To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

arturj123 - 04-06-2013, 22:59

4L + to co wejdzie do filtra (ok.300ml).
http://images49.fotosik.p...ca0a9bb1a6.jpeg

raddex - 05-06-2013, 00:00

Ja w tym roku zalałem Gala Totalem Quartz Energy 9000 - 5W40.
Zobaczymy jak to będzie.
Na pewno jest ciszej niż na poprzedniku Valvoline SynqPower 5W40, ale to się okaże jak przyjdą zimne dni. Na razie idzie lato więc nie ma co porównywać.

Marcino - 05-06-2013, 09:24

raddex napisał/a:
Na pewno jest ciszej niż na poprzedniku Valvoline SynqPower 5W40,

CIszej bo nowy olej masz... Na Totalu jeżdze w Peugocie

reggie - 15-06-2013, 19:06

Witam,

zalałem w zeszłym tygodniu galanta 2.0 olejem mobil esp 5w-30, wcześniej był mobil on 10w-30.
nie zauważyłem żadnej zmiany w działaniu silnika, jednak dziś rano po odpaleniu zauważyłem że z rury wydechowej dosyć mocno dymi.
Kolor był szaro niebieski, po chwili zdecydowanie bardziej szary do tego wyraźnie pachniał benzyną, nie był to raczej olej.
Po 2 minutach od odpalenia silnika nagrałem poniższy filmik, początkowo dym był znacznie intensywniejszy.

Link do youtube

po rozgrzaniu silnika dymienie zanika całkowicie, zaraz po zauważeniu tego problemu pojechałem zrobić analizę spalin na SKP.
Według diagnosty spaliny zarówno na benzynie i lpg są idealne, co o tym sądzicie?

Owczar - 16-06-2013, 00:19

Możliwe, że uszczelniacze zaworowe puszczają i po postoju olej spływa do cylindrów po czym się wypala.

A ja jeszcze na żadnym oleju nie odczułem takiej różnicy jak na tym Mobilu ESP 5W30. Tak się składa, że otwieram szlaban i zawsze się wsłuchuję w pracę silnika. Teraz pracuje zdecydowanie ciszej. Na trasie też działa jak pszczółka. Ciekawe tylko ile wytrzyma ;)

Iron.Falcon - 16-06-2013, 08:04

Wedle tego co mówi książka i ostatnia przywieszka na silniku mój 2.4 GDI od nowości po dzisiejsze 192tys zalewany Mobilem OW40. Będę póki co kontynuował ten trend.
reggie - 16-06-2013, 15:30

Olej ma specyficzny zapach i zdecydowanie niebieskawy dym, ten mój jest czarny/szary i pachnie benzyną
Iron.Falcon - 16-06-2013, 19:07

Jedyna możliwa przyczyna dostawania się paliwa do oleju to regulator ciśnienia paliwa - to taki mały grzybek na listwie wtrysków , membrana przepuszcza paliwo i wraca się podciśnieniem do kolektora ssącego.
Zdejmij wężyk z niego i zobacz czy nie leje się benzynka.
Masz tam gaz to wyjaśnia problem.

mlun - 16-06-2013, 20:52

Ale ja bym nie szukał tu problemów w oleju. Skoro na czarno/siwo dymi to ewidętnie układ zasilania paliwem. Może akurat felerne paliwo zalałeś?
ronnie441 - 20-06-2013, 18:35

Witam ja chciałem zapytac czy mozna mieszac oleje 10W40 z 5W30 dodam ze w silniku jest prawie 0,3 L oleju i czy moge dolac tego 5W30???
inq - 20-06-2013, 19:24

To jak w silniku masz 300ml oleju to ja Ci gratuluje. Wlać zawsze możesz, ale jak się mieszają to chyba nikt Ci nie powie.
ronnie441 - 20-06-2013, 19:31

przeciez nie jezdzilem z takim stanem nie jestem debilem poprostu uciekl mi olej na postoju przez nie zczelna mise.
inq - 20-06-2013, 20:21

Nie ogarniam Twojego problemu.

Myślałem, że się walnąłeś i miałeś na myśli 3 litry i chcesz uzupełnić stan. Po co chcesz zalewać nowy olej skoro masz nieszczelną miskę? Uszczelnij michę, zrób wymianę oleju i świat. Chyba, że chcesz dojechać na warsztat to przez kilka km nic się nie stanie, tym bardziej, że masz tylko 300 ml tego 10W40.

radek79 - 20-06-2013, 20:35

a skąd on wie czy ma trzy setki czy litr :wink: ronnie441 wlej i do warsztatu wystarczy
Iron.Falcon - 20-06-2013, 20:38

radek79, popraw kulfona bo aż w oczy kuje ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group