmy 13)... Więc jak to jest z tym spalaniem Lancera.. naprawdę takie duże??

Bartek D. - 16-05-2012, 16:30

RalfPi napisał/a:
Bartek D. napisał/a:
RalfPi napisał/a:
Powiem Wam, że wcale nie rozumiem narzekań na spalanie Lancera....
Reasumując:

Lancer łyka tyle paliwa ile wynika z ilości koni.. Przyspiesza dobrze, spalanie ma ok.


Nie zgodzę się. Zresztą chyba to w tym temacie już pisałem.

Porównując spalanie Lancera z 143 konnym silnikiem z manualna skrzynią i Volvo V70 z 200 konnym silnikiem z automatem doszedłem do następujących konstatacji.
B.


Tak jak Chłopaki piszą - w Lancerze brakuje 6 biegu - jak bujniesz się po autostradzie Porsche powiedzmy 300 KM z prędkością 160, to pewnie spali mniej jak Volvo - więc z tą paliwożernością jest różnie ;) (I tu nie chodzi o moc, tylko o obroty jakie są przy takiej prędkości - dla Lancera.. za duże)
Po drugie, generalnie użytkownicy jeżdżą większość tras w mieście, więc spalanie Lancera (dla mnie 10.5 w mieście, ale LPG - powiedzmy 9 Pb) miażdży spalanie Volvo (powiedzmy 13)... Więc jak to jest z tym spalaniem Lancera.. naprawdę takie duże??


Miasto miastu nie równe. W mieście wielkiego korka jakim jest aktualnie DC, spalanie na poziomie 9/100 jest, przynajmniej dla mnie, nieosiagalne:)

Dzisiejszy dojazd do biura. 25 kilometrów, z obrzeży miasta do samego centrum w epicentrum kataklizmu. Spalanie z polowy trasy (same 2-pasmowki i stosunkowo mało świateł) - 9,5, druga polowa trasy - spalanie skoczyło do 11,2.

Ja oczywiście nie twierdze, ze Volvo pali mało. Te 13-14, to jazda dość delikatna:) Upalanie, kończy się wynikami w okolicach 18/100:)

Chodzi o "stosunek" parametrów Mitsu i Volvo i ich apetytów na paliwo.

RalfPi - 16-05-2012, 16:39

Bartek D. napisał/a:
[

Chodzi o "stosunek" parametrów Mitsu i Volvo i ich apetytów na paliwo.

tak źle nie jest z tym Mitsu :)
143 Koniki do 200 - spalanie - powiedzmy 9/11.
Panda ma 54 Konie i spala 6.5 w mieście.
Volvo zbiera się najlepiej i jakość też jest super - nie każdego stać na taki wózek:)
Nie ma co się spierać - każdy ma swoje zdanie.

Bartek D. - 16-05-2012, 16:47

RalfPi napisał/a:
Bartek D. napisał/a:
[

Chodzi o "stosunek" parametrów Mitsu i Volvo i ich apetytów na paliwo.

tak źle nie jest z tym Mitsu :)
143 Koniki do 200 - spalanie - powiedzmy 9/11.
Panda ma 54 Konie i spala 6.5 w mieście.
Volvo zbiera się najlepiej i jakość też jest super - nie każdego stać na taki wózek:)
Nie ma co się spierać - każdy ma swoje zdanie.


W trasie, to chyba 11/9:)

Dobra, sie nie czepiam:)

Po prostu oczekiwałem niższego zapotrzebowania na benzynę:)

Ale nie wiem, mi motocykl w Warszawie pali 7/100 a ma tylko 60 koni:)

--
B.

jaca71 - 16-05-2012, 17:13

Bartek D. napisał/a:
Porównując spalanie Lancera z 143 konnym silnikiem z manualna skrzynią i Volvo V70 z 200 konnym silnikiem z automatem doszedłem do następujących konstatacji.

Lancer pali mniej w mieście niż Volvo. Tyle, że te różnice nie są powalające. Lancer w warszawskich korkach z klimą pali około 11 litrów. Volvo około 13-14.

W trasie sytuacja się odwraca. Lancer na autostradzie pali nadal 11, ale Volvo schodzi poniżej 10. Przy tych samych prędkościach - 140 kmh.


Odpowiedzią jest automat. W trasie utrzymuje niższe obroty niż przeciętny kierowca z manualna skrzynia biegów.

Wczoraj z różnych powodów przesiadłem się z roweru do Lancera. Jako że przez ostatni miesiąc przywykłem do trochę niższych prędkości ale za to większej dynamiki to lancerem tez tak pojeździłem. Trasa do pracy 25km z czego 10 przez wioski i mijanki na remontowanej drodze reszta po Krakowie. Na koniec tej trasy prędkość średnia 45km/h i średnie spalanie aż 7.2l/100km. Droga powrotna inną trasą niecałe 23km z czego ostatnie 10 po wioskach ale już bez mijanek bo w nocy. Średnia prędkość 41km/h i średnie spalanie 7,5L/100km. Nie była to jazda emerycka, ze świateł ruszałem pierwszy, ale znam na pamięć układ świateł na poszczególnych skrzyżowaniach.
Duzo to czy mało?

