To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłumik galant EA

Szwagroz - 02-06-2017, 18:29

Dzięki za odpowiedzi. W kwas nie pójdę, na wydech nie chcę wydać więcej jak 1200 max 1500. Zaciągnę języka u mnie w koło komina kto robi. No o zależy mi żeby cichy był. A jakby wywalić kata, czy to będzie miało wpływ na silnik, spalanie itp?
Piospi - 03-06-2017, 12:24

Sam ostatnio zastanawiałem się nad wywaleniem katalizatora i ciekaw jestem czy to poprawiłoby parametry silnika. Jedno jest pewne - będą problemy przy przeglądzie i kontroli policyjnej.
Owczar - 03-06-2017, 12:58

Usuniecie katalizatora nie poprawia osiagow silnika. Po 2 lifcie sa trzy katalizatory...
Mandrake - 03-06-2017, 13:16

Racja. Będzie tylko głośniej i śmierdzieć bardziej.
Owczar - 03-06-2017, 13:19

Ja usunalem przy swapie bo mi nie podchodziły pod II lifcie do sanek. Wali z rury dość mocno - co w w chwili obecnej na przeglądach budzi zainteresowanie.
Lachu - 05-09-2017, 21:06

cześć!
Trochę odgrzeję temat. Po zakupie mojego EA2W tłumik był głośny i 'pierdział', najbardziej między 2000-3000 obr/min. Po ogarnięciu tematu okazało się, że ktoś go wybebeszył i miał kilka dziur, a sam tłumik raczej na pewno już nie był oryginalny. Pospawałem co trzeba, jednak to nic nie dało. Po dłuższych poszukiwaniach ogarnąłem tłumik z Polmo, dedykowane oczywiście do EA2W. Po założeniu efekt dźwiękowy jest podobny, jednak cichszy. Nie wykluczam, że cały układ ma gdzieś jakieś nieszczelności, jednak póki co nie mam więcej czasu na grzebanie przy tym. Z tłumika wydaje się lekko metaliczny dźwięk, tak samo jak wcześniej. I tutaj moje pytanie, czy ktoś się spotkał może z tłumikami Polmo lub czymś z podobnej półki cenowej i wie, czy jakiekolwiek grzebanie tutaj coś zmieni, czy po prostu.. te tłumiki tak mają i ich jakość nie jest najlepsza :P

Pozdro!

jacek11 - 05-09-2017, 22:02

Kup ori używany tłumik w dobrym stanie,i będzie ok. Po za tym polecam sprawdzić resztę układu,łącznie z katalizatorem.
Bizi78 - 05-09-2017, 22:06

Obstawiam uszkodzoną obudowę lub wkład katalizatora :? .
Lachu - 05-09-2017, 22:19

No już drugi raz nie będę tłumika zmieniał ;) mam LPG, więc to też zawsze ryzyko ile wytrzyma, tutaj powinienem mieć spokój na jakieś 2-3 lata, a może i dłużej, przynajmniej z samym tłumikiem... No właśnie coś mi po głowie chodzi katalizator, na miejscu jest, ale możliwe, że wybebeszony, bo jak wcześniejszy tłumikarz odstawił taką fuszerę w końcowym to.. :P Fakt, może to też być jakaś obudowa lub osłona. No nic, może ktoś się jeszcze wypowie o Polmo itp., a jak znajdę czas, to pewnie dalej :)
jacek11 - 05-09-2017, 22:34

Ja do mojego EA2W kupiłem zamiennik z Asmeta,który kosztował 230 zł. i po miesiącu używania wylądował jako eksponat na ścianie. Nie żeby był jakiś bardzo głośny,ale słyszałem go w kabinie,i mnie to denerwowało. Upolowałem na allegro zdrową ori używkę za 80 zł. z przesyłką,i zapomniałem o problemie. A Asmeta może kiedyś sprzedam :wink: w końcu to całkiem nowy tłumik,i jak ktoś słucha radia,to będzie zadowolony :P
Lachu - 05-09-2017, 22:43

Generalnie 'rasowe' brzmienie jest fajne, dopóki nie jest bardzo natrętne i jest ładne... :P . Radia słucham głośno i dzięki temu mogłem jeździć tym autem od początku :D jeśli to sam tłumik, to chyba jednak przemyślę ori używkę
Szwagroz - 06-09-2017, 05:34

Ja dałem fachowcowi zarobić. Wymienił mi tłumnik końcowy, dorobił kołnież między środkiem a końcem. Pospawał plecionkę bo do tej pory była na obejmach, pousuwał nieszczelności i jest cisza. Zapłaciłem mu za robotę plus tłumnik końcowy 350 zeta.
czarny.marcin - 07-09-2017, 07:51

Lachu napisał/a:
No nic, może ktoś się jeszcze wypowie o Polmo itp.


Wszystkie te Polmostrów , izawity , ferrozy to jedną drogą idą , największa kupa jaka jest , to brzęczki a nie tłumiki i takie pierdzenie z nich będzie i nic z tym nie zrobisz .
Zrób przekrój tych ''tłumików'' to zobaczysz co jest w środku .
Dwa lata to może wytrzyma i będzie się nadawał do złomu - zgnije od środka i szrot .
Na pocieszenie mogę dodać ,że Asmety , Bosale i Walkery wcale nie są wiele lepsze .
Montuje klientom wydechy różnych firm , według ich własnego wyboru co do producenta i za efekty dźwiękowe jak ich jakość wykonania oraz trwałość to krótko mówiąc nóż się w kieszeni otwiera .Dostajesz z hurtowni tłumik - wydech który niby dobrany pod model a nic nie pasuje - odgięcia , kolanka nie mówiąc o tym że potrafią być za krótkie . Dostajesz coś takiego do zamontowania i zrób tu Panie z tego coś ładnego tak by nie trzeba było się swojej roboty wstydzić i śmiało można było pod słowem montaż się podpisać . Tak by inny mechanik po Tobie czy właściciel auta jak ma trochę oleju w głowie i zaglądnie pod auto nie chwytał się za głowę i nie rzucał epitetami na mechanika .Ja osobiście nigdy bym do swojego auta czegoś takiego nie założył .
No ale taki mamy klimat i nie każdego stać na wydech z kwasówki czy ori z ASO . Dobrze ktoś tam prawił - jeśli jest możliwość szuka się oryginalnego z używki w dobrym stanie . Co przy japończykach może być trudne .

Lachu - 10-09-2017, 14:30

czarny.marcin dzięki za odpowiedź, o coś takiego mi chodziło. Czyli jednak to kwestia tłumika - takie tez są odczucia akustyczne :P no własnie niestety, pomimo tego, że Misiek jak na swój wiek jest w wyjątkowo dobrym stanie, to jednak gdybym miał właśnie szukać tłumika w ASO, czy go dorabiać i wkładać 500zł do tego auta przy moim budżecie niestety jest słabą opcją... a wiadomo, że w starszym aucie zawsze jest coś do roboty. Z używanym jest taki problem, że nie mam jak go sprawdzić, dopóki go nie założę do auta. No nic, jak będzie mi dane wymieniać jeszcze raz końcowy, to chyba poszukam ori.. :P
Marcino - 11-09-2017, 19:29

Ja żałuje ze nie ratowałem ori tłumika bo mi trochę buczy teraz. Mam płótno niepalne na osłony tłumików w ciężarówkach myśle obłożyć co może rezonans wytłumić. Przykleił bym to ale czym?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group