To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Zwiększone SPALANIE

inq - 19-08-2013, 05:34

rafaloGLS, 89mask, zacznijcie od podstawowych spraw. Może delikatnie trzymać któryś zacisk - u mnie spalanie po regeneracji zacisków spadło o 2-3 litry (fakt, że jeden dość solidnie trzymał). Jeśli chodzi o 89mask, to może po prostu instalka LPG się rozstroiła i trzeba grzebnąć.

Ogólnie to wartości, które podajecie nie są jakoś super mocno wysokie i nie bardzo bym szukał na siłę jakichś rozwiązań. Moje V6 pali tyle co widać w podpisie i tak musi po prostu być. W część historii o spalaniu 10l LPG po mieście nie wierzę, a część jest wyjeżdżona na ubogich mieszankach.

rafaloGLS - 19-08-2013, 09:22

Ja aktualnie w mieście 50km robie za 50zł i w korku nie stoję praktycznie nigdy co najwyżej światła. Te wszystkie podstawy w tym zaciski już dawno są sprawdzone i nigdzie nie znalazłem usterek.
inq - 19-08-2013, 13:03

To pali Ci 18l benzyny?
rafaloGLS - 19-08-2013, 15:55

Tyle wychodzi jak Boga kocham :) i to jeżdżac do max 4tys. obrotów, naprawde chcę coś z tym zrobić
Iron.Falcon - 19-08-2013, 16:50

rafaloGLS napisał/a:
i to jeżdżac do max 4tys. obrotów, naprawde chcę coś z tym zrobić
ale poniżej 3.5 tys schodzisz czasem :wink: ??
rafaloGLS - 19-08-2013, 17:02

Zazwyczaj jade na 2-2.5tys. obrotów. Jedynie przy rozpedzaniu do tych 60-70km/h czasem do tych 4 tys. przycisne. Macie jakies rady w czym leży problem?

[ Dodano: 20-08-2013, 13:12 ]
Może to kwestia podciśnienia lub czujnika położenia przepustnicy? Czy od złego programowania ECU może wyskoczyć takie spalanie? Silnik jest w dobrym stanie, nie bierze oleju, równo pracuje. Jest jakiś sposób sprawdzenia wtryskiwaczy? W każdym razie nie ma żadnych kodów błedu (CE ani ABS). Zapłon też jest w stanie b. dobrym. Ogólnie dziwna sprawa bo nie ma zadnych problemów ale jednocześnie taki silnik nie pali przeciez 18l benzyny :/

inds - 06-09-2013, 15:00

Mam ten sam problem co rafaloGLS... 50zł-60km 100zł-120km ... w mieście oczywiście.. i tylko na PB. Znajomy ma galanta z gazem, ciśnie go strasznie i pali mu 12 max. Szczerze to byłbym szczęśliwy nawet jakby mi palił to 12 benzynki.... ale to co on mi bierze to lekka przesada.

Świece przewody wymienione. Byłem na badaniu komputerowym, gościu powiedział że sonda i wtryski działają prawidłowo. Temperatura silnika w normie.

Samochód kręcę raczej do 3tys obrotów, nie uważam żebym jeździł jakoś szybko czy agresywnie, hamowanie silnikiem oczywiście itd.

Znalazłem ostatnio na forum niby optymalne zmiany biegów dla silnika 2.0
I/II 35km/h
II/III 65km/h
III/IV 95km/h
IV/V 125km/h
Jednak z tego co widzę, gdy staram się to wdrażać w życie to pali mi jeszcze więcej... na 1 przy 35 km/h ma około 4100 obrotów... zresztą w mieście przy dość sporym natężeniu ruchu, przy stosowaniu się do tych ustaleń praktycznie nie wrzucałbym 3 biegu... A przecież na obrotach 3k-4k nie pali chyba najmniej...

[ Dodano: 06-09-2013, 16:39 ]
Cytat:
http://db.tt/WqPuxvMe

Byłem na analizie spalin ale z tego co widzę jest ok

rafaloGLS - 07-09-2013, 20:18

Na targ te graty...

A tak poważnie to chętnie bym zostawił te auto na lata bo wygodnie się nim jeździ mimo pewnych minusów. Jednak takie spalanie jest ponad moje możliwości

martinez_g - 08-09-2013, 14:02

rafaloGLS napisał/a:
Na targ te graty...

A tak poważnie to chętnie bym zostawił te auto na lata bo wygodnie się nim jeździ mimo pewnych minusów. Jednak takie spalanie jest ponad moje możliwości


rafaloGLS na jakich kółkach smigasz moze masz przekłamanie ??

89mask - 08-09-2013, 14:05

Witam ponownie, u mnie wszystko wróciło do normy, pojechałem jeszcze raz na wymianę filtrów gazu i jakieś ustawienia. W filtrze fazy ciekłej- mnóstwo opiłków żelaza. Efekt? Trasa 250 kilometrów (krajową 11-tką) jazda umiarkowana, może kilka razy na trójce około 5 tys. obrotów przy wyprzedzaniu, reszta trasy 90/110- padł mój rekord spalania: 9,89 lpg na 100 km. Tankowanie na BP.Kolejne tankowanie BP Poznań i około 160 km krajową A2 z prędkością 140-170, kolejne 100 km lokalnymi drogami poza miastem- średnia 11,82 lpg/100 km, czyli chyba ok. Mi pomógł mały serwis gazu mimo, że byłem przekonany, że filtry są niedawno wymieniane i powinny być czyste.
martinez_g - 08-09-2013, 14:08

no normalne spalanie w trasie byłem w tamtym miesiącu w Niemczech trasa 3 osoby srednio 110-120 z klima 9.35 lpg
:D

89mask - 08-09-2013, 14:11

Wydaje mi się, że na moje podwyższone spalanie mogły mieć też te wysokie temperatury i na nich klima uruchomiona, do tego miasto, korki.
martinez_g - 08-09-2013, 14:15

spalnie z klima bedzie wieksze o 07-1,0 l możliwe, że przy upałach bedzie wiecej bo ciezko schlodzic auto do 18-20 stopni w 35 stopniowym upale

dodam jeszcze że niesparwny aku tez potrafi swoje zabrac z paliwa u mnie po wymianie aku okolo 1,5 litra mniej .
Po zakupie auta miałem spalanie w miescie 15,5 l gazu ale w zmiowych warunkach po wymianie aku i regeneracji wtryskiwaczy magic jet na dzień dzisiejszy spalanie w miescie mam okolo 11,5-12l lpg :!:

inds - 08-09-2013, 14:25

Akumulator ma aż taki wpływ na spalanie? hmm w sumie to zmienia postać rzeczy, bo po pierwsze mam za duże aku aż 75ah no i w dodatku jest to kompletne padło bo po 15 postoju z radiem potrafi paść ...
martinez_g - 08-09-2013, 14:33

inds napisał/a:
Akumulator ma aż taki wpływ na spalanie? hmm w sumie to zmienia postać rzeczy, bo po pierwsze mam za duże aku aż 75ah no i w dodatku jest to kompletne padło bo po 15 postoju z radiem potrafi paść ...


ja mialem wczesniej 74ah i na ciepłym silniku palił normalnie ale jak postal 6-8 h to ledwo wałem krecił odpala co prawda ale z bieda po 10-15 sekundach



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group