SkyLuke - 16-05-2012, 17:29

Bartek D. napisał/a:
W trasie sytuacja się odwraca. Lancer na autostradzie pali nadal 11, ale Volvo schodzi poniżej 10. Przy tych samych prędkościach - 140 kmh.


Jeszcze należałoby porównać spalanie w trasie z prędkościami 90-120 km/h. Lancer 1.8 przy takich prędkościach potrafi spokojnie spalić ~7l.

reneyvan - 18-05-2012, 23:23

Po kolejnym tankowaniu miałem 6, 8 litra/100 km.
Dojazdy do pracy, ale z delikatnym operowaniem gazem.

Lucas123w - 19-05-2012, 18:02

Z Lancerem 1.8 jest tak, jak się dużo rusza, hamuje to pali w granicach 9 -10. Za to jak się jedzie przez miasto 70 (wiem że to niedozwolona prędkość ale kto jeździ 50 :P ) to wychodzi 7 - 8 litrów.

Jak na silnik benzynowy 1.8 i 143 konie to i tak nie jest dużo. Dodam tylko że takie spalanie mam z włączoną klimą non-stop zima,lato i cała reszta roku.

Autostrada czy też obwodnice przy prędkości większej niż 140 to spalanie na poziomie 10 - 11 a jak by tak pod 200 (czego nie radze robić w Polsce) to i w granicach 14 można oscylować.

Dodam tylko że w rodzinie mam Mazde 3 rocznik 2009 z silnikiem 1.6 i pali o litr więcej w każdym przypadku.

tomekrvf - 19-05-2012, 18:25

SkyLuke napisał/a:
Jeszcze należałoby porównać spalanie w trasie z prędkościami 90-120 km/h. Lancer 1.8 przy takich prędkościach potrafi spokojnie spalić ~7l.

Tyle spali jak będzie bliżej 90km/h.
Dla przykładu podam Volvo S60 D5 (185KM) . Średnie spalanie z 350km autostrady pokonanych ze średnią prędkością 176km/h 9.3 l/100km :) Ale to diesel.
Poniżej wklejam fotę średniego spalania Outlandera II 2.0 CVT (autostrada, tempomat na 175 km/h)


Uploaded with ImageShack.us

Luk - 19-05-2012, 21:26

tomekrvf napisał/a:
Jeszcze należałoby porównać spalanie w trasie z prędkościami 90-120 km/h. Lancer 1.8 przy takich prędkościach potrafi spokojnie spalić ~7l.

Tyle spali jak będzie bliżej 90km/h.


Nie, przy tych prędkościach spali poniżej 7l. Przy prędkościach 70-90 da się zejść poniżej 6l. Ja miałem 5,8l/100 (na odcinku ok. 200 km.)

waldinio - 20-05-2012, 18:21

SkyLuke napisał/a:
Bartek D. napisał/a:
W trasie sytuacja się odwraca. Lancer na autostradzie pali nadal 11, ale Volvo schodzi poniżej 10. Przy tych samych prędkościach - 140 kmh.


Jeszcze należałoby porównać spalanie w trasie z prędkościami 90-120 km/h. Lancer 1.8 przy takich prędkościach potrafi spokojnie spalić ~7l.


mój wynik z 30km to 5,5l/100km przy V=90km/h po prostej drodze bez ruchu :)

RalfPi - 20-05-2012, 21:20

waldinio napisał/a:
SkyLuke napisał/a:
Bartek D. napisał/a:
W trasie sytuacja się odwraca. Lancer na autostradzie pali nadal 11, ale Volvo schodzi poniżej 10. Przy tych samych prędkościach - 140 kmh.


Jeszcze należałoby porównać spalanie w trasie z prędkościami 90-120 km/h. Lancer 1.8 przy takich prędkościach potrafi spokojnie spalić ~7l.


mój wynik z 30km to 5,5l/100km przy V=90km/h po prostej drodze bez ruchu :)


Jak wyjeżdżałem z Łodzi około godziny 4 nad ranem, to mi komp "na wylocie" pokazał.. 6.4l/100km LPG :D A najlepsze jest to, że sobie zwyczajnie bez stresu i bez starań jechałem - w dwie osoby i z bagażami...

qba_2 - 22-05-2012, 09:43

Jak dla mnie abstrakcja po Krakowie mieć 9-10, zaznczam, że już z silnikiem 140KM, czyli teoretycznie pownien mniej brać.
Zrobiona statystyka po 20k, ze wszystkich tankowań, pod korek, własne wyliczenia bez patrzenia na kompa. Trasa-miasto, dokładnie 50/50, średnia 9,5, czyli miasto około 11,5, trasa 7,5 i nie ma opcji mniej, próbowałem dobrych kilka razy.

gzesiolek - 22-05-2012, 10:24

qba_2, a zdajesz sobie sprawe, ze Krakow jest takim dziwnym miastem, ze mozesz miec codzienna trase 10km gdzie Ci spali srednio 8l/100km, a mozesz miec taka gdzie Ci srednio spali 15l/100km...
Choc teraz w biezacym miesiacu wiecej jest pewnie osob ktore maja blizej tej drugiej liczby ;) strasznie nam miasto rozkopali...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group