To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Samochód poszukiwany

krzychu - 15-11-2021, 19:46

robertdg napisał/a:
jezeli skrzynia miala zmieniany olej co 50-80tys km to pobangla.


Tylko szkoda, że nawet jak ktoś serwisuje w ASO to nie wymieniają co tyle.

robertdg - 15-11-2021, 19:48

krzychu napisał/a:
robertdg napisał/a:
jezeli skrzynia miala zmieniany olej co 50-80tys km to pobangla.


Tylko szkoda, że nawet jak ktoś serwisuje w ASO to nie wymieniają co tyle.

"Zalety" UE, w USA jest jasno określony interwał

Tomek - 16-11-2021, 09:31

robertdg napisał/a:
Tomek napisał/a:
S60, S80 z lat 2005-2010.
do 2007 był inny model automatu od 2007 jeszcze inny, ogolem kupujac takie auto jezeli nie masz historii uzytkowania to loteria, jezeli skrzynia miala zmieniany olej co 50-80tys km to pobangla.


ale zmiana byla na lepsze, czy na gorsze, czy ani to ani to

mam na oku S80 AWD 2,4 D5 185km 2007 rok, 266kkm nalotu
olej w skrzyni by wymieniony 1,5 roku temu przy przebiegu 225kkm
do 220kkm serwisowany ponoc w ASO, ale jak by olej zmieniany w skrzyni to nie wiem

sampler - 16-11-2021, 10:24

W tych modelach Volvo były stosowane skrzynie AISIN. 5 biegowa AW55 i 6 biegowa TF80. Mechanicznie skrzynie są pancerne. Mam też taką skrzynie 6 biegową w C5 i przy przebiegu 270 tyś działa bez zarzutu. Jeśli chodzi o problemy to w przypadku braków zmiany oleju (wg aisin co 60 tyś) zaczynają od syfu przycinać się elektrozawory w bloku. Można je wyczyścić. Natomiast jeśli tak się jeździ zaczynają się skoki ciśnień na sprzęgłach co prowadzi do ich szybszego zużycia.
Generalnie ja polecę Ci wersję 6 biegową ponieważ zmiana biegów jest na mega szybka. Ważne jest zestrojenie tej skrzyni z odpowiednim silnikiem.Jak Volvo to może ten 2,4 D5? Jakie ma parametry ten którego masz na oku? Jak ma ponad 200 KM będzie już fajnie jeździł.

Tomek - 16-11-2021, 12:06

sampler napisał/a:
Jak ma ponad 200 KM będzie już fajnie jeździł.


ma 185KM

sorry, zapomniałem bo miałem wbić VIN tego auta: YV1as714681050284

vin decoder pokazuje mi taką skrzynię: AW42 / AW50-42 / AW30 / AW50


Inny vin decoder pokazuje: 6-Speed Automatic

sampler - 16-11-2021, 13:02

Ten konkretnie egzemplarz ma 6 biegowego Aisina TF80SC:

http://catcar.info/volvo/...G1zSWRzPT0xMDQx



[ Dodano: 16-11-2021, 13:13 ]
Tomek napisał/a:
sampler napisał/a:
Jak ma ponad 200 KM będzie już fajnie jeździł.


ma 185KM



w serii 400 Nm. Warto pomyśleć nad chipem na 210 KM i 472 Nm.
Skrzynia pójdzie na max 580 Nm ale widzę że nawet najmocniejszy D5 po chipie nie osiągnie takiego momentu. Acha najprawdopodobniej także w Volvo jest "zmulacz" przy ruszaniu. Działa to tak, że jak depniesz gazem powyżej 50 % to jest 2 sekundowa zwłoka. Można to wyprogramować. Sprawdź jeszcze jak się spisuje 4x4 w tym modelu. W tym napędzie ale w 90XC potrafił się rozsypać przystawka

robertdg - 16-11-2021, 19:41

W tym modelu koniecznie trzeba sprawdzić luzy na napedzie - tuleja przekladni wraz z wałkiem lubia sie zmielic
Jezeli przebieg prawdziwy to szanse na serwis ASB w ASO raczej mało mozliwe, po weryfikacji jedynie wg systemu serwisowego, ale EU kazała wpisywac interwał dozywotni.
Ogólem swietna skrzynia, dobrze adaptacyjna, jakos nie powinienes odczuwac wielkiego dyskomfortu po przesiadce z X5

Tomek - 17-11-2021, 09:51

sampler, robertdg, wielkie dzięki

dużo mi pomogliście
jutro będę go jeszcze oglądać, ale mam jeszcze inne auto na oku

Krzyzak - 17-11-2021, 14:30

a ja myślę o kupnie O3 albo Pajero... jak Galant poleci na złom, to coś takiego mi się przyda, żeby awaryjnie w zimie na piłkę pojechać
sampler - 17-11-2021, 21:08

Tomek napisał/a:
sampler, robertdg, wielkie dzięki

dużo mi pomogliście
jutro będę go jeszcze oglądać, ale mam jeszcze inne auto na oku


Jak będziesz jeździł tym Volvo to zwróć uwagę czy zmiana biegów jest nieodczuwalna zarówno przy zmianie w górę jak i redukcji. Jedyne możliwe delikatnie szarpnięcia tylko na nierozgrzanej skrzyni.

