To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Sprężyny w Galancie EA

Qbaku - 04-05-2012, 22:40

Witam,
Jakiej długości powinny być ściągacze do sprężyn żeby ścisnąć przednie lub tylne sprężyny?
Jest jakaś minimalna wymagana ich długość?

deejay - 04-05-2012, 22:48

Tak aby przynajmniej złapaly trzy zwoje sprężyny .
Qbaku - 04-05-2012, 22:56

Dzięki za szybką odpowiedz..
A w konkretniej... 260mm starczy?

robertdg - 05-05-2012, 08:01

Starczy, więcej i tak nie założysz gdyż spręzyna zwęża się dołem.
bartezr - 05-05-2012, 15:29

Qbaku napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedz..
A w konkretniej... 260mm starczy?

jesli chcesz to moge ci sciagacze do sprezyn pozyczyc bo mam takowe i juz stosowalem je do sciagania sprezyn w galancie jak wymienialem amory

Qbaku - 05-05-2012, 21:44

Dzięki bartezr, bardzo chętnie,
Szykuje się do małego remontu zawieszenia i powoli kompletuje części, żeby w zrobić za jednym podejściem. Jak będę miał wszystko to się odezwę.
Pozdrawiam

bartezr - 05-05-2012, 23:18

Qbaku napisał/a:
Dzięki bartezr, bardzo chętnie,
Szykuje się do małego remontu zawieszenia i powoli kompletuje części, żeby w zrobić za jednym podejściem. Jak będę miał wszystko to się odezwę.
Pozdrawiam

alez prosze bardzo... jakby co to sluze pomoca bo juz troche sie bawilem przy zawieszeniu :D

Hugo - 11-05-2012, 12:03

Mam spreżyny Eibach -30 mm. Wymieniłem tuleje w tylnym zawieszeniu, wahacze wleczone, sprężyny na inne używane, również Eibach, ale w stanie wizualnym o niebo lepszym niż moje stare, zamontowałem nowe amortyzatory Monroe i dalej tył siedzi za nisko. Jak wsiądą 2 osoby do tyłu to cała opona chowa się w nadkolu i paskudnie to wygląda. Kupiłem nowe amortyzatory gazowe firmy Daichi i bez poprawy. Wyregulowałem kąty pochylenia kół tylnych i jest nieco lepiej, ale dalej nie tak jak kiedyś. Po wymianie amortyzatorów i postawieniu auta na kołach, pobujaniu tyłem jest tak jak powinno być (odstęp pomiędzy oponą a blotnikiem z przodu i z tyłu taki sam (ok. 6-7 cm), ale po przejażdżce znowu tył siedzi :roll: Wypróbowałem już dwa, różnych firm komplety amortyzatorów, zero luzów w zawieszeniu i moim zdaniem winne mogą być tylko i wyłącznie zmęczone sprężyny. Zastanawiam się nad zakupem nowych zwykłych sprężyn firm Monroe lub Kayaba na tył. Jak wysoko stoi tył na oryginalnych sprężynach? Można mieć na przodzie sprężyny obniżajace, a na tyle zwykłe? Nie będzie problemów? I czy tył nie będzie stał za wysoko na nowych standardowych sprężynach? Ktoś kto ma EA na zwykłym zawieszeniu może zrobić jakieś foto?
Tomii - 11-05-2012, 14:09

Hugo napisał/a:
nowe amortyzatory Monroe i dalej tył siedzi za nisko.


Hugo a powiedz mi co amortyzatory mają do wysokości samochodu? no chyba że osadzenie dolne sprężyny jest wyżej do amorka dospawane.

Hugo - 11-05-2012, 22:07

Tomii napisał/a:
Hugo a powiedz mi co amortyzatory mają do wysokości samochodu? no chyba że osadzenie dolne sprężyny jest wyżej do amorka dospawane.
No właśnie ja już sam nie wiem...
Krzyzak - 11-05-2012, 22:25

Tomii napisał/a:
powiedz mi co amortyzatory mają do wysokości samochodu?
niby nic, ale u mnie po wymianie amorów tył podniósł się znacząco
Hugo - 11-05-2012, 22:31

Krzyzak napisał/a:
niby nic, ale u mnie po wymianie amorów tył podniósł się znacząco
No widzisz, czyli jednak amorki mają znaczenie. Od razu zapytam tu: czy to normalne, że na nowych amorkach gazowych, jak auto postoi kilka godzin i nacisnę na tył to buja się jak statek na morzu i dopiero po kilku (4-5) naciśnięciach słychać jakieś "syknięcie" i tył robi się twardy i praktycznie nie ugina się pod naciskiem? Amortyzatory wadliwe czy co, bo chcę je reklamować? Po obu stronach zachowują się dokładnie tak samo.
Krzyzak - 11-05-2012, 23:00

Hugo napisał/a:
czy to normalne, że na nowych amorkach gazowych, jak auto postoi kilka godzin i nacisnę na tył to buja się jak statek na morzu i dopiero po kilku (4-5) naciśnięciach słychać jakieś "syknięcie" i tył robi się twardy
nienormalne
mam 8 kompletów gazówek, 6 KYB, 1 Tokico i 1 Monroe i są twarde zawsze

Tomii - 12-05-2012, 09:05

Krzyzak napisał/a:
Tomii napisał/a:
powiedz mi co amortyzatory mają do wysokości samochodu?
niby nic, ale u mnie po wymianie amorów tył podniósł się znacząco


to nie wiem, ja już w kilku autach amory wymieniałem i żaden się nie podniósł, nawet Galant z przodu. Niech ktoś wytłumaczy może to zagadnienie, przecież amortyzator to nie poduszka pod ciśnieniem.

Hugo u Ciebie bym spróbował założyć sprężyny Eibach ale przednie na tył, chyba Robertdg tak ma u siebie ale popraw mnie Robert jeśli się mylę lub zaryzykuj i kup używane zwykłe sprężyny na tył :wink:

robertdg - 12-05-2012, 09:13

Hugo, weź pod uwagę, że Ty w przeciwieństwie do Krzyżaka masz zakotwiczony LPG, druga sprawa, amory po długm postoju mogą mieć jeden, dwa ruchy niewytłumione gdyż sekcje muszą się przepompować, bez utwardzonych sprężyn raczej nie masz co liczyć na więcej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group