[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
Marcino - 29-05-2015, 15:20
Tomii napisał/a: |
niezłe balony, nie ociera nigdzie ? |
Co ma obcierać jak szpara do błotnika taka że ręka wchodzi:)
Hugo - 12-06-2015, 23:12
Która opona będzie wyższa, tzn. będzie miała wyższy profil 215/45 R18 czy 225/45 R18, bo już się pogubiłem?
eremita - 12-06-2015, 23:38
Hugo napisał/a: | 225/45 R18 |
ta będzie wyższa
profil 45 to procent z szerokości.
Ja w pierwszym galu miałem 215-45-18 i nic nie tarło tyle ze to był kombi tył był na nivo, kumplowi w sedanie tarło musiał założyć niższe opony.
inq - 12-06-2015, 23:56
Hugo, tutaj jest wszystko:
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
leszek738 - 17-07-2015, 23:41
Ja od siebie mogę polecić Yokohamy Bluearth, w 2.0 sedan mam 205/55/16 a w 2.5 se sedan 215/45/17. Opony może nie są zbyt tanie (za 16 dałem 910 za komplet, za 17 - 820 za dwie) ale za to są ciche, bardzo przyczepne a w deszczu... po prostu bajka. Z miesiąc temu jak w Poznaniu było oberwanie chmury i na ulicach gruba warstwa wody to jechałem jak po stole 70-80 kmh i musiałem czasami zwalniać tylko dlatego ze paski zaczynały piszczeć
bialyjayz - 18-07-2015, 01:00
jak myślicie lepiej mieć niedociśnienie w oponach czy nadciśnienie ?
Twarda opona fajnie się toczy stawia mniejszy opór jednak na zakrętach czuję jakbym nie mógł go wziąć z taką prędkością z jaką pokonuje dany zakręt przy nominalnym ciśnienie.
A jak ma się sprawa z zużyciem opon i zawieszenia zależnie od ciśnień?
inq - 18-07-2015, 08:37
Ja wolę nadciśnienie od niedociśnienia. Jak za małe ciśnienie to boki opon dostają - w ten sposób zniszczylem sobie kiedyś 17kę. Ja pompuje zawsze 2,4 na koło i jeździ mi się dobrze. Przy mniejszym ciśnieniu opona wygląda na niedopompowana.
komarsnk - 18-07-2015, 13:00
Ja przy 225/45R17 daję na przód 2,7-2.8, na tył 2,4-2,5 - tak mi się jeździ najlepiej
bialyjayz - 19-07-2015, 21:14
Cytat: |
Ja przy 225/45R17 daję na przód 2,7-2.8, na tył 2,4-2,5 - tak mi się jeździ najlepiej |
wow to Grubo ja zawsze pompowałem 2,2 przód i 2.0 tył i myślałem, że jest dobrze dopóki nie musiałem przewieźć 5 osóbna pokładzie i dopompowałem opony do 2,4/2,4 i widzę poprawę
chyba już przy tym zostane
Shockwave - 20-07-2015, 23:34
Mam felgi 17"
szerokość 7.5"
et 40
Będę zmieniał opony. Prz tej feldze zostać przy aktualnym wymiarze 205/50 ? czy szukać 215/45 ?
Jeśli zmienię na te szersze poprawi sie choc troszke jazda w koleinach ? opona będzie bardziej pracowała na boki ?
Pytanie zasadnicze, dużo skoczy spalanko i zamulenie 2-u litrowego szoguna ?:)
I co to jest za felga ? występowała seryjne w galu ? czy pochodzi z innego autka ? Borbet 17" ( montuje je przez pierścień na piastę)
Tomii - 21-07-2015, 08:54
Shockwave napisał/a: | Mam felgi 17"
szerokość 7.5"
et 40
Będę zmieniał opony. Prz tej feldze zostać przy aktualnym wymiarze 205/50 ? czy szukać 215/45 ?
|
ja bym zostawił 205/50, przy 215/45 jest gorzej w koleinach.
Seba93Tychy - 04-09-2015, 10:59
Jakie polecacie opony do sedana? Najlepiej do 300 zl, letnie.
Rozmiar - 205/45/17.
booohal - 04-09-2015, 12:26
205/45 to już taczka.
Wrzuć 215/45, a najlepiej 205/50.
Do 300zł ciężko będzie. Do 1500zł za komplet już się dobierze coś fajnego.
Seba93Tychy - 04-09-2015, 13:22
Czemu taczka?
Mam takie felgi, calkiem fajne i szkoda mi na razie je zmieniać, a szukam dwóch letnich opon na dwa/trzy miesiące. oczyszczalnie przydomowe
A jesli chodzi o felgi z oponami zimowymi, to jakie byś polecił?
booohal - 04-09-2015, 14:54
Seba93Tychy napisał/a: | Mam takie felgi |
Mi o opony chodzi
205/50 są o wiele bardziej komfortowe.
Co do zimówek to przerobiłem wszystkie popularne budżetówki i najlepiej jeździło mi się na Savie Eskimo S+ i Barumach Polarisach. Na Dębicy Frigo też było okej ale podobno po drugim sezonie guma szybko traci na właściwościach. Oczywiście wszystkie były nówkami.
|
|
|