[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
RE_man - 03-08-2017, 17:08
Przewertowałem sporo stron tego tematu. A więc najlepszy wg was dolny prosty wahacz przedni będzie wahacz firmy SH, ale z zamontowaną gumą sworznia od Hyundai'a, tak ? A co polecicie na tylny wahacz wleczony ? Mało info o nim tutaj na jego temat znalazłem, albo przeoczyłem to skupiając się na przednim prostym
Michaszysz - 10-08-2017, 11:43
Szukam wahacza dolnego giętego, znalazłem GH, NTY, SRL i DENCKERMANN. Który wziąć najlepiej? Czy może lepiej znaleźć innych marek?
[ Dodano: 10-08-2017, 13:12 ]
Znalazłem też na allegro no-name o numerze katalogowym 522137-1 i doszukałem że to Teknorot.
Hugo - 10-08-2017, 14:07
Michaszysz, z tych co wymieniłeś to SRL.
Michaszysz - 10-08-2017, 15:58
Dam radę wymienić go samemu w garażu, bez kanału, czy do tego potrzebne jest coś więcej niż klucze i młotek?
Hugo - 10-08-2017, 18:32
15 minut roboty. Dasz radę bez problemu. Najgorzej wybić sworzeń ze zwrotnicy. Oryginalne jeszcze wyskakują, ale zamienniki są oporne. Młotek min. 1,5 kg i walisz po wahaczu z boku przy sworzniu uprzednio skręcając koła w tą stronę, aby sworzeń banana był widoczny. Czasem wystarczy jeden dobry strzał (jak dobrze trafisz w wahacz), a innym razem kilka razy trzeba walnąć. Następnie odkręcasz 2 śruby na klucz 17 (dobra, nie wyrobiona nasadka wskazana) przy tulei wahacza i masz go w ręku.
Michaszysz - 10-08-2017, 21:44
Dzięki za instrukcję. W następnym tygodniu będę próbował.
Krzyzak - 10-08-2017, 21:53
Jak stary wahacz leci na złom to ja walę młotem prosto w gwint sworznia - z reguły 1-2 a najwięcej 3 takie strzały i po zawodniku.
Jak wahacz ma zostać to zakładam na niego nakrętkę i walę w nakrętkę - z reguły jest ona do wyrzucenia, ale przynajmniej wahacz jest nietknięty. Kupiłem sobie 10 takich nakrętek na gwint 14mm...
szwagierr - 11-08-2017, 06:33
A ja używam ściągacza i Wam też radzę.
Hugo - 11-08-2017, 06:42
Darku nie bardzo wyobrażam sobie walić mlotkiem w gwint czy nakrętkę... szwagierr, jak się ma po takim ściągaczu osłona sworznia?
Krzyzak - 11-08-2017, 08:17
| Hugo napisał/a: | | Darku nie bardzo wyobrażam sobie walić mlotkiem w gwint czy nakrętkę | ja już nic innego nie stosuję - waląc w zwrotnicę łatwo ją rozklepać, zniszczyć ABS itd.
uderzasz młotkiem w górę sworznia, tam gdzie się nakrętkę nakręca
ściągacze 3 połamałem a sworzeń nie wyszedł - w tym jeden ściągacz był profesjonalny a nie byleco za 100zł
Hugo - 11-08-2017, 11:05
Jak chcesz uderzać młotkiem w nakrętkę na aucie?
Krzyzak - 11-08-2017, 12:39
| Cytat: | | Jak chcesz uderzać młotkiem w nakrętkę na aucie? | a - tego nie napisałem
no to dosyć oczywiste, że trzeba wyjąć zwrotnicę - przynajmniej zdjąć z półosi, chociaż mi jest szybciej odlączyć ją całkowicie - taka operacja zmiany prostego zajmuje mi godzinkę, więc nie sprawdzam czy puści od walenia młotkiem w bok
telewizoor - 11-08-2017, 16:26
Ja ostatnio zakładałem ściągacz, napinałem w miarę mocno - jak nie zeszło po chwili to uderzenie młota i jest Hugo, osłona nietknięta Używałem czegoś takiego https://www.bimex.pl/pol_...10073-815_4.jpg i całkiem dobrze sobie radził.
JayChyl - 13-08-2017, 12:39
Czy taki przegub wewnętrzny pasuje do Galanta EA5A 2001.11 w automacie? http://allegro.pl/przegub...6725366302.html
Podobno ma pasować zarówno na lewą jak i prawą stronę.
Wymiary:
Ilość zębów na wałku - 27
Ilość zębów w krzyżaki – 24
Hugo - 13-08-2017, 13:08
JayChyl, pasuje. Prawy i lewy są identyczne.
|
|
|