To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

Zbigi - 24-05-2012, 22:42

reneyvan napisał/a:
Zbigi napisał/a:
reneyvan napisał/a:
gzesiolek napisał/a:
pekaes, bardziej mi chodzilo o to porównanie z innymi autami i tym nie nalezeniu do najoszczedniejszych:
to ja sie pytam jakie auta z benzynowym silnikiem o tej mocy znasz ktore sa wyraznie oszczedniejsze od wynikow ktore podales?


Może kolega Zbigi podałby spalanie swojego Renault Fluence?
Silnik o takiej samej mocy i trochę większym momencie obrotowym.


O.K
Miasto- krótkie odcinki - 10-11l. przy średniej dynamice tak do 3500obr/min
miasto (z korkami)- jazda z nagrzanym w pełni silnikiem 9-10l
mieszany- (ale bardziej miejski) -ok.8l
mieszany- (bardziej trasa) - ok 7l (wg wskazań komputera 6.9-7.2 ) jazda do 120km/h
trasa - 6-7l ---- 6l-to do 130km/h, 7l do 140km/h (oczywiście na 6 biegu )
Samochód ma przejechane dopiero nie całe 2tys. i się układa. Nie przekraczam 4000obr/min. W moim ASO dowiedziałem się, że po zrobieniu 3tys powinien delikatnie zacząć mniej palić.


No to widzę, że spalanie podobne do Lancera.
Pewnie 6 - ty bieg daje efekty przy prędkościach autostradowych, ale w moim rejonie autostrad, jak na lekarstwo (planowane po 2027 roku a i to ze znakiem zapytania) więc Lancer mi, jak najbardziej pasuje.
Tak przy okazji (też rozważałem zakup Fluence) silnik tak, jak w Lancerze ożywia się powyżej 4000 RPM, czy idzie od dołu?


Silnik zdecydowanie lepiej idzie od dołu niż Lancer. Idzie podobnie jak lancer tylko przy ok. 500obr/min mniej. Dzięki temu można jechać na wyższym biegu.
Jak chcę przyspieszyć z 70km/h jadąc na 6 biegu to nie sprawia mu to takiego problemu jak lancerem z 80km/h na 5 biegu. Na 6-stym można spokojnie jechać 80-90

jaca71 - 25-05-2012, 06:12

Zbigi, 2.0 nie ma co porównywać z 1.8.
Jak twoje dane porównuje z moim dwulitrowym Lancerem to mój pali podobnie ;) Znaczy mniej niz 1.8. A zbiera się na 5-ce od 50km/h, 6-tki nie posiada więc nie porównam.

RalfPi - 25-05-2012, 07:45

jaca71 napisał/a:
Zbigi, 2.0 nie ma co porównywać z 1.8.
Jak twoje dane porównuje z moim dwulitrowym Lancerem to mój pali podobnie ;) Znaczy mniej niz 1.8. A zbiera się na 5-ce od 50km/h, 6-tki nie posiada więc nie porównam.

No i do tego Francuz jest lżejszy i droższy - wczoraj sobie na sprawdziłem na stronie Renault'a.

Lucas123w - 25-05-2012, 10:43

Fluence Dane Techniczne

Lancer Dane Techniczne

Wg. tej stronki to wychodzi że jest to jedno i to samo spalanie.
Kwestia stylu jazdy jak miejscowości i wychodzą różnice w spalaniu.

Kjuba - 25-05-2012, 14:21

ja tam mam ostatnio miasto minimum 12-13, krótkie odcinki i duże korki i nic nie da się z tym zrobić...
tyku - 25-05-2012, 16:43

Miasto : 10,5 L . Odcinki 3-5 km. Klimatyzacja 75% podczas jazdy.
SkyLuke - 08-06-2012, 08:34

Zrobiłem eksperyment zerując licznik średniego spalania przed wjazdem na drogę ekspresową S7 na odcinku pomiędzy Warszawą a Radomiem (start ze świateł, na których jeszcze przez chwilę po wyzerowaniu licznika postałem). Po przejechaniu ok. 50 km tej drogi przy lekko ponad 120 km/h na liczniku na tempomacie (przez 90% czasu, momentami lekko przyśpieszałem w celu wyprzedzenia), z klimatyzacją, 2 os. + bagaż, średnia prędkość wg komputera wyszła 114 km/h, spalanie 7,7 l.

Czyli utrzymując prędkość autostradową w granicach 120 km/h spalanie jest poniżej 8l. Bez tempomatu wyjdzie zapewnie mniej. Przy okazji przy tej prędkości w samochodzie jest jeszcze cakiem cicho. Polecam :)

Ogólnie spalanie z całej trasy ok. 350 km wg komputera 6,9 l, przy średniej 73 km/h.

Luk - 08-06-2012, 11:46

SkyLuke napisał/a:
Czyli utrzymując prędkość autostradową w granicach 120 km/h spalanie jest poniżej 8l. Bez tempomatu wyjdzie zapewnie mniej. Przy okazji przy tej prędkości w samochodzie jest jeszcze cakiem cicho. Polecam :)

Wszystko się zgadza, tylko prędkość licznikowa 120=110 prawdziwa. Jak na autostradę to trochę mało...

jaca71 - 08-06-2012, 14:04

Ja zaobserwowałem, że granica rozsądku dla lancera jest ~130km/h z GPS. Granica rozsądku to 9L/100km potem spalanie gwałtownie rośnie, a po przekroczeniu 140 wynik zaczyna być dwucyfrowy :)
ko5a - 08-06-2012, 16:38

czyli pewnie chwilę przed zmianą faz rozrządu.. jaca71 przy silniku 2.0 co Ci pokazuje wskazówka obrotomierza?
SkyLuke - 08-06-2012, 17:44

Luk napisał/a:
Wszystko się zgadza, tylko prędkość licznikowa 120=110 prawdziwa. Jak na autostradę to trochę mało...


Cóż, wiemy dobrze że brak 6 biegu to bodaj największa wada benzynowego lancera. Ale na 1000 km trasie różnica pomiędzy rzeczywistym 110 i 130 km/h to jakieś 1 godz i 20 min. Jeżeli to wyjazd wakacyjny, to ja osobiście mogę o tyle krócej poleżeć na plaży :) Zresztą w wielu europejskich krajach prędkość max na autostradzie to 120...

jaca71 - 08-06-2012, 17:50

ko5a napisał/a:
jaca71 przy silniku 2.0 co Ci pokazuje wskazówka obrotomierza?

4000rpm to jest właśnie coś koło 140km/h z GPS 3000rpm to jest koło 105-110km/h
Skrzynia jest bardzo podobna do 1.8

fargo - 08-06-2012, 18:01

CVT przy 130km/h obroty 2750rpm :rolleyes:
jaca71 - 08-06-2012, 19:04

fargo, :evil:
SkyLuke - 11-06-2012, 11:30

fargo napisał/a:
CVT przy 130km/h obroty 2750rpm :rolleyes:


Nieźle, manual 1,8 ma przy 130 km/h licznikowych 3600 rpm. Co ci Japończycy zrobili z tą skrzynią manualną, że jest taka wielka różnica?

Zaczynam się zastanawiać ile kosztowałby swap z manuala na CVT w 1,8 i po ilu kilometrach autostrady taka inwestycja by się zwróciła ze względu na niższe spalanie. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group