Tomek - 22-11-2021, 08:48

Ogłądałem to auto, o które pytałem.
Mechanicznie na prawdę dobrze, jazda super.
Jakies wycieki przy chłodnicy, a dokładnie przy wężach z obu stron, nie wiem co to było, ale pewnie jakieś chłodniczki od wspomagania i pewnie od AWD.
Któraś poduszka pod silnikiem do wymiany.

Ale auto w środku strasznie zmarnowane.
Może nadal bym go wziął, ale nie za te pieniądze.
Tuż po mojej wizycie ogłoszenie znikło (było na FB), więc nie wrzucę tu linka.

Wczoraj oglądałem inne S80.
Też diesel, ale słabszy, w manualu i bez AWD.
nie wiem czy się wam link otworzy:
https://www.facebook.com/...293395069318605

też jedna poduszka naderwana
tego bym wziął z przyjemnością, ale potem oglądnąłem jeszcze to Subaru:

https://www.otomoto.pl/of...h-ID6E8sFP.html

i zdecydowałem się na Subaru.
Dzisiaj jestem umówiony na zakup.
Także będzie powrót do Japonii.

Krzyzak - 22-11-2021, 09:21

volvo ma awd czy haldex? bo przecież to oni wymyślili tego ostatniego
ogólnie oglądałem sporo aut tej marki i niestety wnętrze jest z jakiegoś podłego materiału - mowa o skórach... niby przebieg niski a fotel czy podłokietnik wygląda, jakby go ktoś przez rok szczotką drucianą "pielęgnował"

edit: subaru, ale forester, też kiedyś rozważałem, ale tam do prostej czynności trzeba silnik wyciągać - chyba inaczej się w boxerze nie da
druga kwestia, to mówią, że napęd łatwo rozwalić przy zwykłym przeglądzie - jeśli się napędza tylko jedną oś a druga stoi... nie wiem ile w tym prawdy

Tomek - 22-11-2021, 09:51

Cytat:
volvo ma awd czy haldex? bo przecież to oni wymyślili tego ostatniego


Haldex

Krzyzak napisał/a:
ogólnie oglądałem sporo aut tej marki i niestety wnętrze jest z jakiegoś podłego materiału - mowa o skórach... niby przebieg niski a fotel czy podłokietnik wygląda, jakby go ktoś przez rok szczotką drucianą "pielęgnował"


dokładnie takie samo mam wrażenie
moje bmw 5er, przy przegiegu 283kkm jak je sprzedawałem (a kto wie ile miało ukręcone, podejrzewam, że z 50kkm było zdjęcie na granicy) to miało skóry jak nowe

a obie S80, które oglądałem miały w granicach 260-270kkm i wyglądały kiepsko
oglądałem też starsze S60 i o dziwo przy podobnych przebiegach miały lepsze skóry

Cytat:
edit: subaru, ale forester, też kiedyś rozważałem, ale tam do prostej czynności trzeba silnik wyciągać - chyba inaczej się w boxerze nie da
druga kwestia, to mówią, że napęd łatwo rozwalić przy zwykłym przeglądzie - jeśli się napędza tylko jedną oś a druga stoi... nie wiem ile w tym prawdy


potrzebuję to auto na rok, może dwa
obecnie jeżdżę do przedszkola, szkoły i Lidla
przez dwa lata zrobię mniej niż 10kkm, to powinienem się wstrzelić pomiędzy serwisy :mrgreen:

jak sytuacja się zmieni, to kupię znowu coś lepszego

Bzyk_R1 - 22-11-2021, 13:15

Krzyzak, prawdy w tym bardzo mało, podobnie jest w Outku. Na zwykłym przeglądzie możesz uwalić napędy jak postawisz jedną ośkę na rolce a druga stoi. Ale tylko jak przekroczysz pewną prędkość. Jest specjalny program do 4WD który toczy wolno koła i wtedy sprawdzasz hamowanie. Ewentualnie można podłożyć rolki na drugą oś a już takie dowalone SKP mają 2 walce z regulacją (jak hamownia)
Krzyzak - 22-11-2021, 14:15

Rozważałem forestera 10 lat temu - wtedy czesałem fora i takie opinie były, wiec dla mnie jedynie zasłyszane, nie potwierdzone własnym doświadczeniem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group