[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie
Zbigi - 24-05-2012, 22:42
reneyvan napisał/a: | Zbigi napisał/a: | reneyvan napisał/a: | gzesiolek napisał/a: | pekaes, bardziej mi chodzilo o to porównanie z innymi autami i tym nie nalezeniu do najoszczedniejszych:
to ja sie pytam jakie auta z benzynowym silnikiem o tej mocy znasz ktore sa wyraznie oszczedniejsze od wynikow ktore podales?
|
Może kolega Zbigi podałby spalanie swojego Renault Fluence?
Silnik o takiej samej mocy i trochę większym momencie obrotowym. |
O.K
Miasto- krótkie odcinki - 10-11l. przy średniej dynamice tak do 3500obr/min
miasto (z korkami)- jazda z nagrzanym w pełni silnikiem 9-10l
mieszany- (ale bardziej miejski) -ok.8l
mieszany- (bardziej trasa) - ok 7l (wg wskazań komputera 6.9-7.2 ) jazda do 120km/h
trasa - 6-7l ---- 6l-to do 130km/h, 7l do 140km/h (oczywiście na 6 biegu )
Samochód ma przejechane dopiero nie całe 2tys. i się układa. Nie przekraczam 4000obr/min. W moim ASO dowiedziałem się, że po zrobieniu 3tys powinien delikatnie zacząć mniej palić. |
No to widzę, że spalanie podobne do Lancera.
Pewnie 6 - ty bieg daje efekty przy prędkościach autostradowych, ale w moim rejonie autostrad, jak na lekarstwo (planowane po 2027 roku a i to ze znakiem zapytania) więc Lancer mi, jak najbardziej pasuje.
Tak przy okazji (też rozważałem zakup Fluence) silnik tak, jak w Lancerze ożywia się powyżej 4000 RPM, czy idzie od dołu? |
Silnik zdecydowanie lepiej idzie od dołu niż Lancer. Idzie podobnie jak lancer tylko przy ok. 500obr/min mniej. Dzięki temu można jechać na wyższym biegu.
Jak chcę przyspieszyć z 70km/h jadąc na 6 biegu to nie sprawia mu to takiego problemu jak lancerem z 80km/h na 5 biegu. Na 6-stym można spokojnie jechać 80-90
jaca71 - 25-05-2012, 06:12
Zbigi, 2.0 nie ma co porównywać z 1.8.
Jak twoje dane porównuje z moim dwulitrowym Lancerem to mój pali podobnie Znaczy mniej niz 1.8. A zbiera się na 5-ce od 50km/h, 6-tki nie posiada więc nie porównam.
RalfPi - 25-05-2012, 07:45
jaca71 napisał/a: | Zbigi, 2.0 nie ma co porównywać z 1.8.
Jak twoje dane porównuje z moim dwulitrowym Lancerem to mój pali podobnie Znaczy mniej niz 1.8. A zbiera się na 5-ce od 50km/h, 6-tki nie posiada więc nie porównam. |
No i do tego Francuz jest lżejszy i droższy - wczoraj sobie na sprawdziłem na stronie Renault'a.
Lucas123w - 25-05-2012, 10:43
Fluence Dane Techniczne
Lancer Dane Techniczne
Wg. tej stronki to wychodzi że jest to jedno i to samo spalanie.
Kwestia stylu jazdy jak miejscowości i wychodzą różnice w spalaniu.
Kjuba - 25-05-2012, 14:21
ja tam mam ostatnio miasto minimum 12-13, krótkie odcinki i duże korki i nic nie da się z tym zrobić...
tyku - 25-05-2012, 16:43
Miasto : 10,5 L . Odcinki 3-5 km. Klimatyzacja 75% podczas jazdy.
SkyLuke - 08-06-2012, 08:34
Zrobiłem eksperyment zerując licznik średniego spalania przed wjazdem na drogę ekspresową S7 na odcinku pomiędzy Warszawą a Radomiem (start ze świateł, na których jeszcze przez chwilę po wyzerowaniu licznika postałem). Po przejechaniu ok. 50 km tej drogi przy lekko ponad 120 km/h na liczniku na tempomacie (przez 90% czasu, momentami lekko przyśpieszałem w celu wyprzedzenia), z klimatyzacją, 2 os. + bagaż, średnia prędkość wg komputera wyszła 114 km/h, spalanie 7,7 l.
Czyli utrzymując prędkość autostradową w granicach 120 km/h spalanie jest poniżej 8l. Bez tempomatu wyjdzie zapewnie mniej. Przy okazji przy tej prędkości w samochodzie jest jeszcze cakiem cicho. Polecam
Ogólnie spalanie z całej trasy ok. 350 km wg komputera 6,9 l, przy średniej 73 km/h.
Luk - 08-06-2012, 11:46
SkyLuke napisał/a: | Czyli utrzymując prędkość autostradową w granicach 120 km/h spalanie jest poniżej 8l. Bez tempomatu wyjdzie zapewnie mniej. Przy okazji przy tej prędkości w samochodzie jest jeszcze cakiem cicho. Polecam |
Wszystko się zgadza, tylko prędkość licznikowa 120=110 prawdziwa. Jak na autostradę to trochę mało...
jaca71 - 08-06-2012, 14:04
Ja zaobserwowałem, że granica rozsądku dla lancera jest ~130km/h z GPS. Granica rozsądku to 9L/100km potem spalanie gwałtownie rośnie, a po przekroczeniu 140 wynik zaczyna być dwucyfrowy
ko5a - 08-06-2012, 16:38
czyli pewnie chwilę przed zmianą faz rozrządu.. jaca71 przy silniku 2.0 co Ci pokazuje wskazówka obrotomierza?
SkyLuke - 08-06-2012, 17:44
Luk napisał/a: | Wszystko się zgadza, tylko prędkość licznikowa 120=110 prawdziwa. Jak na autostradę to trochę mało... |
Cóż, wiemy dobrze że brak 6 biegu to bodaj największa wada benzynowego lancera. Ale na 1000 km trasie różnica pomiędzy rzeczywistym 110 i 130 km/h to jakieś 1 godz i 20 min. Jeżeli to wyjazd wakacyjny, to ja osobiście mogę o tyle krócej poleżeć na plaży Zresztą w wielu europejskich krajach prędkość max na autostradzie to 120...
jaca71 - 08-06-2012, 17:50
ko5a napisał/a: | jaca71 przy silniku 2.0 co Ci pokazuje wskazówka obrotomierza? |
4000rpm to jest właśnie coś koło 140km/h z GPS 3000rpm to jest koło 105-110km/h
Skrzynia jest bardzo podobna do 1.8
fargo - 08-06-2012, 18:01
CVT przy 130km/h obroty 2750rpm
jaca71 - 08-06-2012, 19:04
fargo,
SkyLuke - 11-06-2012, 11:30
fargo napisał/a: | CVT przy 130km/h obroty 2750rpm |
Nieźle, manual 1,8 ma przy 130 km/h licznikowych 3600 rpm. Co ci Japończycy zrobili z tą skrzynią manualną, że jest taka wielka różnica?
Zaczynam się zastanawiać ile kosztowałby swap z manuala na CVT w 1,8 i po ilu kilometrach autostrady taka inwestycja by się zwróciła ze względu na niższe spalanie.
|
|
|